• Reklama

prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy remont

M40 (316i, 318i), M41 (318tds), M42 (318i, 318is, 318ti), M43 (316g, 316i, 318i), M43TU (316i), M44 (318i, 318is, 318ti), M50 (320i, 325i, 325is), M51 (325td, 325tds), M52 (320i, 323i, 323ti, 328i), S50 (M coupe, M roadster, M3), S50US (M3), S52 (M coupe, M roadster, M3), S54 (M coupe, M roadster)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek, CICHY525

prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy remont

Postprzez Michal_sk8 » 23 Paź 2012 10:29

Witam piszę też tutaj bo w e36 też jest ten silnik

mam bardzo ważne pytanie mógł by ktoś podać jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 na rozgrzanym oleju na wyższych obrotach oraz biegu jałowym,mamy taki silnik w e34 i jak silnik porządnie się nagrzeje to przy hamowaniu na światłach jak stanie to przym mruguje kontrolka oleju, potrzebne mi szybko jakieś konkretne dane bo nie wiem czy robić swapa na inny m50b25 z pukniętej w tył e34 bo remont raczej nie opłacalny by był, ale jeśli ktoś robił remont to prosił bym tez o podanie ceny takowego.

Na innym forum wynalazłem fragment z tematu "szklanki m50" a oto fragment
"ciśnienie oleju w silniku manometr pokazuje 4,5 bara po rozgrzaniu oleju do 95 stopni cisnienie spada do 1.5 bara mowa o jalowych obrotach"
to ciśnienie 1,5 jest ok? bo kolega mierzył manometrem rozgrzany silnik to mówił że jest jakieś 2 lub 2,5 a czujnik już mrugnie to nie wiem jak to jest

oraz coś takiego odnoście ciśnienia w silniku

"Dodam od siebie iż zapalenie się kontrolki oleju oznacza iż ciśnienia nie ma praktycznie wcale gdyż czujnik reaguje bardzo czule. Minimalne ciśnienie oleju zazwyczaj wynosi coś kolo 1,5 bara a przy obr 3-4 tys jest 3,5 bara. Czujnik ciśnienia oleju zapali nam kontrolkę niestety dużo szybciej jak te min 1,5 bara bo gdzieś w okolicach 0,5 bara a nawet i przy niższym ciśnieniu"
Awatar użytkownika
Michal_sk8
 
 
 
Posty: 232
Dołączenie: 01 Lis 2010 15:30
Moje BMW: .
e38 740iL 1998
e34 525i 1994

Re: prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy rem

Postprzez Dimo » 23 Paź 2012 17:31

2-2,5 bara to jest na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku?
Zapalająca sie lampka przy hamowaniu to raczej za niski poziom oleju..
Awatar użytkownika
Dimo
 
 
 
Posty: 447
Dołączenie: 21 Lip 2012 20:32
Miejscowość: EZD
Moje BMW: E39 M51 96r.
E36 M41 96r.Compact

Re: prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy rem

Postprzez maniura » 23 Paź 2012 17:48

Wymień w pierwszej kolejności czujnik ciśnienia oleju,wymiana oleju też nie zaszkodzi.
Awatar użytkownika
maniura
 
 
 
Posty: 900
Dołączenie: 09 Mar 2010 20:54
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: E36 320i,
E36 coupe 98r M44 ,
E46 318i N42B20 2002
E46 320d M47N power VTG

Re: prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy rem

Postprzez Michal_sk8 » 24 Paź 2012 09:34

olej był wymieniany dopiero co,moze faktycznie jest go za mało i wystarczy dolewka, a czujnik był wymieniony i właśnie nie mam pojęcia czemu może świecić skoro ciśnienie jest książkowe, może być to spowodowane że czujnik jest bardziej czuły tzn. reaguje pod innym ciśnieniem niż to co jest opisane w instrukcji auta?
Awatar użytkownika
Michal_sk8
 
 
 
Posty: 232
Dołączenie: 01 Lis 2010 15:30
Moje BMW: .
e38 740iL 1998
e34 525i 1994

Re: prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy rem

Postprzez maniura » 24 Paź 2012 17:59

Dobrze by było podmienić inny czujnik,oraz sprawdzić kabelek od czujnika.
Awatar użytkownika
maniura
 
 
 
Posty: 900
Dołączenie: 09 Mar 2010 20:54
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: E36 320i,
E36 coupe 98r M44 ,
E46 318i N42B20 2002
E46 320d M47N power VTG

