Skocz do zawartości

szarpanie IS'a


polakosbanditos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! :dance: Na wstępie napisze że szukałem dużo bo wiem że każdy mnie odeśle znów do wyszukiwarki, ale chodzi mi nie tyle o podpowiedź kogoś kto sie domyśla a raczej kogoś kto miał taki konkretnie porblem. :D Mam już 2-gie auto BMW 318is... W 1 egz miałem objawy pulsowania świateł- słyszałem że to regulator napiecia. W 2 egz. mam to samo :duh: ale dochodzi do tego szarpanie: jak jade na 1 lub 2 biegu ale nie operuje gazem mocno- wrecz jade prawie bez gazu (np w korku) auto zaczyna szarpać jakby nie dosatwało paliwa... ale zauwazyłem że dzieje sie to w rytm przygasania świateł (widze to po wyświetlaczu radia). Czy te 2 zdarzenia mają związek ze sobą? (pulsowanie iszarpanie) Dodam że na trasie przy większych prędkościach to sie nie dzieje

Czytałem już takie wersje:

A)świece

B)przepływomierz

C)filtry

D)sonda lambda

E)pompa paliwa

F)...............

Prosze tylko o ewentualne sugestie opcji odpowiedzi lub swój typ. A jak mi jeszcze ktoś opisze co i jak to bede dozgonnie wdzięczny :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od sprawdzenia wszystkich połączeń silnika i jego osprzętu elektrycznego z masą. W E36 będzie ich kilka, ale w pierwszej kolejności sprawdź połączenie alternatora z masą. Może gdzieś kabel jest poluzowany, nadpęknięty, naderwany, coś w takim stylu....

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile ci pali?

zwiększone spalanie + szerpanie może mieć związek z sondą,

 

a co do świateł ,nie wiem jak dokładnie u ciebie,ale u mnie pulsują w rytm silnika,ale to już inna bajka związana z alternatorem,przewodami masami i jakością styków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzieki wielkie za odpowiedź.. :cool2: :D ale sądzisz że szarpanie może sie też stąd brać czy tylko pisałeś odnośnie tego pulsowania lamp? :?: Mimo wszystko dziekówka za jakiekolwiek sugestie bo sam nie za bardzo wiem od czego zaczynać :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile ci pali?

zwiększone spalanie + szerpanie może mieć związek z sondą,

 

a co do świateł ,nie wiem jak dokładnie u ciebie,ale u mnie pulsują w rytm silnika,ale to już inna bajka związana z alternatorem,przewodami masami i jakością styków.

 

no dziś dolałem do pełna to wyszło jakieś 11 litrów... z uwagi że zimno i tras mało to uwazam że chyba normalnie w miare...Obroty nie skaczą jako tako ale jak sie wyłączy radio i wsłuchasz sie w prace silnika to sa takie delikatnie słyszalne zmiany pracy ale nie widoczne na obrotomierzu... dziś pojade do mechanika i zobacze co on mi powie... DZIEKÓWKA za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze 130rapid sprawdź masy szczególnie tą na silniku i przy klemach aku bo silnik może kiedyś nie zapalić pomimo sprawnego akumulatora i "świecącej" konsoli.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się będę jednak upierać przy swoim ;-) :mrgreen: ze względu na to jednoczesne lekkie przygasanie wyświetlacza radia.

 

Niepewna masa alternatora powoduje skoki napięcia, nie ukazywane przez lampkę kontrolną ładowania.

 

Napięcie waha się wtedy w granicach 12,5-14,2 V, a podczas gdy w pełni sprawnym układzie 13,8-14,2 V. Do tego dochodzi iskrzenie w słabym punkcie. Lampka kontrolna ładowania nie zapali się, ale wyświetlacz radia "widzi" tę różnicę w napięciu. Przy chwilowym spadku napięcia łagodnie przygasa.

 

W czysto mechanicznym układzie zapłonowym (takim ze stykowym przerywaczem zapłonu) skoki napięcia w instalacji nie mają odczuwalnego wpływu na pracę silnika.

 

W nowocześniejszych silnikach mogą mieć, bo mikroprocesor wtrysku / zapłonu silnika lubi stabilne napięcie zasilania. Wszelkie iwększe skoki i przepięcia w sieci może interpretować błędnie, jako faktycznie nigdy nie nadane komunikaty z czujników. Stąd może się brać to świrowanie silnika.

 

To wszystko jest tylko hipotezą.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze 130rapid sprawdź masy szczególnie tą na silniku i przy klemach aku bo silnik może kiedyś nie zapalić pomimo sprawnego akumulatora i "świecącej" konsoli.

 

No też dzięx wielki... Ps ( to tyle jechałeś 320?) :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dziś dolałem do pełna to wyszło jakieś 11 litrów... z uwagi że zimno i tras mało to uwazam że chyba normalnie w miare...Obroty nie skaczą jako tako ale jak sie wyłączy radio i wsłuchasz sie w prace silnika to sa takie delikatnie słyszalne zmiany pracy ale nie widoczne na obrotomierzu... dziś pojade do mechanika i zobacze co on mi powie... DZIEKÓWKA za sugestie

 

Tak,to dobre spalanie , więć sondę wukluczam,

Sprawdz masy i ewentualnie przeczyść na nich styki papierkiem drobnym,

tak jak pisali koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jade na 1 lub 2 biegu ale nie operuje gazem mocno- wrecz jade prawie bez gazu (np w korku) auto zaczyna szarpać jakby nie dosatwało paliwa... ale zauwazyłem że dzieje sie to w rytm przygasania świateł (widze to po wyświetlaczu radia). Czy te 2 zdarzenia mają związek ze sobą? (pulsowanie iszarpanie) Dodam że na trasie przy większych prędkościach to sie nie dzieje

Witaj !

Czy zauważyłeś, że to szarpanie ma miejsce częściej w deszczowe, mokre dni? I co ciekawe - może na cieplym silniku ?

Czy to szarpanie zdarza się przy ruszaniu (1 bieg), tak jakby coś auto przytrzymywało przez chwilę (np. jakbyś ręczny zaciągnięty miał przez sekundę, dwie) ?

Czy nie masz wrażenia, że auto lekko bardzo faluje na biegu jałowym?

 

Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam is'a i spotkala mnie podobna usterka , tylko, ze nie ma mrugania. U mnie natomiast jak jest zimny silnik to przy rozpedzaniu traci moc i szarpie czasami tak jakby paliwo nie dochodzilo, albo nie palil na gar?? Jak sie nagrzeje jest ciut lepiej?! objawy tego zaczely sie pojawiac juz miesiac temu i objawialy sie tym ze co jakis czas jak ruszalem na zimnym silniku to szarpnal raz i jechal dalej, a teraz jest masakra nie da sie jechac. musze dodac ze jeszcze okolo 3 tyg stal nie uzywany na dworze a ostatnio wjechal w gleboka kaluze, wiec tez cos podejzewam ze instalcja elektryczna. u mechanika bylem to mi powietdzial ze gdzies bierze powietrze i musi rozebrac kolektor? a tak pieknie jezdzil :(

mam nadzieje ze nie jest to pompa, co o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jade na 1 lub 2 biegu ale nie operuje gazem mocno- wrecz jade prawie bez gazu (np w korku) auto zaczyna szarpać jakby nie dosatwało paliwa... ale zauwazyłem że dzieje sie to w rytm przygasania świateł (widze to po wyświetlaczu radia). Czy te 2 zdarzenia mają związek ze sobą? (pulsowanie iszarpanie) Dodam że na trasie przy większych prędkościach to sie nie dzieje

Witaj !

Czy zauważyłeś, że to szarpanie ma miejsce częściej w deszczowe, mokre dni? I co ciekawe - może na cieplym silniku ?

Czy to szarpanie zdarza się przy ruszaniu (1 bieg), tak jakby coś auto przytrzymywało przez chwilę (np. jakbyś ręczny zaciągnięty miał przez sekundę, dwie) ?

Czy nie masz wrażenia, że auto lekko bardzo faluje na biegu jałowym?

 

Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Rafał

 

 

No wlasnie u mnie tak sie zaczelo ze przy ruszaniu szarpalo, a teraz po wjechaniu w ta kazluze to sie nie da jechac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci że nie zauwazyłem żeby była różnica czy na ciepłym czy na zimnym :roll: jak mu dam w pedał :twisted2: to nieraz szarpie ale tak do max 2tyś obr. a potem idzie dobrze... :mrgreen: ale spadków mocy raczej nie ma... W przyszłym tygodniu jade do mechanika wymieniać uszczelki paski i filtry... Słyszałem też że to może być któraś z uszczelek. Jak coś sie poprawi to dam znać :dance: POZDRO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo osób stawia na mokrą wtyczke w sondzie... :roll: gume od przepływki mam raczej całą... a jak stoi na luzie to są małe wachania obrotów słyszalne przy wyłączonych nawiewach i radiu ale na obrotomierzu spokój...i to pulsowanie radia :duh: jak wyświetlacz lekko przygaśnie to wtedy silnik tez :evil: nie znam sie na tyle żeby grzebać samemu i za wszelkie sugestie i opisy naprawiania usterek z góry :modlitwa: POZRDO 318is :twisted2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem na diagnostyce komputerowej i wykazalo bledy w sondzie, cewkach, pompie wiec jest co patrzec?! jutro daje do mechaniora i sie okaze?

 

:8) siemka... Moze wjedź na kanał i zobacz sam tą sonde :mrgreen: może rzeczywiście tam sie do wtyczki jakaś woda dostała :oops: ja bede za niedłubo jechał też do mechanika ale na wymiane płynów i uszczelek to może mi tam zerknie :norty: jak coś sie poprawi to dam znać. :dance: póki co jezdze :twisted2: Pozdro :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie u mnie tak sie zaczelo ze przy ruszaniu szarpalo, a teraz po wjechaniu w ta kazluze to sie nie da jechac??

Nie wiem czy u Ciebie to jest przyczyna, ta kałuża. Pompy paliwa też nie da się wykluczyć.

U mnie mechanik stawiał na świece, jako przyczyna falowania lekkiego na jałowym biegu. Swiece mam NGK BKR6EK z katalogu. Mają może z 7 tys przejechane.

Dałem sie namówić. Wymieniłem na Champion. Jak na razie nie faluje, ale też zrobiło się cieplej i sucho. Zobaczymy

 

Raf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie!!! :D nie uwierzycie co sie stało :lol: PRZESTAŁ SZARPAĆ :jawdrop: :jawdrop: :jawdrop: moze to rzeczywiście była woda w tej wtyczce :?: Było pare dni suche i może wyschła.Dziś bede troche jeździł to zdam relacje co i jak :mrgreen: a co jeszcze mnie zaskoczyło to ze światła też nie pulsują :dance: czyżby siła wyższa :roll: narazie nie zacieszam na max'a :8) zobacze co bedzie w kolejnych dniach. Pozdro :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

!!!!!!mialem identyczny problem chcialem auto utopic w wisle. Wyciaglem alternator, wymienilem regulator, zastanawialem sie nad wymiana mostku, ale chcialem sprawdzic sam regulator. zmienilem jeszcze pasek i od 6miesiecy wszystko chodzi jak trzeba!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.