• Reklama

Diagnostyka sterowników 6 usterek

Oprogramowanie, hardware, kodowanie, diagnoza, FAQ. inpa, ncs, nfs, winkfp, dis, sss.

Moderator: nerwus

Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez Miszelio » 23 Mar 2012 15:50

Dzisiaj pokudłaczyłem bmw pod komputer, mechanik zdiagnozował 6 błędów :
1. 43E2 Nastawnik przepustnicy (błędny)
2. 4A27 Obciążenie alternatora (błąd sygnału)
3. 4203 Sterownik świec żarowych (brak komunikacji (przewód transm.)
4. 4A37 Inteligentny czujnik akumulatora wewnętrzny pomiar napięcia błędny
5. 4A47 Inteligentny czujnik akumulatora (błędny)
6. 4A56 System zarządzania akumulatorem (błędny)
czy czujniki akumulatora mogą wysyłać błąd jeśli akumulator został zmieniony a nie został wprowadzony??
czy można kupić nastawnik przepustnicy do silnika 204d4 520d czy trzeba cala przepustnice??
i czy alternator może pokazywać błąd przez te czujniki, alternatora napięcie było mierzona około 1v ma skoki w dawaniu prądu
Miszelio
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 18
Dołączenie: 04 Sty 2012 21:05
Moje BMW: e61 520d rok 2005

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez ciupapac » 23 Mar 2012 17:44

wykasuj błedy pojeżdzij chwile (z tydzień) i podjedz jeszcze raz . te które sie powtórzą możesz z nimi coś robić .hej.
ciupapac
 
 
 
Posty: 130
Dołączenie: 01 Lut 2011 14:02
Moje BMW: e61 523i 2005r . E60 9/2006 530xd

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez Miszelio » 23 Mar 2012 18:23

o to chodzi ze zostały skasowane po po paru minutach uruchomieniu silnika i znowu się pojawia :?
Miszelio
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 18
Dołączenie: 04 Sty 2012 21:05
Moje BMW: e61 520d rok 2005

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez cdxa » 24 Mar 2012 11:24

Większośc tych błędów związana jest z IBS i magistrala BSD którą komunikuje się IBS i alternator. Być moze podczas wymiany akumulatora doszło do uszkodzenia IBS(klema -) lub jego odlaczenia, zwarcia przewodów. Niezarejestrowanie akumulatora nie powoduje takich błędów.
Awatar użytkownika
cdxa
 
 
 
Posty: 1226
Dołączenie: 25 Gru 2010 20:16
Moje BMW: E61 525iA

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez Miszelio » 24 Mar 2012 14:11

inteligentne czujniki to są przy klemach ?
Miszelio
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 18
Dołączenie: 04 Sty 2012 21:05
Moje BMW: e61 520d rok 2005

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez Andrzej62 » 24 Mar 2012 14:51

IBS - jest to inteligentna klema z dwoma przewodami podłączona do bieguna ujemnego akumulatora.
Andrzej62
 
 
 
Posty: 1035
Dołączenie: 04 Lis 2010 19:43
Miejscowość: Wlkp
Moje BMW: E61 520d N47 177Km 2008r

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez Miszelio » 24 Mar 2012 15:49

czyli muszę wymienić ibs klemy ujemnej??
Miszelio
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 18
Dołączenie: 04 Sty 2012 21:05
Moje BMW: e61 520d rok 2005

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez Miszelio » 28 Mar 2012 19:53

Dzisiaj kupiłem kabel ibs masowy ponad 600 zł za kabel :shock: , jeszcze nie został zmieniony bo nie miałem kiedy, a trzeba dokupić do tego adapter + kabel adaptera??
Miszelio
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 18
Dołączenie: 04 Sty 2012 21:05
Moje BMW: e61 520d rok 2005

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez Miszelio » 09 Cze 2012 11:19

Kabel został zmieniony, oryginalny kabel został zmieniony na oryginalny tylko ze do niego trzeba dokupić adapter za 70zl plus jeszcze kabel przejściowy za 70zl nie złe rozwiązanie.
Zostały mi jeszcze dwa błędy: nastawnik przepustnicy oraz spalone wszystkie świece, nie wiem czy jest to sterownik czy porostu 4 świece.
Zmieniłem tez zamek otwierania tylnej szyby w kombi, z tym było problemów dozo ponieważ zaśniedziało aluminium ciężko było zdjąć rozwiercanie nie pomogło wiec został tylko brzeszczot i udało się :D
oraz naprawiony został silniczek rolety bagażnika, podczas podniesienia klapy wdawał dziwne dźwięki ale działał, zostało to tez naprawione
Miszelio
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 18
Dołączenie: 04 Sty 2012 21:05
Moje BMW: e61 520d rok 2005

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez Miszelio » 13 Lip 2012 09:48

witam, wczoraj została zmieniona przepustnica, zostało tylko 4 świece ponieważ komputer pokazuje ze są 4 spalone lub tez sterownik
Miszelio
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 18
Dołączenie: 04 Sty 2012 21:05
Moje BMW: e61 520d rok 2005

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez sfinks311 » 13 Lip 2012 10:26

U mnie tez jest podobnie.Świece nowe ale kolejny sterownik juz sie popsuł i nie wiem jaka tego moze byc przyczyna

Auto smiga aż miło do tego :D :D
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Awatar użytkownika
sfinks311
 
 
 
Posty: 5477
Dołączenie: 12 Gru 2010 16:39
Miejscowość: Łódzkie :):):)
Moje BMW: Różne pojazdy.......:):)

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez Miszelio » 16 Lip 2012 13:57

Gorzej będzie zima :(
Miszelio
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 18
Dołączenie: 04 Sty 2012 21:05
Moje BMW: e61 520d rok 2005

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez bartolomeo87_e60 » 02 Lis 2012 19:20

Witam. Mam problem z rozładowującym się akumulatorem w BMW e60. Akumulator byl AGM BMW 90ah i nie bylo żadnych problemów. Raz z dnia na dzień się rozładował. Więc kupiłem nowy w BMW taki sam. Inpa pokazała błąd

4A56 System zarządzania akumulatorem (layer pmbatt)

Kabel plusowy pobierał prąd 14 A, po odłaczeniu bezpiecznika od ogrzewania szyby bywa różnie od 0,00 do 4 A

Akumulator zarejestrowałem bosch kts.

Co robić ?? Moduł pod kołem zapasowym nie jest zalany. Jest sucho. Ładowanie mam różnie od 14,1 V do 14,3V
lub 14,5V - 14,8V

Image

https://lh6.googleusercontent.com/-o57fItDrBok/UJQE0bSkHLI/AAAAAAAAAFo/2Arcoj04-5w/w914-h571-p-k/bez%25C2%25A0tytu%25C5%2582u.JPG
bartolomeo87_e60
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 3
Dołączenie: 28 Paź 2012 10:04
Moje BMW: BMW e60 N 520D M47 2007 LIFESTYLE

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez NATAN_ » 18 Mar 2013 15:45

Witam . Panowie
Mam taki problem ...Kupilem samochod jakis czas temu E61 z 2004 roku. Od poczatku pobierał mi prąd . Kupilem nowy aku myslac ze problem w nim.Nowy po 3 dniach znowu padł. Czasami wariowaly mi swiatla w srodku jakies dziwne kontrolki. Czasami nawet w stan awaryjny wchodzil ABS , Skrzynia . Zawsze po zgaszeniu auta z naladowanym aku
i ponownym uruchomieniu wszystko wracalo do normy. Do rzeczy...bo dzis przegladalem przewody od aku dokladniej i zauwazylem ze obok plusa jest zaizolowany przewód.Po rozwinieciu ujrzałem śliczny OPORNIK:( postanowilem obieg przerwac i zapaliła sie poduszka. Potem znowu zwarlem wykasowalem blad i poduszki zniknely. PANOWIE
czy to jest powód wyladowywania aku??Rozumiem ze jakis magik starał sie o to zeby te poduszki zgasły.Co moge i powinienem zrobic dalej??? W Was siła jak sie domyslam .POMOCY!
NATAN_
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 1
Dołączenie: 18 Mar 2013 15:35
Moje BMW: BMW e61 2004

Re: Diagnostyka sterowników 6 usterek

Postprzez zetro » 18 Mar 2013 16:08

No to masz ladnie namieszane :(
Poduszki masz pewnie wystrzelone albo cos innego "zakombinowane".

Zobacz jaki prad plynie przez ten przewod z opornikiem to sie dowiesz czy tam spieprza ci prad.
A tak w ogole, to najlepiej usun cala ta "instalacje".
Zewrze ci sie ten przewod bo zejdzie z niego izolacja i splonie ci samochod, bo nie wierze, zeby taki "magik" dal na nim zabezpieczenie w postaci bezpiecznika.
Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
zetro
 
 
 
Posty: 590
Dołączenie: 22 Sty 2012 15:01
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E90 318d 122KM 2007r

Następna

Powróć do Diagnoza komputerowa

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości