Skocz do zawartości

Czy ETA w E30 to najlepsze rozwiązanie?


kjubus

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam dla mojej BARDZO wymagającej dziewczyny E30 :norty:

 

Jaki silnik w E30 sprawuje się najlepiej? Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie? Jakie są słabe punkty blacharskie? Co gdzie w E30 piszczy? :wink:

 

Mamy na oku 325e z 1986r. i przebiegiem 200tyś.km :norty:

Jest to ETA z katalizatorem czyli ma 122KM

Jakie są wady i zalety takiego silniczka w E30?

Wiemy tyle, że w E28 sprawują się świetnie, ale ze spalaniem różnie bywa

 

Jesteśmy wprawieni w temacie rekinów, a w temacie E30 dopiero raczkujemy :wink:

 

Z góry dziękujemy za rady :D

Edytowane przez kjubus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to naprawdę dobry egzemplarz i ma zestaw Eta + manual, to bierz :!:

 

Eta w E30 ma lżejszą robotę. Dobre 100 kg mniej do pchania + mniejsza powierzchnia czołowa.

 

A jakby Ci możliwości nie wystarczały, to zaraz odezwą się spece od podkręcania Ety. M20 B27 ma duże rezerwy, większe niż "normalne" benzynówki BMW.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko i tylko e30 325 czyli zwykle standartowe m20b25

lepszego drzwieku nie znajdziesz

lepszego przyspieszenia nie znajdziesz

spalanie tylko 1l pb wiecej niz 316

co tu duzo gadac...trzeba tylko taka w bardzo dobrym stanie znalezc

 

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eta jest dobra ale do dlubania albo dla starych dziadkow bo latac eta bez przerobek to GRZECH !!!

a co do tych 11 l pb po miescie to jak ktos nie mial to moze lepiej niech sie nie wypowiada bo w trasie spala spokojnie okolo 8l pb..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do tych 11 l pb po miescie to jak ktos nie mial to moze lepiej niech sie nie wypowiada bo w trasie spala spokojnie okolo 8l pb..

 

325ACS to do mnie ?? cytuj watki... Tak sie sklada ze jezdzilem sporo E30-tkami m.in 316i 318i 320i 323i 325e , 5-tka z M20B25 pod maska !! Osiagnij 325i spalanie rzedu 6-7 litrow w trasie ?? dla ETY to nie problem, a przy normalnej (dynamicznej) jezdzie ok 10 litrow. w miescie to tez zaden problem ! Nie twierdze ze roznica jest bardzo duza ale zeby spalila 11 litrow w miescie 325i to nie jest jazda, raczej toczenie.... 320i mniej wiecej tyle pali...

 

sorry za OT

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

325i w miescie pali 14 litrow a 11 to spali ale 318iS wiec nie wiem skad masz dane ze 325i spali 11 l :nienie:. Mam znajomych co maja 325i i sami twierdza ze 14 litrow to minimum.

 

A jak chcesz samochodzik dla dziewczyny to poszukaj 318iS pali malo a jak na 1.8 zbiera sie calkiem zwawo :D, najlepsza bylaby 325i ale to juz troszke spali wiec i koszta beda wieksze.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zaraz zacznie sie dyskusja że 318i pali wiecej niz 325i itp. to zamknę wątek. Nie raz poruszalismy ten problem na głównym forum wiec nie chce widzieć tutaj żadnych przepychanek. :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8 M10... silnik prosty, w miare oszczędny, ładny klang, rozrząd na łańcuchu, zawory na śruby, tanie części...

i też nieźle jeździ - napisałbym jak, ale nie chce zarobić kolejnego ostrzeżenia :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki motor bedzie najlepszy zalezy od tego do czego auto bedzie uzywane. Rozumiem ze diesel nie wchodzi w gre :?: Bo jesli tak to tylko Turbo.

 

A z benzyniakow, jesli chodzi o ekonomike i dynamike, to mozna polecic 318iS i 325e. Ktory model wybrac to juz decyduje gust:

Wąska Vs. Szeroka

lub

6 garków :twisted: Vs. 4 garki

 

Jesli natomiast auto ma byc głównie do dawania przyjemnosci z jazdy i zuzycie paliwa nie odgrywa wiekszej roli, to tylko 325i :twisted2:

 

PZDR!

 

PS.

Moje 325i w miescie niechce spalić mniej jak 15 litrów :P

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eta jest dobra ale do dlubania albo dla starych dziadkow bo latac eta bez przerobek to GRZECH !!!

a co do tych 11 l pb po miescie to jak ktos nie mial to moze lepiej niech sie nie wypowiada bo w trasie spala spokojnie okolo 8l pb..

 

czasami na spoty przyjeżdża do nas eta w e30 i co ona potrafi dokonać to :jawdrop: pełen szacunek :!:

szkoda że kolega nie zamieścił filmików z przejazdów wymiotła wszystko oprócz ścigacza (motor),nawet 2,5 e36.

wiec nie pisz że eta jest dla dziadka ,lub do podłubania bo to jest wielka pomyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami na spoty przyjeżdża do nas eta w e30 i co ona potrafi dokonać to :jawdrop: pełen szacunek :!:

szkoda że kolega nie zamieścił filmików z przejazdów wymiotła wszystko oprócz ścigacza (motor),nawet 2,5 e36.

wiec nie pisz że eta jest dla dziadka ,lub do podłubania bo to jest wielka pomyłka.

 

Seryjna ETA ?? :jawdrop: Chyba wlasnie "podlubana" :mrgreen: ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nasz pierwszy obiekt zainteresowania okazał się bublem :(

Autko stało 2lata niejeżdzone, brak jakiegokolwiek wyposażenia - golas, zastane hamulce, z tyłu była uderzona i ktoś to "zrobił"...

 

Dalej szukamy ETY :D

 

Tym razem z przebiegiem 187tyś, od drugiego właściciela, z ciekawym wyposażeniem i silnikiem z którego można jeść :wink:

 

Raczej na 100% ETA :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

325i w miescie pali 14 litrow a 11 to spali ale 318iS wiec nie wiem skad masz dane ze 325i spali 11 l Mad. Mam znajomych co maja 325i i sami twierdza ze 14 litrow to minimum.

 

to spytaj sie kicha jankesa,egona i jacka ktory ma teraz juz druga 325 i ci to potwierdzi ze mozna spokojnie spalic 11l pb po miescie m20b25.mialem tez 318 IS wiec wiem ile pali i bardzo sobie go chwale. jest dla mnie na drugim miejscu po 325i.dalej postawil bym 323i( ta mocniejsza wersje).

SORRY ZA OT ale nie moglem ....

jack 325e, nie cytowalem ciebie bo nie mialem ciebie na mysli ale naprawde majac ete to az same raczki swiezbia zeby przy niej troche dlubnac i malymi nakladami pracy masz juz okolo 160 KM.idealny silniczek zeby wycisnac okolo 200kucy.ale wiem wiem ze to forum dla klasykow wiec juz nic nie napisze.poza tym bylo to poruszane sporo razy a jak ktos nowy to zapraszam na forum www.beemka-klub.pl i jest bardzo dobry temat w technicznym o dlubaniu ety.

boggy e36, przeczytaj dokladnie 2 lub trzy razy co napisalem. albo dla dziadka albo dlubana. masz inne wyjscie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zaraz zacznie sie dyskusja że 318i pali wiecej niz 325i itp. to zamknę wątek. Nie raz poruszalismy ten problem na głównym forum wiec nie chce widzieć tutaj żadnych przepychanek. :nienie:
A może lepiej usunąć zbędne posty a nie zamykać temat w którym próbuje się coś dowiedzieć :wink:

 

Jeżeli chodzi o sam silnik to chodzi głównie o ekonomike i dynamike, więc tak jak pisał LUKAS_30 318iS lub 325e. Jeśli chodzi o wygląd to zdecydowanie wąska lampa i model do 1987roku. Kwestia "4cyl czy 6cyl" zdaje się być w tym momencie przesądzona :wink:

 

Na co zwracać uwagę przy oglądaniu silnika? Jaki jest czuły punkt ETY?

 

Gdzie szukać słabych punktów blacharskich?

 

A tak poza tematem silników, to jakie wyposażenie było w 1986r? Czy ktoś ma może jakiś prospekt E30 325e z tego roku? Byłbym bardzo wdzięczny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Jestem wyjątkowo liberalny i umawiamy sie że tym razem nie widze :

- dyskusji na temat spalania (za każdym razem powstaje z tego kłótnia)

- reklamy innego forum (chociaż wiemy sami ze dużo wiedzy tam "siedzi")

 

Co do ETY: na www.e30.de w dziale "archiv" masz prospekty i testy, miedzy innymi ETY.

 

Wiem że koledzy z klubu bmw łódz mają dział na stronie głównej "modele". Jest tam kupa informacji o e30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.