Skocz do zawartości

kupno BMW e30


danielsan

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym sie przywitać:)

Mam zamiar zaraz po wakacjach czyli ok. za 2 miesiące kupić bmw e30 i mam takie pytanie:

- czy lepiej kupić 1,6 czy 1,8

- jak jest mniejwięcej z kosztami eksploatacji

- o co chodzi z tą szeroką lampą( sorrki wiem że głupie pytanie ale nie mam o tym pojęcia)

- na co zwrócić szczególną uwage przy zakupie

- no i najważniejsze czy na zakup takiego samochodu wystarczy 4500 tys. na sam samochód bez rejestracji, no i czy w tej cenie można trafić zadbany egzemplaż

Zaznaczam że takie coś jak gaz nie ma zbyt wielkiego znaczenia bo będe robił tym autkiem myśle że nie więcej niż 400 km na miesiąc, chciałbym żeby autko miało przyzwoite osiągi bo raczej wolno nie jeżdże:)

 

 

Z góry dzieki za odpowiedz na moje pytania :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. Zawsze chciałem mieć Bmw.

Miałem ten sam dylemat,kupić golfa tak jakim wszyscy doradzali czy kupić bmw. Uległem i kupiłem golfa 1.8 gt we wrześniu 2004, i nie narzekałem.Golf to golf. Którejś niedzieli pojechaliśmy na giełdę. Chodziliśmy, oglądaliśmy i na parkingu stała biała e30 z kartką za szybą "sprzedam" zadzwoniłem do gościa i zaproponowałem zamianę. Przyszedł obejrzał golfa i powiedział że jak dorzucę 1000 to się zamieni. Odeszłem zrezygnowany ale numer zapisałem. Po tygodniu zadzwoniłem , beemki nie sprzedał i chciał już tylko 700. Zadzwoniłem po kiilku dniach i powiedział że się dogadamy. Pojechaliśmy do Suwałk, obejrzałem przejechałem się i myślę sobie musi być moja.

Skończyło się na tym że oddałem radio z cd i dałem 300. Do domu wróciłem białą BMW 320i 1987r.

Jeżdżę BMW już rok i 4 miesiące i wogóle nie przyszło mi do głowy żeby żałować. Nigdy mnie nie zawiodła , zawsze dowiozła do domu. Klasa sama w sobie, pomimo że ma już 19 lat.

Na minus należy zaliczyć spalanie o 1 do 2 litrów więcej od golfa, ale to mi rekompensuje dzwięk jaki z siebie wydaje.

Moim następnym autem też będzie BMW.[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielsan, mówisz jak każdy kto nie miał jeszcze samochodu z większym silnikiem/to nie złośliwie, nie obrażaj się :wink: /, ale to dobrze ja też się bałem pojemności a teraz już nie chcę patrzeć na małe samochody. ubezpieczenie to spory ból jeśli masz mniej niz 25 lat i nikt ci nie chce się dopisać :8) ale cóż, z tym to musisz do ubezpieczyciela tylko.

 

ogólnie nie ma czego się bać - warto kupić sześciocylindrówkę, ale nie za tą sumę. przygotuj chociaż 6tyś - na sam zakup, bez opłat oczywiście oraz innych kosztów. to co warto napisać każdemu przed kupnem, to

ŻEBY NIE NAPALAĆ SIĘ I NIE KUPOWAĆ PIERWSZEGO EGZEMPLARZA JAKI SIĘ OGLĄDAŁO!

to banalne, i wiesz pewnie o tym, ale teraz będziesz wiedział lepiej ;-)

na co patrzeć to było już o tym wiele, chociażby tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=28570.

co do kosztów to właściwie tylko paliwo (spalanie: :search: ) i ubezpieczenie, no i jakieś drobnostki - mowa oczywiście o zadbanym egzemplarzu, bo w zużytym po kolei wymienisz sporo elementów, co rzeczywiście może kosztować, zresztą zupełnie jak w innych samochodach. poszukaj sobie bo jak ludziska widzą post żeby po raz enty pisać wszystko od nowa, to się nie dziw że niewielu ci odpisze.

 

nie chcę żebyś pomyślał że odpisuję ci niegrzecznie i "z łaski", bo jest dokladnie przeciwnie. nie wiem czy modele 316 i 318 są w eksploatacji tańsze od modeli 6-cylindrowych, i czy o tyle tańsze że warto zrezygnować z R6 :wink: ja wybrałem od razu duże. zwróć uwagę na to że właściciele R4 podają całkiem spore spalanie (wymiana pogladów i doświadczeń na miejscu:-) ). warto zastanowić się nad ciekawym modelem eta (325e 2,7L). bmw to taki samochód że ogólnie fajnie na niego wydawać pieniądze; kiedy kupisz zadbany samochód to zrozumiesz. warto dołożyć i poszukać auta z klimą i elektryką, wspomaganiem i innymi bajerami. wtedy jazda jest naprawde przyjemna, i wierz mi: nie każdy nowy samochód da ci taką frajdę (chyba że bmw). piszę to bo jestem sympatykiem marki, oczywiście inni mogą mieć inne zdanie. gdybyś mial jakieś pytania to pisz, chętnie odpowiem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc! :) to wsumie bedzie moje pierwsze auto a wiek to jedyne 19 lat :cry: al samochód na pewno będzie brany na współwaściciela razem z ojcem zawsze ma te 60% zniżki heh. No dotychczas to nie jeździłem samochodem z większą pojemnością jak 1,6 no pomijając diesle 2,7 litra ale to nie to samo co benzyna:) a co do tej kasy to chyba faktycznie poczekam 2 miesiące dłużej a uzbieram te 6 tys. nie chce zaraz po kupnie stawiać samochodu co chwile do warsztatu. A co do silnika 2,7 hm... kusząca propozycja ale spalanie by mnie zabiło heh a opłaty pewnie też kosmiczne ( pracuje ale na aż takie wydatek niestety mnie nie stać) jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy lepiej kupić 1,6 czy 1,8

 

Zaznaczam że takie coś jak gaz nie ma zbyt wielkiego znaczenia bo będe robił tym autkiem myśle że nie więcej niż 400 km na miesiąc, chciałbym żeby autko miało przyzwoite osiągi bo raczej wolno nie jeżdże:)

 

W takim razie ja bym brał tylko 325i :P

 

to wsumie bedzie moje pierwsze auto a wiek to jedyne 19 lat

 

Ale z tego względu radziłbym jednak 1.6 albo 1.8, żeby radość z eksploatacji wymarzonej beemki nie zakończyła się przedwcześnie..

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh co do wieku to może i jest te 19 lat ale nie należe raczej do osób cisnących gaz bez wyobraźni :) , noge może i mam ołowianą :8) ale w mojej okolicy są bezpieczne miejsca gdzie można to wykorzystać np. stary pas startowy gdzie co weekend sa organizowane wyscigi, zresztą choć mam prawko dopiero rok to tyle oczywiście nie jeżdże będzie już ładnych pare lat;). A co do samochodu to chyba myśle że najlepszym rozwiązaniem będzie 318 is - o ile taki uda sie znaleźć lub bardziej prawdopodony 320 - skoro ubezpieczenie nie jest aż takie gigantyczne :wink: 1,6 raczej według mnie za słabe do bmw:) nie chodzi mi tu tylko o przyspieszenie bo to nawet jest dość dobre ale chyba jest różnica powyrzej 120 między 1,6 a 2,0. Kolega ma nówke lancera 1,6 97KM i wierzecie że powyrzej 120km/h dieselek którym na codzień jeżdże 1.6 turbodiesel volkswagena daje rade misiowi;) a zdolnośc przyspieszania przy tych prędkościach jest dla mnie najważniejsza bo przydatna przy wyprzedzaniu a wiadomo szybsze wyprzedzenie bezpieczniejsz lol:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wczoraj kupiłem 318 touring z 94 r. Przyjechałem nim z Katowic do Warszawy więc już jako tako poznałem możłiwości tego silnika i muszę przyznać, że mimo 113 KM autko już od 2000 obr. zbiera się bardzo sprawnie i naprawdę ładnie przyśpiesza do ok 5500 obr. Na "katowickiej" nieżle zbierał się od 100 km/h do 170 km/h - elastyczność zaskakująco dobra.

 

Tego samego dnia jeżdziłem 320 touring i jego silnik mnie trochę rozczarował do ok 4000 obr. autko zupełnie nie przyśpiesza !!! po przekroczeniu tej granicy dostaje ogromnego kopa i doskonale wkręca się na obroty aż do 6000 obr. (wydająć z siebie piękny bulgot R6) ale nie jest to zbyt użyteczny zakres obrotów. No i podobno pali 13 litrow w mieście ... zdecydowanie wolę swoją 318. Wydaję mi się, że silnik 1.6 będzie zbyt słaby do tego autka, pali prawie tyle samo co 1.8 a jednak ma dużo mniej pary . Tak więc polecam 1.8 ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba bardziej pęde sie przybliżał do 320 dzięk ma ponoć niesamowity;) a osiągi jak w 318 is, no ale wiadomo nie kupuje nówki więc stan karoserii też będzie miał tu wiele do znaczenia przy kupnie więc moze nawet będzie to zwykły 318:) jak już będe miał kase to zaczne poszukiwania :) ps. od kiedy w 3-ce były montowane szerokie zderzaki, bo bardzo fajnie takie autko sie z nimi prezentuje :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 1987. ja mam już szerokie. jest jeszcze coś co wiąże się z ta modyfikacją: elektronika silnika została wzbogacona o pare czujników które zastąpiły sterowanie podciśnieniowe =mniejsza awaryjność.

jednak jak poczytasz więcej, to przekonasz się że ten starszy typ zderzaków jest bardziej klasyczny i nastrojowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba bardziej pęde sie przybliżał do 320 dzięk ma ponoć niesamowity;) a osiągi jak w 318 is

Ja o 320 zlego slowa nie powiem, ale jesli chodzi o osiagi to daleko jej do 318is. Chyba ze to literowka i mialo byc 318i - wtedy sie zgodze, te 2 modele maja bardzo zblizone osiagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam wszystkich ponownie....jakoś przez przypadek zajrzałem po długim czasie na to forum

 

poprzednim razem pisałem że chce kupić bmw, i do samego końca tak było, chciałem model 325, lecz nie wyszło...chociaż BMW lubie, to tak dla czystej ciekawości napisze że od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem

Forda Probe 2,2 turbo :mrgreen: ( baza mazda mx-6 ), dzięki wszystkim za porady, bo jakoś nie miałem okazji tego zrobić

 

 

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiesz...jakby nie patrzeć mało BMW mu dorówna ( z całym szacunkiem )

 

silnik 2,2 turbo benzyna

 

moc mala ( bo w serii 147KM )...................ze zwężką już w granicach 190KM

ale za to moment obrotowy - 258nm......----II---moment grubo ponad 300nm

 

przyspieszenie 7,5s. do 100km/h...............po samej zwężce poniżej 7s.

Vmax - 211km/h ....................................nawet na fabryce można dojść do odcięcia zaplonu na 5-tym biegu tj. około 235km/h

 

 

no i ta sylwetka :mrgreen: , jakby nie patrzeć.............

 

 

miało być do samego końca BMW, ale to co ostatecznie za nim nie przemawiało to osiągi w wersji 2,5 ( i samo jej spalanie ) i to że za dużo na drogach tego stoi

 

 

na codzien mam okazje sie ścigać z BMW itp. ale jednak dzwieku i osiagów przy Turbo nic nie zastąpi :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiesz...jakby nie patrzeć mało BMW mu dorówna ( z całym szacunkiem )

 

silnik 2,2 turbo benzyna

 

moc mala ( bo w serii 147KM )...................ze zwężką już w granicach 190KM

ale za to moment obrotowy - 258nm......----II---moment grubo ponad 300nm

 

przyspieszenie 7,5s. do 100km/h...............po samej zwężce poniżej 7s.

Vmax - 211km/h ....................................nawet na fabryce można dojść do odcięcia zaplonu na 5-tym biegu tj. około 235km/h

 

 

no i ta sylwetka :mrgreen: , jakby nie patrzeć.............

 

 

 

 

miało być do samego końca BMW, ale to co ostatecznie za nim nie przemawiało to osiągi w wersji 2,5 ( i samo jej spalanie ) i to że za dużo na drogach tego stoi

 

 

na codzien mam okazje sie ścigać z BMW itp. ale jednak dzwieku i osiagów przy Turbo nic nie zastąpi :8)

 

 

Witam

 

Probe jak mniemam kanciaste?

Przed BMW miałem 200sx (tak ze 6 sztuk) i żadne proge nigdy nie dało rady,także 7,5 do setki to coś optymistycznie.Poza tym Probe ma napęd na przód :cry2: Ale co fakt to racja,turbo to turbo,to zboczenie zostaje :8) 2,5 12v Turbo - to brzmi dumnie :D

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak. od poltora roku posiadam e30 320i. przyznam ze jechalem ja obejrzec z z pewnego rodzaju grymasem na twarzy bo nigdy nie bylem przekonany do tej marki. gdy ja zobaczylem no cuz tu duzo mowic szary kolorek mnie za bardzo nie podniecil ale gdy jego wlascicielka odpalila silnik to doslownie zrobilem tak :jawdrop: ten dzwiek motoru. :cool2: to doslownie bajka. jak na swoje 20 latek to lepiej sie trzyma niz jej 25-letni wlasciciel. teraz mam zamiar zmienic na 2.5 literka ale oczywiscie w wersji e30. albo kombi. oplaty? pali jak polonez a nawet mniej a OC przy 60% znizkach to 300zeta na pol roku. pozdrawiam wszystkich wlascicieli kultowych E30
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ZYCIE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guta nie 2,5, a 2,2......2,5 miało 6 cylindrów i 24 zawory, co do 200sx, to zostawmy bez komenta nieraz już sie z takim ganiałem ( mowa o s13a 170KM) - i chociaż przyspieszenie ma dobre( bo napęd na tył ) to i tak dla Probe żaden problem :wink: ...może sie ścigałeś z jakimś dojechanym egzemplarzem, bo jakby nie patrzeć ludzie kupują taki za grosze, nie robiąc przy nich nic i potem sie dziwią osiągami, niestety to już nowe samochody nie są......nissana bym nigdy nie kupił bo:

1. wygląd mi nie odpowiada

2. cholernie drogie częsci

3. turbiny sie sypią, jak zreszta silniki też....chociaż to jest dobre że turbine bez żadnych przeróbek można włożyć od s14

4.......no i jak dla mnie za dużo tego na drogach sie zaczyna pojawiać;)....prawie tak czesto spotykane jak calibra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guta nie 2,5, a 2,2......2,5 miało 6 cylindrów i 24 zawory, co do 200sx, to zostawmy bez komenta nieraz już sie z takim ganiałem ( mowa o s13a 170KM) - i chociaż przyspieszenie ma dobre( bo napęd na tył ) to i tak dla Probe żaden problem :wink: ...może sie ścigałeś z jakimś dojechanym egzemplarzem, bo jakby nie patrzeć ludzie kupują taki za grosze, nie robiąc przy nich nic i potem sie dziwią osiągami, niestety to już nowe samochody nie są......nissana bym nigdy nie kupił bo:

1. wygląd mi nie odpowiada

2. cholernie drogie częsci

3. turbiny sie sypią, jak zreszta silniki też....chociaż to jest dobre że turbine bez żadnych przeróbek można włożyć od s14

4.......no i jak dla mnie za dużo tego na drogach sie zaczyna pojawiać;)....prawie tak czesto spotykane jak calibra

 

Apropo 2,5 to chodziło mi o uturbienie silnika w beemie :oops: .

Mój najszybszy nissan miał ok.250-260km i uwierz był bezawaryjny,a z racji mocy i rozmiaru mojego buta to opony znikały w oczach(255/17).

A co do porównywania obu modeli to porównuj serie,Ty masz podobno prawie 50km więcej niż seria.

Ja mówię o objeżdżaniu seryjnym zdrowym 200sx s13.

 

EOT To forum o BMW,jeśli masz jakieś pytania do mnie to wal na priva,jeśli o nissana to zapraszam na www.turbokillers.com

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy inaczej nawet seryjne autka s13a konta Porbe I mają porównywalne paramatry :8) ...i nie jest powiedziane który wygra...więcej chyba od "kierowników" zależy

 

 

ps. a ktoś już uturbiał 2,5 w bmw????

 

dla odmiany powiem że Probe 2,5v6 ma w serri moc 164Km (KL-Z) a 190KM ( KL-ZE )

po uturbieniu KL-Z ( bo takie samochody już są ) ma moc prawie 300KM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.