• Reklama

E60 Problem z DPF?

M47N2 (520d), M54 (520i, 525i, 530i), M57N (525d, 530d, 535d), M57N2 (525d, 530d, 530xd, 535d), N52 (523i, 523Li, 525i, 525Li, 525xi, 530i, 530Li, 530xi), N52N (523i, 525i, 528i, 528xi, 530i, 530xi), N53 (523i, 525i, 525xi, 530i, 530xi), N54 (535i, 535xi), N62 (545i), N62N (540i, 550i), S85 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez RobertWawa » 27 Lut 2013 18:19

U mnie tez tak trzymaja, podczas jazdy mam 89-92stC czyli idealnie, zdziwilo mnie, ze na postoju rosla temperatura chociaz auto chodzilo na biegu jalowym... Najgorsze jest to, ze DISem nie sprawdze poprawnosci dzialania termostatow. Glowny mam nowy, nie wiem w jakim stanie jest ten przy EGR, jednak nie wiem czy temperatura 96stC na postoju jest czyms zlym i swiadczy o jakiejs usterce.

Prosze o dalsze posty w temacie, bo nie wiem jak sie do tego zabrac... Cos jest nietak, gdyz przybywa oleju, jednak moze to byc powodem braku mozliwosci wypalenia DPF w warunkach ktorych jezdze, badz usterka mechaniczna albo eletroniczna (czujnik przy DPF). Prosze o pomoc w temacie.

Pozdrawiam!
Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
RobertWawa
 
 
 
Posty: 105
Dołączenie: 25 Mar 2012 09:37
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E60 530xdA 2007r.

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez krzysztof kk » 05 Mar 2013 14:17

witam,ja chyba tez mam ten problem.tyle ze u mnie bylo wszystko ładnie do puki nie wymienili mi czujnika temp.spalin gdzies widzialem tu zdjecie i jest on oznaczony nr.1.po tej wymianie drastycznie poszlo mi spalanie i jest to 11,5 litra to duzo,no i blad ktory pozostal to 4030 .nie mam pojecia o co chodzi a tu wszyscy doradcy tylko by wszystko wymieniali metoda prob i błedow.pomocy
:mad2:
krzysztof kk
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 7
Dołączenie: 05 Mar 2013 14:03
Moje BMW: e 61 525dA 2006r

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez knopers1 » 05 Mar 2013 15:34

krzysztof kk napisał(a):witam,ja chyba tez mam ten problem.tyle ze u mnie bylo wszystko ładnie do puki nie wymienili mi czujnika temp.spalin gdzies widzialem tu zdjecie i jest on oznaczony nr.1.po tej wymianie drastycznie poszlo mi spalanie i jest to 11,5 litra to duzo,no i blad ktory pozostal to 4030 .nie mam pojecia o co chodzi a tu wszyscy doradcy tylko by wszystko wymieniali metoda prob i błedow.pomocy
:mad2:


@krzysztof kk
Blad 4030 to za duze cisnienie na DPF-ie. Masz zapchanego dpf-a, o ile czujnik nie padl. Ale na 99% raczej tutaj zapchany DPF.
Na wylaczonym silniku czujnik cisnienia na dpf-ie powienien pokazywac 0 mbara....

Co do czujnika temperatury spalin.... Sprawdzisz go disem jakie wartosci zapodaje! Z tego co piszesz bym wymieniany.....co znaczy ze jezdziles pewien czas z zepsutym czujnikiem. W takim wypadku filt dpf nie mogl sie przez ten czas zregenerowac. Moral taki, ze filt zapchal sie...

Jak masz Disa mozesz sam powalczyc, w innym przypadku zostaje ci warsztat...
1- odpal Disa i sprawdz temperature przed Katem, przed dpfem - Przy normalnej jezdzie musi byc kolo 300-350 C przed katem am przed DPF-em pare stopni mniej... 200-250 C. Tak sprawdzisz czy czujniki spalin sa dobre....

2. Sprawdz cisnienie na dpf-ie.... W disie znajdziesz specjalny test. Mierzone jest na wolnych obrotach, 2000/Obr/min i przy odcince... Zapisz wartosci i zapodaj je tutaj.
Bardziej wiarygodny test cisnienia zrobisz jadac samochodem. Przy obciazonym silniku cisnienie jest przewaznie wieksze jak zapodawane przez test przy stojacym samochodzie...
Po wylaczonym silniku czujnik cisnienia dpf powienien pokazywac 0 mbara!

3. Po sprawdzeniu tych zeczy wykasowujesz blad 4030 i wymuszasz wypalanie dpf-a! Jak wszystko dobrze pojdzie powinno po okolo 20 min. wypalanie zakonczyc sie.... Sprawdzasz ponownie cisnienie na dpf-ie i wymuszasz ponownie, na ile taka potrzeba bedzie...


Masz kolego DISA ???
knopers1
 
 
 
Posty: 479
Dołączenie: 13 Kwi 2008 16:07
Miejscowość: Zory
Moje BMW: BMW E60 525d 130 KW Rok.2004

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez s0nar » 05 Mar 2013 21:07

Po wymianie termostatu głównego temperatura elegancko utrzymuje się w zakresie 90-92C. Podczas wypalania DPF temperatura spalin przed filtrem dochodziła do 585C.
Awatar użytkownika
s0nar
 
 
 
Posty: 805
Dołączenie: 02 Lip 2012 08:23
Moje BMW: czarne

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez krzysztof kk » 05 Mar 2013 21:51

witam knopers1 :cool2: no własnie nie posiadam ale w najblizszym czasie bede musial go sobie sprawic bo widze ze bez tego ani rusz.aktualnie autko jezdzi w belgii a tu naprawde nauczyli sie tylko kase szarpac..mysle ze z uszkodzonym czujnikiem zrobilem jakies 5tys km poniewaz juz wtedy podejrzewam je był walniety.tylko zastanawia mnie te czeste buczenie z tlumika przy wiekszym nagrzaniu autka.pozdrawiam :cool2:
krzysztof kk
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 7
Dołączenie: 05 Mar 2013 14:03
Moje BMW: e 61 525dA 2006r

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez knopers1 » 07 Mar 2013 14:56

te "buczenie z tlumika" przy nagrzanym samochodzie powodowane jest wlasnie przez wypalanie filtra!
Mozna zalozyc ze filt probuje zregenerowac sie za kazdym razem. Oleju bedzie Ci w tym wypadku dalej przybywac!

Masz trzy mozliwosci.
1. DIS - i wymuszenie wypalenia DPF-a. Kilka kilosow na szybkiej szosie! Ta procedure powtorzyc najlepiej trzy razy... Byc moze pomoze to!
2. Dac wydlubac i wykodowac wypalanie, taj jak to tutaj kazdy chetnie praktykuje.
3. Zakup nowki....
knopers1
 
 
 
Posty: 479
Dołączenie: 13 Kwi 2008 16:07
Miejscowość: Zory
Moje BMW: BMW E60 525d 130 KW Rok.2004

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez knopers1 » 07 Mar 2013 14:59

s0nar napisał(a):Po wymianie termostatu głównego temperatura elegancko utrzymuje się w zakresie 90-92C. Podczas wypalania DPF temperatura spalin przed filtrem dochodziła do 585C.


Wlasnie takiej informacji szukalem! U mnie temperatura to max. 520 C przy wypalaniu!
knopers1
 
 
 
Posty: 479
Dołączenie: 13 Kwi 2008 16:07
Miejscowość: Zory
Moje BMW: BMW E60 525d 130 KW Rok.2004

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez krzysztof kk » 09 Mar 2013 22:50

witam,mam problem ze znalezieniem kogos kompetentnego,dlatego mam pytanko czy jezeli wypatrosze pdf to te wykodowanie jest konieczne odrazu czy nie i jak to ogolnie ma sie do calosci?i czy to mozna potem odwrocic całą sprawe.
krzysztof kk
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 7
Dołączenie: 05 Mar 2013 14:03
Moje BMW: e 61 525dA 2006r

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez Wlodi » 27 Kwi 2013 19:24

Ja troche odkopie

Dostaje w DIS taki sam komunikat:

4030 Exhaust backpressure sensor before particulate filter, signal
Zauwazylem tez ze (chyba w zwiazku z tym) mam podwyzszona temp silnika do 96-97 C na postoju i w jezdzie po miescie. W trasie jest 90-92 C.

Błąd po probie wykasowania w INPIE nie znika.

