Skocz do zawartości

ekonomizer wariuje


sheri21

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie ekonomizer najmniejsze spalanie po zdjęciu nogi z gazu podczas jazdy wskazywał 4 litry :roll:

Wskazówka ekonomizera nigdy nie wskazywała zera.

 

Pomajstrowałem przy przepustnicy :mrgreen:

Ustawiłem poprawnie czujnik położenia przepustnicy i ekonomizer działa elegancko :norty:

Gdy podczas jazdy obroty silnika przekraczają 1200 to po zdjęciu nogi z gazu spalanie równa się 0 :norty:

 

Sprawdz miernikiem według ksiązki czujnik położenia przepustnicy :wink:

Jak nie pomoże to targnij się na licznik :worried:

http://img92.imageshack.us/img92/1637/dddd6cx.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!Mam mały problem.Wymieniłem licznik w E30 z zegara na licznik z obrotomierzem ale jest ale-Ekonomizer wcale nie chodzi a obrotomierz pokazuje obroty,ale jak go strzeli to przestanie wtedy zgasze silnik i obroty dalej chodzą.Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc.Moje auto to bmw e30 316i.Dziękuje z gory za odpowiedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
padający ekonomizer może być tez objawem zużytych akumulatorków. u mnie właśnie on pierwszy padł a potem dopiero obrotomierz i kontolka temp. silnika :mrgreen:

 

Ale jakich akumulatorków? Któryś raz o tym czytam ale chodzi o normalny główny akumulator czy nie wiadomo o co innego jeszcze?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padający ekonomizer może być tez objawem zużytych akumulatorków. u mnie właśnie on pierwszy padł a potem dopiero obrotomierz i kontolka temp. silnika :mrgreen:

 

Ale jakich akumulatorków? Któryś raz o tym czytam ale chodzi o normalny główny akumulator czy nie wiadomo o co innego jeszcze?

 

 

Pozdrawiam

 

Chodzi o akumulatorki - baterie zainstalowane wewnatrz liczników które odpowiedzialne są za pamieć "inspekcji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne że gdy podczas jazdy wrzuce na "luz" to ekonomizer pokazuje jakieś głupoty ? ostatnią wartość spalania na biegu ? a gdy już sie zatrzymam to leci i pokazuje normalnie ~~

 

?

...nieważnie dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomizer jest powiazany z predkosciomierzem i czujnikiem w dyfrze - ja mam skopany predkosciomierz (nie dziala w ogole) - dodatkowym efektem jest szalejacy ekonomizer wlasnie - ujmiesz gazu 0, dodasz, od razu leci na max niezaleznie od tego, jak mocno naciskasz. Przyczyny imho trzeba szukac w czujniku w dyfrze - wlasnie sie przymierzam do wymiany. Aha, teoria z padajacymi akumulatorkami tez moze byc sluszna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomizer staje w połowie lub na 3/4 jadac np na luzie. U mnie to normalne. Najważniejsze żeby działał czyli nie pokazywał 0 lub MAX.

Wtedy , jesli nie działa prędkosciomierz, moze być wina czujnika w dyfrze, lub wiązki, albo , co u mnie sie zdarzyło - padniete akumulatorki. Inspekcja "nie trzymała" i predkosciomierz nie działał - co za tym idzie ekonomizer wariował. Wymieniłem zegary - wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za ekonomizer odpowiada "klucz" w zegarah (kość z pamięcią) oraz sygnał fuelRate z kompa (pośredni odpowiadający za przygotowanie czsu otwarcia wtrysku)

 

fuelRate jest obliczane na podstaiwe wskazań tych samych czujników co czas otwarcia wtrysku... czyli przepływki, TPS, czujnika prędkości obr. wału, czujnika prędkości i reszy czujników. Klucz jest po to aby mozna było produkować jdnakowe liczniki a potem kalibrować je do odpowiedniej pojemności wsadem w pamięci klucza.

 

jezeli wariuje ekonomizer, akumulatorki i masy sa OK to mogła ulotnić się pamięć w kluczu, pamięc z mapami w kompie, lub co bardiej prawdopodomne padło coś z osprzętu liczacego mieszake. Pwenie przepływka lub termistor w niej. Funkcja składu mieszanki etyliny i tlenu jest bardzo uzależniona od ciśnienia i temperatury zasysanego powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli wariuje ekonomizer, akumulatorki i masy sa OK to mogła ulotnić się pamięć w kluczu, pamięc z mapami w kompie,

 

chyba jakby stracił te mapy to silnik by nie chodził albo w najlepszym przypadku kulał :roll:

u mnie np. wszystkie wskazówki chodzą dobrze tylko ekonomizer szaleje, będę musiał dobrać się do tych akku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jakby stracił te mapy to silnik by nie chodził albo w najlepszym przypadku kulał

Tutaj nie chodzi o mapy silnika tylko licznika. Kostka "kodująca" znajduje się w czerwonym kółeczku na zdjęciu (licznik firmy MOTOMETER, były też liczniki VDO i mają tą kostke od tyłu). Koder ten właśnie "ustawia" licznik pod silnik tzn. 4 lub 6 cylindrowy, ekonomizer lub jego brak itp.

http://img294.imageshack.us/img294/4524/licznikyv2.jpg

To tak w celu wyjaśnienia. Pozdrawiam.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.