Skocz do zawartości

M47 320d - co sadzicie?


-siwy-

Rekomendowane odpowiedzi

Co sadzicie o silniku 2.0 d o mocy 136 KM :roll: ?

Przymierzam sie do kupna BMW z tym silnikiem i jestem ciekawy waszych opinii na temat tej jednostki napedowej.

Najbardziej interesujace mnie zagadnienia to spalanie i usterkowosc.

Wiem, wiem - :search: ... ale moze jakies swiezsze informacje :?:

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mam przyjemność jeździć E39 z 2001r z takim silnikiem. 2.0l 136KM... hmmm co by tu o nim złego napisać :wink: jak na piątke jest on troszkę za słaby ale ty piszesz o 3 wiec to troszkę inna historia. w chwili obecnej autko ma przebieg ok 150tys km i jeżdżę nim już prawie dwa lata. jak na razie jest bezproblemowe, silniczek nie ma problemow z odpalaniem w mrozy, ale to pewnie za sprawa podgrzewania jakie jest zainstalowane w moim aucie. co do jazdy to mógłbym sie przyczepić do tego że nie ma 6go biegu. na bmw przesiadłem się z mercedesa klasy c z silnikiem 2.5d 113KM. byłem miło zaskoczony jazdą w beemce, teraz już troszkę spowszedniała i chciało by się jakiegoś chipa lub silnik 2.5d :D instrukcja podaje że maks moment jest przy 1750 obr/min, moze to tylko u mnie, ale z tego co zauważyłem to autko niechętnie jedzie to tych obrotów, natomiast po przekroczeniu jest już o niebo lepiej. spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 50km z piątką ludzi na pokładzie maks 100km/h-wynik 5.2l/100km. myślę że jak na wielkość E39 to przyzwoity wynik. w mieście bez wielkich szaleństw zimą pali jakieś 6.8l - 7l są to wskazania z kompa. ojciec na trasie 200km nie przekraczając 120km/h wydusił z niej 5.3l - tylko że on ma cięższą nogę ode mnie :) może nie jest to królowa startów spod świateł ani rozwijania zawrotncyh prędkości ale wystarcza do sprawnego poruszania się. taka jest moja opinia, a co do usterkowości to chętnie poczytam opinię innych uzytkowników tych silniczków. jeżeli będziesz miał jeszcze jakieś pytania to postaram się odpowiedzieć na tylę na ile pozwala mi moja wiedza :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przyjemność ... mi moja wiedza :D

Wielkie dzieki :modlitwa: !!!

Wlasnie o wypowiedzi tego typu (mniej wiecej) mi chodzi :mrgreen:.

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inni użytkownicy jeżdżący mocniejszymi autkami napiszą że 2.0d to porażka, ale ja nie przesiadłem się na 5 minut z 3.0d tylko jeżdże tym autkiem już kawałek czasu. fakt że 280Nm to nie jest dużo bo tyle ma np Golf IV 1.9TDI z silnikiem 110KM... cenię autko za to że wsiadam, odpalam, jade i nie za często odwiedzam serwis i stację benzynową :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sugeruje ze 320d to porazka.ale jak juz kusi cie 2.0d to ten. 150km,jest fajny.Chodzi o to ,ze jesli decydujesz sie na zakup autka ,ktorym chcesz troche pojezdzic ,lepiej dozbierac ,troszke poczekac i kupic cos okazyjnie oczywiscie jesli ten 136km nie jest juz dla Ciebie w tej chwili jakas goraca okazja :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sugeruje ze 320d ... goraca okazja :P

150 konne diesle szly pozniej tzn. sa mlodsze a co za tym idzie i drozsze :cry: - nie da rady - za drogo :cry2: .

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

150KM (M47N) szły po 2001 i były na CR i ten silnik szczerze polecam - taki mam zamiar kupić ale coraz częściej myślę o M47 (136KM) gdyż wole mieć starszy rocznik ale w super stanie a nie szrota z 2001/02 zobaczymy co się trafi i kiedy - może stanieją do tego czasu ;).

 

Do rzeczy: w m47 jest pompa wtryskowa sterowana elektronicznie, marki Bosh zwana VP44 (nowsza konstrukcją po VP37) pchali ją podajże jeszcze do fordów. No i z tą pompą mogą być problemy, czytałem w prasie widziałem parę ogłoszeń na mobile itp. ale byłby ostrożny z takimi stwierdzeniami.

 

Podsumowując 150KM - mocniejszy, cichszy, oszczędniejszy itp. ale to nie skreśla 136KM - wszystko zależy od gotówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co sie orientuje to bosch vp37 to sprawdzona konstrukcja, az poszukam czegos o vp44. ja mam M47 a autko jest z 2001r... szkoda ze sie nie zalapalem na M47N :oops: moze gdybym zrobil lepszy wywiad przed kupnem byloby bardziej dynamicznie:) a jakie problemy sprawia ta pompa? pada calkowicie czy wariuje w inny sposob?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sadzicie o silniku 2.0 d o mocy 136 KM :roll: ?

Przymierzam sie do kupna BMW z tym silnikiem i jestem ciekawy waszych opinii na temat tej jednostki napedowej.

Najbardziej interesujace mnie zagadnienia to spalanie i usterkowosc.

Wiem, wiem - :search: ... ale moze jakies swiezsze informacje :?:

 

Witam, jezdze taka beemka z tym silniczkiem juz jakis czas i moge powiedziec tyle, ze jest to najlepszy diesel w rodzinie. Mam prownanie z silnikami VW (niestety tylko 60konikow), HDi (109konikow) i 2.0d w wykonaniu Volvo (nowe s40, 136koni). Powiem tyle ze silniczek bmw moze i nie jest najmocniejszy, zato ma moim zdaniem najciekawszy dzwiek i przyzwoite spalanie. Przy mojej jezdzie (raczej ostro) pali srednio 7,5l (wynik z kompa), co jak na pompe jest wynikiem dobrym. Oczywiscie volvo jakim przyszlo mi jezdzic jest mocniejsze (320nm), ale nie posiada takiego dzwieku - nie wiem jak oni w bmw to zrobili ale jest jak dla mnie niezle!. Co do problemow to standardowo lubi przeplywomierz zle pokazywac, trzeba dbac o suszarke, pilnowac oleju i lac dobry ON (to raczej podstawa). Sumujac powiem, ze silniczek spoko do spokojnej jazdy, jesli chce sie mocy chyba lepiej kupic benzynke. I oczywiscie nie ma co sie oszukiwac - diesla kupuje sie ze wzgledu na ekonomie - zaden gaz nie bedzie tak tani. Wypowiadam sie o m47, nie 47n - to juz inna bajka. BMW 320d to imho najlpesza alternatywa na rynku w tych pieniadzach. Wypada zapoznac sie tez z typowymi bolączami e46 - Daj znac co kupisz

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

VP 37 to rzeczywiście sprawdzona konstrukcja była w kilku silnikach a w VAG`u przed PD prawie w każdym AHU - 90KM, ASV - 110KM itp.

 

VP44 ma większe ciśnienie wtrysku i chyba tu leży problem jej awaryjności - o ile się sypie to pewnie od złego paliwa ale tak jak pisałem powyżej trzeba uważać z taką teorią - póki co nie ma famy, że te silniki lecą (tak jak poniekąd przegrzewanie się TDS`a) tak, że spokojnie śmigać.

 

Co do silnika Volvo czytałem kiedyś, że BMW użyczyło właśnie Volvo silnika ale same nastawy elektroniki, wygłuszenie, wydech to pewnie indywidualna sprawa tych firm i wiem która z nich zrobiła to lepiej :twisted: .

 

Nie ukrywam, że cieszą mnie pochlebne opinie o silniku M47, pomimo ugruntowanej pozycji co chce kupić, po przeczytaniu takich wypowiedzi cały czas się w tej decyzji umacniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecam M47N 150KM . Jesli ktoś ma zamiar kupić rocznik 2001 wielkiej różnicy w cenie nie będzie. Mocniejszy silnik byl montowany bodajże od wrzesnia 2001. Doskonale poddaje się modyfikacjom programu, dzięki czemu bez zadnych modów mechanicznych mozna uzyskać ponad 190 KM i grubo ponad 400Nm max. momentu obr.
320d `02 by MT 184KM@406Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trochę jest różnica w cenie bo nowy silnik = face lifting a to jednak cenę winduje. Nowy silnik był teoretycznie od 03/2001 ale wiadomo, że ciężko spotkać i raczej 2002 to już prawie pewne.

