• Reklama

[320d] Elektryczny podgrzewacz wody

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

[320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez be..mw » 25 Sty 2014 19:02

Koledzy mam do Was pytanie o podgrzewacz wody. Czy on u Was jest wyczuwalnie ciepły po dotknięciu? Po jakim czasie robi się ciepły? Może ktoś z Was sprawdzał?

Szukam przyczyny długiego nagrzewania się samochodu (albo jestem przewrażliwiony i się doszukuje awarii, których nie ma) i natknąłem się na temat tego podgrzewacza.

Z tego co czytałem, u większości forumowiczów awaria podgrzewacza związana była z falowaniem obrotów. U mnie to nie występuje praktycznie w ogóle. Samochód odpala z pierwszego kopa przy temp. zewnętrznej -13 stopni. Obroty automatycznie zaraz po uruchomieniu rosną do około 1000 i po jakimś czasie stabilizują się. Czyli prawidłowo.

Jednak włączenie lub wyłączenie klimatronika praktycznie nie powoduje żadnego skutku jeżeli chodzi o obroty po ustabilizowaniu, a z tego co czytałem obroty u Was wzrastają kiedy załącza się podgrzewacz - dlatego zastanawiam się czy on wogóle pracuje. Dodatkowo podgrzewacz u mnie jest zimny a wnioskuję, że powinien być ciepły?

Kolejny objaw jest taki, że dmuchawa nie puszcza ciepłego powietrza dopóki sinik się nie nagrzeje, a wydaje mi się, że już po jakimś czasie powinno zacząć lecieć ciepłe powietrze. Po rozgrzaniu oczywiście można zrobić saunę w środku.

Dzisiaj przeprowadziłem test, samochód osiąga pion po przejechaniu 12km w temp. -13 stopni (około 40 sekund rozgrzewki na biegu jałowym, później ruszenie z miejsca i nie przekraczanie 2000 obrotów, jazda z prędością stałą 70km/h przez około 3km, później wjazd na drogę ekspresową i prędkość stała do końca 100km/h, 5 bieg, 2000 obrotów). To chyba zbyt długo.

Świece, sterownik, termostaty wszystko było wymienione, układ odpowietrzony.
Awatar użytkownika
be..mw
 
 
 
Posty: 354
Dołączenie: 01 Maj 2012 11:20
Miejscowość: Warszawa, Lublin
Moje BMW: E46 320d 2004 r.

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez carl0s » 25 Sty 2014 20:04

Hm, u mnie podgrzewacz jest sprawdzony i sprawny i przy -12 stopniach dzisiaj musiałem przejechać 11 kilometrów żeby auto uzyskało temperaturę "w pion". Temperatura na panelu ustawiona na 23 stopnie, pokrętło mieszaka temperatury na 2 kropki ciepła.
Zmartwiłem się tym, bo przy -4 wystarczyła połowa tego dystansu, ale dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz wszystko, łącznie z żaluzją chłodnicy, i wszystko działa prawidłowo, więc zakładam, że tak ma być.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.
Awatar użytkownika
carl0s
 
 
 
Posty: 927
Dołączenie: 13 Paź 2013 20:52
Miejscowość: Koszalin
Moje BMW: E46 '00 320d Touring

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez be..mw » 25 Sty 2014 20:19

carl0s napisał(a):Hm, u mnie podgrzewacz jest sprawdzony i sprawny i przy -12 stopniach dzisiaj musiałem przejechać 11 kilometrów żeby auto uzyskało temperaturę "w pion". Temperatura na panelu ustawiona na 23 stopnie, pokrętło mieszaka temperatury na 2 kropki ciepła.
Zmartwiłem się tym, bo przy -4 wystarczyła połowa tego dystansu, ale dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz wszystko, łącznie z żaluzją chłodnicy, i wszystko działa prawidłowo, więc zakładam, że tak ma być.

Taka pogoda widać składania do refleksji. U mnie też zawsze wystarczyło przejechanie około 6.5km bo często jeżdzę na tym samym odcinku i wiem mniej więcej w którym miejscu osiągam pion. A powiedz, kiedy mniej więcej u Ciebie w kabinie zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem?
Awatar użytkownika
be..mw
 
 
 
Posty: 354
Dołączenie: 01 Maj 2012 11:20
Miejscowość: Warszawa, Lublin
Moje BMW: E46 320d 2004 r.

