Skocz do zawartości

różnica między M40 a M43


marcin27

Rekomendowane odpowiedzi

to na zdjeciu to m40 czy m43? :worried:
Sam masz M43 i jeszcze pytasz? To jest M43.

:mrgreen: może myślał, że ma m-43 :mrgreen:

hehehe! no właśnie , sam mam taki jak na zdjęciu, więc jeśli to miałby być m40 to lekko się zaniepokoiłem :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Skąd ta różnica w mocy pomiędzy m40 a m43 . Oba silniki są niemal identyczne , jedynie stopień sprężania jest inny odpowiednio 8,8 i 9,7 .Czy zwiększenie stopnia sprężania a co za tym idzie zwiększenie mocy i momentu obr. w tym konkretnym przypadku jest wynikiem jedynie modyfikacji w sterowniku :?: :?: :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i oczywiście inny jest system zarządzania silnika

 

 

pierwszy to motronic 1.7

a kolejny to motronic 1.7.2 /3

 

może się wydawać że motronic nowszy ale różnice są jedynie takieże dodano sekcję ews i dopracowano trochę mapę paliwową + poprawiona komunikacja

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wydaje mi sie jednak ze M43 ma dluzsza zywotnosc.

 

jego głowną zaletą[w porównaniu do m-40] jest lepsze smarowanie ''góry'' i głowice tak nie siadają! no i ma łańcuch zamiast paska!pozdro i wesołych świąt dla wszystkich :D :D

klepało ale przestało!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sterownik jest odpowiedzialny za zwiększenie stopnia sprężania w m43 , czy to efekt zastosowania innego kolektora dolotowego i cewek zamiast aparatu załonowegol :doh: Tak sobie myśle ,że jeżeli zwiększenie mocy i momentu obr. nie wspominając juz o zmniejszonym zużyciu paliwa (m43) to tylko efekt zastosowania innego sterownika to może wstarczy zamienić sterownik plus ew. zmodyfikować dolot i z m40 mamy m43 :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopień sprężania np 8,8 to znaczy że mieszanka paliwowo-powietrzna którazostała zassana do cylindra została 8,8 sprężona \ściśnięta\i aby zmienić stopień sprężania trzeba ingerować w konstrukcje a nie wystarczy zmienić elektronikę Silniki m40 nigdy nie miały aparatów zapłonowych tylko rozdzielacze zapłonu z jedną cewką a m43 każda świeca swoją cewke WESOłYCH śWIąT,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i oczywiście inny jest system zarządzania silnika

 

 

pierwszy to motronic 1.7

a kolejny to motronic 1.7.2 /3

 

może się wydawać że motronic nowszy ale różnice są jedynie takieże dodano sekcję ews i dopracowano trochę mapę paliwową + poprawiona komunikacja

ja mam taki silnik m 43 bo przywiozłem sobie z niemiec a w swojej mam m40 czy można przełożyć bez problemowo czy trzeba inny komputer itd
Jak piszesz coś w wątku to przeczytaj przynajmniej wszystkie posty.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zmieniałem z 1,6m40 na 1,8m43 i napewno musi być z komputerem.Przerubek dużo nie ma jedynie trzeba w innym miejscu umieścić zbiorniczek do wspomagania no i jeśli masz silnik bez osprzętu to trzeba zmienić koła pasowe na alternatorze i pompie wspomagania.Przepływomierz zostaje ale trzeba się pobawić z filtrem powietrza.I to na tyle.Miłej zabawy. :D

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 13 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.