• Reklama

Zasada działania klapki (przepustnicy) w wydechu

M40 (316i, 318i), M41 (318tds), M42 (318i, 318is, 318ti), M43 (316g, 316i, 318i), M43TU (316i), M44 (318i, 318is, 318ti), M50 (320i, 325i, 325is), M51 (325td, 325tds), M52 (320i, 323i, 323ti, 328i), S50 (M coupe, M roadster, M3), S50US (M3), S52 (M coupe, M roadster, M3), S54 (M coupe, M roadster)

Moderatorzy: mattiss, Nurek, CICHY525

Zasada działania klapki (przepustnicy) w wydechu

Postprzez Labrador » 28 Sty 2006 23:15

Mam pytanie w moim oryginalnie są dwie końcówki wydechu, z tym że jedna z tych końcówek ma w sobie taką klapkę,tak jakby przepustnice, która jest podłączona i sterowana z silnika.Możecie mi powiedzieć, co to jest i do czego służy.Dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam
Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.

Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact
Labrador
 
 
 
Posty: 308
Dołączenie: 18 Paź 2004 23:50
Miejscowość: Katowice

Postprzez Labrador » 29 Sty 2006 13:43

Nikt nie wie, po co to jest?
Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.

Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact
Labrador
 
 
 
Posty: 308
Dołączenie: 18 Paź 2004 23:50
Miejscowość: Katowice

Postprzez xsilver » 29 Sty 2006 13:49

z tego co pamietam przepustnica sluzy do zmiany pojemnosci wydechu ... chodzi o te ze im wyzsze obroty silnika tym wiecej jest spalin - tak wiec pojemnosc wydechu powinna sie zwiekszac wraz ze wzrostem spalin aby utrzymac najkorzystniejszy moment obrotowy - jednak nie ma takiej mozliwosci , wiec pojemnosc ukladu wydechowego jest usredniona .... klapka ta jest wlanie po to ze powyzej pewnych obrotow ( chyba 3000 tys ) otwiera sie i zwieksza pojemnosc ukladu wydechowego ....

wydaje mie sie ze chyba o to chodzi :mrgreen:
Awatar użytkownika
xsilver
 
 
 
Posty: 3380
Dołączenie: 04 Cze 2005 18:44
Miejscowość: kraków
Moje BMW: m60b30

Postprzez Labrador » 29 Sty 2006 13:54

Dzięki xsilver za wyjaśnienie ,na Ciebie zawsze można liczyć .
Muszę w takim razie zobaczyć ,przy jakich obrotach u mnie następuje otworzenie się tej klapki.
Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.

Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact
Labrador
 
 
 
Posty: 308
Dołączenie: 18 Paź 2004 23:50
Miejscowość: Katowice

Postprzez xsilver » 29 Sty 2006 14:14

zbadalem ta sprawe .... tutaj jest schemat - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=20

z wygladu tlumika koncowego wyglada na to ze po otwarciu tej przepustnicy pojemnosc koncowego tlumika zwieksza sie .... ale mysle ze oprocz poprawy parametrow silnika ( glownie momentu ) , moze tez chodzic o normy emisji spalin .... przepustnica jest napedzana podcisnieniem z kolektora dolotowego , a sterowana przez zawor ....

sprawdz przy jakich obrotach sie otwiera - jestem ciekawy ... ze tego ca pamietam to w samochodzi w ktorym widzialem to rozwiazanie otwierala sie przy 3000 tys - ale na to raczej nie patrz ...
Awatar użytkownika
xsilver
 
 
 
Posty: 3380
Dołączenie: 04 Cze 2005 18:44
Miejscowość: kraków
Moje BMW: m60b30

Postprzez LukaszPL » 31 Sty 2006 05:28

Tutaj masz dobry opis tej klapki na wydechu.
Awatar użytkownika
LukaszPL
 
 
 
Posty: 2668
Dołączenie: 23 Mar 2004 05:10
Miejscowość: kiedys Krosno, teraz New Jersey

Postprzez xsilver » 31 Sty 2006 08:59

tez sie wlasnie zastanawialem nad tym - poniewaz klapka jest w koncowce wydechu a do koncowego tlumika dochodzi tylko jedna przelotka niebardzo ma ona wplyw na parametry tj moc itp

wizialem tak klapke w jakims wynalazku - ale wygladaloto tak ze z katalizatora wychodzily 2 przelotki i odrazu byla na jednej ta przpustnica - i to na 100% mialo zwiekszac pojemnosc wydechu ....
Awatar użytkownika
xsilver
 
 
 
Posty: 3380
Dołączenie: 04 Cze 2005 18:44
Miejscowość: kraków
Moje BMW: m60b30

Postprzez Labrador » 31 Sty 2006 09:16

LukaszPL napisał(a):Tutaj masz dobry opis tej klapki na wydechu.


To z tej stronki wynika z tego co udało mi się wyczytać że głównym zadaniem tej klapki to ogranicznie hałasu przy niższych predkościach obrotowych silnika z wykresu widac że klapka się zamyka poniżej 2500 obr. powodując obniżenie hałasu o 10dB.
Ale też pisze że przy wiekszych predkosciach i wiekszych obrotach silnika klapka ta otwierając sie ułatwia odprowadzenie spalin, których ciśnienie napewno wielokrotnie wzrasta ,gdyż przy jedej rurce mogłoby istnieć ryzyko przyduszenia silnika przez nagromadzenie sie spalin w układzie wydechowym.
Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.

Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact
Labrador
 
 
 
Posty: 308
Dołączenie: 18 Paź 2004 23:50
Miejscowość: Katowice

Postprzez __Kai__ » 31 Sty 2006 09:19

LukaszPL napisał(a):Tutaj masz dobry opis tej klapki na wydechu.


Ładna nazwa "półautomatyczny wyciszacz". Z wykresu wynika, że to ma sens i nawet sprawnie działa.
Awatar użytkownika
__Kai__
 
 
 
Posty: 2914
Dołączenie: 01 Wrz 2004 08:26
Miejscowość: STA
Moje BMW: była E34 520i, E34 525i, E39 528i, JEST E60 545i


Powróć do E36

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: kulawy23, SongoE36 oraz 16 gości