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez puzonn » 25 Sty 2014 20:36

mialem okazje dzisiaj po 6 rano jechac trase 50km, auto cala noc na mrozie, odpalanie przy -22, temp na auto 19 stopni, cieple powietrze po około 1km (no letnie bo do ciepłego to mu jeszcze było daleko) - szyb nie chciało mi sie skorbać i juz rozmarzły po tym 1km
oczywiscie test 7 i w drogę, bez przekraczania 2tys obr. dokladnie po 12km mialem 87stopni, ale juz po 6,5km temp 70stopni, kolejne 6km to dobicie do tych 87.
termostaty itp wszystko sprawne, jak złapał temperaturkę to na traise nie spadała ponizej 86stopni(mimo mocnego grzania w srodku), w miescie swiatla itp i temp 83 (mimo ze zrobiłem trase 50km), ruszam i ponownie 86-88 wskakuje
na trasie temp spadała miejscami do -23/24 w miescie -21/20
te silniki generują mało ciepła, termostaty, podgrzewacz wszystko sprawne
Lepiej być pchanym niż ciągniętym...
Image
Awatar użytkownika
puzonn
 
 
 
Posty: 1211
Dołączenie: 14 Kwi 2012 07:35
Moje BMW: M-pasztet '04 + virus

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez carl0s » 25 Sty 2014 21:47

be..mw napisał(a):
carl0s napisał(a):Hm, u mnie podgrzewacz jest sprawdzony i sprawny i przy -12 stopniach dzisiaj musiałem przejechać 11 kilometrów żeby auto uzyskało temperaturę "w pion". Temperatura na panelu ustawiona na 23 stopnie, pokrętło mieszaka temperatury na 2 kropki ciepła.
Zmartwiłem się tym, bo przy -4 wystarczyła połowa tego dystansu, ale dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz wszystko, łącznie z żaluzją chłodnicy, i wszystko działa prawidłowo, więc zakładam, że tak ma być.

Taka pogoda widać składania do refleksji. U mnie też zawsze wystarczyło przejechanie około 6.5km bo często jeżdzę na tym samym odcinku i wiem mniej więcej w którym miejscu osiągam pion. A powiedz, kiedy mniej więcej u Ciebie w kabinie zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem?


Hmm, na to nie zwróciłem uwagi, ale to oznacza, że dość szybko i mój mózg nie wychwycił nieprawidłowości w tym zakresie ;). Jutro jadę w trasę, to sprawdzę dokładnie.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.
Awatar użytkownika
carl0s
 
 
 
Posty: 927
Dołączenie: 13 Paź 2013 20:52
Miejscowość: Koszalin
Moje BMW: E46 '00 320d Touring

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez szymon-o » 25 Sty 2014 22:56

Chyba dwa tygodnie organoleptycznie chciałem sprawdzić zasadę działania podgrzewacza.

- autko "wyjątkowo" stało pod chmurką temperatura była 0-3 C, samochód odpaliłem uparcie poczekałem prawie 1 min z otwartą maską "macając podgrzewacz" ..... wrrrr lipa zimny ............ dobra wracamy do ZG;

- mimo wszystko temacik trochę mnie męczył przejechałem .... no nie wiem 3/4 km gdzie pierwsze metry na 1 powoli do krzyżówki z główną drogą a później chyba wbrew wszystkim na forum autko kręcę prawie od razu do 2500-3000 i wyższy bieg (od dłuższego czasu samochód cały czas garażowany, chociaż aktualnie z tym się udało ......) momentalnie zapięty 3 bieg i 50-60 km na godzinę bo jakość "tamtego odcinka" pozostawia wiele do życzenia (na pewno jechałbym z zapiętą 4 i około 70-80 km) wskazówka temperatury między pierwszą a drugą białą kreską .......... zakodowałem sobie, że temperaturę cieczy chłodzącej bym obstawiał na 50 C, zatrzymałem się dotykam podgrzewacza ponownie a ten lekko parzy jak palce dłużej się przytrzyma a momentalnie po wyjściu z samochodu załapały chłód bo było wilgotno ........ temperaturę we wnętrzu miałem ustawioną na 22 C i siła nadmuchu 1 (zawsze tak mam :) ) ....................... bardzo długo zmierzam do tego, że w moim odczuciu podgrzewacz był zdecydowanie cieplejszy niż mogła wskazywać wskazówka temperatury;

