• Reklama

Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

M47N2 (520d), M54 (520i, 525i, 530i), M57N (525d, 530d, 535d), M57N2 (525d, 530d, 530xd, 535d), N52 (523i, 523Li, 525i, 525Li, 525xi, 530i, 530Li, 530xi), N52N (523i, 525i, 528i, 528xi, 530i, 530xi), N53 (523i, 525i, 525xi, 530i, 530xi), N54 (535i, 535xi), N62 (545i), N62N (540i, 550i), S85 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, dani3011, Kruk

Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez xziomas » 21 Paź 2013 10:27

Hej,
witam wszystkich. Na poczatku dodam ze szukalem dosc duzo na ten temat, ale nie uzyskalem pelnej odpowiedzi, wiec moze Wy pomozecie ;)

Temat pewnie znany i lubiany :-) Czy ktos sie tego podjal i moze podpowiedziec jak to ugryzc.. pytam bo nie chcialbym sciagac calej "gory" razem z wtryskami bo nie czyje sie na tyle pewnie w mechanice... co inngo poodkrecac pare srubek i zmienic kolektor...

I teraz pytanie.. czy da sie to cholerstwo zmienic scuagajac wszystko do filtra (czytalem ze jest tam jakas klapka jak sie ja zdejmie to mozna pokombinowac)... sa jakies sposoby, czy tez moze jest dostep od dolu?


Prosze o pomoc, kolektor juz jest w drodze.. teraz tylko ta latwa czesc mi zostala :)


Pozdrawiam,
Kuba
xziomas
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 3
Dołączenie: 21 Paź 2013 10:16
Moje BMW: 525D e60

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez popkan » 21 Paź 2013 12:36

Było już to opisywane dokładnie na forum. Nie trzeba wyciągać wtrysków ani nic takiego. Trzeba wyciągnąć jedynie filtr powietrza pod którym są gumowe zaślepki i od spodu chyba mała metalowa klapka właśnie, dzięki temu mamy dostęp do śrub łączących kolektor z turbiną. Do reszty śrub którymi przykręcony jest kolektor do głowicy też jest dotęp ale przydadzą się zgrabne dłonie i dobre klucze:)
Awatar użytkownika
popkan
 
 
 
Posty: 266
Dołączenie: 24 Paź 2010 19:47
Moje BMW: E60 530D

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez xziomas » 21 Paź 2013 12:39

Dzieki, a ta klapke pod filtrem (metalowa) trzeba odkrecic czy jakos wysunac...? Do reszty srub kolektora tez od gory sie dostane czy wlazic od spodu ?? :)
xziomas
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 3
Dołączenie: 21 Paź 2013 10:16
Moje BMW: 525D e60

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez kruczi » 21 Paź 2013 13:15

xziomas napisał(a):Dzieki, a ta klapke pod filtrem (metalowa) trzeba odkrecic czy jakos wysunac...? Do reszty srub kolektora tez od gory sie dostane czy wlazic od spodu ?? :)


witam

Klapke trzeba wcisnąć i wysunąć
Wszystko odkręcasz od góry
Jest ciasno i wszystko trzeba robić po omacku

pozdrawiam
kruczi
 
 
 
Posty: 230
Dołączenie: 06 Sie 2010 19:48
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: E61 530D '04

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez xziomas » 21 Paź 2013 13:32

Czuje ze zarezerwuje garaz kumpla na weekend, bo 1 dzien moze byc za malo :)


Dzieki panowie, jesli ktos jeszcze ma jakies info / doswiadczenia - bede wdzieczny :)
xziomas
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 3
Dołączenie: 21 Paź 2013 10:16
Moje BMW: 525D e60

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez ROGER-NYSA » 23 Paź 2013 14:11

Witam

Problem jak sądzę dość znany i często występujący w chiopwanych e46 330d 204konie oraz e60 /61 oraz pochodnych z silnikiem 3litry d. 218 koni. Bywa że problem występuje również w silnikach pracujących na seryjnym programie.
Pęknięty kolektor :cry2: :cry2: :cry2:

Osoby doświadczone i usuwające usterkę wiele razy w różnych modelach, pewnie zauważyły że kolektor pęka zazwyczaj w tych samych miejscach . Pęknięcia powstają w związku z wysoką temperaturą wydechu i zmęczeniem materiału .

W świecie BMW szybko zorientowano się że kolektor w nowszych modelach jest zrobiony z stopu stali nierdzewnej a w starszych z odlewu żeliwa. Pomimo tego kolektory rozmiarowo są takie same i można je zamieniać.
W związku z tym wiele osób wkłada kolektor żeliwny pochodzący z e39 lub e46 od silnika dde4.

Patent dość fajny ale ma jedna wadę , kolektor z nierdzewki (młodszy), ma w sobie indywidualne kanały dla spalin z poszczególnych cylindrów. Rozwiązanie to bynajmniej z założenia niweluje tentnienia ciśnienia spalin i , zwiększa ich dynamikę , co przekłada się na sprawniejszą pracę turbiny , mniejszy lag.

Nie wiem czy ktoś robił porównanie na hamowni jak przedstawia się moment i moc na żeliwnym i nierdzewnym kolektorze.

Moim zdaniem będą różnice na niekorzyść żeliwnego.
Zatem nasuwa się pytanie czy spawać ? Wiele informacji w internecie mówi że kolektory spawane nadal pękają.
Problem w tym że spawać trzeba umieć , wiedzieć jak i czym.

Chcę rozwiać tu wszelkie spekulacje , dobrze pospawany kolektor nie pęka , porządne spawanie w osłonie argonu , odpowiednim spoiwem i konkretny przetop, dają gwarancję że kolektor nie pęknie ponownie.

W ostatnim czasie spawam dość dużo tych kolektorów i póki co nie miałem poprawek, więc jeśli komuś przydarz się piknięcie może niech nie wydaje kasy na nowy (nie tani kolektor0 tylko poszuka dobrego spawacza z odpowiednim sprzętem i doświadczeniem.

Co do wyciągania i wkładania kolektora , sprawa nie jest prosta , to naprawdę dużo pracy .
Rozbieramy górę do poziomu wyciągnięcia filtra powietrza.
Rozbieramy dolot turbiny.
Rozbieramy układ recyrkulacji spalin
Odpinamy przewód olejowy zasilający turbinę.
Z dołu zdejmujemy podbitki silnika (plastiki)
Wyciągamy wydech (katalizator)
Odkręcamy odejście oleju od turbiny ,
Wyciągamy turbinę.
Zalewamy np. WD40 nakrętki trzymające kolektor i idziemy otworzyć piwko.
Po 15 minutach odkręcamy kolektor.

Tutaj bez pośpiechu dobrym pasownym kluczem , bo jeśli uszkodzimy źle odkręcające się nakrętki. Dochodzi sporo nowej pacy.

W krytycznej sytuacji aby dostać się do zmęczonych nakrętek górnych kolektora ,trzeba zdjąć :
Kolektor ssący ,
szynę CR
wyjąc wtryski
zdjąć pokrywę silnika (potocznie klawiatury)

Uczciwie i szczerze współczuje każdemu kto zabiera się za to sam, bez odpowiedniego zaplecza i doświadczenia.
Co nie zmienia faktu że się da , a radość z samodzielnie wykonanej grubej roboty będzie wielka.
Czas operacyjny mniej więcej 4-6 h z niespodziankami bywa i 12h.

Pozdrawiam Krzysiek
Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.
Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.
Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


Image
Awatar użytkownika
ROGER-NYSA
 
 
 
Posty: 555
Dołączenie: 04 Sty 2010 17:56
Miejscowość: NYSA OPOLSKIE
Moje BMW: E60 535d 274@ 330ps

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez skovroon » 25 Paź 2013 09:45

Ja jestem właśnie na etapie wymiany kolektora co prawda w 3.0d 218PS - już drugi raz. Pierwszy raz przy przebiegu 190kkm. Następnie kupiłem ładną używkę i teraz mam na blacie 230kkm +chip słychać już gdzieś przedmuchy, no i czasem czuć spaliny po odpaleniu. Spawanie z góry odrzucam bo za dużo się już nasłuchałem opinii, że prędzej czy później robota będzie do poprawki. Upatrzyłem sobie ten kolektor: http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-bm ... 72307.html
Zrobiłem już małe rozeznanie i wygląda na to, że to będzie najlepszy odpowiednik do tego silnika. Jest zwymiarowany identycznie jak fabryczny wszystkie przegrody/przekroje są takie same z tym, że jest z żeliwnego odlewu.

Aaa.. i kolektor z tego linku nie jest tym samym co montowany jest również w e39. Kolektor z 3.0d od e39 różni się od tego który montowany jest w e60 3.0d - oczywiście założyć go da radę ale różni się bebechami.
Awatar użytkownika
skovroon
 
 
 
Posty: 1204
Dołączenie: 30 Cze 2008 16:38
Miejscowość: łódzkie
Moje BMW: E60 530d+ by R-PERFORMANCE

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez robert0707 » 25 Paź 2013 10:28

ta przegroda przy wylocie nie ma najmniejszego znaczenia, wiec smialo mozna rowniez od E39 montowac.
jak mam od E39 juz ponad 2 lata i zero zmian w pracy silnika
robert0707
 
 
 
Posty: 596
Dołączenie: 05 Wrz 2011 22:17
Moje BMW: 525d '04 E60
530d '06 E61

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez skovroon » 25 Paź 2013 12:13

robert0707 napisał(a):ta przegroda przy wylocie nie ma najmniejszego znaczenia, wiec smialo mozna rowniez od E39 montowac.
jak mam od E39 juz ponad 2 lata i zero zmian w pracy silnika


Nie chodzi mi o tą przegrodę przy wlocie tylko o "środek" który podobno minimalnie różni się od tego z e60. Być może różnicy nie odczuwasz - tym lepiej.
Awatar użytkownika
skovroon
 
 
 
Posty: 1204
Dołączenie: 30 Cze 2008 16:38
Miejscowość: łódzkie
Moje BMW: E60 530d+ by R-PERFORMANCE

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez Fryzjer_wro » 25 Paź 2013 18:18

Pokusiłem się o zakup nowego polskiego odlewu i co mogę powiedzieć to jest problem z doszczelnieniem tego przy wejściu z chłodniczki spalin.
Jeśli ktoś się skusi to radzę dobrze taki nowy kolektor oczyścić z środków smarujących, użytych przy odlewaniu.

Podsumowując: najlepiej o stalowych kolektorach świadczy fakt, że LCI już mają je żeliwne.. :mad2:
Fryzjer_wro
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 14
Dołączenie: 14 Maj 2013 09:54
Miejscowość: Wroc
Moje BMW: E61 525d

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez skovroon » 25 Paź 2013 19:06

Fryzjer masz moze na mysli ten ktory jest w wyzej podanym przeze mnie linku?
Awatar użytkownika
skovroon
 
 
 
Posty: 1204
Dołączenie: 30 Cze 2008 16:38
Miejscowość: łódzkie
Moje BMW: E60 530d+ by R-PERFORMANCE

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez marcin530 » 26 Paź 2013 12:56

Przegroda na środku ma znaczenie i przegrody w samym kolektorze też mają znaczenie.Kolektor do BMW E60 E61 i mowa o 218 i 231km nie są kolektorami metalowymi czy stalowymi są wykonane ze stali kwasoodpornej nierdzewnej.A co do przegród to jest zdecydowanie lepsza dynamika spalin które wpadają na turbine.A co dalej za tym idzie pomyślcie sami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
marcin530
 
 
 
Posty: 148
Dołączenie: 17 Kwi 2012 19:20
Moje BMW: Było:e30 coupe E36is E39 2.0 e39 2,5d
Jest E61 530d

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez Fryzjer_wro » 20 Lis 2013 15:42

skovroon napisał(a):Fryzjer masz moze na mysli ten ktory jest w wyzej podanym przeze mnie linku?


tak, kupiłem taki kolektor, tyle że od innego sprzedającego (też z okolic Poznania). Sam w sobie wyrób jest ok ale trzeba sprawdzić fazę na wejsciu od chłodniczki spalin i oczyścić go w środku ze smarów uzytych przy odlewie. W innym wypadku zmienna geometria może sie po kilku km przycinać i nastepujeczeski film z mocą jaki przerabiałem ja.
Fryzjer_wro
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 14
Dołączenie: 14 Maj 2013 09:54
Miejscowość: Wroc
Moje BMW: E61 525d

Re: Kolektor wydechowy E60, 525d, 2004

Postprzez popek » 19 Maj 2014 22:54

witam mam pytanie czy ktoś montował ten kolektor u siebie jak z jego jakością i spasowaniem w 530d http://allegro.pl/nowy-kolektor-wydecho ... 74804.html
Prosiłbym o opinię gdyż jutro chce dokonać zakupu.
popek
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 14
Dołączenie: 18 Wrz 2007 18:06
Miejscowość: Szczytno
Moje BMW: BMW E60 530d


Powróć do E60, E61

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości