• Reklama

325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez Rez » 05 Lut 2012 21:41

Witam,

ostatnio auto zgasło 50 kilometrów przed końcem rezerwy. Dzisiaj po jeździe nie chciało odpalić wcale. Po przekręceniu kluczyka nie słychać pompki pod tylnym siedzeniem.
Sprawdziłem bezpieczniki pod maską i w schowku i podmieniłem przekaźnik z klaksonem - pompka nie zaskoczyła, więc jestem na 99 procent pewien, że padła.
Zanim zacznę zamawiać części mam 2 pytania:
- przyda się jeszcze sprawdzić czy na 100% prąd dochodzi do pompki - jak to zrobić? Wystarczy taki próbnik napięcia żarówkowy (taki w formie długopisu?)?
- jak już będę zamawiał pompkę to lepiej ori, używkę czy jakiś zamiennik?

Dzięki, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Rez
 
 
 
Posty: 163
Dołączenie: 24 Mar 2010 14:02
Miejscowość: Kutno/Warszawa
Moje BMW: E90 320d 163KM 2006 r.

Re: 325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez palermos » 05 Lut 2012 22:28

Ja miałem podobnie parę dni temu, ponieś kanapę, potem wygłuszenie, następnie po stronie kierowcy znajdziesz taką okrągłą zaślepkę na 4 śruby m10 - odkręc je.
Pod nią znajdziesz wtyczkę. Odepnij ją. Napiecie sprawdzasz na pinie 1 i 2, możesz uzyć woltomierza lub żaróweczki 12v z dwoma przewodami. Niech ktoś załczy stacyjkę na zapłon a ty patrzysz czy na tych pinach pojawia się napięcie przez kila sekund po przełaczeniu stacyjki na zapłon. Możesz też to wymusić interfejsem jak posiadasz. U mnie napiecie było więc postanowiłem wymienić pompke (wkład). Kupiłem z Pierburga, chyba najlepsza opcja. Dałem po zniżkach 365 zł. Sama wymiana w miarę prosta. Wyciągasz cały kosz z pompką i pływakiem, nastepnie podmieniasz pompkę i wszystko zaczyna ładnie pracować :)
Jak co to służe pomoca.
Awatar użytkownika
palermos
 
 
 
Posty: 1811
Dołączenie: 07 Lis 2005 12:27
Miejscowość: Tychy
Moje BMW: było E36 M50TUB20 Coupe, jest E46 330i Touring 2004'

Re: 325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez Rez » 06 Lut 2012 09:51

Witam,
dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze głupie pytanie. Pod kanapą są 2 otwory. Rozumiem, że ten za fotelem kierowcy to pompa paliwa? A ten drugi?
Na YT jest taki filmik pokazujący wymianę pompy:
http://www.youtube.com/watch?v=aqVGpkan0rE

tu gość wymienia element za fotelem pasażera.
W stanach mają odwrotnie, czy ja coś źle zrozumiałem?

Dzięki.
Awatar użytkownika
Rez
 
 
 
Posty: 163
Dołączenie: 24 Mar 2010 14:02
Miejscowość: Kutno/Warszawa
Moje BMW: E90 320d 163KM 2006 r.

Re: 325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez palermos » 06 Lut 2012 10:46

Przepraszam, oczywiście że nie po stronie kierowcy tylko pasażera :oops:

Po stronie kierowcy jest pompa przelewowa, która bilansuje poziom paliwa pomiędzy dwiema komorami baku.
Awatar użytkownika
palermos
 
 
 
Posty: 1811
Dołączenie: 07 Lis 2005 12:27
Miejscowość: Tychy
Moje BMW: było E36 M50TUB20 Coupe, jest E46 330i Touring 2004'

Re: 325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez Rez » 06 Lut 2012 11:23

Dzięki za sprostowanie :D
Dzisiaj sprawdzę napięcie na pinach i jak wszystko z instalacją będzie ok, zamawiam pompkę.
Na alle znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/pompa-paliwa-kompletna-bmw-3-e46-compact-coupe-i2047310716.html za 180 zł kompletna z koszem. Ty pisałeś, że wymieniłeś jedynie wkład. Są też używki teoretycznie na 100% sprawne, ale z tym jest zawsze ryzyko, no i oryginał VDO za 509 zł :cry2: Zastanawiam się w co zainwestować? Czeka mnie długa trasa w góry za tydzień i nie chciałbym stanąć gdzieś po drodze.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Rez
 
 
 
Posty: 163
Dołączenie: 24 Mar 2010 14:02
Miejscowość: Kutno/Warszawa
Moje BMW: E90 320d 163KM 2006 r.

Re: 325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez palermos » 06 Lut 2012 12:10

Używki raczej nie kupuj, nasze samochody mają już kila lat więc takie elementy zazwyczaj już są "lekko zużyte" więc nigdy nie wiadomo kiedy ta "nowa" padnie.
Co do Chińszczyzny to już dawno powiedziałem sobie NIE, może gdybym używał samochodu w krótkich trasach to bym się zastanawiał, ale ja chce zrobić i zapomnieć więc kieruje się raczej w producentów OEM.
No i szukaj samego wkładu, kosz zostaw bo podmiana pompki jest dziecinnie prosta, odponasz dwie złączki zasilające, odginasz opaskę zaciskową na przewodzie paliwowym i wypinasz trzy gumki amortyzujące na których trzyma się pompka. Zakładasz w odwrotnej kolejności. Ja w komplecie z pompką miałęm nową opaskę zaciskową, jeżeli ty nie będziesz miał to musisz się postarać o taką nową bo tamta jest jednorazowego użytku. Podejrzewam że tan kosz + pompka za 180 zł daleko odbiega od oryginały skoro sam wkład to koszt jak pisałem 365 zł ;)
Awatar użytkownika
palermos
 
 
 
Posty: 1811
Dołączenie: 07 Lis 2005 12:27
Miejscowość: Tychy
Moje BMW: było E36 M50TUB20 Coupe, jest E46 330i Touring 2004'

Re: 325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez tama » 06 Lut 2012 22:51

Nie orientujecie się przypadkiem jak sprawdzić ciśnienie na tej listwie wtryskowej? Czy jeśli będzie nie takie jak powinno to też może być objaw padającej pompy paliwa? A może czegoś jeszcze? Pali mi raz bez problemu ale często (coraz częściej) zachowuje się jak by nie dostawała paliwa( dławi się , dusi, falują obroty) po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu przechodzi, albo trzeba znowu gasić i zapalać. Czasem jest tak, że w ogóle nie reaguje na pedał gazu a ekonomizer idzie na max. Sprawdziłam już dolot, przepustnicę, silniczek krokowy, przepływomierz niby wszystko gra a jednak, problem jest. Co prawda jeszcze świec nie ruszałam. Tak się dzieje najczęściej na zimnym silniku - faluje- czasem jak mocniej przygazuje - pulsacyjnie to przechodzi- ale najczęściej powtarza się ten objaw że nie reaguje na pedał gazu a ekonomizer pokazuje 20l. Proszę o podpowiedz.
tama
 
 
 
Posty: 56
Dołączenie: 07 Cze 2010 22:02
Moje BMW: 316i 2000

Re: 325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez palermos » 07 Lut 2012 07:31

Możesz sprawdzić ciśnienie manometrem, nawet kiedyś sobie taki skonstruowałem no i zrobić test przelewowy na wydajnośc pompy.
Jednak większość uszkodzeń pompy polega na tym iż po prostu przestaje działać.
Awatar użytkownika
palermos
 
 
 
Posty: 1811
Dołączenie: 07 Lis 2005 12:27
Miejscowość: Tychy
Moje BMW: było E36 M50TUB20 Coupe, jest E46 330i Touring 2004'

Re: 325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez Rez » 07 Lut 2012 09:51

Dokładnie. U mnie jedynym objawem padającej pompy było to, że po prostu przestała działać pewnego dnia. Na 50 kilometrów przed końcem rezerwy samochód zgasł. Myślałem, że komputer zaczął oszukiwać i dolałem 5 litrów benzyny i odjechałem dalej - ale jak się okazuje to czysty przypadek. Dwa dni później ucichła bezpowrotnie. Z tego co się dowiedziałem tu na forum i na zagranicznych serwisach padającą pompę da się czasem "reanimować" zmieniając poziom paliwa w zbiorniku, albo terapią szokową - uderzając w nią kilka razy mocno z góry. Czasem zaskoczy i pozwoli dojechać do najbliższego warsztatu, czasem po prostu zakończy żywot.
Falujących obrotów i braków mocy nie doświadczyłem. Falowanie w fazie nagrzewania się silnika i brak mocy do 3500 obrotów to może być padający Vanos. W Twoim przypadku sprawdziłbym też czy silnik nie łapie lewego powietrza.
Awatar użytkownika
Rez
 
 
 
Posty: 163
Dołączenie: 24 Mar 2010 14:02
Miejscowość: Kutno/Warszawa
Moje BMW: E90 320d 163KM 2006 r.

Re: 325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez tama » 07 Lut 2012 19:45

Lewe powietrze odpada sprawdzona szczelność dolotu, ale podejrzewam pompę ponieważ dobry rok temu też zrobiła mi psikusa zamierając na amen w połowie drogi- co prawda staneła jak zaświeciła się rezerwa. Mechanik męczył się parę dni i nic nie znalazł, ktoś z forum mi podpowiedział żeby zalać pełny bak i dziwne ale zadziałało, takie czary mary, nigdy problem nie powrócił, chociaż profilaktycznie woziłam 5l w bagażniku. Teraz nie wiem już o co chodzi. Co to za test przelewowy?
tama
 
 
 
Posty: 56
Dołączenie: 07 Cze 2010 22:02
Moje BMW: 316i 2000

Re: 325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez Rez » 07 Lut 2012 22:39

No i po sprawie. Nowa pompa siedzi w baku, auto śmiga, właściciel zadowolony pije browara po dobrze wykonanej robocie :)
Sama wymiana zajęła 20 minut. Jedyny problem, jaki napotkałem to powtórne wmontowanie pompy w bak. Najlepszy sposób opracowany metodą prób i błędów: najpierw założyć gumową uszczelkę na otwór w baku i wciskać pompę w uszczelkę.

Palermos, dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Rez
 
 
 
Posty: 163
Dołączenie: 24 Mar 2010 14:02
Miejscowość: Kutno/Warszawa
Moje BMW: E90 320d 163KM 2006 r.

Re: 325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez palermos » 08 Lut 2012 07:28

Rez napisał(a): Najlepszy sposób opracowany metodą prób i błędów: najpierw założyć gumową uszczelkę na otwór w baku i wciskać pompę w uszczelkę.
.


Dokładnie, zapomniałem o tym wspomnieć że też musiałem taki patent zastosować.

Ciesze się że bunia wróciła do zdrowia :) Pozdo!

A co do testów to pompa musi wytworzyć ciśnienie 3,5 Bara to zmierzysz manometrem, natomiast wydajność ma ok 130 l/h więc wychodzi że w minute powinna przepompować minimum 2 litry. Więc odpinasz wąż doprowadzający paliwo do listwy wkładasz do butelki minimum 2 litry i zwierasz pompke na krótko (podajesz na nią napięcie) i ni patrzysz ile w minute lub wielokrotnośc minuty napompuje :)
Awatar użytkownika
palermos
 
 
 
Posty: 1811
Dołączenie: 07 Lis 2005 12:27
Miejscowość: Tychy
Moje BMW: było E36 M50TUB20 Coupe, jest E46 330i Touring 2004'

Re: 325ci - padła pompa paliwa? jak sprawdzić napięcie

Postprzez poltec » 08 Lut 2012 08:09

Pompę się żużywa stopniowo, malej jej wydajność. Czasem coś walnie od razu. Ale jak słabnie jej wydajność to na powrocie panuje mniejsze ciśnienie które po pewnym czasie zmalej tak bardzo że podciśnienie nie przelewa z lewej komory do prawej. I w tym konkretnym przypadku jest to ten etap. Może jeszcze auto szarpać, bo czasem brakuje mu paliwa.

P.S. W lewej komorze nie ma pompki tylko podciśnienie na powrocie zasysa paliwo.
Awatar użytkownika
poltec
 
 
 
Posty: 262
Dołączenie: 28 Mar 2008 22:25
Miejscowość: SUPIENIE
Moje BMW: E46 330i 02', E46 318i 99', Suzuki Samurai 93', Kawasaki ER-6f


Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], puzonn oraz 24 gości