• Reklama

E39 3.0D blad układu wtryskowego

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez Chodak » 20 Sie 2012 14:07

witam
mam maly problem z moja beata podczas przyspieszania (pedal w podlodze kick down) powyzej 100km/h wyskakuje na komputerze "check injection fuel" beata w momencie traci moc. Po wylaczeniu silnika wszystko wraca do normy do momentu kiedy znowu wcisnie sie mocno gaz. Po przebadaniu kompem wyskoczyly 2 bledy
1190- kontrola cisnienia
1E30- kontrola cisnienia ladowania lub kontroler cisnienia ladowania
Moze ktos mial podobny problem i wie co dalej trzeba z tym zrobic
Chodak
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 2
Dołączenie: 05 Sie 2012 18:58
Moje BMW: BMW E39 3.0d

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez reemo » 20 Sie 2012 15:28

czym zczytałeś te błędy ?
ten drugi błąd wygląda na błąd około-turbinowy więc najpierw zająłbym się wyczyszczeniem elektrozaworu i oględzinami samego czujnika doładowania.
reemo
 
 
 
Posty: 324
Dołączenie: 10 Maj 2011 00:18
Moje BMW: niebieskie i czerwone kombi

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez legrooch » 20 Sie 2012 18:45

Drugi błąd to elektrozawory, węże podciśnienia lub turbina. Ewentualnie jeszcze może przepływomierz.
Ja stawiałbym na turbinę mimo wszystko.

Błędy sprawdź INPA.
legrooch
 
 
 
Posty: 354
Dołączenie: 01 Gru 2009 14:00
Moje BMW: E39 530DA touring 1999

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez Chodak » 20 Sie 2012 19:24

na wydruku pisze ze to Autoboss V30
Chodak
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 2
Dołączenie: 05 Sie 2012 18:58
Moje BMW: BMW E39 3.0d

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez koli83 » 21 Sie 2012 18:34

einspritzanlage miałem taki komunikat i wymiana czujnika wysokiego ciśnienia n a listwi e pomogło ale 850 zeta poszło sie walić buni chodzi aż miło
koli83
 
 
 
Posty: 78
Dołączenie: 01 Gru 2011 20:06
Moje BMW: 530d e 39 2000

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez legrooch » 21 Sie 2012 19:08

wymiana czujnika wysokiego ciśnienia n a listwi e pomogło ale 850 zeta poszło sie walić buni chodzi aż miło


Trzeba było się odezwać, za 400 by Ci zrobił :D
legrooch
 
 
 
Posty: 354
Dołączenie: 01 Gru 2009 14:00
Moje BMW: E39 530DA touring 1999

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez pawelpa » 10 Paź 2012 21:32

Witam
Mam podobny problem, auto chodziło i nagle gasło były takie błędy

2550 rail pressure control at start
4704 pre-supply pressure monitoring

Myślałem że pompa progowa wymieniłem pochodził z minutę i znowu zgasł
Po ponownym odpaleniu na liczniku pojawiło się EINSPRITZANGALE , a w INPI-e dodatkowo

4496 Rail pressure plausibility

Teraz cały czas świeci się EINSPRITZANGALE i nie odpala
Dodam że cały problem zaczął się po usunięciu klapek kolektora dolotowego, czy mogłem coś źle podłączyć?
Gdy kolektor był ściągnięty zauważyłem luźną wtyczkę, która leżała na skrzyni, ale nigdzie nie potrafiłem jej dopasować, więc zostawiłem
[img][IMG]http://images49.fotosik.pl/1633/bbf68b2d882865a1m.jpg[/img][/img]
pawelpa
 
 
 
Posty: 26
Dołączenie: 11 Paź 2009 18:20
Moje BMW: E30 316i Touring
E34 525TDS 1994
Jest E39 530dAT 2000

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez Shadow69 » 11 Paź 2012 07:50

Mam dziwne wrażenie że odłączyłeś czujnik ciśnienia na szynie CR, i od tego właśnie jest ten kabelek.
Ew. czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze, ale to by inny błąd wywaliło.
Awatar użytkownika
Shadow69
 
 
 
Posty: 3632
Dołączenie: 18 Lis 2010 22:15
Miejscowość: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d Touring 2000r.
e46 320d 2003r.

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez pedros-20 » 11 Paź 2012 08:39

do założyciela tematu - moim zdaniem patrząc na objawy ewidentnie przeładowanie turbiny i auto wchodzi w tryb awaryjny. zawór sterujący podciśnieniem turbiny w pierwszej kolejności może być winowajcą, miałem tak w innym aucie.
Awatar użytkownika
pedros-20
 
 
 
Posty: 585
Dołączenie: 15 Mar 2010 20:36
Miejscowość: Lipno
Moje BMW: było e36 1.8is coupe,
jest E39 520d '02 m47

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez didoxxx8 » 11 Paź 2012 10:08

witam miałem taki sam problem wyskakiwał mi taki błąd 4496 Rail pressure plausibility,einspritzanlage
problem był taki że przy wciśnięciu pedała powyżej 3 tys brakowało mocy auto wchodziło w tryb awaryjny...
wymieniłem elektrozawory od turbiny i egr, czujnik ciśnienia listwy, czujnik przy filtrze, pompa progowa nic to nie dało
wszystkiemu był winien wtrysk został wymieniony i auto uzdrowione:)
a więc moja rada zacznij od wtrysków...
didoxxx8
 
 
 
Posty: 132
Dołączenie: 03 Lut 2012 12:33
Moje BMW: E39 530d

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez didoxxx8 » 11 Paź 2012 10:11

pawelpa napisał(a):Witam
Mam podobny problem, auto chodziło i nagle gasło były takie błędy

2550 rail pressure control at start
4704 pre-supply pressure monitoring

Myślałem że pompa progowa wymieniłem pochodził z minutę i znowu zgasł
Po ponownym odpaleniu na liczniku pojawiło się EINSPRITZANGALE , a w INPI-e dodatkowo

4496 Rail pressure plausibility

Teraz cały czas świeci się EINSPRITZANGALE i nie odpala
Dodam że cały problem zaczął się po usunięciu klapek kolektora dolotowego, czy mogłem coś źle podłączyć?
Gdy kolektor był ściągnięty zauważyłem luźną wtyczkę, która leżała na skrzyni, ale nigdzie nie potrafiłem jej dopasować, więc zostawiłem
[img][IMG]http://images49.fotosik.pl/1633/bbf68b2d882865a1m.jpg[/img][/img]




kolego czy nie jest to przypadkiem wtyczka od kolektora ssącego???
didoxxx8
 
 
 
Posty: 132
Dołączenie: 03 Lut 2012 12:33
Moje BMW: E39 530d

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez Thazek » 11 Paź 2012 11:29

To jest na pewno wtyczka od kolektora ;)
Awatar użytkownika
Thazek
 
 
 
Posty: 203
Dołączenie: 22 Lip 2010 21:28
Moje BMW: BMW E39 530d 184KM 1999r MANUAL

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez pawelpa » 11 Paź 2012 18:03

Dzięki za odpowiedzi
Patrząc się na zdjęcie to czujnik listwy CR jest w tle i jest podłączony - o ile to ten
Do kolektora idzie tylko jeden czujnik ten przy grodzi? Żeby go odłączyć musiałem taki pręcik wcisnąć, a ten na zdjęciu jest na zatrzask
Dzisiaj sprawdzałem wszystkie wtyczki i ta na pompie wysokiego ciśnienia jest trochę luźna tzn zatrzask jej nie trzyma
chyba że nie umiałem jej silnie docisnąć, a tam słaby dostęp jest. Jutro jeszcze pokombinuje, a jak nie to w sobotę kolektor ściągnę.
Tylko gdzie tą wtyczkę wpiąć czy jest możliwe żeby była do niczego?
pawelpa
 
 
 
Posty: 26
Dołączenie: 11 Paź 2009 18:20
Moje BMW: E30 316i Touring
E34 525TDS 1994
Jest E39 530dAT 2000

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez didoxxx8 » 13 Paź 2012 11:06

tak kolego w tle zdjęcia jest to czujnik listwy paliwa i jest podłączony....
ta wtyczka na 100 % jest od kolektora ssącego masz tutaj na zdjęciu pokazane gdzie ona idzie numer 13
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... /r2000/m03
donieś maskę i ręką spróbuj wyczuć ten czujnik w kolektorze powinieneś bez problemu go zlokalizować i wpiąć wtyczkę...
didoxxx8
 
 
 
Posty: 132
Dołączenie: 03 Lut 2012 12:33
Moje BMW: E39 530d

Re: E39 3.0D blad układu wtryskowego

Postprzez pawelpa » 14 Paź 2012 19:52

:D
Autko chodzi. Sprawa na szczęście była banalna.
Zauważyłem że w komorze silnika w wężyku paliwa było tylko powietrze, myślałem że pompa progowa, ale do niej też nic nie dopływa.
No to zaglądam do baku, a tydzień wcześniej zmieniałem pływak w lewej komorze i okazało się że od dekla od spodu odczepił się przewód.
Podłączyłem i auto ożyło.
Co do tego luźnego przewodu to ten do kolektora jest podłączony, a tamten dalej sobie wisi.
Silnik nie wykazuje błędów, oprócz EGR-u, a do niego przewód jest podłączony.
pawelpa
 
 
 
Posty: 26
Dołączenie: 11 Paź 2009 18:20
Moje BMW: E30 316i Touring
E34 525TDS 1994
Jest E39 530dAT 2000


Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: >Arecki<, madseason oraz 12 gości