• Reklama

e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez konradbiker » 04 Paź 2012 19:09

Witam, mam pytanie jest bmw 99rok z silnikiem 4.4 który sie skonczyl czy silnik 3.5 z 97r bedzie pasowal ? 4.4 jest juz chyba na vanosie a 3.5 nie czy są jakies róznice w podlaczeniu ? Skrzynie automat do 3,5 i 4.4 to to samo ?
Awatar użytkownika
konradbiker
 
 
 
Posty: 57
Dołączenie: 11 Kwi 2011 19:11
Miejscowość: Białystok
Moje BMW: 330d

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez mm_rcin » 04 Paź 2012 19:19

Co do skrzyni biegów to nie mam dobrych wiadomości. Raczej nie podpasuje bo 540 ma 5hp-30 a o ile dobrze się orientuję 535ma 5hp-24
Awatar użytkownika
mm_rcin
 
 
 
Posty: 180
Dołączenie: 17 Maj 2008 21:41
Miejscowość: Głogów
Moje BMW: E39 1996r 523i

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez mcmt » 04 Paź 2012 19:32

Oczywiście 4,4 ma skrzynię 5hp24, taką samą jak 3,5. Trochę się dziwię tej decyzji, bo z tego co mi wiadomo jednostek 4,4 jest znacznie więcej, zatem mogą być tańsze. Przełożenie też byłoby mniej problematyczne, choćby 4,4 ma więcej sond.
mcmt
 
 
 
Posty: 1493
Dołączenie: 25 Maj 2007 20:29
Miejscowość: Poznan
Moje BMW: E39 540iA 2002
E39 520i 2001

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez konradbiker » 04 Paź 2012 19:43

No bym wolal zmienic na 4.4 wiadomo, ale po prostu mam silnik 3.5 na angliku ktorym teraz smigam wiec silnik jest w 100% sprawdzony i pewny no i nie trzeba kupywac. Moge przerzucic od razu ze skrzynia bo tez mam.

To ten silnik bez problemu przypasuje nie bede miał zadnych niespodzianek ? Pytam bo jeden z 99 a drugi 97 i czy tam za duzych zmian nie bylo w elektryce ?
Awatar użytkownika
konradbiker
 
 
 
Posty: 57
Dołączenie: 11 Kwi 2011 19:11
Miejscowość: Białystok
Moje BMW: 330d

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez mcmt » 04 Paź 2012 21:05

Skrzynia jest ta sama, tylko konwerter delikatnie inny. Są to różnice nieznaczne, inny numerek, nie wiem czy wogóle mechanicznie czymkolwiek się różni. 3,5 jest "prawie jak" 4,4... Trochę pod pedałem brakuje ;)
mcmt
 
 
 
Posty: 1493
Dołączenie: 25 Maj 2007 20:29
Miejscowość: Poznan
Moje BMW: E39 540iA 2002
E39 520i 2001

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez Maciej V8 » 04 Paź 2012 21:14

Skrzynia w 4,4 5hp-30 a w 3,5 5hp-24. 3,5 po lifcie też były na vanosie. Musisz też wywalić elektronikę.
Awatar użytkownika
Maciej V8
 
 
 
Posty: 850
Dołączenie: 30 Sty 2011 22:38
Miejscowość: Konin
Moje BMW: e39 535iA 1996 było e34 530iA V8 1992 e34 520i 1990

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez DRAY » 04 Paź 2012 21:30

Niektórzy wypisują tu straszne bzdury. 5HP30 szła w 540i tylko na samym początku produkcji - do 09/96. Później jedynie 5HP24.

Nie ma możliwości abyś zainstalował silnik bez vanosów u siebie. Musiałbyś przełożyć pół samochodu. We wrześniu 98 zaszły naprawdę ogromne zmiany, lift z 2000 roku to pikuś. Praktycznie cała elektronika się zmieniła (cała wiązka elektryczna, licznik, prawie wszystkie sterowniki, systemy kontroli trakcji, ABS,Airbagi, multifukncja kierownicy, sterowanie układem klimatyzacji, doszły dodatkowe sondy w wydechu, zupełnie inny alternator itd, itd .)

Skrzynia będzie pasować, ale musiałbyś włożyć do tej starszej swój moduł sterowania (inna wiązka sterująca skrzynią).
Ostatnio edytowany przez DRAY 04 Paź 2012 21:43, edytowano w sumie 3 razy
Moja Alpina B10 V8 #282
Image
Alpina B10 4.6 V8 + E46 320d + E53 4.6is
DRAY
 
 
 
Posty: 1463
Dołączenie: 03 Mar 2003 15:41
Miejscowość: Polska
Moje BMW: E39 Alpina B10 V8, E46 320Td

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez przemekwww » 04 Paź 2012 21:36

zewnętrznie to praktycznie te same silniki, ale ty masz z 4.4 vanosem, więc inna przepustnica i masz więcej czujników: dwa vanosy, o jeden czujnik wałka no i nie wiem czy czujnik wału jest taki sam. Można zostawić luzem wolne wtyki od czujników i zmienić przepustnice z przednią częścią kolektora /stary ma o jedno wejście na wężyk więcej/ ale nie wiem jako to będzie działać. Zawsze masz anglika i całą instalację elektr. więc można zmienić. A no i jeszcze anglik ma rozrusznik z drugiej strony, więc trza będzie rozwiercać blok silnika z drugiej strony bo jest zaślepiony /trzeba zmienić bo w tym miejscu idzie chyba część zawieszenia czy układu kierowniczego i rozrusznik nie mieści się/... No i jeszcze 3,5 ma troszke inne przełożenie dyfra więc słabiej będzie się zbierać. I zawsze w trakcie jakieś komplikacje wyjdą....
Awatar użytkownika
przemekwww
 
 
 
Posty: 255
Dołączenie: 05 Sie 2006 20:35
Miejscowość: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: E53 4.6is i e46 330xi
było E39 535i 2000 rok i E34 520 24V 1991

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez mcmt » 04 Paź 2012 22:11

Maciej V8 napisał(a):Skrzynia w 4,4 5hp-30 a w 3,5 5hp-24.

Skrzynia w 4,4 5hp-24 i w 3,5 5hp-24.

:mad2: :duh:

Ponadto w 4,4 był tylko JEDEN VANOS po lifcie. przed liftem VANOSA NIE BYŁO. VANOS chyba wchodził we wrześniu 99 roku, ale pewien nie jestem.

@edit
od 9/98 pojawił się VANOS.
Ostatnio edytowany przez mcmt 04 Paź 2012 23:03, edytowano w sumie 6 razy
mcmt
 
 
 
Posty: 1493
Dołączenie: 25 Maj 2007 20:29
Miejscowość: Poznan
Moje BMW: E39 540iA 2002
E39 520i 2001

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez DRAY » 04 Paź 2012 22:29

Vanosy w M62 są od 09/98. Oczywiście 2 sztuki. Jeśli ktoś ich do tej pory nie wymieniał to znaczy że są do robienia.
Image
Moja Alpina B10 V8 #282
Image
Alpina B10 4.6 V8 + E46 320d + E53 4.6is
DRAY
 
 
 
Posty: 1463
Dołączenie: 03 Mar 2003 15:41
Miejscowość: Polska
Moje BMW: E39 Alpina B10 V8, E46 320Td

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez mcmt » 04 Paź 2012 23:12

...W M62 VANOS OCZYWIŚCIE POJEDYŃCZY. http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS
Podwójny VANOS dopiero od N62. Naturanie jeśli nie stuka, ślizgi są ok - wymieniać nie trzeba.
mcmt
 
 
 
Posty: 1493
Dołączenie: 25 Maj 2007 20:29
Miejscowość: Poznan
Moje BMW: E39 540iA 2002
E39 520i 2001

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez Maciej V8 » 04 Paź 2012 23:28

Nie rozumie za co te :mad2: i :duh: ? I jakie bzdury? Szła 5hp-30 w 4,4? Szła,a że nie napisałem od kiedy i do kiedy to zje..a?
Awatar użytkownika
Maciej V8
 
 
 
Posty: 850
Dołączenie: 30 Sty 2011 22:38
Miejscowość: Konin
Moje BMW: e39 535iA 1996 było e34 530iA V8 1992 e34 520i 1990

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez konradbiker » 05 Paź 2012 08:13

Dobra koledzy dzieki wielkie, daruje sobie te kombinacje bo z tego moze więcej wyjść problemów niz to warte :)
Awatar użytkownika
konradbiker
 
 
 
Posty: 57
Dołączenie: 11 Kwi 2011 19:11
Miejscowość: Białystok
Moje BMW: 330d

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez theded » 05 Paź 2012 08:41

To moze przekladka anglika jest rozwiazaniem? W sumie czesci wnetrza bys mial.
Awatar użytkownika
theded
 
 
 
Posty: 832
Dołączenie: 02 Mar 2011 11:11
Miejscowość: Ciechanów
Moje BMW: e39 m52b28 kombi 97

Re: e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5

Postprzez DRAY » 05 Paź 2012 11:23

Maciej V8 zastanów się czy swoją wypowiedzią pomogłeś czy wprowadziłeś w błąd kolegę. U niego w 540i jest 5HP24 jak w 95% wyprodukowanych 540i a Ty napisałeś że 5HP30.

Co do vanosów to wytrzymują max 200,000km później V8 chodzi po rozgrzaniu jak diesel, zamiast pracować idealnie gładko i cicho.
Moja Alpina B10 V8 #282
Image
Alpina B10 4.6 V8 + E46 320d + E53 4.6is
DRAY
 
 
 
Posty: 1463
Dołączenie: 03 Mar 2003 15:41
Miejscowość: Polska
Moje BMW: E39 Alpina B10 V8, E46 320Td

Następna

Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: dyzio255, Majestic-12 [Bot], Sołtys oraz 7 gości