• Reklama

Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 231km

M47T2 (318d, 320d), M57T2 (325d, 330d, 330xd), N45 (316i, 320si), N46 (318i, 320i), N51 (328i, 328xi), N52 (323i, 325i, 325xi, 328i, 328xi, 330i, 330xi), N54 (335i), S65 (M3)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, trzastek, mattiss, Nurek, Rufio, Wlodi

Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 231km

Postprzez bl120d » 01 Mar 2012 19:10

Witam

Czy ktoś z was wkładał do silnika 2.0d 163km większą turbosprężarkę np z silnika 3.0d 231km bądź 235km ? Do tego oczywiście remap.
Awatar użytkownika
bl120d
 
 
 
Posty: 139
Dołączenie: 15 Lip 2011 15:05
Moje BMW: 1 E87 120d 163hp 2004r.
7 E38 725tds 143hp 1997r.

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez maksss » 01 Mar 2012 20:00

bl120d napisał(a):Witam

Czy ktoś z was wkładał do silnika 2.0d 163km większą turbosprężarkę np z silnika 3.0d 231km bądź 235km ? Do tego oczywiście remap.


Trudno powiedzieć, u mnie jest, ale robiła to Alpina, napewno oprócz turbo, trzeba zmienić intercooler na większy, wtryski (w moim przypadku są od 535d), mocniejsze sprzęgło, tłoki.

Finansową średnioopłacalny interes..
Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Awatar użytkownika
maksss
 
 
 
Posty: 371
Dołączenie: 27 Sty 2009 19:32
Miejscowość: Krk
Moje BMW: Plastikowe :)

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez clip » 01 Mar 2012 20:35

Nikt nie wlozyl większej turbiny tego silnika a przynajmniej nikt na forach nie słyszał o takiej przerobce.

Makss z koniecznością wymiany tlokow to chyba grubo przesadziles.
clip
 
 
 
Posty: 658
Dołączenie: 19 Gru 2010 17:13
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: e90 320d by MR Motors - sprzedane
e36 Touring m52b28 + kolektor m50 + krotki dyfer :-)

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez dziqsek » 01 Mar 2012 20:55

On mowi jak jest u niego a nie co trzeba :) najpierw trzeba sprawdzic ile daja seryjne i ew wymienic na te z 35d , ale fakt ic i remap to podstawa, sprzeglo w 320d jest od 330d wiec spokojnie powinno wytrzymac
DOLNY ŚLĄSK

OFICJALNY PARTNER BMW AG
Zdalna pomoc przez Teamviewer
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
Oryginalne nowe części taniej niż ASO !!!
Aktualne softy i aktualizacje do BMW E60,E90,E70 itp
ICOM A2 +ISTA online

Tel. 790-465-462 gg: 6357677
Awatar użytkownika
dziqsek
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 5460
Dołączenie: 25 Lis 2007 11:33
Miejscowość: Jelenia Góra/Chemnitz
Moje BMW: ex: e36 318is, E46 328i, E91 320d , E61 LCI 530xd. Szukam E61 LCI znowu

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez clip » 01 Mar 2012 21:08

maksss napisał(a):oprócz turbo, trzeba zmienić intercooler na większy, wtryski (w moim przypadku są od 535d), mocniejsze sprzęgło,tłoki


dziqsek napisał(a):On mowi jak jest u niego a nie co trzeba :)


Polemizowalbym :D

Jak wymienia sie tloki to od razu tez korby ale to raczej w benzynach jak sie robi moce razy 2,5 albo 3 a nie razy 1,5 albo mniej.
clip
 
 
 
Posty: 658
Dołączenie: 19 Gru 2010 17:13
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: e90 320d by MR Motors - sprzedane
e36 Touring m52b28 + kolektor m50 + krotki dyfer :-)

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez dziqsek » 01 Mar 2012 22:24

Moc jak moc, ale moment obrotowy i ciśnienie sprężania się zmieniają więc przy konkretnych przyrostach ponad serię trzeba by lecieć po całości
DOLNY ŚLĄSK

OFICJALNY PARTNER BMW AG
Zdalna pomoc przez Teamviewer
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
Oryginalne nowe części taniej niż ASO !!!
Aktualne softy i aktualizacje do BMW E60,E90,E70 itp
ICOM A2 +ISTA online

Tel. 790-465-462 gg: 6357677
Awatar użytkownika
dziqsek
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 5460
Dołączenie: 25 Lis 2007 11:33
Miejscowość: Jelenia Góra/Chemnitz
Moje BMW: ex: e36 318is, E46 328i, E91 320d , E61 LCI 530xd. Szukam E61 LCI znowu

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez clip » 01 Mar 2012 22:54

Temat walkowany tyle razy na wszelkich forach i zero konkretow.

Moze zrobmy zrzutke na jakiegos ochotnika ktory w zamian za modyfikacje zobowiaze sie zdac relacje z tego co wyszlo tzn ile da sie wyciagnac na seryjnych wtryskach, jak szybko wstaje turbo itp. A potem raz na 10 tys. km wrzucac info o awaryjnosci?

Jakby co to deklaruje stowke w imie zaspokojenia ciekawosci, jeszcze 70-80 osob i powinno na turbine montarz i strojenie starczyc :)
clip
 
 
 
Posty: 658
Dołączenie: 19 Gru 2010 17:13
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: e90 320d by MR Motors - sprzedane
e36 Touring m52b28 + kolektor m50 + krotki dyfer :-)

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez AndiT » 01 Mar 2012 23:15

Mysle ze wtryski trzeba zmienic tez.
Czy ktos moze potwierdzic iz 320d ma sprzeglo takie jak 330d?
Jezeli tak jest to dziwna sprawa, ze w 320d tak szybko leci to sprzeglo :?
Sprzedam:
1. Agregat DSC kompletny
2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.
3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.
Awatar użytkownika
AndiT
 
 
 
Posty: 658
Dołączenie: 24 Kwi 2008 01:56
Miejscowość: Pomorskie
Moje BMW: 320

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez dziqsek » 01 Mar 2012 23:59

W e46 320d bylo to samo co w 330d /

\edit:

hmm wg realoem się różnią numerem bo średnica ta sama, może grubośc okładzin jest inna albo nanoszony jest lepszy materiał na tarcze
DOLNY ŚLĄSK

OFICJALNY PARTNER BMW AG
Zdalna pomoc przez Teamviewer
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
Oryginalne nowe części taniej niż ASO !!!
Aktualne softy i aktualizacje do BMW E60,E90,E70 itp
ICOM A2 +ISTA online

Tel. 790-465-462 gg: 6357677
Awatar użytkownika
dziqsek
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 5460
Dołączenie: 25 Lis 2007 11:33
Miejscowość: Jelenia Góra/Chemnitz
Moje BMW: ex: e36 318is, E46 328i, E91 320d , E61 LCI 530xd. Szukam E61 LCI znowu

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez billllly » 02 Mar 2012 00:08

Witam sredica i skok tłoka w 535d 335d[32] R6 3,0 l (2993 cm³), DOHC, turbo wtrysk common rail 84,00 mm × 90,00 mm 17,0:1 286 KM (210 kW) przy 4400 obr/min 580 N•m przy 1750-2250 obr/min
i w 320d R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo wtrysk common rail 84,00 mm × 90,00 mm 17,0:1 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min 340 N•m przy 2000 obr/min
320d R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo wtrysk common rail 84,00 mm × 90,00 mm 16,0:1 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min 350 N•m przy 1750-3000 obr/min
Ostatnio edytowany przez billllly 08 Cze 2012 11:25, edytowano w sumie 2 razy
Awatar użytkownika
billllly
 
 
 
Posty: 273
Dołączenie: 04 Sie 2011 18:05
Miejscowość: Kraków\Wrocław
Moje BMW: Bawarska Moc Wrażeń: E91, 320 D

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez maksss » 02 Mar 2012 00:20

clip napisał(a):Nikt nie wlozyl większej turbiny tego silnika a przynajmniej nikt na forach nie słyszał o takiej przerobce.

Makss z koniecznością wymiany tlokow to chyba grubo przesadziles.


napisałem jak jest u mnie, można to zrobić po taniości i czekać kiedy silnik eksploduje :D
Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Awatar użytkownika
maksss
 
 
 
Posty: 371
Dołączenie: 27 Sty 2009 19:32
Miejscowość: Krk
Moje BMW: Plastikowe :)

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez AndiT » 02 Mar 2012 02:03

Wymiana tlokow nie jest konieczna, nic nie ekspoduje jak bedzie dobrze zestrojone. Jest wieksze prawdopodobienstwo poplyniecia tlokow przy ori wtryskach jak wtryski zaczna lac, ale jak nie bedzie tego zjawiska to wszystko da rade. Niedowiarkowie moga zbierac kaske bo moge byc krolikiem doswiadczalnym takiej pełnej modyfikacji :mrgreen:
Ja pomyslalbym tutaj tylko nad turbo, czy nie ma jakiejs opcji miedzy turbina z 330d a ori, z uwagi na to aby nowa turbina szybko wstawala.
Jezdza Passaty AWX porobione z 130KM na 200KM wiec dlaczego Beta nie mialaby dac rady.

Aby to wszystko grało to trzeba dobrac turbine, zmienic wtryski (wg mnie standardowe nie starcza na wiecej niz 440Nm, ale to moje prywatne zdanie i moge byc w bledzie), zmienic cooler na wiekszy, zmienic sprzeglo (standardowe szybko pada, wiec jak to z 330d pasowaloby to jaknajbardziej warte zainteresowania sie).
Zobaczyc czy da sie dobrac jakis lepszy dwumas i wtedy powinno to smigac dlugo i bezawaryjnie.
Mysle ze taki setup powinien wypluc jakies 230KM i 480Nm, ale sa to tylko przypuszczenia wiec dobrze jakby jakis tuner sie tu wypowiedzial.

maksss a Ty swojej Alpiny nie modyfikowales? Ciekawe jakies sprzeglo, dwumas i turbina jest u Ciebie?
Sprzedam:
1. Agregat DSC kompletny
2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.
3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.
Awatar użytkownika
AndiT
 
 
 
Posty: 658
Dołączenie: 24 Kwi 2008 01:56
Miejscowość: Pomorskie
Moje BMW: 320

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez billllly » 02 Mar 2012 08:43

Moim zadaniem to też kwestia osprzętu po takich samych wymiarach i skoku tłoka z r4 i r6 nawet taki sam stopień sprężania jak 335d , w przypadku mocy ponad 200 KM jestem pewien że o wiele lepiej sprawował by się osprzęt z D3 bi turbo. Założenia czysto teoretyczne praktyczne zostawiam dla bardziej doświadczonych. Pzdr
Ostatnio edytowany przez billllly 08 Cze 2012 11:26, edytowano w sumie 2 razy
Awatar użytkownika
billllly
 
 
 
Posty: 273
Dołączenie: 04 Sie 2011 18:05
Miejscowość: Kraków\Wrocław
Moje BMW: Bawarska Moc Wrażeń: E91, 320 D

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez maksss » 02 Mar 2012 11:00

AndiT napisał(a):maksss a Ty swojej Alpiny nie modyfikowales? Ciekawe jakies sprzeglo, dwumas i turbina jest u Ciebie?


Oto co wiem napewno (niestety informacji o dokładnej specyfikacji Alpiny D3 jest naprawde mało i niektóre różnią się od siebie, stąd była wzmianka o tłokach, ale ok przyjmijmy że są seryjne i zamknijmy ten temat) ale co jest na 100%:

- większy intercooler (od 3.0d)
- wtryski od E60 535d
- większe sprzęgło - poprzedni właściciel wymieniał, mimo że było jeszcze w niezłym stanie (był pedantem pod tym względem i musiało być ideał) i jest na 100% inne niż w 2.0d - od 325d - znalazłem fakture :)
- większe turbo - 3.0d - ale różni się od tych montowanych w Bmw - wyprodukowane przed Garetta specjalnie dla Alpiny

Rezultat - silnik wstaje pożniej niż w zwykłym 2.0d, co do porównania to jest przepaść (jeżdziłem 2.0d(163hp), po chipie (200hp) i modelami po liftowymi 2.0d) i żadne nie tak nie chodziło, ale tak jak pisałem według mnie nie widze sensu modyfikowania zwykłej 2.0d, lepiej odłożyć kase i kupić coś z większym motorem.
Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Awatar użytkownika
maksss
 
 
 
Posty: 371
Dołączenie: 27 Sty 2009 19:32
Miejscowość: Krk
Moje BMW: Plastikowe :)

Re: Silnik 2.0d M47N2 163km, większa turbosprężarka z 3.0d 2

Postprzez betax » 02 Mar 2012 14:32

Jestem tylko teoretykiem bo bawię się z bratem w dokładanie turbin do diesli gdzie oryginalnie ich nie było w ciągnikach. Cała turbina od 3 litrowego na pewno bd się gorzej sprawdzać jak z 2 litrowego za sprawą ujmę to po mojemu "tzw muszli " gdzie wpadają spaliny i jest wirnik który napędza turbinę właściwą bd na większej turbinie mniejsze ciśnienie gdyż nie bd tyle spalin co z 3 litrowego. Jedyną sensowną przeróbką jest zespolenie muszli z 2 litrowego z turbiną z 3 litrowego silnika. Jeśli się mylę proszę poprawić. Ostatnio wkładaliśmy turbinę od 6 cylindrowego silnika do 4 cylindrowego tej samej pojemności i biła max 0,3 bara po zmianie muszli na tą z 4 cylindrowego która ma inne ukształtowanie ciśnienie wzrosło do 1,1 bara. Więc raczej połączenie wchodzi tu w grę sama turbina od 3.0 nic nie doda mocy a może obniżyć.

Z tego co mi wiadomo 2 litrówka ma podwójne turbo model np. 123d czy nie lepiej ta turbina ? Auto ma 204 km
Image
Awatar użytkownika
betax
 
 
 
Posty: 71
Dołączenie: 04 Paź 2011 21:18
Miejscowość: Oława
Moje BMW: było:
e34, 525i 1989
e36, 318is, 1993
e39, 525 tds, 1997
jest:
e46, 328ci, 2000
e90, 320d, 2005

Następna

Powróć do E90, E91, E92, E93

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], mr18, olxo, siwysdz20021981 oraz 22 gości