• Reklama

E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

M47N2 (520d), M54 (520i, 525i, 530i), M57N (525d, 530d, 535d), M57N2 (525d, 530d, 530xd, 535d), N52 (523i, 523Li, 525i, 525Li, 525xi, 530i, 530Li, 530xi), N52N (523i, 525i, 528i, 528xi, 530i, 530xi), N53 (523i, 525i, 525xi, 530i, 530xi), N54 (535i, 535xi), N62 (545i), N62N (540i, 550i), S85 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez krecik5 » 10 Mar 2012 17:50

No i mam... wyjechałem na wakacje i ostatnie 50 kilometrów trasy praktycznie się trzeba było czołgać...

prawa strona tylnego zawieszenia oklapła - mniej więcej o 3/4 normalnej wysokości, w pierwszym momencie pomyslałem że może pękła poduszka tak jak już kiedyś miałem po lewej stronie - ale wtedy auto całkiem opadło na ziemię z obu stron i nie dało się jechać - no i wyskoczył bład na komputerze pokładowym - a teraz - niespodzianka - lewa strona stoi normalnie wysoko, a prawa strona bardzo bardzo nisko - błedu w komputerze na wyświetlaczu żadnego nie pokazuje (nie mam pod ręką DISa żeby sprawdzić czy zdiagnozować głebiej co w systemie siedzi)

Zdjąlem koło - poduszka sprawia wrażenie całej - nie widać uszkodzenia mechanicznego, nie słychać żeby uciekało powietrze, wahacz nie wygląda na pogięty, felga również prosta a to przecież ona by się wygieła gdyby to było uszkodzenie mechaniczne...

No własnie - tu mnie zaczeło zastanawiać - że mimo podniesienia i opuszczenia auta na lewarku nie załączył się w żadnym przypadku kompresor tylnego zawieszenia, teoretycznie zawsze po wymianie koła i postawieniu auta na ziemi kompresor się uruchamiał i coś tam sobie poziomował, a tu - zero null...

Czy ktoś z was spotkał się z podobną sytuacją ?

Ewentualnie wie gdzie w okolicy Jeleniej Góry podjechać do kogoś mądrego z DISem kto pomoże zdiagnozować temat.

Zaczynam podejrzewać że - po wjechaniu w dziurę w drodze strzeliła gdzieś jakas membranka... ale do cholerci, powinien wtedy wywalić jakiś komunikat, a ten nic udaje ze wszystko dobrze, tylko zupełnie absolutnie nie moge wymusić uruchomienia kompresorka... Hmmm... druga rzecz ktora mnie zastawnawia - dlaczego klapnęła tylko jedna strona a nie obie ? ciśnienie powinno się wyrównać przecież - jak była kiedyś pęknięta poduszka lewa to prawa strona nie wstawała tylko obie leżały na ziemi...

Drogie Bravo, pomóż, bo zamiast się cieszyć śniegiem za oknem to sie zastanawiam dlaczego zostawiłem komputer diagnostyczny w domu :/
Awatar użytkownika
krecik5
 
 
 
Posty: 334
Dołączenie: 17 Lut 2009 18:29
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E61 535d 2005

Re: Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez mariusz1954 » 10 Mar 2012 18:05

Czesc krecik.
I znowu cie dopadlo?
Ale na temat. Mialem podobnie, chociaz roznica nie byla tak wielka. Blad ECH - stan oszczedzania energii. Pomoglo wylaczenie trybu transportowego INPa. Ale dlaczego tak sie stalo to nie wiem.
mariusz1954
 
 
 
Posty: 842
Dołączenie: 09 Lip 2009 13:34
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: 535d E61 Msport

Re: Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez krecik5 » 10 Mar 2012 18:11

Znowu jak znowu... wtedy było 50 tyś km temu :-) i po lewej stronie mechaniczne uszkodzenie...
ale proste do namierzenia bo klapnęło tak że nie dało się jechać nigdzie no i słychac było powietrze uciekające przez dziurę...

Teraz większy problem - bo nie słychać nic, najgorzej ze nie mam inpy ani disa, kabelek w bagażniku ale cholera laptop zamknięty w domu :/
wrrr

no i zastanawia mnie moment kiedy to się zrobiło - krótko przed lub tuż po wjechaniu w dziurę na drodze tym jednym kołem... Hmm... choc moze klapnęło chwile wczesniej bo jak w dziurę wjechałem to już był strzał w odbój :/



Nie znasz kogoś z Jeleniej Góry/Szklarskiej poręby - kto moze miec komputer ?
Awatar użytkownika
krecik5
 
 
 
Posty: 334
Dołączenie: 17 Lut 2009 18:29
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E61 535d 2005

Re: Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez mariusz1954 » 10 Mar 2012 18:37

Nie znam nikogo, ale jesli sie nie myle to kolega dziqsek jest z Jeleniej Góry. Sprobuj sie do niego odezwac, byl dzisiaj na forum.
Powodzenia.
mariusz1954
 
 
 
Posty: 842
Dołączenie: 09 Lip 2009 13:34
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: 535d E61 Msport

Re: E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez cdxa » 10 Mar 2012 19:19

Na pierwszy rzut oka wygląda jakby oderwał się czujnik wychylenia wahacza, od samego wahacza, i jest w stanie jakby koło było bardzo nisko, dlatego koryguje wysokośc do poziomu.
Jeśli masz xenony to zobacz czy nie swiecą za wysoko, bo prawy czyjnik reguluje też wysokosć lamp.

Image

Image
Awatar użytkownika
cdxa
 
 
 
Posty: 1232
Dołączenie: 25 Gru 2010 20:16
Moje BMW: E61 525iA

Re: Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez dziqsek » 10 Mar 2012 21:16

mariusz1954 napisał(a):Nie znam nikogo, ale jesli sie nie myle to kolega dziqsek jest z Jeleniej Góry. Sprobuj sie do niego odezwac, byl dzisiaj na forum.
Powodzenia.


Dzieki za polecenie, umowilismy sie na jutro zobaczymy co tam sie stalo.
DOLNY ŚLĄSK

OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
Oryginalne nowe części taniej niż ASO !!!
ICOM A2 +ISTA online
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462
Awatar użytkownika
dziqsek
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 5654
Dołączenie: 25 Lis 2007 11:33
Miejscowość: Jelenia Góra/Chemnitz
Moje BMW: ex: e36 318is, E46 328i, E91 320d , E61 LCI 530xd, kolejne E61 530xd individual

Re: E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez krecik5 » 10 Mar 2012 21:48

cdxa napisał(a):Na pierwszy rzut oka wygląda jakby oderwał się czujnik wychylenia wahacza, od samego wahacza, i jest w stanie jakby koło było bardzo nisko, dlatego koryguje wysokośc do poziomu.
Jeśli masz xenony to zobacz czy nie swiecą za wysoko, bo prawy czyjnik reguluje też wysokosć lamp.

Image

Image

odlamany nie jest na krzywy tez nie wyglada. ale moze cos z elektronika lub polaczeniem. sprobuje odkrecic id wahacxa i ruszyc reka zobacymy. ale najpierw inpa.....
Awatar użytkownika
krecik5
 
 
 
Posty: 334
Dołączenie: 17 Lut 2009 18:29
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E61 535d 2005

Re: E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez krecik5 » 11 Mar 2012 19:26

Dzieki pomocy dzquska udalo sie odblokowac transport mode i odkryc dzire albo w poduszce albo w wezyku przy poduszce. jutro rozkrecic wymienic i jechac
Awatar użytkownika
krecik5
 
 
 
Posty: 334
Dołączenie: 17 Lut 2009 18:29
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E61 535d 2005

Re: E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez pip33 » 12 Mar 2012 09:02

No to dołączę się do tematu choć nie jest do końca taki sam!!
Mianowicie :

Zrobiło się cieplej i zmieniłem koła na letnie (19`) i dodatkowo dołożyłem dystanse tak że koło zrównało się z nadkolem i właśnie w tym momencie uwidoczniła się różnica w odległości
koła od nadkola!! Niby nie dużo bo zaledwie centymetr może dwa ale zawsze. Idąc dalej tym tematem sprawdziłem przód i okazuje się że różnica tez jest na przodzie!
I tu rodzi się moje pytanie! O CO CHODZI że takie różnice!
Kompresor nie dopompowuje non stop zawieszenia wiec dziury nie ma...
pip33
 
 
 
Posty: 63
Dołączenie: 11 Kwi 2010 09:58
Miejscowość: Poznań
Moje BMW: BMW E61 525D; 2004r

Re: E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez krecik5 » 12 Mar 2012 11:41

Nie uda sie rozebrać bez kanału tym razem :-/
Jakaś nieszczelnność jest bo słychać syczenie jak kompresor się uruchomi, ale nie na tyle duża żeby z poduszki zeszło całe ciśnienie do zera, wygląda tak że nie trzyma ciśnienia powyżej jakiejś tam wartości... Po zdjęciu koła jednak jest go tam na tyle dużo że poduszka nie ma luzu i nie daje się wyciągnąć.

Zeby to spuścić do zera trzeba się dostać z kanału do rozdzielacza i odkręcić przewód od poduszki z drugiej strony. Nie jest to mega skomplikowane ale w kałuży się tego nie zrobi :/

Jutro przyjedzie nowa poduszka to spróbuję zawalczyć z tematem.
Awatar użytkownika
krecik5
 
 
 
Posty: 334
Dołączenie: 17 Lut 2009 18:29
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E61 535d 2005

Re: E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez cdxa » 12 Mar 2012 11:56

krecik5 napisał(a):Zeby to spuścić do zera trzeba się dostać z kanału do rozdzielacza i odkręcić przewód od poduszki z drugiej strony. Nie jest to mega skomplikowane ale w kałuży się tego nie zrobi :/


A nie wystarczy stanąc na wysokim krawężniku, i sciągnąc osłonę tam gdzie jest kompresor, bedziesz miał rozdzielacz i wszystko na wierzchu? Ja wymieniałem kompresor bez podnośnika, na podłodze w garażu, samochód stał na kołach.
Niezły masz urlop :)
Awatar użytkownika
cdxa
 
 
 
Posty: 1232
Dołączenie: 25 Gru 2010 20:16
Moje BMW: E61 525iA

Re: E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez krecik5 » 12 Mar 2012 12:00

Zrobił bym to... Tylko mnie leżenie w kałuży jakoś nie przekonuje ;-) A tam trzeba te podłoge odkręcić i dopiero jest dostęp :/

Śnieg pada
Widok na pracujący wyciąg...
Na Zjeżdżających z góry narciarzy...

I ja, studiujący manuale i schematy elektryczne w E61, fajny urlop ;/
Awatar użytkownika
krecik5
 
 
 
Posty: 334
Dołączenie: 17 Lut 2009 18:29
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E61 535d 2005

Re: E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez krecik5 » 14 Mar 2012 22:11

Poduszka wymieniona, wygląda że się uspokoiło - stoi prosto i nie opada już samo, na starej poduszce nie widać jakiejś mega dziury ale dopiero w domu ją sprawdze pod ciśnieniem. Najważniejsze że pomogło... przynajmniej tak się wydaje po kilku godzinach od wymiany :-)
Awatar użytkownika
krecik5
 
 
 
Posty: 334
Dołączenie: 17 Lut 2009 18:29
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E61 535d 2005

Re: E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez Meka » 16 Mar 2012 07:49

A jakie są objawy nieszczelnej poduszki? Auto zaraz opada? Ja mam pompowanie prawie zawsze rano, a powinno być chyba przy zmianie obciążenia. Kompresor muszę wymienić tylko nie wiem czy coś jeszcze.
Meka
 
 
 
Posty: 126
Dołączenie: 30 Cze 2010 08:33
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E61 525d 2005

Re: E61 Tylne zawieszenie pneumatyczne - nie równo stoi

Postprzez mariusz1954 » 16 Mar 2012 08:14

Jak chcesz wydac niepotrzebne pieniadze to wymieniaj wszystko jak najszybciej.
Czytales od poczatku? To wszystko wiesz. Nie rowno stoi, opada. Nie zawsze przyczyna jest szkodzenie tego pneumatycznego ukladu. Wystarczy ze samochod wejdzie w stan transportowy. Pompuje wtedy kiedy musi wypoziomowac.
mariusz1954
 
 
 
Posty: 842
Dołączenie: 09 Lip 2009 13:34
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: 535d E61 Msport

Następna

Powróć do E60, E61

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: BaX, marcych, SkyKarol oraz 15 gości