 

Nie tylko M47N nadają się na mody, M47 bez większego problemu na 175KM@360NM i to wcale nie będzie mało i banan gwarantowany cały czas. Nie ma co dyskutować nad wyższością M47N nad M47 bo to jest oczywiste.

 

Ja ufam specom z BMW i ten i ten silnik mogę łykać jak nadejdzie czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmuszony... dorzuce tez cos od siebie.

Mam taki samochod od roku, wczesniej jezdzilem maluchem, polonezem i 14-letnim passatem starszege wiec nie ma co porownywac, wrazenia z jazdy sa niesamowite. Chociaz po pewnym czasie czlowiek sie przyzwyczaja i nie robi to na nim juz tak duzego wrazenia, szczegolnie gdy porowuje sie do 330cd mojego brata chcialo by sie cos wiecej. Ale jak na razie w zupelnosci mi wystarcza...

Co do glosnosci to M47 wcale nie jest taki glosny a w porownaniu z M57N wydaje sie nawet cichszy (na biegu jalowym) ale wystarczy lekko musnac gaz i wrazenia sa zupelnie odwrotne -halas nabiera innego znaczenia :mrgreen:

Jesli chodzi o awaryjnosc to jak na razie nic powaznego. Na poczatku mialem problemy z turbo a wlasciwie to z przewodem ktory sie przedziurawil i byl o dwa cm krotszy od oryginalnego :? ale to pewnie wina specow ktorzy robili "kosmetyke". Po wymianie wszystko wrocilo do normy. Inna usterka to troche piszczy przy odpalaniu i gaszeniu - to pewnie paski i/lub rolki i moze olej z napinacza ktory byl zalozonoy odwrotnie (ci sami spece :duh: ), nie wiem jak mozna nie zauwazyc dwoch napisow top i oben oraz strzalki. Na wiosne mam zamiar to wyjasnic - bo nie wypada zeby taki samochod piszczal. Z innych awarii to kilka tygodni temu pekla mi sprezyna z tylu. Odpadlo jakies 1/1/4 dolnego zwoja i zaczelo dzwonic. Troche sie zdziwilem gdy sprawdzilem drugie kolo a tam to samo - brakuje jakies .5-1 dolnego zwoju - nawet nie wiem kiedy to sie stalo bo ten kawalek wylecial. Sprezyny juz mam i w swieta je wymienie. Nawiasem mowiac ASO nie jest tanie :cry2: . A tak poza tym wszytko jest ok, zadnych problemow z pompa i wtryskami - na pewno duze znaczenie ma paliwo - jezdze tylko na ultimate - pare groszy wiecej ale sumienie spokojniejsze...

Co do spalania to rewelacyjne: srednio 5.3 w trasie - spokojna jazda z pred 120-130, w miescie jezdze malo i jeszcze nie mialem okazji zmiezyc (nie mam kompa) ale tak w przyblizeniu 1/4 w miescie i 3/4 w trasie - wyszlo 5.9. Na jednym baku robie srednio 1000km (w zimie bylo mniej).

Podsumowujac jestem bardzo zadowolony (mimo drobnych usterek) i ciesze sie ze nie kupilem golfa albo audi - takie mialem plany

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47 jak i M47N moża kręcić za pomocą chipa jak i modułów. wiadomo że im większa moc wyjściowa to przyrost także większy. jak podaje stronke firmy vtech moduł do M47 podnosi moc o 20KM i moment o 50Nm chip natomiast 30KM i 60Nm. teraz mały OT: czy pompy vp 37 nie były wkładane do silniczków tds?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza dobrym paliwem, trzeba tez pomyśleć o dobrym oleju :8)

 

Wracając do tematu chipowania, to zdecydowanie odradzam moduly z v-techu czy innych firm. Moduly byly dobre 2-3 lata temu gdy niewielu tunerów potrafilo modyfikować mapy programu.

Lepiej wiec udac się do dobrego tunera i zmodyfikować program, a będzie to wykonane indywidualnie dla danego auta, bo jak wiadomo program dostosowuje się nie tyle do kierowcy co do stanu technicznego auta...

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika Volvo czytałem kiedyś, że BMW użyczyło właśnie Volvo silnika ale same nastawy elektroniki, wygłuszenie, wydech to pewnie indywidualna sprawa tych firm i wiem która z nich zrobiła to lepiej :twisted: .

 

Co ciekawe oba silniki maja to samo oznaczenie 2.0D, jednak silnik w volvo ma raczej fordowskie pochodzenie (bodaj cdti czy jakos), pozatym tak jak pisalem ma wiecej momentu (dlatego ze CR). Moge z czystym sumieniem przyznac ze dzwiek diesla BMW jest przyjemniejszy od CR'owego Volvo (a w bmw jest przeca pompa!), tak jak piszesz wydech i wygluszenie robią swoje. Pozatym chip jest dobrym wyjsciem w tym silniku, ale nie wiem jak chatakterystyka - bo bmw mam moment dosc wysoko i lubi miec obroty, po to glownie zamontowalbym chip - aby przeniesc moment nizej. Chcialbym tez znalesc gdzies wykresy tego silniczka po modzie. Co do dopasowania programu to zuzycia silnika, to nie zabardzo wierze ze tunerzy na to zwracaja uwage. Podciagaja jedynie parametry mniej lub bardziej rozsadnie.

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostalem wiadomosc na priva wiec dorzuce swoje spostrzezenia ;]

 

Mam 320D 1999r. od miesiąca, zdazylem zrobic juz nim 2000 km i jestem bardzo zadowolony. Moj egzeplarz ma przejechane 168 000 km a silniczek pali i lapie elegacko.

Usterkowość:

Jak narazie wymienilem strumienice i kupilem nowy akumulator, podlaczylem auto do kompa i poza bledami maty w siedzeniu pasazera (normalka w e46) i jednym czujnikiem ABSu reszta gra ;] Na wyposazeniu mam tez TV i cos mi nie lapie kanalow ale to nie wina silnika :)

 

Jesli chodzi o moc to przy tej masie da sie jezdzic w miare sprawnie, silnik nadrabia za to momentem obrotowym co na trasie jest blogoslawienstwem.

 

Spalanie:

Na 400km trasie jadac na tempomacie zszedlem do 6,1 l/100km , na trasach 50 km pali okolo 6,8-7,5 l/100km w miescie 8-8,5 l/100km a nawet 9 jak sie spiesze ;] , pewnie by mozna bylo lepsze wyniki uzyskac, ale ja po pierwsze dopiero uczylem sie jezdzic dieslem po drugie delikatnie nie jezdze ;]

 

Co jeszcze, ogolnie auto boskie :) i przesiadka na bmw to jedna z modrzejszych decyzji w moim zyciu ;]

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie nie posiadam e46, a e39 ale za to w dieslu więc pozwolicie, że zabiorę głoś tak szybciutko. Spodobało mi się stwierdzenie lzm

Co jeszcze, ogolnie auto boskie Smile i przesiadka na bmw to jedna z modrzejszych decyzji w moim zyciu ;]

cieszę się , że nie jestem sam i popieram te zdanie w całej rozciągłosci, ja równiez od niedawna jeżdżę BMW i zawsze zachwycam się własciwościami jezdnymi i komfortem jazdy tym samochodem. Co do spalania to spodziewałem się przy zakupie, że 2,5 tds będzie paliło więcej niz mój dotychczasowy dyliżans (VW Passat), ale ponieważ jeździ się zajefajnie to mam to spalnie w du..e :mrgreen:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam, że cieszą mnie pochlebne opinie o silniku M47, pomimo ugruntowanej pozycji co chce kupić, po przeczytaniu takich wypowiedzi cały czas się w tej decyzji umacniam.

Masz racje :cool2: . Zgadzam sie z toba w 100% :cool2: . Czytajac te wypowiedzi jestem coraz bardziej "napalony" :mrgreen: (jesli mozna to tak nazwac - bo brzmi to troche dwuznacznie :wink: ).

Bayerische Motoren Werke... i tak trzymac!!!

http://img435.imageshack.us/img435/930/fv3df.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mam silnik 2.0d ale wersja 163 KM w E87. Auto ma dopiero 8 tys. przebiegu.

Moje spostrzeżenia dot. silnika: zaskakująco cichy, zaskakująco dynamiczny, zaskakująco oszczędny 8l. w warszawskich korkach. Myślę że na trasie łatwo zejść do około 5.5 - 6l /100km.

 

Jednak prawda jest moim zdaniem taka, że naprawdę dobry silnik w takim aucie to byłby dopiero rzędowy 6 cylindrowiec.

 

Jeździłem także trochę nową 330d z automatem jest naprawdę bardzo zrywna ale chyba jednak głośniejsza od mojej 120d.

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.