- w minioną środę i czwartek testowałem autko z wypięty "prawie kompletnie" podgrzewaczem i autko po około 15 km trzymało temperaturę 85-86 C, ale samochód wyjechał prosto z garażu, a muszę przypomnieć, że u mnie takie cuś ... jak EGR nie występuje :wink: , a podobno poprawia nagrzewanie autka :) .


Swoją drogą be..mw nie masz może problemów z występowaniem lekkich falowań obrotów-szarpnięć jadąc np. na 3 biegu i utrzymując 2000 rpm do momentu uzyskania pionu przez wskazówkę temperatury (prawie wszystkie mi znane 6b egzemplarze to prześladuje a wypięcie wtyczki od pogrzewacza=wyłączenie go ten problem eliminuje) ........ ?
Bieżąca eksploatacja modelu e46 :) (i nie tylko ;) ) opisana praktycznie od A do Z ........... MASA przydatnych informacji.
WYMAGANE JEDYNIE DOKŁADNE CZYTANIE ->

viewtopic.php?f=159&t=162704 Galeria mojej BUMKI :).
Awatar użytkownika
szymon-o
 
 
 
Posty: 1910
Dołączenie: 10 Sie 2011 20:24
Miejscowość: Zielona Góra/Woj. Lubuskie
Moje BMW: E46 320d+ (dzięki TC i moby85)
Model 2003/2004

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez be..mw » 26 Sty 2014 00:35

szymon-o napisał(a):Swoją drogą be..mw nie masz może problemów z występowaniem lekkich falowań obrotów-szarpnięć jadąc np. na 3 biegu i utrzymując 2000 rpm do momentu uzyskania pionu przez wskazówkę temperatury (prawie wszystkie mi znane 6b egzemplarze to prześladuje a wypięcie wtyczki od pogrzewacza=wyłączenie go ten problem eliminuje) ........ ?

Szymon, dzięki za długi opis, trochę mi pomogłeś. Ja wczoraj sprawdzałem podgrzewacz po przejechaniu kilku km i miał on raczej temperaturę wszystkiego dookoła siebie, czyli raczej nic nie wskazywało na to, żeby cokolwiek podgrzewał.

Szarpnięcia jutro poobserwuje bo szykuje się trasa, ale pewnie bym je zauważył do tej pory. Jedyne falowanie jakie zaobserowałem to na biegu jałowym, zdarzyło się dwa razy, że wskazówka latała góra dół na niedogrzanym silniku. I to wzbudziło trochę mój niepokój. Później poczytałem o tym podgrzewaczu i chciałem odtworzyć tą sytuację, ale bez skutku. Teraz zarówno z włączonym i wyłączonym klimatronikiem, obroty stoją w miejscu.

Czy u Was po włączeniu się tego podgrzewacza obroty utrzymywane są w okolicach 1000 a po wyłączeniu spadają na około 800?

Dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
be..mw
 
 
 
Posty: 354
Dołączenie: 01 Maj 2012 11:20
Miejscowość: Warszawa, Lublin
Moje BMW: E46 320d 2004 r.

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez szejk__ » 26 Sty 2014 13:04

be..mw napisał(a):
szymon-o napisał(a):Swoją drogą be..mw nie masz może problemów z występowaniem lekkich falowań obrotów-szarpnięć jadąc np. na 3 biegu i utrzymując 2000 rpm do momentu uzyskania pionu przez wskazówkę temperatury (prawie wszystkie mi znane 6b egzemplarze to prześladuje a wypięcie wtyczki od pogrzewacza=wyłączenie go ten problem eliminuje) ........ ?

Szymon, dzięki za długi opis, trochę mi pomogłeś. Ja wczoraj sprawdzałem podgrzewacz po przejechaniu kilku km i miał on raczej temperaturę wszystkiego dookoła siebie, czyli raczej nic nie wskazywało na to, żeby cokolwiek podgrzewał.

