Skocz do zawartości

Kupno E30.. ekonomia, eta, motory 1.6 1.8, 2.0


Krzysiek136

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem nowy na forum. Zamierzam w maju kupic swoje wymarzone BMW. Przejzalem sporo watkow na forum, ale dalej gnebi mnie kilka pytan.

 

Doczytalem sie ze silniki 1,6 i 1,8 maja problemy z popychaczami i walkiem - wyciera sie. Czy powiedzmy kupujac auto z przebiegiem

250.000 moge liczyc na to, ze jeszcze bedzie wszystko ok, czy zwykle w tych przebiegach te elementy sa do wymiany? Jakie sa koszty popychaczy, regeneracji walka rozrzadu?

 

Lepiej kupic silnik z paskiem czy lancuchem rozrzadu, co ile sie zmienia, jakies sa koszty /oczywiscie interesuje mnie cena rolki, napinacza itd/

 

Szukalem na allegro bmw e30 z silnikami "eta", niestety nie moge znalesc, czy one tak rzadko wystepuja? Na jakie spalanie moge liczyc na trasie a jakie w miescie z tym silnikiem? Rozumiem ze sa to silniki R6 2,5e i 2,7e czy tez sa jakies inne?

 

Co byscie mi polecili - auto potrzebuje do dojazdow do pracy, zalezy mi na ekonomii, czasem gdzies pojechac na wycieczke - jaki silnik? Co najwazniejsze nigdy swoich aut nie traktowalem jako srodka transportu tylko zawsze "cos wiecej". Do tej pory jezdze Skoda Rapid, niestety momentami to auto

mnie potrawi wyprowadzic z rownowagi, w nic nie jest przemyslane.

 

Czy wszystkie silniki nadaja sie do gazu oprocz wersji IS? czy do wszystkich silnikow ktore byly w e30 mozna zalozyc najprostrza instalacje "na srube"?

 

jakie sa koszty "kabli", kopulki, palca, podpory walu, lozysk kol /ponoc sa drogie/, sprzegla, drazkow kierowniczych.

 

Bardzo bym prosil o rzetelne odpowiedzi.

 

pozdrawiam

Edytowane przez Krzysiek136
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja od niedawna mam E30 1.6 m40 i jak narazie same plusy. Szukałem 1.8 kupiłem 1.6, ale jak dla mnie osiągi do jazdy po mieście są wystarczające Nie chciałem większych silników bo koszt benzyny spory a gazu nie uznaje :) Lepszy oczywiście jest łańcuszek ale próżno go szukaćw m40 :) no chyba że ktoś zapakował pod maske m43. Koszt części jak dla mnie niewielki. Rozrząd niezłej firmy ok 200 zł + wymiana. Kopułka (nowa) od 170 do ponad 400 zł ( Intercars ) Szczęki hamulcowe jakieś 100 zł. Dostęp do części bezproblemowy. Jest wszystko :) A na dobry silnik to musisz trafić. Jak beta dostawała swoje to na bank będzie trzeba włożyć w nią pare zł. jak ktoś dbał o autko to nie ma problemów Ja trafiłem dobrze ponad 260 tyś na liczniku silnik zalany półsyntetykiem nic nie bierze oleju i aż się zdziwiłem co on jeszcze potrafi :) Wcześniej miałem ceilce i alfe 33 i powiem Ci że BMW to to czego szukałem :) Nie zmienie marki za nic w świecie :) Pozdro
Nera mnie szarpie, jakby mnie ktoś bemką przejechał :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 320i i pali mi w mieście 13 litrów, czyli nie wiele więcej jak 1.6 czy 1.8.

Eta zeczywiście jest dobrym silnikiem, pali ok 12 w miescie i swietnie nadaje się do gazu. Ja jestem zwolennikiem silników 6-cylindrowych, więc takie bym tobie polecił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 320i i pali mi w mieście 13 litrów, czyli nie wiele więcej jak 1.6 czy 1.8.

Eta zeczywiście jest dobrym silnikiem, pali ok 12 w miescie i swietnie nadaje się do gazu. Ja jestem zwolennikiem silników 6-cylindrowych, więc takie bym tobie polecił.

witaj! problem w tym ze trudno znalesc ete... do ktorego roku byly montowane silniki eta w e30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ety były montowane do 87 roku, kiedy wprowadzono lifting, czyli tzw. szeroka lampe.

Fakt, jest ich troche mniej, ale może się trafi. No chyba że spieszy ci sie z kupnem. Ale jak sie nie trafi eta to np. 2.0 polecam, z tym ze jak chcesz ekonomicznie jezdzic to gaz by sie przydał. Niestety nie wiem jak jezdzi dwulitrówka na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ety były montowane do 87 roku, kiedy wprowadzono lifting, czyli tzw. szeroka lampe.

Fakt, jest ich troche mniej, ale może się trafi. No chyba że spieszy ci sie z kupnem. Ale jak sie nie trafi eta to np. 2.0 polecam, z tym ze jak chcesz ekonomicznie jezdzic to gaz by sie przydał. Niestety nie wiem jak jezdzi dwulitrówka na gazie.

 

cienutko niestety....

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód kupuje się na ucho :lol:

Znajdz kogoś kto zna się na muzyce (oczywiście tej płynącej z pod maski) i z nim zamierzaj się do kupienia czegokolwiek :idea:

Żebyś sobie jakiegoś klekota pożerzacza oleju nie kupił :norty:

 

Dla mnie Beta musi mieć sześć garnuchów bo inaczej to nie Beta tylko prawie Beta - bez urazy dla posiadaczy czterocylindrowych silników BMW

Myślę że czterocylindrowe to Beemki które są fajne ale niestety czegoś im brakuje :cry:

Kolejnych dwóch cylindrów :twisted2:

 

Jeżeli chodzi o obsługę okresową to 1200 - 1500 zł powinno spokojnie wystarczyc przynajmniej jeżeli chodzi o M20B20

[obsługa okresowa czyt.Wymiana olejów,płynów,pasków,kabli,świec,filtrów i innych elementów eksploatacyjnych oczywiście stosując zamienniki :| ]

 

Myślę że BMW jest ostatnim samochodem który kupuje sie przez pryzmat ekonomii

Fakt faktem że w swoim 1.6 czy 1.8 nie będziesz miał magicznych trzech liter na masce ale spalanie napewno będzie mniejsze o dwa czy trzy litry

Zastanów się dobrze przed kupnem auta :roll:

Czy aby Beemka jest tym czego szukasz :worried:

Samochody innych koncernów z tego segmentu silników oferują o wiele młodsze a także o wiele bardziej ekonomiczne auta o podobnych mocach i osiągach za porównywalne pieniądze :wink:

 

Gaz :|

Po prostu nie mam i nigdy nie miałem bo w sumie nie potrzebowałem ale być może potrzebował będę dla tego negował też nie będę :|

http://img92.imageshack.us/img92/1637/dddd6cx.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szukalem na allegro bmw e30 z silnikami "eta", niestety nie moge znalesc, czy one tak rzadko wystepuja? Na jakie spalanie moge liczyc na trasie a jakie w miescie z tym silnikiem? Rozumiem ze sa to silniki R6 2,5e i 2,7e czy tez sa jakies inne?

 

 

 

Czy wszystkie silniki nadaja sie do gazu oprocz wersji IS? czy do wszystkich silnikow ktore byly w e30 mozna zalozyc najprostrza instalacje "na srube"?

 

j

 

 

Witaj, mam tzw superete, wg danych technicznych ma więcej o 8KM i kręci sie o 500ob/min więcej od "starej ety" Pozatym w silniku zostało wymienionych kilka elementów, np: komputer i kilka rzeczy, o których dopiero niedawno sie dowiedzialem ;) Samochod ma najprostsza z mozliwych instalacji lpg, nie ma z nia problemow. Mimo, ze auto jezdzi bez sondy lambda (instalacja jej nie toleruje), to i tak podczas jazdy w aglomeracji śląskiej spalanie wychodzi 13 - 14l gazu na 100km. Jeżeli masz jakieś jeszcze pytania, to wal śmiało, na tyle ile bede umial odpowiedziec, napewno pomoge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie , te silniki były produkowane równolegle, eta ma oznaczenia 325e.

Jak poznać? z wyglądu to one chyba sa prawie takie same, w dowodzie bedzie napisana pojemność.

Ta co podałes link to 2,5. Ale o niej myslisz to raczej bym odradził, ona już ponad pół roku pojawia sie na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wszystkie e30 z silnikami 2,5 oraz 2,7 do rocznika 87 to "ety"?

np taka:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C345833

 

jak poznac ete po "wygladzie motoru"??

 

To są wszystko silniki m20 i jeżeli nie znasz ich "na pamiec" to mozesz miec problemy z rozroznieniem ich po wygladzie, poza tym, co napisał Ci ŁukaszE30 na obrotomierzach czerwone pole zaczyna sie od 4,5tys obr/min w ecie i od 5tys obr w superecie, natomiast w 2,5l czerwone pole jest ponad 6 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dla mnie BMW musi mieć 6 cylindrów. Z tego co wiem spalanie się duzo nie różni. Obecnie mam 325 i pali nawet mniej niż 320. Jestem bardzo zadowolony. Kiedy miałem 324 td , eksploatacja tzn naprawa była droższa. Teraz nie chcę innej niz benzyny. Pali swoje ale i swoje daje. Czyli przyjemność z jazdy.

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW to nie tylko 6 cylindrów trzeba patrzeć kto czego oczekuje R6 owszem ładnie pracuje jest silnikiem trwałym ale za to paliwożernym. Miałem 2.0i 89r. 200tyś.km fajnie mruczał było czym depnąć ale spalanie w mieście od 12 wzwyż. Teraz dorwałem 1.8is z oryginalnym przebiegiem 246tyś. i naprawdę zbiera się o wiele lepiej niż 2.0 przy czym spalanie do 12l a to duża różnica dla kieszeni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

318 is fajne chodzi ale zwykła 316 czy 318? A jezeli chodzi o spalanie to moja nie spaliła mi wiecej niż 12 ani razu. 320 spalała mi w mieście nawet 13,5.

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że BMW, szczególnie lekka E30 wcale nie musi mieć 6 garnków żeby dobrze jeździć.

R6 to silnik o wysokiej kulturze pracy ale za to ciężki, stąd aby w miarę równomiernie rozłożyć masę p/t akumulator umieszczono w kufrze...

Jesli ktoś mówi, że 6 garów to podstawa, niech przyjrzy się silnikowi w E30 M3 czyli S14. Odpowiedź nasuwa się sama...

Poza tym klasyczne, i moim skromnym zdaniem, najlepsze silniki jakie kiedykolwiek robiło BMW czyli M10 w wersjach wyczynowych ustawiano na ponad 1000KM ( blok z M10). :roll2:

Greg

E30 318i 1985

Wąska lampa rządzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.