Re: prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy rem

Postprzez Senne_Oko » 25 Paź 2012 01:20

Zamiast wymieniać pól samochodu najpierw sprawdził bym co rzeczywiście szwankuje.
Rozgrzej silnik do temperatury pracy i wyłącz.
Odkręć czujnik ciśnienia oleju.
Wkręć w jego miejsce manometr (potrzebny adapter na gwint bodajże m12x1,5)
Po odpaleniu silnika, na obrotach jałowych powinieneś mieć według książki co najmniej 0,05 MPa (0.5 bara).
Przy obrotach 5-6k 0,4-0,47 MPa.

Swoją drogą jeśli kontrolka zapala się przy hamowaniu, to stawiał bym na to, że oleju masz po prostu za mało.

Powodzenia i uważaj żeby nie przegrzać kontrolki ;)
Awatar użytkownika
Senne_Oko
 
 
 
Posty: 30
Dołączenie: 08 Paź 2012 10:48
Miejscowość: DLU
Moje BMW: e36 m44

Re: prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy rem

Postprzez Michal_sk8 » 25 Paź 2012 12:08

temat jest też kontynuowany w dziale e34 i tam opisałem dalej cała przygodę

viewtopic.php?f=71&t=200189
Awatar użytkownika
Michal_sk8
 
 
 
Posty: 232
Dołączenie: 01 Lis 2010 15:30
Moje BMW: .
e38 740iL 1998
e34 525i 1994

Re: prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy rem

Postprzez Taifun » 26 Paź 2012 15:54

Kompletny remont to cena bedzie taka

Nie trzyma cisnienia oleju = zużyte panewki na wale + szlif walu (nie wiem po ile panewki ale szlif walu to ok. 250zl -korby + głowne)
Jak bierze Olej = wyslizgane tuleje + pierscienie tłokowe (dwie drogi naparawy 1.tulejowanie bloku - 200zł dziura czyli 1200zł i stare tłoki 2. Nowe tłoki nadwymiarowe -jesli są,ale to duzo wiekszy koszt)
Jak już to sie robi to i remont głowicy 24 zawory x okolo 15-25zł za gniazdo + planowanie 70zl + wymiana uszczelniaczy
To sie robi troche juz jeszcze zaplacic dla mechanika to wyjdzie koszt 2500-3000 zl albo i lepiej
Awatar użytkownika
Taifun
 
 
 
Posty: 215
Dołączenie: 17 Kwi 2012 20:04
Miejscowość: Białystok
Moje BMW: Model: e36...Silnik 1.8i+gaz, M40b18...Rok:1992...Kolor: Czarna perła...

Re: prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy rem

Postprzez maniura » 26 Paź 2012 18:07

Może warto jeszcze sprawdzić zawór przelewowy na pompie oleju,może jest uchylony lub się zawiesza.
Jego zadaniem jest utrzymywanie stałego ciśnienia bez względu na temperaturę oleju,czy jego gęstość.
Awatar użytkownika
maniura
 
 
 
Posty: 900
Dołączenie: 09 Mar 2010 20:54
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: E36 320i,
E36 coupe 98r M44 ,
E46 318i N42B20 2002
E46 320d M47N power VTG

Re: prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy rem

Postprzez jedynakk » 26 Paź 2012 19:26

wydaje mi sie ze powinno byc 3 atmosfery ale wina moze byc olej gdy cieplo ma robi sie za rzadki kolega mial tak tylko w automacie kazalem jechac mu na nirzszych biegach na wyzszychn obrotach olej sie schlodzil i bylo juz ok
jedynakk
jedynakk
 
 
 
Posty: 1113
Dołączenie: 27 Sty 2007 12:52
Miejscowość: Nienadówka
Moje BMW: bawarka e36 1.8 i 93 rok

Re: prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy rem

Postprzez Michal_sk8 » 09 Sie 2013 10:55

problem był w pompie oleju która już nie dawała rady, oraz uszczelka przy bagnecie z której tryskał olej po dodaniu gazu, po wymianie wszystko już było ok
Awatar użytkownika
Michal_sk8
 
 
 
Posty: 232
Dołączenie: 01 Lis 2010 15:30
Moje BMW: .
e38 740iL 1998
e34 525i 1994


Powróć do E36

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], internista oraz 7 gości