Szarpnięcia jutro poobserwuje bo szykuje się trasa, ale pewnie bym je zauważył do tej pory. Jedyne falowanie jakie zaobserowałem to na biegu jałowym, zdarzyło się dwa razy, że wskazówka latała góra dół na niedogrzanym silniku. I to wzbudziło trochę mój niepokój. Później poczytałem o tym podgrzewaczu i chciałem odtworzyć tą sytuację, ale bez skutku. Teraz zarówno z włączonym i wyłączonym klimatronikiem, obroty stoją w miejscu.

Czy u Was po włączeniu się tego podgrzewacza obroty utrzymywane są w okolicach 1000 a po wyłączeniu spadają na około 800?

Dzięki za pomoc :)




Cześć kolego,

może ja dorzucę dwa grosze od siebie. Mój podgrzewacz jest odłączony bo jest niesprawny. Jak odpalam auto to mam 1000 obrotów i jak auto się nagrzeje to sobie spadają . Dotykałem wczoraj i dzisiaj podgrzewacza, mimo iż jest odłączony to na rozgrzanym silniku jest on "ciepławy" czyli coś po między letnim a ciepłym. Rury do niego dochodzące mają taką samą temperaturę. Auto ma pion nagrzania po około 10 kilometrów.

Pytanie jest raczej wg. mnie takie -> czy sprawny, podgrzewający podgrzewacz powinien być gorący albo bardziej ciepły niż wszystko w okolicy ??


btw. w ciągu 2 tyg. planuję zamontować inny, sprawny podgrzewacz.
szejk__
 
 
 
Posty: 89
Dołączenie: 14 Gru 2013 17:21
Miejscowość: Jelenia Góra/Poznań
Moje BMW: E46 320D 136HP

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez be..mw » 26 Sty 2014 13:36

szejk__ napisał(a):Cześć kolego,

może ja dorzucę dwa grosze od siebie. Mój podgrzewacz jest odłączony bo jest niesprawny. Jak odpalam auto to mam 1000 obrotów i jak auto się nagrzeje to sobie spadają . Dotykałem wczoraj i dzisiaj podgrzewacza, mimo iż jest odłączony to na rozgrzanym silniku jest on "ciepławy" czyli coś po między letnim a ciepłym. Rury do niego dochodzące mają taką samą temperaturę. Auto ma pion nagrzania po około 10 kilometrów.

Pytanie jest raczej wg. mnie takie -> czy sprawny, podgrzewający podgrzewacz powinien być gorący albo bardziej ciepły niż wszystko w okolicy ??


btw. w ciągu 2 tyg. planuję zamontować inny, sprawny podgrzewacz.

No to teraz mnie trochę zdołowałeś ;), bo sprawdzałem dzisiaj ten pogrzewacz i po dotknięciu i przytrzymaniu palców czuć było ciepło przechodzące w gorąco, ale żeby to było takie gorąco, że się nie da dotknąć to nie. I już sobie myślałem, że podgrzewacz jest sprawny i sorry, ale taki mamy klimat i widocznie przy tej temp. dłużej będzie się nagrzewał, a teraz się zastanawiam po tym co napisałeś. Zrobię jeszcze test na odłączonej wtyczce :)
Awatar użytkownika
be..mw
 
 
 
Posty: 354
Dołączenie: 01 Maj 2012 11:20
Miejscowość: Warszawa, Lublin
Moje BMW: E46 320d 2004 r.

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez szejk__ » 26 Sty 2014 13:51

Osobiście w sprawie podgrzewczy to uważam, że BMW przesadziło z jego ceną jako nowy komponent. Bo przez przesady ale 1500 zł !! za nowy do samochodu który jest z 2000r. to juz przegięcie totalne. Używanego i sprawnego w 110% to też ze świecą szukać.
szejk__
 
 
 
Posty: 89
Dołączenie: 14 Gru 2013 17:21
Miejscowość: Jelenia Góra/Poznań
Moje BMW: E46 320D 136HP

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez carl0s » 26 Sty 2014 16:09

No tak jak mówiłem, dzisiaj poczyniłem obserwację. Auto pod chmurką, w nocy -12, w momencie odpalania wozu -11. Auto postało około minuty na jałowym, oskrobałem szyby i spakowałem się z manatkami. I tak, pod tej minucie wskazówka temperatury już była w drodze tzn. mniej więcej w 1/3 niebieskiego pola. Po ruszeniu mam 7 kilometry do skrzyżowania z krajową 6, i na tym odcinku spokojnie bez przesady 70 - 90 km/h, w połowie drogi mniej więcej powietrze lecące z nawiewów było wyraźnie ciepłe. Na krzyżówce miałem wskazówkę temperatury minimalnie za pierwszą białą kreską, po kolejnych 4 kilometrach miałem już pion, a nawiew pracował jak powinien.

Nie sprawdzałem ile stopni mam w testach, dla mnie to bzdurne dane, pion znaczy pion, czyli zakres przewidziany przez BMW, i czy to jest 75 czy 85 - wsio ryba. Nawiew miałem skonfigurowany na 22 stopnie i mieszak na dwie czerwone kropki, na skrzyżowaniu z krajówką zmniejszyłem na 1 czerwoną kropkę.

I teraz - Sprawdziłem jaki prąd pobiera podgrzewacz - po rozruchu auto wchodzi na 1000 obr/min., po chwili obroty stabilizują się na okolicach 920 - 950 (zgaduję, nie podpinałem kompa). Po wyłączeniu klimatronika spadają do poziomu 820, czyli biegu jałowego. Po ponownym włączeniu klimatronika obroty podnoszą się znowu do poziomu 920 - 950. Pobór po włączeniu klimatronika to okolice 100A (ale mam dziadowski miernik cęgowy i nie do końca mu wierzę), po wyłączeniu klimatronika, pobór spada do 0.
I tutaj zaczynam się zastanawiać, czy mój podgrzewacz jest tak sprawny, jak powinien - mam dziwne przeczucie, że nie pracuje na wszystkich grzałkach, bo kiedyś gdzieś wyczytałem, że powinien pobierać około 120A. Także pewnie przemęczę się już do końca zimy i podgrzewacz pójdzie "na stół".
Aha - wszystkie wartości podałem w warunkach temperatury -12 stopni, i jak się okazuje, bez osłony pod silnikiem. Co ciekawe, tydzień temu jeszcze była... :(
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.
Awatar użytkownika
carl0s
 
 
 
Posty: 927
Dołączenie: 13 Paź 2013 20:52
Miejscowość: Koszalin
Moje BMW: E46 '00 320d Touring

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez be..mw » 27 Sty 2014 00:10

carl0s napisał(a):No tak jak mówiłem, dzisiaj poczyniłem obserwację. Auto pod chmurką, w nocy -12, w momencie odpalania wozu -11. Auto postało około minuty na jałowym, oskrobałem szyby i spakowałem się z manatkami. I tak, pod tej minucie wskazówka temperatury już była w drodze tzn. mniej więcej w 1/3 niebieskiego pola. Po ruszeniu mam 7 kilometry do skrzyżowania z krajową 6, i na tym odcinku spokojnie bez przesady 70 - 90 km/h, w połowie drogi mniej więcej powietrze lecące z nawiewów było wyraźnie ciepłe. Na krzyżówce miałem wskazówkę temperatury minimalnie za pierwszą białą kreską, po kolejnych 4 kilometrach miałem już pion, a nawiew pracował jak powinien.

Nie sprawdzałem ile stopni mam w testach, dla mnie to bzdurne dane, pion znaczy pion, czyli zakres przewidziany przez BMW, i czy to jest 75 czy 85 - wsio ryba. Nawiew miałem skonfigurowany na 22 stopnie i mieszak na dwie czerwone kropki, na skrzyżowaniu z krajówką zmniejszyłem na 1 czerwoną kropkę.

I teraz - Sprawdziłem jaki prąd pobiera podgrzewacz - po rozruchu auto wchodzi na 1000 obr/min., po chwili obroty stabilizują się na okolicach 920 - 950 (zgaduję, nie podpinałem kompa). Po wyłączeniu klimatronika spadają do poziomu 820, czyli biegu jałowego. Po ponownym włączeniu klimatronika obroty podnoszą się znowu do poziomu 920 - 950. Pobór po włączeniu klimatronika to okolice 100A (ale mam dziadowski miernik cęgowy i nie do końca mu wierzę), po wyłączeniu klimatronika, pobór spada do 0.
I tutaj zaczynam się zastanawiać, czy mój podgrzewacz jest tak sprawny, jak powinien - mam dziwne przeczucie, że nie pracuje na wszystkich grzałkach, bo kiedyś gdzieś wyczytałem, że powinien pobierać około 120A. Także pewnie przemęczę się już do końca zimy i podgrzewacz pójdzie "na stół".
Aha - wszystkie wartości podałem w warunkach temperatury -12 stopni, i jak się okazuje, bez osłony pod silnikiem. Co ciekawe, tydzień temu jeszcze była... :(


Dzięki za cenne informacje, na pewno pomogą mi w diagnozowaniu problemu. Muszę jeszcze poobserwować ten podgrzewacz i podłączyć pod kompa. Jak coś ustale to napisze. Do końca nie wiem jak ten podgrzewacz działa, ale z tego co piszesz wnioskuje, że może zdarzyć się tak, że niby grzeje, ale nie pełną mocą i to by mniej więcej pokrywało się z moimi objawami.
Awatar użytkownika
be..mw
 
 
 
Posty: 354
Dołączenie: 01 Maj 2012 11:20
Miejscowość: Warszawa, Lublin
Moje BMW: E46 320d 2004 r.

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez silbergrau » 27 Sty 2014 01:13

Jeśli podgrzewacz jest sprawny i grzeje, to musi się robić ciepły zanim sam płyn się nagrzeje od silnika.
silbergrau
 
 
 
Posty: 2814
Dołączenie: 24 Lis 2009 11:16
Moje BMW: było E46 320d Touring

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez mpower22 » 28 Sty 2014 09:04

Obroty nie zawsze faluja ja miałem spalona plytke jak zazwyczaj w nich bywa był błąd nie falowaly i kupilem za 150 zł on po lifta chociaż niby SA inne a działa pięknie węże po 10 s robią się letnie. Pozdrawiam
mpower22
 
 
 
Posty: 134
Dołączenie: 10 Maj 2012 15:10
Moje BMW: BMW E46 320d+ by TC Turing 2001

Re: [320d] Elektryczny podgrzewacz wody

Postprzez fenriz666 » 28 Sty 2014 15:02

u mnie objawy są takie same jak u carlOsa czyli odpalam autko przy temp -11 st.i dopiero po 12km jazdy wskazówka temp.osiąga pion a dopóki silnik się nie rozgrzeje przy włączonym klimatroniku występuje falowanie na wolnych obrotach czyli raczej podgrzewacz będzie uszkodzony na 100%.Co jakiś czas sprawdzam też auto na kompie programem INPA i mam zawsze błąd "6660 coolant temperature heater" .Po skasowaniu tego błędu oczywiście po paru dniach gdy sprawdzam Inpą mam to samo i tak cały czas.Gdzieś na forum niedawno przeczytałem że za zbyt wolne nagrzewanie się silnika odpowiada też termostat agr/egr ale ile w tym prawdy tego nie wiem.Pewnie czas nagrzewania zależny też jest od silnika ponieważ mam większy motor niż większość ludzi na tym forum więc może i taki silnik też wolniej się nagrzewa że względu na większą ilość płynu chłodniczego w układzie.A może ktoś z Was podpinał auto do kompa i sprawdzał czy nie ma podobnego błędu niż u mnie?Z tego co wiem podgrzewacze we wszystkich dieslach BMW E46 są takie same.Na dniach będę wymieniał podgrzewacz bo zakupiłem oryginał używany z gwarancja rozruchową na 30dni od wersji 320D 150KM i wtedy napiszę czy są jakieś pozytywne zmiany.carlOs masz może możliwość sprawdzenia swojego auta na kompie czy nie ma takiego samego błędu,ponieważ wszystko to co opisałeś na temat swojego auta dzieje się u mnie dokładnie tak samo oprócz falowania obrotów na nierozgrzanym silniku
Awatar użytkownika
fenriz666
 
 
 
Posty: 157
Dołączenie: 26 Maj 2012 18:57
Moje BMW: BMW E46 330D+ 2001

Następna

Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 35 gości