Skocz do zawartości

E30 rocznik od 88... nie klasyczny ?


cosmo

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie takie jak w temacie...

 

dlaczego E30 z lat od 88... nie jest klasyczne ?

 

bo jak dla mnie... E30 jest klasykiem... w calym okresie produkcji... :D

 

i czy nowy temat: Klasyczne E30 nie powinien dotyczyc wszystkich E30 ?

 

i czy to nie jest czasem taka mala dyskryminacja ? mowiac ze tylko E30 do 87... to klasyki... :mrgreen:

 

prosze o argumety...

 

pozrawiam

cosmo

 

ps. jesli temat nie odpowiedni... to niech moderator usunie watek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dział obejmuje E30tki wyprodukowane do września 1987 roku, ponieważ po tej dacie produkowanu już szeroką lampe.

Szeroka lampa ma to do siebie że wygląda jużnowocześniej od wąskiej. Wąska nawiązuje do E21 dlatego jest uznana za klasyczną.

 

Klasyczna E30 to poprostu wąska lampa. Niejest to widzimisie twórcy tego tematu, tak jest przyjęte wszędzie :!:

 

Jest to pewnego rodzaju dyskryminacja, ale ... ;)

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa sie przedstawia dokładnie tak jak opisał Lukas. Modele E30 z tzw "waską lampą" sa w Polsce traktowane troche po macoszemu. Biorac za przykład niemiecką strone www.e30.de/classic chciałem wyciagnąć wszystkie "klasyczne" E30 z cienia. Niestety, ze wzgledu na długi okres produkcji e30 a także na model po liftingu z tzw. "szeroką lampą" nie są one oficjalnie traktowane jak youngtimery.

Wiem że ten dział dyskryminuje posiadaczy E30 po liftingu, ale tzw "chrom line'y" maja swój niepowtarzalny urok. Mam nadzieje że mnie zrozumiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyczna E30 to poprostu wąska lampa

 

hmmm... :think:

 

jesli dobrze zrozumialem.... o klasyce decydują tylko tylne lampy ??? a dokladniej ich szerokosc ??? i nic wiecej ?

 

to dziwne...

 

i chyba powtorze sie..

jak dla mnie... E30 jest klasykiem... w calym okresie produkcji... :D

 

Niestety, ze wzgledu na długi okres produkcji e30 a także na model po liftingu z tzw. "szeroką lampą" nie są one oficjalnie traktowane jak youngtimery.

Wiem że ten dział dyskryminuje posiadaczy E30 po liftingu, ale tzw "chrom line'y" maja swój niepowtarzalny urok. Mam nadzieje że mnie zrozumiecie

 

rozumiem... rozumiem... pomyslodawce...

ale moze warto w Polskich warunkach postawic sie wszystkim innym opinią... i o wszystkich E30 mowic...KLASYKI ??? :D

 

pozdrawiam

cosmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie tylko dlaczego kolegom Marco i Cosmo przeszkadza tak ten Topic i jego założenia. Przecież nie maja E30stek. :think:
to niejest zazdrość..zwykłe wątpliwości moim zdaniem.Powtórze się...czekam na fotki :dance: fotki :modlitwa: duuuzo fotek :mrgreen:

Poziom poczucia humoru jest wprost proporcjonalny do Twojego IQ.

http://img407.imageshack.us/img407/5961/roxbury9je.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie tylko dlaczego kolegom Marco i Cosmo przeszkadza tak ten Topic i jego założenia. Przecież nie maja E30stek. :think:

 

hmmm...

dlaczego przeszkadza ? nie przeszkada... wrecz odwrotnie... fajnie ze cos nowego powstaje i sie dzieje... :D

 

a ze nie mam E30 ? raczej jeszcze nie mam... :mrgreen:

 

pozrawiam

cosmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie tylko dlaczego kolegom Marco i Cosmo przeszkadza tak ten Topic i jego założenia. Przecież nie maja E30stek. :think:

 

Dziwi mnie po prostu czemu akurat jest osobny dział dla modelu E30 i to z kilku lat produkcji... Niedługo pewnie będą osobne działy dla aut z felgami 14, 15, 16 calowymi itd... :roll:

 

Ale jeśli jest dział dla E30 na wąskiej lampie to ja proszę o stworzenie działu dla E34 na wąskim grillu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest, kiedy chce się zrobić coś dla posiadaczy E34 na wąskim grillu, nie wszyscy to rozumieją :) :roll2:

 

Ja rozumiem:) A czy dział dla posiadaczy e34 na wąskim grillu obejmowałby też swym zakresem e34 z czarnymi lampami Hella Sport?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąska lampa to tylko jedna z wielu wielu innych rzeczy które różnią te dwa modele, przed i po face liftingu.

 

mógłbys opisać jakie? :doh: czy jest to naprzykład srebrna[chromowana] obwódka drzwi?.zawsze byłem ciekawy czemu jej niemam[89r].pozdro :cool2:

klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to e-30 z z tzw." wąską lampą" mają bardzo dużo różnic w porównaniu do szerokiej lampy i Ci którzy mają takowe autka wiedzą o co chodzi ,a nie tylko lampy .A tak się utarło w nazewnictwie i już.

Ja sam mam szeroką i nie robie z tego powodu larma jak Ty ze swoim Kombi w dodatku e-34 .

A na marginesie wąska nerka w e-34 to standard do samego końca jej produkcji.

Więc jesli jakiś osobny dział to raczej dla szerokiej nerki bo one wychodziły w krótkich seriach silnikowych i na życzenie pierwszego właściciela.

A po drugie to dla mnie dużo bardziej klasyczne jest e-30 oraz e-32 niż e-34

 

E-34 nie ma tego czegoś co maja tamte modele ,to już urok ma e-28 .

A e-34 to taka mniejsza wersja 7 a większa siostra e-30 takie nie wiadomo co.

 

A żeby ukrucić polemike na ten temat nie chciałem nikogo urazić z posiadaczy e-34 . :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąska lampa to tylko jedna z wielu wielu innych rzeczy które różnią te dwa modele, przed i po face liftingu.

 

mógłbys opisać jakie? :doh: czy jest to naprzykład srebrna[chromowana] obwódka drzwi?.zawsze byłem ciekawy czemu jej niemam[89r].pozdro :cool2:

 

Więc odpowiadam co je różniło

-zderzaki

-lampy tylne jak i przednie

-kierunkowskazy

-przedni pas pod zderzakiem

-silniki (najważniejsze)

-skrzynia biegów

-elektronika silnika

-tylny pas

 

Natomias chromy były również po 87 roku a jeśli ty masz czarne to masz wersję schadow line

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Robercie za wsparcie ;)

 

Lagadula chce stworzyć dział dla entuzjastów "starej" E30tki.

Ci którzy nic konstruktywnego nie wniosą, proszę aby sięnie udzielali i nie przeszkadzali, no chyba że są źle wychowani i nie mogą żyć bez utrudniania komuś życia :mrgreen: :P

 

Swoją drogą, może warto zrobić jeden temat z rodziałęm wąskiej i szerokiej dla tych którzy niewiedządokładnie na czym ten podział polega :?: ;)

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie tylko dlaczego kolegom Marco i Cosmo przeszkadza tak ten Topic i jego założenia. Przecież nie maja E30stek. :think:

 

Dziwi mnie po prostu czemu akurat jest osobny dział dla modelu E30 i to z kilku lat produkcji... Niedługo pewnie będą osobne działy dla aut z felgami 14, 15, 16 calowymi itd... :roll:

 

Ale jeśli jest dział dla E30 na wąskiej lampie to ja proszę o stworzenie działu dla E34 na wąskim grillu :)

 

 

Dobre :cool2:

 

szkoda ze ja tez mam nieklasyczne e30 :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc odpowiadam co je różniło

-silniki (najważniejsze)

-skrzynia biegów

-elektronika silnika

 

Nie to, że się czepiam, ale chciałem uściślić, bo z różniącymi się silnikami to tylko po części prawda.

W momencie wprowadzenia E30 na szerokiej lampie pojawił się tylko silnik 1,8 M40. Reszta silników została taka sama - M20B20, M20B25, M10B18 z wtryskiem jeszcze przez rok montowany. M20 przeszły już wcześniej modernizacje układów wtryskowych (12/1986). Skrzynie też zostały takie same.

"Szeroka lampa" dostała jeszcze czarne kliny uszczelek szyb przedniej i tylnej zamiast chromowanych oraz usunięto chromowane ozdoby z bocznych listew. Inne są też wzory tapicerek.

 

Jak mi się jeszcze coś przypomni to dopiszę.

NSW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można prościej? Np. Youngtimery??

 

o jakiej Wy klasyce mówicie?? Nazywając auto klasykiem czy Youngtimerem to trzeba spełnić podtsawowy warunek!! Auto musi mieć skończone 25 lat, w przeciwnym razie będzie uznawane jako współczesne, poza tym poza skończonym 25 rokiem musi spełniać inne warunki!!

 

Zadam pytanie czy nazywając e30 do 87' zarejestrujecie je jako typowego klasyka, czyli na żółtych zabytkowych tablicach?? NIE!! więc nie nazywajcie e30 klasykiem, używając tego terminu jako ogólnie przyjęty w środowisku entuzjastów, użytkowników i fanów motoryzacji zabytkowej!! Klasykiem można już nazwać e21 jak również Youngtimerem!! ale nie e30!!

 

Stowarzyszenie miłośników motoryzacji zabytkowej, jaki i

Członek klubu PZM AKM Gdynia Sekcja Pojazdów Zabytkowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.