Dyferencjał - Szpera

M10 (316, 316i, 318i), M20 (320i, 323i, 325e, 325i, 325ix), M21 (324d, 324td), M40 (316i, 318i), M42 (318i, 318is), S14 (320is, M3)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

Dyferencjał - Szpera

Postprzez Chomik007 E30 » 22 Lip 2012 23:13

Witam mam 2 dyferencjał i postanowiłem zrobić w jednym szpere ale nie chce 100 % bo na co dzień nie za ciekawie by się śmigało słyszałem o podkładkach tam gdzie znajdują się satelity nie jestem pewny czy dobrze mówię jeśli nie to proszę o poprawkę, tylko problem taki jest że nie wiem jaka grubość podkładek ;/ i czy to się sprawdza i jak długo wytrzymuje dyferencjał i czy czasem dłużej nie pożyje jak będzie 100 % ? Bo tak to szukałem i nie mogę wgl tego nigdzie obczaić :|
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Chomik007 E30
 
 
 
Posty: 331
Dołączenie: 20 Sie 2011 23:29
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: E30 1.8

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez maaad13 » 23 Lip 2012 02:23

Nie przerobisz zwykłego dyfra na szperę wrzucając jedynie jakieś tam podkładki.
maaad13
 
 
 
Posty: 1021
Dołączenie: 15 Sty 2006 13:17
Miejscowość: Wielkopolska
Moje BMW: BMW e30 320i 1989, m52b28

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez Sobo » 23 Lip 2012 05:28

nie znalazłem...
"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.
Czasem i przegrać przychodzi.
Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.
Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."
Henryk Reyman

Image
Awatar użytkownika
Sobo
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 908
Dołączenie: 30 Paź 2010 16:30
Miejscowość: Tenczynek
Moje BMW: E30 320i 1988r.

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez jarosz 318is » 23 Lip 2012 06:35

na innym forum jest projekt "home made" szpery do e30 jednak ani procent spięcia ani wytrzymałość jest nieznana
tak na marginesie to napiszę że jakby mi się kawałek takiej blachy wpadł gdzieś w koło talerzowe to mogłoby być nieciekawie...
http://bmwklubpoludnie.pl/viewtopic.php ... bf9c3194f9
jarosz 318is
 
 
 
Posty: 503
Dołączenie: 24 Kwi 2010 16:04
Miejscowość: giżycko/suwałki
Moje BMW: E30 318is 1989r. swap m52b28

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez Chomik007 E30 » 23 Lip 2012 13:10

widziałem ten projekt takich wynalazków to ja nie chce robić xD tam raz na forum znalazłem ze jak był luz to dawali podkładki mm żeby nie było luzu i tak też przedłużali żywotność ale jak się da przecież trochę grubsza podkładkę to będzie ciaśniej i będzie szpera iluś % tylko nigdzie nie mogę znaleśc jaka grubość i do jakich przełożeń :mad2: :| :( Wygląda na to że będę musiał się sam przy tym pobawić i posprawdzać
Awatar użytkownika
Chomik007 E30
 
 
 
Posty: 331
Dołączenie: 20 Sie 2011 23:29
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: E30 1.8

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez czorny109 » 24 Lip 2012 19:26

Witam
Kolego to jest gra niewarta świeczki. Osobiście maiłem przerobiony taki owy dyfer "zacieśniony" z początku zachowywał się jak szpera ale do czasu, dość krótko był cichy , po ok 1000 km dyfer tak wył jak w polonezie, nie szło wytrzymać... do dziś mi się droga do Katowic odbija wielkim uuuuuuuuuuuuuuu w gowie:) ( ok 350 km i ciągle z tyłu uuuuuuuuuuuuuuuuuuu) :D. także stanowczo odradzam . No chyba ze masz dobre car audio to może zagłuszy :D pozdrawiam
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Awatar użytkownika
czorny109
 
 
 
Posty: 76
Dołączenie: 11 Lis 2009 18:34
Miejscowość: IŁŻA
Moje BMW: ŚLICZNE 320i

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez Chomik007 E30 » 24 Lip 2012 23:27

Hehe czyli chłopaki co lepsze 100 % szpera zaspawana dłużej pożyje od tego zaciśnięcia czy jak ? hmmm
Awatar użytkownika
Chomik007 E30
 
 
 
Posty: 331
Dołączenie: 20 Sie 2011 23:29
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: E30 1.8

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez KRIS85 » 26 Lip 2012 15:39

