• Reklama

zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

M47T2 (318d, 320d), M57T2 (325d, 330d, 330xd), N45 (316i, 320si), N46 (318i, 320i), N51 (328i, 328xi), N52 (323i, 325i, 325xi, 328i, 328xi, 330i, 330xi), N54 (335i), S65 (M3)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, trzastek, mattiss, Nurek, Rufio, Wlodi

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez K8v8M » 04 Lut 2014 18:03

Zawsze jest razem z wałem. Ale po roku 2009 wału sie nie wymienia.
Zestawienie awaryjności silników diesla BMW w oparciu o forum. viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 3591
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: E87 123dA

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez Pirek92 » 04 Lut 2014 18:07

Czyli jest twardsza tak? to co w takim razie niszczy te łańcuchy?
Pirek92
 
 
 
Posty: 59
Dołączenie: 25 Cze 2013 17:33
Miejscowość: Bolesławiec Leśny
Moje BMW: e90 2.0d 2010

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez K8v8M » 04 Lut 2014 18:18

Łańcuchy niszczy zbyt zadkie zmienianie oleju. Niektórzy twierdza tez, ze start stop. Ja zrobiłem w sumie ponad 300 tysięcy km z tymi silnikami i w żadnym problemow z łańcuchem nie miałem. Olej wymienialem co 12-15 tysięcy. BMW w oficjalnych dokumentach pisze, ze przed 2009 rokiem zębatka na wale była zbyt twarda i nadmiernie zużywała łańcuch. Miałem dwie takie beemki i nic sie nie zużyło. Jednak jak widać czasem takie problemy jednak występują. Łańcuch jest generalnie dość cienki, cały układ delikatny. Przy pracy w optymalnych warunkach pewnie zrobi pól miliona km, gdy jest ciężej eksploatowany, smarowanie nieoptymalne, zużywa sie szybciej. Osobiście uważam, ze ze względu na taka a nie inna konstrukcje trzeba łańcuch co 200 tysięcy wymienić dla świętego spokoju, chyba ze będzie hałasowac, to wcześniej. Wychodzi to finansowo mniej wiecej tyle samo co 3 wymiany rozrzadu na pasku we fiacie, co tez na dystansie 200 tysięcy trzeba zrobic dla świętego spokoju.
Większość ludzi z tego co widzę i tak nie wymienia w starszych silnikach wału i jak dotąd nikt sie nie poskarżył ze był to błąd.
Zestawienie awaryjności silników diesla BMW w oparciu o forum. viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 3591
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: E87 123dA

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez Pirek92 » 04 Lut 2014 18:23

To trzeba będzie szukać tego ulepszonego zestawu naprawczego:/


a dzis juz tego dzwieku nie bylo...
poprzednio mialem astre g 1.8 125 zaczynam tesknic:p
Pirek92
 
 
 
Posty: 59
Dołączenie: 25 Cze 2013 17:33
Miejscowość: Bolesławiec Leśny
Moje BMW: e90 2.0d 2010

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez turbojajko » 05 Lut 2014 04:39

K8v8M napisał(a):Łańcuchy niszczy zbyt zadkie zmienianie oleju.

:duh:

K8v8M napisał(a): Ja zrobiłem w sumie ponad 300 tysięcy km z tymi silnikami i w żadnym problemow z łańcuchem nie miałem. Olej wymienialem co 12-15 tysięcy.

Z tego co czytalem twoje wypowiedzi to zapomniales dodac ,ze zrobiles 3 roznymi autami.
:duh:

K8v8M napisał(a): BMW w oficjalnych dokumentach pisze, ze przed 2009 rokiem zębatka na wale była zbyt twarda i nadmiernie zużywała łańcuch. Miałem dwie takie beemki i nic sie nie zużyło. J


Gdzie sa te dokumenty, ja sie pytam, gdzie ? :cool2: Mozesz podac jakiego likna, skana ... :duh:
Ja z koleji wyczytalem ,ze dolna zebatka, ta na wale ma zbyt ostry ksztalt zebow. Przez to rozciaga sie lancuch. Przez zbyt rozciagniety lancuch, napinacz nie jest w stanie dalej go napinac i lancuch peka.
Tylko mnie nie pytajcie gdzie to znalazlem bo bylo to rok temu, jak grzebalem w temacie :roll:

K8v8M napisał(a): Osobiście uważam, ze ze względu na taka a nie inna konstrukcje trzeba łańcuch co 200 tysięcy wymienić dla świętego spokoju, chyba ze będzie hałasowac, to wcześniej. Wychodzi to finansowo mniej wiecej tyle samo co 3 wymiany rozrzadu na pasku we fiacie, co tez na dystansie 200 tysięcy trzeba zrobic dla świętego spokoju.
Większość ludzi z tego co widzę i tak nie wymienia w starszych silnikach wału i jak dotąd nikt sie nie poskarżył ze był to błąd.


Tu akurat sie zgodze.
Ja nie wymienialem walu bo zebatka wygladala jak nowa - doslownie, to tylko potwierdzilo to co wyczytalem ,ze nie nalezy wymianiac walu. Oczywiscie bmw zaleca, bo chca miec czyste rece.
Prawie "lysa" byla dolna. Poki co zrobione 25kkm i cisza :cool2:


Najwiekszym shitem jest to ,ze oni dalej klepia te silniki i dalej lancuchy szuraja nawet w nowych autach :|
Ale to i tak nie to samo co VW group- ostatnio mojemu znajomemu doslownie explodowal silnik w A5 - auto mialo 120 kkm , oczywiscie gwarancja skonczyla sie 2 miesiace temu :cry2:
Naprawe wycenili mu w audi na 7 tys €. :cool2:
Sorry za ortografie - niemiecki windows :)
Image
Awatar użytkownika
turbojajko
 
 
 
Posty: 659
Dołączenie: 06 Maj 2012 18:13
Miejscowość: DE
Moje BMW: Biemdablju

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez K8v8M » 05 Lut 2014 07:06

turbojajko napisał(a):
K8v8M napisał(a):Łańcuchy niszczy zbyt zadkie zmienianie oleju.

:duh:

K8v8M napisał(a): Ja zrobiłem w sumie ponad 300 tysięcy km z tymi silnikami i w żadnym problemow z łańcuchem nie miałem. Olej wymienialem co 12-15 tysięcy.

Z tego co czytalem twoje wypowiedzi to zapomniales dodac ,ze zrobiles 3 roznymi autami.
:duh:

K8v8M napisał(a): BMW w oficjalnych dokumentach pisze, ze przed 2009 rokiem zębatka na wale była zbyt twarda i nadmiernie zużywała łańcuch. Miałem dwie takie beemki i nic sie nie zużyło. J


Gdzie sa te dokumenty, ja sie pytam, gdzie ? :cool2: Mozesz podac jakiego likna, skana ... :duh:
Ja z koleji wyczytalem ,ze dolna zebatka, ta na wale ma zbyt ostry ksztalt zebow. Przez to rozciaga sie lancuch. Przez zbyt rozciagniety lancuch, napinacz nie jest w stanie dalej go napinac i lancuch peka.
Tylko mnie nie pytajcie gdzie to znalazlem bo bylo to rok temu, jak grzebalem w temacie :roll:

ol2:

Link do tych informacji jest podany w tym wątku na poprzedniej stronie :duh: Jak pisze o zbyt twardej zębatce to mam na myśli dokładnie to samo co napisałeś powyzej, tylko ubrałem to innymi słowami. Serio tak trudno dostrzec sens mojej wypowiedzi ? Serio nie masz pojęcia, ze szybkość zużywania sie elementów układu zależy od jakosci jego smarowania ? Wyraźnie napisałem ze zrobiłem w SUMIE 300kkm - wystarczy czytać ze zrozumieniem.
Zestawienie awaryjności silników diesla BMW w oparciu o forum. viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 3591
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: E87 123dA

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez turbojajko » 05 Lut 2014 13:01

No nie wiem nie wiem kolego.
Ja oprocz feralnego rozrzadu (wymienionego po roku od kupna ) , wymienilem jeszcze amo z tylu , klocki i tarcze z przodu oraz 2 razy olej. Jezdze 2 lata, nalatalem 50kkm. Nic nie stuka nic nie cieknie, korekcje na wtryskach idealne :norty:
Uwazam ze jak na auto z przebiegniem prawie 200kkm to calkiem niezle auto pod wzgl. awaryjnosci :cool2:
Gdyby nie wspomniany rozrzad wrecz idealne...
Sorry za ortografie - niemiecki windows :)
Image
Awatar użytkownika
turbojajko
 
 
 
Posty: 659
Dołączenie: 06 Maj 2012 18:13
Miejscowość: DE
Moje BMW: Biemdablju

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez Kruk » 05 Lut 2014 13:53

Pirek92 napisał(a):To trzeba będzie szukać tego ulepszonego zestawu naprawczego:/


a dzis juz tego dzwieku nie bylo...
poprzednio mialem astre g 1.8 125 zaczynam tesknic:p


To raczej nie rozrząd, podjedź gdzieś do serwisu.
Image
Kruk
Moderator
Moderator
 
Posty: 4322
Dołączenie: 03 Wrz 2007 20:30
Miejscowość: Okolice 3City
Moje BMW: Było E21,E30,E36,E34,E39,E53,E83 E60,E70,F25,F10 Jest: Znów F25

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez Pirek92 » 05 Lut 2014 18:53

Znaczy ja swoja juz 20 tys zrobilem i tak poza to jest ok( jak kupilem to miala nowe tarcze z wybitym bmw i lekko zdarte klocki... silnik widac ze nie byl myty i bez wyciekow. zaden element nie malowany bo rowna struktora farby i grubosc a sroby nie odkrecane:)
ogólnie boję sie tego rozrzady tym bardziej że teraz nie bylo slychac ale tata mowil ze dlatego ze sie nie rozgrzal bo z kilometr zrobilem tylko
Pirek92
 
 
 
Posty: 59
Dołączenie: 25 Cze 2013 17:33
Miejscowość: Bolesławiec Leśny
Moje BMW: e90 2.0d 2010

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez michalewicki » 09 Lut 2014 17:30

Ja w piątek miałem ten problem który opisujecie jechałem zgasł i już nie odpalił :/ coś czuje że to ten rozrząd ale w poniedziałek będę miał diagnozę. Powiem wam, że to jakaś kpina z tym łańcuchem skoro bmw wie, że to się psuje czemu nie zalecają wymiany np. po 150 tyś. Swoją kupowałem w Jankach w Bawarii oczywiście jako używaną i pytałem czy trzeba wymieniać rozrząd to usłyszałem, że BMW nie przewiduje wymiany w tym silniku :/ 320d N47
Image
Awatar użytkownika
michalewicki
 
 
 
Posty: 62
Dołączenie: 26 Maj 2013 21:35
Moje BMW: E90 320d 2008

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez PPGG » 09 Lut 2014 17:37

-
Ostatnio edytowany przez PPGG, 08 Mar 2014 12:55, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
PPGG
 
 
 
Posty: 864
Dołączenie: 17 Paź 2013 11:23
Moje BMW: nie posiadam

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez michalewicki » 09 Lut 2014 17:43

PPGG napisał(a):
michalewicki napisał(a):Ja w piątek miałem ten problem który opisujecie jechałem zgasł i już nie odpalił :/ coś czuje że to ten rozrząd ale w poniedziałek będę miał diagnozę. Powiem wam, że to jakaś kpina z tym łańcuchem skoro bmw wie, że to się psuje czemu nie zalecają wymiany np. po 150 tyś. Swoją kupowałem w Jankach w Bawarii oczywiście jako używaną i pytałem czy trzeba wymieniać rozrząd to usłyszałem, że BMW nie przewiduje wymiany w tym silniku :/ 320d N47

trzeba zarobić na kliencie który nadal wierzy w jakość bmw z lat 90


Wiesz jeżeli chodzi o jakość nie narzekam na ten samochód bo nie był awaryjny zadbany itp. Natomiast problem tego rozrządu to chyba standard.
Czekam na diagnozę i kosztorys. Sprawdzałem ceny na bmw story to łańcuchy plus części to oko 1700 zł więc nie jest najgorzej pytanie czy zrywający łańcuch nie zrobił szkód w silniku :/ Ale uważam że samochód za tyle kasy nie powinien mieć tego typu problemów przy przebiegu poniżej 200 tyś.
Image
Awatar użytkownika
michalewicki
 
 
 
Posty: 62
Dołączenie: 26 Maj 2013 21:35
Moje BMW: E90 320d 2008

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez Mlodzik18 » 09 Lut 2014 17:45

Prawdopodobnie pękła też głowica.
Mlodzik18
 
 
 
Posty: 2932
Dołączenie: 14 Sty 2005 18:40
Moje BMW: BMW 330d '10

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez K8v8M » 09 Lut 2014 17:50

michalewicki napisał(a):
PPGG napisał(a):
michalewicki napisał(a):Ja w piątek miałem ten problem który opisujecie jechałem zgasł i już nie odpalił :/ coś czuje że to ten rozrząd ale w poniedziałek będę miał diagnozę. Powiem wam, że to jakaś kpina z tym łańcuchem skoro bmw wie, że to się psuje czemu nie zalecają wymiany np. po 150 tyś. Swoją kupowałem w Jankach w Bawarii oczywiście jako używaną i pytałem czy trzeba wymieniać rozrząd to usłyszałem, że BMW nie przewiduje wymiany w tym silniku :/ 320d N47

trzeba zarobić na kliencie który nadal wierzy w jakość bmw z lat 90


Wiesz jeżeli chodzi o jakość nie narzekam na ten samochód bo nie był awaryjny zadbany itp. Natomiast problem tego rozrządu to chyba standard.
Czekam na diagnozę i kosztorys. Sprawdzałem ceny na bmw story to łańcuchy plus części to oko 1700 zł więc nie jest najgorzej pytanie czy zrywający łańcuch nie zrobił szkód w silniku :/ Ale uważam że samochód za tyle kasy nie powinien mieć tego typu problemów przy przebiegu poniżej 200 tyś.

A skąd wiesz ze ma poniżej 200 tysięcy? Masz go od nowości ? W Polsce dziwnym trafem wszystkie auta maja poniżej 200 tysięcy... tymczasem innych niż z przebiegiem rzędu 400-500 tysięcy prawie sie nie sprowadza. Znajomy ma myjnie i detailing i mówi ze przebieg auta jest ustalany na podstawie tego jak wyjdzie mu jego odświeżenie. I to dotyczy absolutnie każdego auta ktore do niego trafia od handlarza.
Zestawienie awaryjności silników diesla BMW w oparciu o forum. viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 3591
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: E87 123dA

Re: zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS

Postprzez michalewicki » 09 Lut 2014 17:53

Mlodzik18 napisał(a):Prawdopodobnie pękła też głowica.


Głowica uuu to silnik na szrot :/
Image
Awatar użytkownika
michalewicki
 
 
 
Posty: 62
Dołączenie: 26 Maj 2013 21:35
Moje BMW: E90 320d 2008

Poprzednia

Powróć do E90, E91, E92, E93

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Baju, Saico oraz 11 gości