• Reklama

[E46,2.0d] Zawór EGR, trubina, problem pomocy!

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

[E46,2.0d] Zawór EGR, trubina, problem pomocy!

Postprzez klekotinho77 » 08 Lut 2013 20:48

Siema chłopaki, kupiłem BMW E46 i mam z nim pewien problem, mianowicie węzyk który wchodzi do zaworu EGR przy turbinie był zaślepiony śrubką, kupiłem zawór i podłączyem wszystko tak jak trzeba gdyż poprzednio auto nie miało w ogole mocy, 20 sekund do setki a katalogowo powinno byc 10 sek bo to wersja 136 KM. Po podłączeniu zaworu auto po odpaleniu nagle gaśnie,zawór EGR wyczyszczony, kolektor ssący klapki usunięte i wyczyszczony, wymienione filtry powietrza, skasowałem błędy pod komputerem po ponownym podlaczeniu zwracał tylko EGR więc dlatego go wymieniłem. Ale auto gaśnie więc nie wiem co moze być przyczyną, pomocy??
Image
Kupię sprawny przepływomierz do 316i 1895ccm3 105 KM , 2000 rok.
klekotinho77
 
 
 
Posty: 33
Dołączenie: 08 Lut 2013 20:38
Miejscowość: Ostrzeszów
Moje BMW: BMW E46 316 2000r

Re: [E46,2.0d] Zawór EGR, trubina, problem pomocy!

Postprzez K3m0T1989 » 08 Lut 2013 20:57

na pewno nie powoduje tego EGR, bo nawet jak jest cały czas otwarty albo cały czas zamknięty to nie wpływa na to czy silnik gaśnie. EGR lepiej jak jest zaślepiony :)

i troche sprecyzuj o co ci chodzi bo EGR a turbina to jest po róznych stronach silnika :D a jedyny wężyk który łączy turbine i EGR poprzez intercooler to jest wąż powietrza doładowanego i raczej to nie to było zaślepione :D

to jest EGR i na pewno nie jest obok turbiny bo ona jest z lewej strony silnika na dole :)
http://i84.photobucket.com/albums/k9/ri ... R/egr2.jpg

a tutaj na dole samym widać turbo
http://cachepoint.co.uk/ebay/bmwleak.JPG

wiec jeszcze raz opowiedz co było odłączone, co wymieniłeś itp.
Awatar użytkownika
K3m0T1989
 
 
 
Posty: 3158
Dołączenie: 29 Paź 2009 19:21
Miejscowość: częstochowa
Moje BMW: e46 320d 2000r

Re: [E46,2.0d] Zawór EGR, trubina, problem pomocy!

Postprzez klekotinho77 » 08 Lut 2013 21:09

Image
ten czarny węzyk spod strzałki spod tego zaworku byl zaslepiony jak kupiłem nowy zaworek, podlaczylem wg ,tego wlasnie schematu i
jak podłaczam ten niebieski to auto gasnie.
wymieniałem zaworek EGR
http://allegro.pl/zawor-egr-turbiny-bmw ... 14953.html
po wymianie auto odpala i zaraz gasnie
Image
Kupię sprawny przepływomierz do 316i 1895ccm3 105 KM , 2000 rok.
klekotinho77
 
 
 
Posty: 33
Dołączenie: 08 Lut 2013 20:38
Miejscowość: Ostrzeszów
Moje BMW: BMW E46 316 2000r

Re: [E46,2.0d] Zawór EGR, trubina, problem pomocy!

Postprzez K3m0T1989 » 08 Lut 2013 21:15

wejdz na strone realoem, odszukaj swój silnik, i zobacz na schemacie jak to powinno być podpięte. Te wszystkie wężyki podciśnienia. Ale i tak jest to dziwne bo nawet jak się je odepnie to auto chyba nie powinno gasnąc. Po prostu nie bedzie podciśnienia, nie bedzie sterowania turbo i egr ale auto powinno chodzić.
Awatar użytkownika
K3m0T1989
 
 
 
Posty: 3158
Dołączenie: 29 Paź 2009 19:21
Miejscowość: częstochowa
Moje BMW: e46 320d 2000r

Re: [E46,2.0d] Zawór EGR, trubina, problem pomocy!

Postprzez klekotinho77 » 08 Lut 2013 21:59

zalozylismy stary zaworek i wszystko podpiąłem wg tego schematu z tej strony, auto nie gasnie ale od zera do 2 tysiecy obrotów ma takiego strasznego muła, wciskam gaz, auto w ogole nie przyspiesza do 2 tysiecy strasznie powoli mu to idzie a wskazowka pobierania paliwa opiera sie na maxa. co to moze byc?
Image
Kupię sprawny przepływomierz do 316i 1895ccm3 105 KM , 2000 rok.
klekotinho77
 
 
 
Posty: 33
Dołączenie: 08 Lut 2013 20:38
Miejscowość: Ostrzeszów
Moje BMW: BMW E46 316 2000r

Re: [E46,2.0d] Zawór EGR, trubina, problem pomocy!

Postprzez Pawel O » 08 Lut 2013 22:04

a na odłączonym wężyku auto jechało w miare normalnie? powyżej tych 2 tys obrotów normalnie się wkręca?
Awatar użytkownika
Pawel O
 
 
 
Posty: 141
Dołączenie: 24 Sty 2013 21:13
Moje BMW: e46 320dA 00r

Re: [E46,2.0d] Zawór EGR, trubina, problem pomocy!

Postprzez K3m0T1989 » 08 Lut 2013 22:07

ale potem nagle zaczyna jechać czy też jakieś słabe po przekroczeniu 2tys ?

ogólnie podstawa to diagnoza auta podczas jazdy, i sprawdzisz czy auto ma za mało powietrza, czy za dużo, czy czego mu brakuje, może ciśnienia z turbiny i takie tam. Może być cos z przepływomierzem, może być zwalony zaworek który steruję turbiną (dokładnie taki sam jak wymieniłeś przy EGR jest obok turbiny) i nie ruszają się łopatki tak jak powinny i stąd muł. Może czujnik ciśnienia doładowania który jest z tyłu kolektora ssacego. Dużo jest tematów o braku mocy, wpisz w wyszukiwarke na forum i poczytaj :D w dziale zrób to sam też masz temat o braku mocy. Jest szereg czynności które należy wykonać, sprawdzić. Nawet głupie te gumowe malutkie wężyki które są przy zaworkach którymi się bawiłeś jak się gdzies zerwał, rozszczelnił to bedzie kaplica :) a te wezyki pare zł kosztuja :D dosłownie ze 20zł wymiana wszystkich. Musisz szukać, najlepiej tak jak pisałem, poszukaj forumowicza kumatego w diagnozie, ewentualnie kogoś kto ma laptopa i inpe i podczas jazdy zrobisz zrzuty ekranu i już ci tutaj pomożemy
Awatar użytkownika
K3m0T1989
 
 
 
Posty: 3158
Dołączenie: 29 Paź 2009 19:21
Miejscowość: częstochowa
Moje BMW: e46 320d 2000r

Re: [E46,2.0d] Zawór EGR, trubina, problem pomocy!

Postprzez klekotinho77 » 08 Lut 2013 22:16

po dwóch tysiącach przyspiesza w miare dobrze i trwa to do 3,5 tysiace obrotow, węzyki wszystkie wymieniłem. Daj linka do tego tematu o braku mocy sprobujemy wszystko to tam zrobić.
ale tak jak mówie, bylem pod komputerem 7 błedow było, wiec je usunąłem a po ponownym podlaczeniu po jakims czasie zwraca tylko błąd EGR
Ostatnio edytowany przez klekotinho77, 08 Lut 2013 22:21, edytowano w sumie 1 raz
Image
Kupię sprawny przepływomierz do 316i 1895ccm3 105 KM , 2000 rok.
klekotinho77
 
 
 
Posty: 33
Dołączenie: 08 Lut 2013 20:38
Miejscowość: Ostrzeszów
Moje BMW: BMW E46 316 2000r

Re: [E46,2.0d] Zawór EGR, trubina, problem pomocy!

Postprzez Pawel O » 08 Lut 2013 22:18

Poczekam aż TC lub Yoshimura się wypowiedzą...

Ja już chyba wiem co się popieprzyło ale nie chce krakać...
Awatar użytkownika
Pawel O
 
 
 
Posty: 141
Dołączenie: 24 Sty 2013 21:13
Moje BMW: e46 320dA 00r

Re: [E46,2.0d] Zawór EGR, trubina, problem pomocy!

Postprzez K3m0T1989 » 08 Lut 2013 22:29

viewtopic.php?f=15&t=29414

mam humor dobry to ci przesle ale normalnie to moze tak troche własnej inwencji ? nie lepiej samemu poszukac tylko czekać aż ktoś poda ?
Awatar użytkownika
K3m0T1989
 
 
 
Posty: 3158
Dołączenie: 29 Paź 2009 19:21
Miejscowość: częstochowa
Moje BMW: e46 320d 2000r


Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Jack79, Medick oraz 19 gości