• Reklama

530da wymiana tulei pływającej

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

530da wymiana tulei pływającej

Postprzez Rebel » 21 Sty 2012 15:07

Witam!!! Zaczęło rzucać mi tyłem auta wiec postanowiłem pojechać na diagnostykę.Diagnosta stwierdził ze do wymiany jest wahacz.Kupiłem wahacz dwuramienny, pojechałem do mechanika żeby wymienił i wymienił.Powiedział ze do wymiany mam jeszcze wspornik wahacza.Kupiłem wspornik postanowiłem go sam wymienic bo widizałem to to tylko 2 śruby.Rozbieram dziiaj wszytsko patrze a tam jest rozwalona tylko tuleja pływajaca.Czyli poprzednie czesci kupowałem na marne.Teraz mam problem z wymiana tej tulei ponieważ było bardzo ciazko ja wybic a nie mam ściągacza.Chce sie dowiedziec jak ja tam wcisnac bez sciagacza itd.Na mysl mam tylko imadło albo poprstu skrecac jakas śruba(nie posiadam prasy)Jak chciałbym to zawies komuś na prase to za duzo rozbierania zeby to całe wyciagnac..Czekam na wasze opinie albo porady moze ktos to juz wymieniał sam. Tuleje dostane dopiero po weekendzie wiec mam kilka dni do namysłu:D
Rebel
 
 
 
Posty: 76
Dołączenie: 08 Sty 2012 20:34
Moje BMW: E39 530d 1999

Re: 530da wymiana tulei pływającej

Postprzez bogi124 » 22 Sty 2012 11:05

Witam.Opisze jak ja to zrobilem.

Mialem sciagacz pozyczony od znajomego,sciagacz mial dwa cylindry,mniejszy do wyciskania i wiekszy do wciskania nowych tulei.

1-po zdieciu kola odkrecilem zacisk hamulcow i podwiesilem na drucie,wczesniej odpiolem z wtyczki czujnik abs
2-odkrecilem nakretke i wyjolem dluga srube co idzie przez tuleje plyw.
3-odkrecilem lacznik stabilizatora i lacznik wahacza dwuramiennego
4-poluzowalem dwie pozostale nakretki od wahacza i opuscilem go na dol(WCZESNIEJ ZAZNACZYLEM MAZAKIEM NA NAKRETCE MIMOSRODOWEJ POLOZENIE WAHACZA ZEBY POTEM NIE USTAWIAC KONTOW)przy drugim kole calkiem wyjolem sanki zeby lepszy byl dostep do tulei.
5-zdiolem pierscien zabezpieczajacy z tulei i zalozylem sciagacz z cylindrem do wyciskania,skrecajac srube wycisnolem stara tuleje
6-wlozylem nowa tuleje do wiekszego cylindra i skrecajac sruba w sciagaczu wcisnolem na miejsce,trzeba uwazac zeby szlo prosyo,wczesniej wyczyscilem gniazdo papierkiem,
7-zalozylem nowy pierscien zabezpieczajacy
Dalej skladalem odwrotnie
Po robocie trzeba ustawic zbieznosc tylnych kol
CHyba o niczym nie zapomnialem :cool2:

srki pialem na klaw. bez polskich znakow

MOZE KOMUS POMOGLEM :cool2:
bogi124
 
 
 
Posty: 1173
Dołączenie: 11 Gru 2010 20:38
Moje BMW: BMW E39 525D 2000r


Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 20 gości