bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez tomasz9014 » 02 Sie 2013 18:42

u mnie egr wogóle nie działa wyczyściłem cały korektor łącznie z egr .wyczyściłem też zawóry sterowania turbo oraz egr .wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnienia . Zawór nie działa ściągałem gumową rurę on wogóle się nie rusza. Nawet gdy doda
ję gazu.auto zamulone do około 2.5tyś obrotów potem dostaje kopa i ciągnie do końca pomocy! :cry2: :cry2: :cry2:
tomasz9014
 
 
 
Posty: 22
Dołączenie: 30 Lip 2013 20:33
Moje BMW: bmw e39 3.0d 2002r

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez grzesiek194 » 02 Sie 2013 18:55

Witam. Geometrię sprawdzałeś na turbinie? Weź ręką za prent łączący gruszkę przy turbo z dżwignią sterującą łopatkami i poruszaj za nią, powinna lekko się ruszać. Niedawno miałem to samo w 330XD też przyspieszała od 2500 winowajcą okazał się elektrozawór sterowania geometrią turba. Wymieniłem na nowy pierburg, przyspieszenie od początku do zatrzymania obrotów ;)
Awatar użytkownika
grzesiek194
 
 
 
Posty: 61
Dołączenie: 15 Paź 2012 18:52
Miejscowość: Myszyniec
Moje BMW: E39 525d 2001 Touring

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez rafal99 » 02 Sie 2013 21:28

Na ile lekko to cięgno powinno chodzić? Właśnie wczoraj się nim bawiłem i jestem w stanie poruszyć ręką kawałek, ale idzie to dość ciężko, palce mnie nieźle bolały po paru ruchach.
rafal99
 
 
 
Posty: 362
Dołączenie: 23 Sty 2012 11:03
Moje BMW: E39 525d Touring 2002

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez Shadow69 » 03 Sie 2013 02:10

U mnie ciśnienia zachowują się prawidłowo, a gruszka sterowania turbiną również chodzi ciężko.
Awatar użytkownika
Shadow69
 
 
 
Posty: 3504
Dołączenie: 18 Lis 2010 22:15
Miejscowość: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d Touring 2000r.
e46 320d 2003r.

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez gyver7 » 03 Sie 2013 09:27

Po odpaleniu auta sztanga powinna pójść w dół na wolnych obrotach. Może być jeszcze coś nie tak z zaworami podciśnienia, jeden steruje turbiną a drugi EGR. Zdarza się że w środku zaworka pęka membranka, możesz je wyciągnąć i sprawdzić napięciem czy działają i czy prawidłowo podczas tej czynności otwiera się jeden kanał a zamyka drugi. A tak nawiasem mówiąc, to po pierwsze najpierw podłączył bym auto pod kompa.
Awatar użytkownika
gyver7
 
 
 
Posty: 383
Dołączenie: 11 Sie 2012 14:20
Miejscowość: Złotów
Moje BMW: BMW E39 525 tds touring

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez grzesiek194 » 03 Sie 2013 14:22

Jak byś rozłączył cięgno od gruszki z dźwignią co steruje łopatkami to same łopatki powinny śmigać leciutko, jak to jest razem z gruszką złączone to wiadomo że gruszka stawia opór bo ma sprężynę, ale tak jak kolega wyżej pisze po odpaleniu powinna iść na dół i potem zależnie od obrotów sterować.
Awatar użytkownika
grzesiek194
 
 
 
Posty: 61
Dołączenie: 15 Paź 2012 18:52
Miejscowość: Myszyniec
Moje BMW: E39 525d 2001 Touring

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez tomasz9014 » 03 Sie 2013 19:49

wyczysciłem egr .wszystkie zaworki od turbo i egru cały kolektor a auto jeśt dalej zamulone do 2.5tys obrotów jak je przekroczy ciągnie do samego końca pomocy
tomasz9014
 
 
 
Posty: 22
Dołączenie: 30 Lip 2013 20:33
Moje BMW: bmw e39 3.0d 2002r

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez Shadow69 » 03 Sie 2013 19:59

Zostaje ci regulacja sztangi od turbo, skracasz ją albo wydłużasz, ale nie pamiętam co w którą stronę powoduje, kiedyś na forum widziałem instrukcję.
Awatar użytkownika
Shadow69
 
 
 
Posty: 3504
Dołączenie: 18 Lis 2010 22:15
Miejscowość: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d Touring 2000r.
e46 320d 2003r.

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez tomasz9014 » 03 Sie 2013 20:58

jaka cena za taki elektro zawór??
tomasz9014
 
 
 
Posty: 22
Dołączenie: 30 Lip 2013 20:33
Moje BMW: bmw e39 3.0d 2002r

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez Bartos81 » 03 Sie 2013 21:55

Awatar użytkownika
Bartos81
 
 
 
Posty: 339
Dołączenie: 22 Lis 2012 10:22
Moje BMW: e38 730d

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez tomasz9014 » 04 Sie 2013 10:55

okej zakupię go czy da się jakoś ominąć na chwile elektro zawór podłanczając bezpośrednio do turbo??
tomasz9014
 
 
 
Posty: 22
Dołączenie: 30 Lip 2013 20:33
Moje BMW: bmw e39 3.0d 2002r

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez Bartos81 » 04 Sie 2013 11:06

ale co chcesz podłączać do turbo? jak egr to po prostu zdejmij wężyk i zaślep i tyle
Awatar użytkownika
Bartos81
 
 
 
Posty: 339
Dołączenie: 22 Lis 2012 10:22
Moje BMW: e38 730d

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez tomasz9014 » 04 Sie 2013 13:29

myśle o tym zaworze który jest koło turba idą tam dwa węrzyki jak omine ten zawór na chwile by sprawdzić turbo coś się stanie??
tomasz9014
 
 
 
Posty: 22
Dołączenie: 30 Lip 2013 20:33
Moje BMW: bmw e39 3.0d 2002r

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez gyver7 » 04 Sie 2013 14:07

Na początek spróbuj zamienić miejscami te zaworki, powinno to coś zmienić, chyba że obydwa nie pracują. U kolegi nie pracowała sztanga ale EGR pracował, zamienił miejscami, sztanga zaczęła pracować a EGR znowu nie, padło na zawór, po rozbiórce okazało się że membrana pęknięta w środku. No chyba że problem tkwi w sterowaniu zaworami.
Awatar użytkownika
gyver7
 
 
 
Posty: 383
Dołączenie: 11 Sie 2012 14:20
Miejscowość: Złotów
Moje BMW: BMW E39 525 tds touring

Re: bmw e39 530d czyszcznie zaworów egr

Postprzez gyver7 » 04 Sie 2013 14:12

tomasz9014 napisał(a):myśle o tym zaworze który jest koło turba idą tam dwa węrzyki jak omine ten zawór na chwile by sprawdzić turbo coś się stanie??

Możesz śmiało podpiąć podciśnienie bezpośrednio do gruszki od sztangi, jeśli po odpaleniu będzie szła na dół to znaczy podciśnienie jest ok i sztanga turbo pracuje i problem tkwi w zaworze albo w jego sterowaniu. Zrób to na wolnych obrotach i nie wkręcaj silnika na wyższe, bo wtedy powinna zmienić się geometria łopatek przy sprawnym układzie a przy tym sprawdzeniu na krótko może być za duże doładowanie jeśli dodasz gazu.
Awatar użytkownika
gyver7
 
 
 
Posty: 383
Dołączenie: 11 Sie 2012 14:20
Miejscowość: Złotów
Moje BMW: BMW E39 525 tds touring

PoprzedniaNastępna

Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Buczu88, danielxc717, stanek90 oraz 19 gości