100 procent to problemy z zawracaniem, ciagłe przeskakiwania koła, szybsze zuzycie opon i i tak w dość szybko coś pęknie...zimą na sliskim autem bedzie cieżka skręcać wogóle, a jak wpadnie w poślizg nadsterowny to już cieżko go bedzie na wprost wyprowadzić.
Takie spawanie jest może dobre jak robisz autem 100km miesięcznie...osobiście nie polecam jesli użytkujesz co dziennie...
Po za tym, jak dobrze pamiętam masz silnik m40 o porażającej mocy, koła 18 cali wiec na co Tobie ta szpera...średnio to się sprawdza.
Najpierw zrób tę podłogę, bo niebawem bedziesz miał szperę, ala flinston :)
PZDR>
Awatar użytkownika
KRIS85
 
 
 
Posty: 4236
Dołączenie: 26 Lut 2009 11:04
Miejscowość: sosnowiec
Moje BMW: Było: e30 318i sedan 1990
brata: e30 316 coupe 1986
Jest: VW Passat B5 1,8T kombi 97r.

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez Chomik007 E30 » 26 Lip 2012 16:01

hehe spokojnie jak podloge zrobie jak bedzie gdzie a ze teraz mam czas wolny to co innego robie bo tak to mam wszystko gotowe :) a silnik Będzie inny ;) myślę już na przyszłośc jak mam rozebrany dyfer
Awatar użytkownika
Chomik007 E30
 
 
 
Posty: 331
Dołączenie: 20 Sie 2011 23:29
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: E30 1.8

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez jarosz 318is » 26 Lip 2012 20:54

Kriss jakbyś czytał dokładnie o planach do tego auta to byś wiedział że właściciel będzie wymieniał silnik na mpower czyli 1,8is :mad2: :mad2: :norty: :mrgreen: :jawdrop: :dance: :doh: :liar:
jarosz 318is
 
 
 
Posty: 503
Dołączenie: 24 Kwi 2010 16:04
Miejscowość: giżycko/suwałki
Moje BMW: E30 318is 1989r. swap m52b28

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez Chomik007 E30 » 27 Lip 2012 14:22

... ty też jak byś czytał dokładniej to moze bys wiedział że Mpower to na przyszlos a teraz chce 1.8 Is M44 na kompresor
Awatar użytkownika
Chomik007 E30
 
 
 
Posty: 331
Dołączenie: 20 Sie 2011 23:29
Miejscowość: Bydgoszcz
Moje BMW: E30 1.8

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez zmijas » 27 Lip 2012 17:20

Skoro tutaj jest temat o ładnym tytule to spytam czy ktoś wie jak można sprawdzić dyferencjał ze szperą przed kupnem który jest wymontowany z samochodu? Wiem że trzeba pokręcić wałkiem atakującym i nie może być luzu i czytałem też że trzeba przytrzymać jedno wyjście na koło i wtedy drugie też nie może się kręcić. Jest jeszcze coś?
Awatar użytkownika
zmijas
 
 
 
Posty: 264
Dołączenie: 29 Gru 2009 16:14
Miejscowość: WWA
Moje BMW: '91 E30 318i Touring M50TUB25

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez croowab » 27 Lip 2012 20:51

Najpewniejszym jest sciągnąć dekiel i będziesz wiedział czy i jaka to szpera.
Będziesz Mógł Więcej
Awatar użytkownika
croowab
 
 
 
Posty: 622
Dołączenie: 26 Sty 2008 21:48
Miejscowość: NL
Moje BMW: :
był E36 318i 1996 Touring
był E46 320d 2000 Sedan
jest E30 M52b28tu1986 coupe

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez zmijas » 27 Lip 2012 21:18

Nie chodzi o sprawdzenie czy jest to szpera czy nie, chodzi o sprawdzenie czy działa i wszystko jest OK.
Awatar użytkownika
zmijas
 
 
 
Posty: 264
Dołączenie: 29 Gru 2009 16:14
Miejscowość: WWA
Moje BMW: '91 E30 318i Touring M50TUB25

Re: Dyferencjał - Szpera

Postprzez KRIS85 » 27 Lip 2012 22:39

Co inneego kręcenie ręka a co innego 100/200/300km. Nie sprawdzisz inaczej jak montując na samochodzie i sprawdzająć poprzed podniesienie jednego koła, wrzucenia jedynki i liczenie na to że auto pojedzie...Ale nawet i ta metoda nie pogaże czy szpera bedzie sprawna na 100 procent...

PZDR>
Awatar użytkownika
KRIS85
 
 
 
Posty: 4236
Dołączenie: 26 Lut 2009 11:04
Miejscowość: sosnowiec
Moje BMW: Było: e30 318i sedan 1990
brata: e30 316 coupe 1986
Jest: VW Passat B5 1,8T kombi 97r.

Następna

Powróć do E30

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości