E90 czy E60 plusy i minusy

M47T2 (318d, 320d), M57T2 (325d, 330d, 330xd), N45 (316i, 320si), N46 (318i, 320i), N51 (328i, 328xi), N52 (323i, 325i, 325xi, 328i, 328xi, 330i, 330xi), N54 (335i), S65 (M3)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, trzastek, mattiss, Nurek, Rufio, Wlodi

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez larencase » 27 Sty 2013 11:08

Mi się wydaje że samochody które znam od wielu lat mimo że są takie które mają 200 kkm wcale nie sa zajeżdżone. Chcesz wierzyc lub nie ale kiedyś miałem vito z 97 roku wersja osobowa, po 10 latach w rodzinie sprzedałem to auto z przebiegiem 89 kkm i to był naprawdę prawdziwy przebieg, nawet miał opony oryginalne. Mimo że samochód użytkowy to powinien latać dzień i noc, ale nie kazdy mieszka w samochodzie, i nie kazdy musi dziennie robić po 200-500 km.
Zrozum to że można znaleźć auto które mimo przebiegu 300 tys km jest w stanie dobrym, takim w którym można dłuższy czas bez awarii jeździć.
Ale wróćmy do tematu pytałem o silniki i zawieszenie
larencase
 
 
 
Posty: 209
Dołączenie: 09 Lis 2008 17:17
Miejscowość: Śląsk
Moje BMW: E60 530d

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez hassassyn » 28 Sty 2013 12:43

larencase - pytasz i pytasz, a jak Ci kolega K8v8M odpowiedział, to jesteś dla niego niegrzeczny :nienie: Nie ma co się doświadczać. Takich pytań jak Twoje było już tu multum. Wystarczy poszukać. Co chcesz wiedzieć o zawieszeniu? Zawieszenie dobre. (pojeździj, to nie będziesz się musiał pytać) Nie psuje się. Coś więcej chcesz wiedzieć? Silniki. Silniki też się nie psują. No chyba, że ktoś kupuje auto po okazyjnej cenie, to inna sprawa. Ale Ty oczywiście nie chcesz słuchać, jak ktoś Ci dobrze radzi. Kupisz złom i później będziesz wylewał żale na forum, jakie to BMW awaryjne :duh:
Oczywiście to Twoje pieniądze, więc je wydawaj jak chcesz.

PS
Piszesz o przemądrzałości, a sam w swoich postach obnosisz się, że kupujesz auto za gotówkę. To jednak trochę zaściankowe.
Image


SPRZEDAM ZDERZAK TYŁ
Awatar użytkownika
hassassyn
 
 
 
Posty: 1164
Dołączenie: 16 Mar 2012 18:03
Miejscowość: Dolnośląskie
Moje BMW: E91 320d 177PS '08

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez larencase » 29 Sty 2013 10:05

hassassyn napisał(a):larencase - pytasz i pytasz, a jak Ci kolega K8v8M odpowiedział, to jesteś dla niego niegrzeczny :nienie: Nie ma co się doświadczać. Takich pytań jak Twoje było już tu multum. Wystarczy poszukać. Co chcesz wiedzieć o zawieszeniu? Zawieszenie dobre. (pojeździj, to nie będziesz się musiał pytać) Nie psuje się. Coś więcej chcesz wiedzieć? Silniki. Silniki też się nie psują. No chyba, że ktoś kupuje auto po okazyjnej cenie, to inna sprawa. Ale Ty oczywiście nie chcesz słuchać, jak ktoś Ci dobrze radzi. Kupisz złom i później będziesz wylewał żale na forum, jakie to BMW awaryjne :duh:
Oczywiście to Twoje pieniądze, więc je wydawaj jak chcesz.

PS
Piszesz o przemądrzałości, a sam w swoich postach obnosisz się, że kupujesz auto za gotówkę. To jednak trochę zaściankowe.

Po pierwsze to odpowiadałem może i chamsko, ale to mnie najpierw potraktowano z góry, po drugie dlaczego zakładasz że 8-10 letnie auto za kwotę 50 tys zł to złom? Według Ciebie takie za 55 tys zł to już perełka?
Samochód jest wart tyle ile ktoś Ci za niego zapłaci, a mało jest ludzi chętnych dziś w PL płacić takie pieniądze za tak wiekowe auta. I wiesz dobrze że w tych pieniądzach możesz miec również dobrze wyposażone auta kupić z mniejszymi przebiegami, rocznikami ale tylko innymi znaczkami na maskach.
Pytam ludzi którzy mają styczność z e9 oraz E60 aby porównać zawieszenie, skrzynie i który silnik jest mniej awaryjny i tyle. Sądzisz że jak przejade się trójką to będe wiedział że zawieszenie jest solidnej konstrukcji? Ze mną wahacze jakoś nigdy nie chciały się porozumieć. Owszem jeździłem E9x oraz E60/61 ale jakoś nigdy auta mi nie mówiły "to właśnie ja jestem niej awaryjny" raczej od użytkowników można się tego dowiedzieć, a ich znajdę własnie na tym forum.
Więc proszę Cię nie mów mi o co i jak mam pytać bo to już jest Twój przerost formy nad treścią...
larencase
 
 
 
Posty: 209
Dołączenie: 09 Lis 2008 17:17
Miejscowość: Śląsk
Moje BMW: E60 530d

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez mmcv » 29 Sty 2013 10:29

chyba wszystko zostalo juz powiedziane w tym temacie...a nawet o kilka rzeczy za duzo... Ile ludzi - tyle opini . Bylo tu juz o wszystkim , chcesz sie czegos dowiedziec a potem sie sadzisz ze nowe auta kupujesz. Kompletnie nie rozumiem na jaki poziom zeszla ta dyskusja. Rozumiem ze poczules sie urazony opiniami kolegi @K8v8M , ktory ma swoj sposob przekazu informacji na forum , ale jest w tym przekazie troche prawdy. Mysle ze przedewszystkim musisz skupic sie na konkretnym egzemplarzu... i mam tu na mysli stan techniczny auta czy to bedzie e60 czy e90

O plusach i minusach uzytkowych e60 a e90 masz w tym temacie napisane. Jesli chodzi o to co sie psuje, wszytko jest na forum. Nie oczekuj ze ktos za Ciebie zrobi to podsumowanie bo temat ma 13 stron z czego 3 sa w miare merytoryczne... Wiec dalsza dysksuja jest kompletnie bezsensu .

Tu jest e60:
viewtopic.php?f=73&t=112284
Tu jest np e90:
viewtopic.php?f=70&t=203055

to tak na szybko . Nie oczekuj rowniez ze auto premium bedzie tanie w eksploatacji bo to niemozliwe. Premium jest od poczatku do konca , ceny czesci nie chca spadac. Nie jest to VAG gdzie Skoda ma to samo co Audi .

JAK DLA MNIE TEMAT KLASYFIKUJE SIE DO ZAMKNIECIA
mmcv
 
 
 
Posty: 1263
Dołączenie: 08 Lut 2009 23:14
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: 320D E91 M-PAKIET 197KM/412NM,E60 LCI 530XD M-PAKIET 280/612
jest:635d+ LCI oraz E87 118D 150KM

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez larencase » 29 Sty 2013 15:26

mmcv napisał(a):chyba wszystko zostalo juz powiedziane w tym temacie...a nawet o kilka rzeczy za duzo... Ile ludzi - tyle opini . Bylo tu juz o wszystkim , chcesz sie czegos dowiedziec a potem sie sadzisz ze nowe auta kupujesz. Kompletnie nie rozumiem na jaki poziom zeszla ta dyskusja. Rozumiem ze poczules sie urazony opiniami kolegi @K8v8M , ktory ma swoj sposob przekazu informacji na forum , ale jest w tym przekazie troche prawdy. Mysle ze przedewszystkim musisz skupic sie na konkretnym egzemplarzu... i mam tu na mysli stan techniczny auta czy to bedzie e60 czy e90

O plusach i minusach uzytkowych e60 a e90 masz w tym temacie napisane. Jesli chodzi o to co sie psuje, wszytko jest na forum. Nie oczekuj ze ktos za Ciebie zrobi to podsumowanie bo temat ma 13 stron z czego 3 sa w miare merytoryczne... Wiec dalsza dysksuja jest kompletnie bezsensu .

Tu jest e60:
viewtopic.php?f=73&t=112284
Tu jest np e90:
viewtopic.php?f=70&t=203055

to tak na szybko . Nie oczekuj rowniez ze auto premium bedzie tanie w eksploatacji bo to niemozliwe. Premium jest od poczatku do konca , ceny czesci nie chca spadac. Nie jest to VAG gdzie Skoda ma to samo co Audi .

JAK DLA MNIE TEMAT KLASYFIKUJE SIE DO ZAMKNIECIA


Niczego nie oczekuje, i nie musisz mnie do tego przekonywać większość moich samochodów należało do klasy premium, i wiekszość miałem wrażenie że ich koszt utrzymania jest mniejszy niż innego samochodu klasy niższej, ale to już chyba nie moja wina że auta jakoś nie chciały się psuć?
Temat w którym obecnie piszemy przeczytałem, i nigdzie nie znalazłem informacji o które ja się pytałem, najwięcej gadki było w temacie o ile cm jest mniejsza trójka od piątki i jazda przez pięć stron, każdy mądrzejszy od poprzednika.
ja Tylko chciałem uzyskać informacje w moim zapytaniu:silnik, skrzynia, zawieszenie.
Nic więcej, a gdzie się nie pytać jak na forum danej marki, temat tez idealnie pasuje: E90 czy E60 plusy i minusy.
Jak widzisz każdy kij ma dwa końce.

Wczoraj, byłem w ASO BMW i tam dwóch pracowników bardzo dokładnie mi opisało dobre i złe strony obu tych modeli. Szkoda że w tym temacie się to nie udało...
larencase
 
 
 
Posty: 209
Dołączenie: 09 Lis 2008 17:17
Miejscowość: Śląsk
Moje BMW: E60 530d

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez kater » 29 Sty 2013 15:47

jak będziesz miał wolną chwilę to streść mi to jakoś na PW bo też ten i podobne tematy staram się obserwować, ale tu jest gorzej niż jak się baby przy studni zbierały kiedyś, szczególnie te 200 stron o E60 :/ jak możesz to 2-3 zdania, kilka głównych punktów i spoko
Image
Awatar użytkownika
kater
 
 
 
Posty: 954
Dołączenie: 04 Sty 2011 13:19
Miejscowość: Swarzędz / Poznań
Moje BMW: E46 316i N46 '05

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez mmcv » 29 Sty 2013 16:04

Panowie temat byl zadany ogolnie wiec jak kolega @larencase dowiedzial sie czegos madrego i chce Ci powiedziec to niech to tu napisze , chyba ze nie rozumiecie zasad dzialania forum :!:
mmcv
 
 
 
Posty: 1263
Dołączenie: 08 Lut 2009 23:14
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: 320D E91 M-PAKIET 197KM/412NM,E60 LCI 530XD M-PAKIET 280/612
jest:635d+ LCI oraz E87 118D 150KM

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez aras86 » 29 Sty 2013 17:50

dokładnie larencase opisz co Ci powiedzieli?
ps. i juz nie piszmy nt audi, torsenów czy xdrive'ów
Awatar użytkownika
aras86
 
 
 
Posty: 223
Dołączenie: 04 Lut 2006 02:17
Miejscowość: PL
Moje BMW: były
e46 M47
e36 M52

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez hassassyn » 29 Sty 2013 21:08

Widze, ze kolega larencase bardzo wygadany, kazdemu wie co odpowiedziec, a zadaje troche naiwne pytania. Ale ciesze sie, ze eksperci z ASO mu pomogli. W koncu na tym m.in. ich praca polega.
Image


SPRZEDAM ZDERZAK TYŁ
Awatar użytkownika
hassassyn
 
 
 
Posty: 1164
Dołączenie: 16 Mar 2012 18:03
Miejscowość: Dolnośląskie
Moje BMW: E91 320d 177PS '08

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez rasta78 » 30 Sty 2013 07:39

nie marudźcie :mrgreen: jak kupowałem clio dla dziewczyny to musiałem przeczytać tyle podstron na temat clio 1.2 tce http://www.klubclio.pl/viewtopic.php?f=14&t=2818&sid=885c6162e85ef4946a9c19bb4c41faa8&start=2480 :mad2: a jak zadałem pytanie to mnie moderator zaraz opieprzył, że :search: i nie czytałem dokładnie :norty:
takie małe autko a tyle można napisać i mniej ma niedoróbek niż e9x hehe
Awatar użytkownika
rasta78
 
 
 
Posty: 514
Dołączenie: 01 Lut 2011 13:21
Miejscowość: Poznań
Moje BMW: E91 320dA 163 KM

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez kater » 30 Sty 2013 09:11

czytanie topiców obfitych w przydatne informacje, którymi dzielą się doświadczeni userzy z praktyką w temacie - jak najbardziej

czytanie topiców, gdzie większość postów to kłótnie, liczenie cm z tyłu na kanapie i potyczki benzyna vs diesel lub mały diesle / duży diesel, i podobne bzdury - no dajcie spokój, aż przykro się robi

ten konkretny temat o E60 to już naprawdę szczyt, mod powinien tam wpaść i poczyścić z bzdur; no ale niestety modzi nie mogą już od 2 lat posprzątać zamkniętego tematu benzyna vs diesel, więc trudno oczekiwać że tu to zrobią
Image
Awatar użytkownika
kater
 
 
 
Posty: 954
Dołączenie: 04 Sty 2011 13:19
Miejscowość: Swarzędz / Poznań
Moje BMW: E46 316i N46 '05

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez larencase » 30 Sty 2013 17:49

Dokładnie, każdy wie lepiej od poprzednika, brakuje tutaj jasnych odpowiedzi na prosto zadane pytania, większość wylewa swoje żale i źle obrazuje markę lub modele.
To nie samochody są wadliwe lecz ludzie którzy nie do końca sumiennie je opisują i oceniają w stosunku do samych siebie.

Wracając do wizyty w ASO.
Silniki: według serwisu dużo lepszym wyborem jest 3.0 konkretnie 530d z uwagi na dużo mniejsza awaryjność, ceny turbosprężarek są praktycznie nie odczuwalne w stosunku do E9x i silnika 2.0. Wiadomo lepsze doznania akustyczne, większa frajda podczas jazdy i silnik idealnie spasowany do piątki. Nadmienili iż 320d również ma dobrą jednostkę oszczędniejszą i tańszą w przypadku wymian np: wtrysków. Ale gdyby mieli oceniać co dłużej będzie jeździć to silniki trzylitrowe.
Skrzynie biegów to wszystko zależy od poprzedniego użytkownika. Są przypadki wymian w przebiegach 400-500 tys km jak również były przypadki 80 tys km. jak ktoś się postara to wszystko da się doprowadzić do ruiny i przebieg jest mniej kluczowy. Więcej szkody robią ludzie niż pokonywane km.
Zawieszenie to na pewno wygrywają trójki, jak się określili jest to zawieszenie pancerne.
Piątka cierpi na drążki kierownicze, tylne tuleje, sworznie do geometrii. Nadmienili że jest dużo 530d wyposażonych w dynamic drive. problem polega na dużo droższej przekładni kierowniczej, i znów jesli samochód był uczciwie jeżdżony, a nie w sposób brutalny zajeżdżany to przez dłuższy czas można śmiało liczyć na bezawaryjność. Wymieniać olej w skrzyni co 100 tys km mimo że BMW tego nie zaleca to mechanicy uważają iż na pewno to pomoże skrzyni wytrwać dłużej.
Ogólnie reasumując to wszystko zależy co kto chce lub co się trafi. Nie są to pojazdy objęte chorobami które po pewnym czasie wyskakują.
teraz przynajmniej wiem co i jak. Oczywiście opisałem to w skrócie bo moja wizyta i rozmowa trwała co najmniej godzinę plus jazda używaną 530d z systemem dynamic drive aby się przekonać że to naprawdę przynosi frajdę z jazdy
larencase
 
 
 
Posty: 209
Dołączenie: 09 Lis 2008 17:17
Miejscowość: Śląsk
Moje BMW: E60 530d

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez Rufio » 30 Sty 2013 17:55

Czyli podsumowując najmniej awaryjne auto to 330d. :)
Image
Awatar użytkownika
Rufio
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 2288
Dołączenie: 17 Lis 2006 19:59
Miejscowość: znad morza
Moje BMW: było: E91 320d 05' chip 185KM/385Nm
jest: E93 330d 231KM/520Nm

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez olo46 » 30 Sty 2013 18:08

nie ma co narzekać, po 15 stronach jest jakieś podsumowanie... czyli warto było :mrgreen:
Image
Awatar użytkownika
olo46
 
 
 
Posty: 1285
Dołączenie: 30 Lip 2011 18:00
Miejscowość: Gdynia
Moje BMW: E91 320d 2007

Re: E90 czy E60 plusy i minusy

Postprzez adrianCB » 30 Sty 2013 18:40

Ok, to tym bardziej upewniam się w e90, przez przypadek w innym temacie zadałem pytanie o silnik 2,5l 218km w e90, może tutaj ktoś napisze czy ma jakieś wady?
Awatar użytkownika
adrianCB
 
 
 
Posty: 652
Dołączenie: 02 Maj 2011 19:19
Moje BMW: Było: e46 318i 2002r. Jest: e87 118i 2005r

PoprzedniaNastępna

Powróć do E90, E91, E92, E93

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: jacekbiałkowski, kerbi, maczeq, radzio_s oraz 12 gości