Przy probie regeneracji DPF mam caly czas not active pomimo spelnionych warunków:
Temp silnika 92 C.
Predkosc 120km/h
1/2 baku paliwa.
Temp spalin przed dpf 400 C.
Cisnienie przed dpf na jałowym: 10mbar
Cisnienie przed dpf na 2000obr/min: 65mbar
Cisnienie przed dpf na 2500obr/min: 150mbar
Cisnienie przed dpf na max obr/min (chyba ponad 3000obr/min230km/h na niemieckiej autostradzie ) : 290mbar

Czytalem gdzies ze mozna sprawdzic czujnik przez jego odpiecie. Gdzie on sie znajduje ? Mialem ostatnio regenerowane turbo i moze ktos cos poruszyl i nie styka. Ale jakby bylo cos nietak to by chyba dawal odczytow ???

Czym rozni sie czujnik nr3 na schemacie od czujnika nr 5 ? Sa dwa jednoczesnie ?
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... 464#part03
Sprzedam komplet zacisków i tarcz BMW e9x 335d -> PW

WWW: Moje graty na sprzedaż na Allegro
Image
Awatar użytkownika
Wlodi
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1085
Dołączenie: 05 Wrz 2010 22:03
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: Jest: Alpinweiss e93 330dA+ Mpak
Było: Titansilber e46 320d+

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez dario_stilo » 03 Wrz 2013 19:40

Witam,

Mam problem częstego wypalanie się filtra DPF.

Ostatnio miałem do przejechania trasę 1000km wyłącznie autostrada i chyba z 5 razy włączał się tryb wypalania DPF.
Nie było znaczenia czy jazda była szybsza (automat: na wyższych obrotach) 160-240 km/h czy wolniejsza (jazda na niższych obrotach) 120 - 140 km/h.
Tak samo jest jazda w mieście, przy spokojnej jeździe, bywa ze przez tydzień nie włącza wypalanie, ale jak jest szybsza jazda to prawie codziennie potrafi włączać tryb wypalania.

Po podłączenia DIS'a pojawiają się następujące błędy:

4667 DDE: Particulate system regenerates too often (czyli właśnie podaje za częste wypalanie filtra)
4185 DDE: Exhaust Gas Temperature sensor before cat. conv. signal - signal too high (co tu znaczy ze signal jest za wysoki?? może być padnięty czujnik i jak sprawdzić, DIS w TEST Schedule nic nie wykazuje?)
4203 DDE: Glow Control Unit (sterownik do wymiany/naprawy, ale czy może mieć coś z tym wspólnego??)

Dodam że filtr DPF był regenerowany w profesjonalnej firmie, przed wymiana tez miałem częste wypalanie się filtra DPF, ale był tez błąd mocno zapchanego filtra.....po kilku wypaleniach przez DIS (przybywało szybko oleju!!) postanowiłem właśnie zregenerować filtra, ale jak widać dalej za często wypala.

Czy macie jakieś pomysły, gdzie może być źródło problemu??

Z góry dziękuje za konstruktywne podpowiedzi
dario_stilo
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 5
Dołączenie: 22 Lis 2010 22:07
Miejscowość: Wroclaw
Moje BMW: '04 E60 530dA ///M

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez Andrzej62 » 03 Wrz 2013 20:31

Możliwe warianty :
- nieskuteczna regeneracja
- uszkodzony czujnik ciśnienie w DPF-ie
- uszkodzony czujnik temp. cieczy chłodzącej ( sprawdź rano przed odpaleniem w menu ukrytym czy tem. cieczy chł. pokrywa się z tem.otoczenia ).
Z mojego niestety bogatego doświadczenia z DPF-em i nie tylko mojego i zdając sobie sprawę z dobrodziejstwa dla środowiska czyli nas DPF-a ,twierdzę że jedyną skuteczną metodą pozbycia się kłopotów z jego eksploatacji jest niestety pozbycie się go . Nigdy bym go nie usuną gdy by inżynierowie dopracowali DPF-a na tyle iż nie obciążali negatywnymi konsekwencjami użytkownika .
Andrzej62
 
 
 
Posty: 1035
Dołączenie: 04 Lis 2010 19:43
Miejscowość: Wlkp
Moje BMW: E61 520d N47 177Km 2008r

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez gk tds » 03 Wrz 2013 22:34

dario_stilo napisał(a):Witam,

Mam problem częstego wypalanie się filtra DPF.

Ostatnio miałem do przejechania trasę 1000km wyłącznie autostrada i chyba z 5 razy włączał się tryb wypalania DPF.
Nie było znaczenia czy jazda była szybsza (automat: na wyższych obrotach) 160-240 km/h czy wolniejsza (jazda na niższych obrotach) 120 - 140 km/h.
Tak samo jest jazda w mieście, przy spokojnej jeździe, bywa ze przez tydzień nie włącza wypalanie, ale jak jest szybsza jazda to prawie codziennie potrafi włączać tryb wypalania.

Po podłączenia DIS'a pojawiają się następujące błędy:

4667 DDE: Particulate system regenerates too often (czyli właśnie podaje za częste wypalanie filtra)
4185 DDE: Exhaust Gas Temperature sensor before cat. conv. signal - signal too high (co tu znaczy ze signal jest za wysoki?? może być padnięty czujnik i jak sprawdzić, DIS w TEST Schedule nic nie wykazuje?)
4203 DDE: Glow Control Unit (sterownik do wymiany/naprawy, ale czy może mieć coś z tym wspólnego??)

Dodam że filtr DPF był regenerowany w profesjonalnej firmie, przed wymiana tez miałem częste wypalanie się filtra DPF, ale był tez błąd mocno zapchanego filtra.....po kilku wypaleniach przez DIS (przybywało szybko oleju!!) postanowiłem właśnie zregenerować filtra, ale jak widać dalej za często wypala.

Czy macie jakieś pomysły, gdzie może być źródło problemu??

Z góry dziękuje za konstruktywne podpowiedzi

Mialem dokladnie to samo,na autostradzie wypalal sie co 100km.
Wyciagnalem go,przeczyscilem sam,potem montaz,reset Disem(wymiana na nowy :D )
Przejechalem juz 4000km i na razie jest spokoj.
gk tds
 
 
 
Posty: 647
Dołączenie: 10 Maj 2008 13:50
Miejscowość: Slupsk/Oss Holandia
Moje BMW: Bylo:E30 m43,E34 m50,E39 m51,E39 m57,E-61 530dA M-pakiet,
Jest E61 535d M-pakiet

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez dario_stilo » 04 Wrz 2013 19:58

Co do sugerowanych wariantow:

Możliwe warianty :
- nieskuteczna regeneracja
- jak to sprawdzic?? widzialem jak wyglada przed i po (wnetrze jak nowy filtr)
- uszkodzony czujnik ciśnienie w DPF-ie - da sie jakos sprawdzic??
- uszkodzony czujnik temp. cieczy chłodzącej - sprawdzalem temp. cieczy przed odpalaniem i jest prawie identyczna jak temp. otoczenia (> +0,5ºC)

Oczywiscie w DIS'ie filtr DPF zostal "wymieniony na nowy", i to robilem kilka razy (da sie sprawdzic czy cos poszlo nie tak??)

Przy jezdzie po miescie (z zalaczonym trybem wypalania) slychac tez taki dziwny swist (jakby przedmuch). Zatrymalem sie na parkingu i rzeczywiscie od ok. 2200 O/Min do 2800 O/Min bylo slychac ten dziwny swist (tylko jak okno otwarte). w samochodzie raczej cisza.

Ten objaw pojawia sie tylko i wylacznie przy zalaczonym trybie wypalania.

Dzieki za podpowiedzi
dario_stilo
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 5
Dołączenie: 22 Lis 2010 22:07
Miejscowość: Wroclaw
Moje BMW: '04 E60 530dA ///M

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez xgreg » 26 Lut 2014 23:36

Jak w dis sprawdzić tempreaturę spalin przed dpf i przed kat.
xgreg
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 9
Dołączenie: 30 Kwi 2012 05:44
Moje BMW: E90 2006

Re: E60 Problem z DPF?

Postprzez madein7 » 29 Lip 2014 23:56

Witam wszystkich, czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć różnicę między czujnikiem 1 i 8? Potrzebuję wymienić czujnik od temperatury przed katem.
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... d/vCZ03174
madein7
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 4
Dołączenie: 29 Lip 2014 23:53
Moje BMW: 2007 530d M 231bhp

Poprzednia

Powróć do E60, E61

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości