• Reklama

Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

M54 (3.0i), M57 (3.0d), M57TU (3.0d), M62 (4.4i, 4.6is), N62 (4.4i, 4.8is)

Moderator: Kruk

Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez signat » 26 Paź 2011 12:25

Witam

od kilku dni jestem szcześliwym posiadaczem e53 z 2002, 3.0dA. Po wstepnej eufori pozakupowej przyszedl czas na dopieszczanie, po zakupie interfejsu i instalacji INPY stwierdzilem blad 1028 (0404 w hex) dotyczacy niesprawnosci AGR (N Abgasrueckfuerhr-Regulung, Negative Regelabweichung).
Wymienilem filtr powietrza (ori BMW), przepływomierz profilaktycznie nieco (z boscha na pierburga ), wymienilem uszkodzony przewod podcisnienia laczacy akumulator podcisnienia z trojnikiem wychodzacym z pompy podcisnienia, wyczyscilem zawalony syfem zawór EGR (sprawdzilem chodzi ladnie), jednak blad dalej wyskakuje, dodatkowym objawem ktory wkurza mnie najbardziej jest szarpanie i lekkie postrzeliwanie w wydech na 4 i 5 biegu w przedziale obrotow 1500-2000 ale tylko gdy delikatnie przyspieszam, osiagi na pelnym bucie od 0 - 100 jak i elastycznosc silnika przy wyprzedzaniu sa moim zdaniem ok, jedynie to szarpanie przeszkadza w trasie gdy jade zalozmy 90 km/h na tempomacie, skrzynia wtedy w wyniku poszarpywania ciagle przerzuca z 5 na 4 i odwrotnie.
Dzis wymienie jeszcze cala odmę ale nie wiem czy to pomoze. Czy ktos mial juz doswiadczenia z tym bledem ? bo po przekopaniu forum i niemieckiego i polskiego nic nie znalazlem ponad to co juz zrobilem.

Ponizej zalaczam linki do wynikow z INPY,

Nie do konca wiem jak interpretowac wyniki pomiaru przeplywki bo po co jest skala do 500 gdy wartosci dochodza do 1600 ? zarowno na oczekiwanym przeplywie jak i uzyskanym.

http://pro-plus.home.pl/pliki/bmw/rys1.jpg
http://pro-plus.home.pl/pliki/bmw/rys2.jpg

Jaka jest poprawna procedura sprawdzania przeplywki w tym modelu ? czy da sie to zrobic INPA czy tylko DIS'em czy tez wogole tylko ASO to potrafi ?

Dodam oczywiscie ze pozostale podzespoly w aucie nie zglaszaja zadnych bledow.
E66 3.0dA 2006
E53 3.0dA 2005
E53 3.0dA 2002 (R.I.P)
E32 735iA 1992
signat
 
 
 
Posty: 28
Dołączenie: 26 Wrz 2005 15:43
Miejscowość: Stolica

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez aquarel » 26 Paź 2011 18:45

Może jeszcze sprawdź przepustnicę http://www.iparts.pl/auto-czesci/korpus ... 02339.html
aquarel
 
 
 
Posty: 318
Dołączenie: 22 Maj 2010 07:03
Moje BMW: e65 3.0d,e39 3.0d

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez signat » 26 Paź 2011 18:55

Dzięki za sugestie, sugerujesz wymiane ? czy da sie sprawdzić jakoś wskazania przepustnicy, w sensie czy naciśnięcie gazu daje odpowiednie otwarcie przepustnicy w INPIE czy znów zostaje DIS ?
Wydanie 1000 zl na przepustnice tylko tak sobie moze pomoze jakos mi sie nie usmiecha. Sprawdze czy jest zasyfiona, ale koncza mi sie juz pomysly, a nie lubie wymieniac wszystkich czesci "na pałę" a nuż się uda.
Może ktoś z forumowiczów miał już taki błąd u siebie ?
E66 3.0dA 2006
E53 3.0dA 2005
E53 3.0dA 2002 (R.I.P)
E32 735iA 1992
signat
 
 
 
Posty: 28
Dołączenie: 26 Wrz 2005 15:43
Miejscowość: Stolica

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez signat » 27 Paź 2011 15:30

Witam

wymienilem wczoraj filtr + obudowe odmy olejowej (ori BMW), w zasadzie juz wogole nie ma sladu po dymieniu ale problem bledu pozostal.

Wczorajsze nocne testy nasunely mi jednak pewne podejrzenia, cisnienie doladowania wymagane przez komputer jest nizsze w tym przedziale "otwarcia" przepustnicy niz uzyskiwane, stad biorze sie pewnie komunikat luftmasse zu hoch, pytanie tylko co steruje wprost cisnieniem doladowania, ten solenoid ktory lezy gdzies przy turbinie ?
Co steruje kierownicami VGT ?

Ma ktos moze jakies zdjecia ? da sie do tego dojsc od góry czy czeka mnie demontaz tez pancernej plyty pod spodem silnika ?
E66 3.0dA 2006
E53 3.0dA 2005
E53 3.0dA 2002 (R.I.P)
E32 735iA 1992
signat
 
 
 
Posty: 28
Dołączenie: 26 Wrz 2005 15:43
Miejscowość: Stolica

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez aquarel » 27 Paź 2011 19:31

Sprawdź turbo może łopatki części wylotowej mogą być zniszczone i to może przeładowywać turbo .Co do pracy łopatek to są osadzone na ruchomym pierścieniu, którego kątowy obrót powoduje zmianę nachylenia łopatek, ciśnienie w kolektorze ssącym spowodowane pracą sprężarki wymusza działanie membrany siłownika i po przez ramię steruje obrotem pierścienia z kierownicami.
aquarel
 
 
 
Posty: 318
Dołączenie: 22 Maj 2010 07:03
Moje BMW: e65 3.0d,e39 3.0d

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez ArtPol74 » 30 Paź 2011 08:40

Chyba ostatnią wypowiedz muszę uporządkować. Nie spotkałem się w turbo z łopatkami wirnika o zmiennym nastawieniu. Zasadnicza różnica w stosunku do turbosprężarki ze stałą geometrią polega na zastosowaniu kierownicy łopatkowej o rególowanym nastawieniu(a nie łopatek wirnika). Dzięki niej można tak kierować strumień spalin na łopatki turbiny, aby przy każdej prędkości obrotowej uzyskać optymalne doładowanie(np.zniwelowanie turbodziury). A za regulację, za wychylenie łopatek na kierownicy odpowiada podciśnieniowy siłownik, często się zdarza,że na skutek korozji lub wewnętrznego uszkodzenia przestaje on reagować. Może przyczyną być tylko nieszczelność na przewodzie podciśnieniowym.
ArtPol74
 
 
 
Posty: 436
Dołączenie: 17 Sie 2011 06:46
Miejscowość: Węgorzewo
Moje BMW: Mazda626 2.0D,Audi100 2,3,Audi A6 2.5TDI R5,Mazda6 3.0. Teraz BMW (E53) x5 2003r po lifcie 3,0 D

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez aquarel » 30 Paź 2011 10:21

Nie chodzi o zmienną geometrie łopatek tylko kierownic (ruchome łopatki) które są osadzone na pierścieniu i to one kierują ilość spalin na łopatki wirnika, natomiast ramię cięgno kieruje tym pierścieniem tak w skrócie :D
aquarel
 
 
 
Posty: 318
Dołączenie: 22 Maj 2010 07:03
Moje BMW: e65 3.0d,e39 3.0d

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez signat » 30 Paź 2011 19:24

Witam,

jak na razie udalo mi sie dojsc do tego iz jeden z zaworków sterujacych podcisniniem mial brudny filtr i podejrzewam ze zle działał. Wymieniłem profilaktycznie choc goscia ktory go wsadził tak głeboko pod kolektor i w takim nieprzystepnym miejscu to bym za jaja Q#R$@#@@# :) , wymienilem tez 3 weże podcisnienia które były mocno sparciałe i rozpadały sie przy rozciąganiu, myśle ze to dało najwięcej, choć dalej nie jest idealnie. Bład dalej nie zniknął jednak szarpanie zminimalizowało się i pojawia się bardzo rzadko, na ogół przy przyśpieszaniu delikatnym na 5 biegu od 60 do 90. Został mi jeszcze jeden wąż który idzie gdzieś w okolice poduszki silnika (od strony układu kierowniczego) bo podejrzewam ze nie jest rowniez pierwszej mlodosci. Co do lopatek / kierownic turbiny nie widze szans zeby do tego podejsc bez zdejmowania tej metalowej oslony pod silnikiem ktora jest nie do odkrecenia w moim egzemplarzu albowiem sruby sie kreca razem z nakretkami do ktorych nie ma dojscia bo zeby do nich dojsc trzeba odkrecic plyte :) rewelacja po prostu, probowalem nawet pneumatem ale nie idzie, macie na to jakis patent ?
E66 3.0dA 2006
E53 3.0dA 2005
E53 3.0dA 2002 (R.I.P)
E32 735iA 1992
signat
 
 
 
Posty: 28
Dołączenie: 26 Wrz 2005 15:43
Miejscowość: Stolica

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez olorob X5 » 30 Paź 2011 20:59

Bo te sruby co trzymia ta plyte w tylnej czesci tez trzymaja mocowania Stabilizatora i dlatego najpier trzeba odkrecic po obu stronach plastikowe nadkola ktore chronia silnik po bokach.
Awatar użytkownika
olorob X5
 
 
 
Posty: 529
Dołączenie: 10 Cze 2010 16:44
Miejscowość: --UK--
Moje BMW: BMW X5 3.0 d z 2006 roku w pakiecie sport
od miesiaca X6 3.5d xdrive Banan na buzi..

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez signat » 04 Lis 2011 15:04

Niestety dzis polegla i p#&%*^$#^% skrzynia GM wiec na razie problem nie jest rozwiazany do konca.

Pan w serwisie Samko w wawie twierdzil uparcie ze nie ma mozliwosci wsadzenia do mnie jakiekolwiek innej skrzyni konkretnie tej nowszej z X5 po FL, twierdzil ze mechanicznie sie da ale z uwagi na roznice w sofcie i niekompatybilnosc sterownikow nie ma mozliwosci zakodowania nowej skrzyni, czy to rzeczywiscie prawda ?
E66 3.0dA 2006
E53 3.0dA 2005
E53 3.0dA 2002 (R.I.P)
E32 735iA 1992
signat
 
 
 
Posty: 28
Dołączenie: 26 Wrz 2005 15:43
Miejscowość: Stolica

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez hohowski » 23 Lis 2011 20:10

Mam podobne szarpania w moim e39 3,0d. Jak czytałem twoje posty to od początku stawiałem na to że te szarpania pochodziły ze skrzyni która padła a nie z silnika. Sam właśnie szukam dobrego serwisu w Poznaniu. Mam również identyczne błedy jak ty i też pojawiają sie sporadycznie. Jak do czegoś dojdziesz to daj znać.
hohowski
 
 
 
Posty: 114
Dołączenie: 16 Mar 2005 17:20
Miejscowość: Końskie

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez signat » 24 Lis 2011 13:46

Witaj

skrzynie naprawilem w Samko w Wawie, koszt 4600 brutto + 460 zl za przedluzenie gwarancji do pelnego roku (nominalnie 6 miesiecy bez limitu kilometrow). Po naprawie skrzyni calosc chodzi malinowo ale blad AGR nie zniknal. Szykuje sie do regeneracji turbiny bo zawor na niej umiejscowiony jest moim zdaniem walniety i to on powoduje te delikatne szarpania. Regeneracja turbiny rowniez w tej samej firmie to do 1750 zl brutto
E66 3.0dA 2006
E53 3.0dA 2005
E53 3.0dA 2002 (R.I.P)
E32 735iA 1992
signat
 
 
 
Posty: 28
Dołączenie: 26 Wrz 2005 15:43
Miejscowość: Stolica

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez hohowski » 24 Lis 2011 18:13

Nie rób tego kolego szkoda pieniędzy. Ja mam ten sam błąd zaworu EGR. Zawór nie ma nic do szarpania a jedynie wiąże się z ekologią. Jak chcesz z tym powalczyć (z tym błędem) to zacznij od sterownika zaworu EGR, najlepiej kup oba nowe są one identyczne przy turbinie i przy zaworze EGR. Wymień oba i błąd zaworu jak i zbyt dużej masy powietrza powinien zniknąć. Ja od tego zacznę ale nie teraz bo jest za zimno. Powiedz jak możesz jaką masz skrzynię i co w niej konkretnie padło jakie miałeś objawy na koniec?
hohowski
 
 
 
Posty: 114
Dołączenie: 16 Mar 2005 17:20
Miejscowość: Końskie

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez signat » 24 Lis 2011 19:35

Zawor jeden juz wymienilem a drugi jest na 100% sprawny. Wiec to nie to, patrzac na skoki doladowania w INPIE dochodze do wniosku ze w moim przypadku jednak ten zawor na turbinie moze to powodowac.

Co do skrzyni, mam oczywiscie shit GM'a . Wg opini Samko zywotnosc skrzyni to 80-100 tys max. Samo BMW przyznalo ze skrzynia rzadko wytrzymuje wiecej i na gwarancji wymienialo wiekszosc z nich. Problem tkwi w konstrukcji konwertera ktora jest nieprzystosowana do warunkow jazdy w PL i mocy auta, zdecydowanie niszczy go ciagle przyspieszanie i hamowanie, jazda 1,2,3 (full gaz ) i hamulec i tak w kolko czyli jazda dynamiczna w korkach, nie lubi tez jazdy z duza predkosci po autostradzie bo opor powietrza i masa auta w polaczeniu z dostarczanym do skrzyni dosc duzym momentem obrotowym powoduje silne przegrzewanie konwertera i generowanie metalowych opilkow ktore skrzynie skutecznie rozprowadza wew. :) powodujac z czasem zatarcie pompy oleju a potem totalna anihilacje :)
Zaplacilem za kompleksowa naprawe / regeneracje, czyli wymiane wszystkich podzespolow skrzyni (tarczki, zawory, pompa oleju) oraz regeneracje konwertera. Po naprawie jazda 2 tys na ulozenie, potem zlanie oleju i zalanie swiezym. Nastepne wizyty co 30 tys km wbrew temu co mowi BMW to nie jest longlife i a skrzynia bynajmniej z longlife nie ma nic wspolnego :)
Co do objawow to w zasadzie nie bylo zadnych, po dynamicznej jezdzie 120-150 km/h zjechalem na stacje zatankowac i juz przy podjezdzie pod dystrybutor przy ruszaniu z 1 byly duze uslizgi, potem bylo juz tylko gorzej i zaczely sie slizgac kolejne biegi, tak wiec dojechalem pare km do domu i auto zawiozlem do serwisu aby dalej nie gnebic skrzyni. Kod bledu zczytany urzadzeniem do diagnozy skrzyni to 4 czyli uslizg skrzyni. Bledu z inpy nie pamietam ale tez wskazywal na roznice miedzy obrotami silnika a walkiem wyjsciowym.

Mimo ze auto ma chlodnice oleju skrzyni to nie zadziala ona w warunkach miejskich w lecie, wiec posrednim wyjsciem na wydluzenie zycia jest domontowanie wentylatora na chlodnicy skrzyni z jakims elektronicznym termostatem lub dodanie dodatkowej chlodnicy.
E66 3.0dA 2006
E53 3.0dA 2005
E53 3.0dA 2002 (R.I.P)
E32 735iA 1992
signat
 
 
 
Posty: 28
Dołączenie: 26 Wrz 2005 15:43
Miejscowość: Stolica

Re: Błąd 0404 (1028) pilna prośba o pomoc

Postprzez hohowski » 24 Lis 2011 20:22

Ten zawór na turbinie to tylko zawór przeciążeniowy i jest to zawór który działa tylko w przypadku wzrostu cisnienia ponad dopuszcalny poziom np w momencie gaz do dechy wysokie obroty i nagle hamulec i gwałtowny spadek obrotów silnika, ale i wtedy nie zawsze się otworzy. Nie wiem po czym sądzisz że ten drugi musi być OK. Elektrycznie to one prawie zawsze są OK ale to nie znaczy, że działają, często zacinaja sie w środku tłoczki, często zatyka sie filterek odpowietrzający. Niektórzy je płukają ale ja uważam, że co jakiś czas trzeba je wymienić i po bulu. Jeśli auto pokazuje ci takie błedy jak pisałeś powyżej to ja raczej dokładnie obejrzał bym przepływkę lub filtr powietrza sprawdził szczelność układu podciśnieniowego a na końcu sprawdził czy nie zacina się kierownica w turbinie. Czy wymieniałeś filterek odpowietrzający komorę silnika zrób to szybko jeśli nie robiłeś tego wcześniej - to jest praktycznie najczęstrza przyczyna padnięcia turbiny. Jeśli auto nie bierze oleju to nie ruszaj turbiny - szkoda kasy to nic nie da uwierz mi proszę. Turbina nie może powodować szarpań jej bezwładność doładowania jest zbyt wielka aby silnik szarpał.
hohowski
 
 
 
Posty: 114
Dołączenie: 16 Mar 2005 17:20
Miejscowość: Końskie

Następna

Powróć do X5 (E53)

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości