Skocz do zawartości

BMW M3 (2002) z jaka skrzynia? Potrzebuje rady


pxv

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

 

Mam pytanie odnośnnie skrzyni biegów w BMW M3 z roku 2002 mianowicie ktora skrzynia jest lepsza? Manualna czy SMG? Mam okazje kupic z tą lub z tą, moze ktos kto sie zna na tych skrzyniach moze mi cos o nich powiedziec? Słyszalem ze SMG 1 jest chujowa, moze SMG 2?? A moze jednak manual byłby najlepszy?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum - bylo juz pare takich tematow.

Moja rada jak zwykle - sam musisz wybrac, ktora wersja bedzie Ci sie fajniej jezdzilo. W takim samochodzie jak M3 wybralbym klasycznego manuala.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałbym SMG2. Ma krótsze czasy zmiany biegów niż manual, poza tym to większa radocha z jazdy kiedy masz łopatki przy kierownicy i nie musisz mieszać gałą :). Jeździłem Z4 z SMG i ogólnie było fajnie (to była chyba wersja 1), redukowała świetnie, ale zmiana biegu w górę była przesadnie długa (nie wiem czy to była wada konstrukcyjna czy po prostu coś było nie tak z tym konkretnym egzemplarzem). Dlatego jeśli masz możliwość to przejedź się jednym i drugim, porównaj co Ci się bardziej podoba i co sprawuje się lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszalem ze SMG 1 jest [bAD], moze SMG 2??

 

Z łaski swojej, zmień ten tekst na "poprawny politycznie" :twisted: :twisted:

 

Przed ostrzeżeniem uratował Cię tylko filtr forumowy.

 

Ale moderatorzy widzą oryginalną treść... :twisted: http://emots.wizja.net/emoty/kill.gif

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszalem ze SMG 1 jest [bAD], moze SMG 2??

 

Z łaski swojej, zmień ten tekst na "poprawny politycznie" :twisted: :twisted:

 

Przed ostrzeżeniem uratował Cię tylko filtr forumowy.

 

Ale moderatorzy widzą oryginalną treść... :twisted: http://emots.wizja.net/emoty/kill.gif

 

 

Heh widze, że ci sie nudzi, ile masz lat? 10? Zajmij sie lepiej pożadkiem na forum, a nie wyrazami pomocniczymi ktorych kazdy używa. Wiesz gdzie mam te ostrzezenia?? W .....

 

Mam 40 lat a taki ktos jak ty zwraca mi uwage o takie gówno. Bez komentarza....

 

 

 

Przepraszam za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh widze, że ci sie nudzi, ile masz lat? 10? Zajmij sie lepiej pożadkiem na forum, a nie wyrazami pomocniczymi ktorych kazdy używa. Wiesz gdzie mam te ostrzezenia?? W .....

Mam 40 lat a taki ktos jak ty zwraca mi uwage o takie [bAD]. Bez komentarza....

Przepraszam za OT

To jest forum BMW Klub Polska :nienie: , czyli "porzadna firma", a nie jakies tam inne nie wiadomo jakie forum XYZ (nie obrazajac innych for internetowych :cool2: ).

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh widze, że ci sie nudzi, ile masz lat? 10? Zajmij sie lepiej pożadkiem na forum, a nie wyrazami pomocniczymi ktorych kazdy używa. Wiesz gdzie mam te ostrzezenia?? W .....

 

Mam 40 lat a taki ktos jak ty zwraca mi uwage o takie [bAD]

 

Tak się składa, że na tym Forum bezwzględnie pilnujemy czystości języka.

 

I. Zasady ogólne

(...)

4. Na forum nie przeklinaj - wyrażaj się z kulturą oraz zgodnie z ogólnie przyjętymi normami dobrego wychowania. W ten sposób walczysz ze stereotypem kierowcy BMW jaki panuje w naszym kraju. "Wykropkowanie" przekleństwa jest również przekleństwem. Każdy z nas ma jakieś poglądy, staramy się szanować Twoje więc Ty nasze też uszanuj...

 

I za złamanie tego punktu otrzymujesz ostrzeżenie.

 

Ostrzeżenia dostaje się na tym Forum za "łagodniejsze" wersje.

I rzadko kiedy forumowicz z niewyparzonym językiem dostaje ostatnią szansę na na poprawienie tekstu.

Zwykle otrzymuje ostrzeżenie bez żadnego pardon:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=28589

 

Wracając do tematu, z punktu widzenia trwałości i niezawodności, skrzynia manualna jest lepsza od SMG. Co do przyjemności z jazdy, zdania są podzielone. W M3 wolałbym manuala.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh widze, że ci sie nudzi, ile masz lat? 10? Zajmij sie lepiej pożadkiem na forum, a nie wyrazami pomocniczymi ktorych kazdy używa. Wiesz gdzie mam te ostrzezenia?? W .....

 

Mam 40 lat a taki ktos jak ty zwraca mi uwage o takie [bAD]. Bez komentarza....

 

 

 

Przepraszam za OT

 

Szkoda pxv, ze tak zaczynasz 'kariere' na tym forum. Przeprosic, owszem,

powinienes - ale na pewno nie za OT :evil: .

Skoro masz 40 lat, to powinienes wiedziec nie tylko to, ze 'porzadek' przez 'rz' sie pisze, ale tez, ze jezeli wlazles miedzy wrony, to musisz krakac jak i one.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra przepraszam postaram sie nie uzywac tych slow ale i tak moim zdaniem to głupi powód.

 

 

Czy ktos jeszcze moglby mi powiedziec coś na temat skrzyni biegów w M3 i ogólnie czy ten samochód wart jest swojej ceny? Może ma ktos? Moze ktos wie ile biegów ma skrzynia SMG? Bo manual ma 6 i to jest jego plus, a SMG? Na SMG mozna włączyć automat wtedy mozna ekonomiczniej jezdzic... Sam niewiem... Zapytał bym sie ale niemieckiego nieznam :/

 

 

Pomożcie mi w wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem sie kawalek Z4 z SMG 2 (pewnie tym samym, co Marco ;) )

i Z4 z szeciobiegowym manualem.

SMG bylo fajne, ale jednak szarpalo przy zmianie biegow i w trybie manualnym nie do konca zmienialo je wtedy, kiedy chcialem.

Byla to najlepsza automatyczna skrzynia biegow, jaka widzialem i w wiekszosci samochodow pewnie bylaby lepszym rozwiazaniem niz manual.

Ale... do samochodu tak bezkompromisowego, jak M3, wolalbym zdecydowanie manuala. Tego samochodu nie kupuje sie tylko po to, zeby jezdzic, tylko po to, zeby po kazdej przejazdzce miec mocno spocone dlonie ;).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inteligentny kierowca jest skuteczniejszy w oszczędnej jeździe niż najlepszy automat w trybie ekonomicznym.

 

Automat reaguje na delikatne operowanie gazem tylko w jeden sposób -> wcześniejszą zmianą biegów na wyższe. W efekcie silnik permamentnie pracuje w zakresie 1200-2000 obr/min (w większości automatów), co nie jest dla niego dobre na dłuższą metę.

 

SMG bylo fajne, ale jednak szarpalo przy zmianie biegow i w trybie manualnym nie do konca zmienialo je wtedy, kiedy chcialem.

 

A to była poprawiona SMG-2.

 

Jedyna zaletą tego automatu jest możliwość jazdy w trybie Auto, gdy nie masz ochoty na zmianę biegów, np. przy jeździe po zakorkowanym mieście.

 

Tego samochodu nie kupuje sie tylko po to, zeby jezdzic, tylko po to, zeby po kazdej przejazdzce miec mocno spocone dlonie ;).

 

:mrgreen: :cool2: :modlitwa:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem sie kawalek Z4 z SMG 2 (pewnie tym samym, co Marco ;) )

i Z4 z szeciobiegowym manualem.

SMG bylo fajne, ale jednak szarpalo przy zmianie biegow i w trybie manualnym nie do konca zmienialo je wtedy, kiedy chcialem.

Byla to najlepsza automatyczna skrzynia biegow, jaka widzialem i w wiekszosci samochodow pewnie bylaby lepszym rozwiazaniem niz manual.

Ale... do samochodu tak bezkompromisowego, jak M3, wolalbym zdecydowanie manuala. Tego samochodu nie kupuje sie tylko po to, zeby jezdzic, tylko po to, zeby po kazdej przejazdzce miec mocno spocone dlonie ;).

A co ze skrzynia w E46 M3 CSL... :?:

TO samo SMG-2 :?: Czy moze cos wiecej :?:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SMG to nie automat i tak naprawde nie jest nawet podobna do skrzyni automatycznej, w M3 jest to dokładnie ta sama szeciobiegowa skrzynia manualna ( S6S 420G ) tyle że sterowna elektronicznie, biegi i sprzegło zmieniaja siłowniki. niby fajna zabawka i nawet szybsza od człowieka ale szarpie, pali sprzegło, długo trzeba sie uczyc żeby szybko tym startowac i nei palic sprzegła lub opon. Jesli to ma byc auto do lansu i delikatnej zabawy to SMG, jesli chcesz dac jej w kośc to tylko manual. Ja tez mam ten dylemat osobiście i może bardziej sugerowałbym sie stanem auta i cena ale wolałbym manual.
535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem sie kawalek Z4 z SMG 2 (pewnie tym samym, co Marco ;) )

i Z4 z szeciobiegowym manualem.

SMG bylo fajne, ale jednak szarpalo przy zmianie biegow i w trybie manualnym nie do konca zmienialo je wtedy, kiedy chcialem.

Byla to najlepsza automatyczna skrzynia biegow, jaka widzialem i w wiekszosci samochodow pewnie bylaby lepszym rozwiazaniem niz manual.

Ale... do samochodu tak bezkompromisowego, jak M3, wolalbym zdecydowanie manuala. Tego samochodu nie kupuje sie tylko po to, zeby jezdzic, tylko po to, zeby po kazdej przejazdzce miec mocno spocone dlonie ;).

A co ze skrzynia w E46 M3 CSL... :?:

TO samo SMG-2 :?: Czy moze cos wiecej :?:

 

 

dokładnie ta sama, z ETK wynika ze w csl była tylko SMG, to prawda??? teraz jestem w szoku.

535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SMG to nie automat i tak naprawde nie jest nawet podobna do skrzyni automatycznej, w M3 jest to dokładnie ta sama szeciobiegowa skrzynia manualna ( S6S 420G ) tyle że sterowna elektronicznie, biegi i sprzegło zmieniaja siłowniki.

 

Dokładnie tak :cool2: :cool2: :cool2:

 

A jeżeli już skrzynia mechaniczna sterowana automatycznie, to - niestety - najlepsze jest volkswagenowskie DSG.

 

Jedyne wady - nie jest idiotoodporna, sporo czasu zajmuje jej redukcja i niekiedy cierpi na krótkotrwałe "zagubienie", gdy kierowca wykona coś, czego sterownik skrzyni "nie przewidywał".

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli już skrzynia mechaniczna sterowana automatycznie, to - niestety - najlepsze jest volkswagenowskie DSG.

 

 

No własnie słyszałem, ze ta skrzynia w Golfie 5 GTI jest najlepsza skrzynia sekwencyjną.

 

 

Hmmm juz sam niewiem co bedzie lepsze SMG czy manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do DSG, uzupełnię. Chociaż to skrzynka mechaniczna, samochód "pełza" jak automat, acz baaardzo delikatnie.

 

Rewelacyjnie zmienia biegi wzwyż :cool2: :modlitwa: Błyskawicznie, czysto, bez szarpnięć. W zasadzie tylko skok wskazówki obrotomierza jest oznaką, że bieg właśnie został zmieniony. Przy redukcji elektronika sama wykonuje międzygaz, jeżeli jest potrzebny (SMG też potrafi).

Tak samo elegancko działa w trybie manualnym.

 

Dla lubiących pojeździć ostrzej jest tryb Sport, który podwyższa obroty przy zmianach w górę / redukcjach o co najmniej +1000 obr/min, w stosunku do trybu standardowego.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to ma byc auto do lansu i delikatnej zabawy to SMG, jesli chcesz dac jej w kośc to tylko manual.

 

Nic dodać nic ująć.

Z praktyki wiem, że jak już wybierzesz i trochę pojeździsz to będziesz żałował, że taka skrzynia a nie inna.

Najlepiej kup 2 furki z różnymi skrzyniami i będziesz miał spokój :P .

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaznie przeczytałem wasze wypowiedzi na temat skrzyni biegow w M3 i doszedłem do wniosku że....

 

...Najlepszym rozwiazaniem rzeczywiscie bedzie wybór skrzyni manualnej żeby wykorzystać takie możliwości jakie oferuje M3 jest potrzebna manualna skrzynia która pozwoli na dobrą kontrole nad autem no i oczywiscie zabawe którą SMG lekko ogranicza. W M3 jednostka napędowa to rzedowa kontrukcja z 6 cylindrami co gwarantuje wysoko-obrotowość silnika dzieki czemu ma sie wieksza satysfakcje z "wachlowania biegami".

 

Zwłaszcza, ze mam spore doswiadczenie zwiazane z silnikami wysoko obrotowymi + manulaną skrzynią biegów. Bierność wczasie jazdy była by dla mnie trudna do zaakceptowania i dość obca.

 

 

 

Dziekuje wszystkim, bez waszych argumentów trudno było by mi podjąć decyzje.

 

 

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.