Skocz do zawartości

330ci kontra 330cd : co wybrać ?


map4u

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się właśnie nad zmianą samochodu. Spośród BMW w grę wchodziłyby dwa modele trójki coupe: 330ci lub 330cd, mniej więcej trzyletnie, raczej na ręcznej skrzyni.

 

W ciągu roku przejeżdżam ok. 20 tys. km, mieszkam w Niemczech.

Nie mam żadnych doświadczeń z BMW, a oprócz BMW zastanawiam się jeszcze nad Audi A3, nowym modelem, z dwulitrową benzyną, turbosprężarką i skrzynią DSG.

(200 koni, napęd na przód i automat szybszy od człowieka).

 

Zakładając, że teraz będzie BMW: obydwa silniki są porównywalnie mocne (204 i 231 KM)-

obydwa to sześciocylindrowe rzędówki. Jaka jest różnica w zużyciu paliwa w normalnych warunkach ? (a nie w fabrycznym teście, któremu nie da się wierzyć)

Czy komfort szybkiej jazdy niemiecką autostradą (ok. 200 km/h) jest w przypadku obu silników porównywalny ? Jakie są różnice w kosztach utrzymania ?

 

Używane 330 cd są droższe od używanych 330 ci . Diesle tracą wolniej na wartości.

Czy opłaca się wydać więcej na słabszego diesla ?

 

Który silnik możecie mi polecić ?

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

map4u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(200 koni, napęd na przód i automat szybszy od człowieka)

 

Wg. mnie to bardzo poważna wada, ale to jest moje zdanie.

 

330Ci nie jeździłem. 330Cd świetnie przyspiesza, ale na niższych biegach, do szybkiej jazdy po autostradzie może mu brakować trochę mocy. Jeśli więcej miałbym jeździć po autostradzie to wybrałbym benzynę, a jeśli więcej po mieście to diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem bardzo podobny hmm "problem" :wink: Na początku miało być A3 tyle ze 2.0 TDI (ja wiedzialem ze ma to byc diesel) W miare upływu czasu padło na BMW... początkowo Compact a skończyło sie na Coupe 330Cd :D

Roznica jes taka ze ja robie znacznie wiecej kilometrow w ciagu roku...

O AUDI nie bede sie wypowiadal gdyz w ogole nie wchodziloby w grę gdybym to ja kupowal samochod i myslal jeszcze nad BMW 330 Coupe :wink:

Na twoim miejscu wybrałbym 330Ci Coupe z manualna skrzynia - robisz dosc malo kilometrow w roku a jesli juz to masz zabawe na calego :twisted2:

 

Gdybym kupowal 330Cd raz jeszcze wolalbym z automatem :mrgreen:

:duh: Takze ja stawiam na 330Ci w Twoim przypadku... w D masz pewne paliwo, drogi... no i ten dźwięk R6 :modlitwa:

Łukasz

E30 316 BAUR TC (w renowacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik benzynowy moze troche drozszy w utrzymaniu od diesla jednak kupujac 330Ci bedziesz mial prawdziwa "radosc z jazdy".

Rozumiem sytuacje gdy ktos kupuje sedana, albo touringa wtedy mozna kupic z silnikiem diesla. Wydaje mi sie ze do trojki coupe diesel nie pasuje tak samo jak do Z4, Z8. Kupujac diesla bedziesz zmuszony sluchac charakterystycznego klekotu zamiast bardzo przyjemnego dla ucha dzwieku rzedowej szostki rozkreconej do 6250RPM a moze i 7000RPM :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba silniki są bardzo dobrym wyborem ,ale tutaj aż ciśnie się na siłę sprawa ekonomii .

Wybierając 330i będziesz naprawdę zadowolony z dynamiki tego motoru .Dynamiczna jazda będzie jednak okupiona podwyższonym zużyciem paliwa .Wybierając natomiast 330d (z ekonomicznego punktu widzenia jest to lepszy wybór ) też nie powinieneś czuć się zawiedziony co do osiągów bo motorek jest naprawdę żwawy i zaczyna jeździć już przy niewielkich obrotach . (Gwarantowane 100% zadowolenie po każdej wizycie na stacji benzynowej). Podsumowując jeśli stać Cię na benzynę to 330i .Kilometrów też nie robisz za wiele więc masz problem rozwiązany .

Edytowane przez ///MacArthur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dobry przyjaciel posiada 330Ci, miałem okazję parę razy zrobić tym autem kilkusetkilometrowe odcinki niemieckich autostrad, przy prędkościach rzędu 140-180km/h i kilku korkach po drodze śrenie spalanie utrzymuje się na poziomie 10,5 l pb 98/100km. Moim zdaniem na tą pojemność super wynik. Nie da się jednak ukryć , że diesel z racji ogromnego momentu obrotowego daje dużo więcej radości przy wyprzedzaniu, tyle że diesel w coupe to trochę kwiatek do kozucha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć!

Posiadam 330Cd w automacie więc postaram się nieco powiedzieć o tym aucie biorąc pod uwagę Twoje kryteria.

 

Jak już powiedzieli koledzy powyżej 20 tys. rocznie to według niektórych za mało by opłacało się brać diesla. Ja przewrotnie jednak zapytam- czy po ok. roku użytkowania bardziej będziesz pamiętał ile zapłaciłeś za kupione auto czy ile zostawiłeś kasy na stacji benzynowej??? :twisted2:

 

Przy 200 kmh głównym dźwiękiem który będziesz słyszał to świst powietrza- e46 nie jest aż tak wyciszona by móc czerpać przyjemność z gangu benzynowej R6. Zalety tej jednostki od strony "melodii silnika" zauważysz głównie w mieście (bo jaka jest prędkość obrotowa 3 litrowej benzyny przy 200 km/h- chyba nie 7000 RPM). Fakt że diesla (klekot) słychać w środku bardziej niż benzynę, ale głównie na obrotach biegu jałowego i gdy jest zimny. Mnie tam podoba się ten subtelny gwizd turbosprężarki :roll2:

 

Co do spalania- obecnie (zima) po mieście w trybie jazdy "stop and go" pali mi ok. 11 wg kompa, jednak każda przejażdżka poza miasto sprawia że średnie spalanie wg kompa schodzi poniżej 9 litrów.

Zimą byłem dwa razy w Alpach na nartach (ok. 1000 km w jedną stronę) i spalanie z całej trasy (średnia 100 km/h z całej podróży- z postojami na granicach, na tankowania, na małe co nieco) wyszła 7.5 litra z czterema osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem.

330 Ci pewnie będzie w nieco krótszym czasie osiągał 200km/h ale czy tak naprawdę da się stale jechać po autostradzie z taką prędkością??? A każde przyspieszanie w celu powrotu do prędkości przelotowej będzie się wiązało ze znacznie większym spalaniem w wersji benzynowej. Oczywiście 3 litry zawsze palą więcej- nawet w dieslu nie osiągniesz rekordów typu 5.5 l/100km przy stałej np. 110-120 km/h tak jak to możliwe w jednostkach o pojemności 1.9-2.0 litra.

 

Skoro jakość paliwa w Niemczech jest lepsza niż w Polsce to nowoczesny diesel pod maską nie stwarza zagrożenia nagłych extra wydatków typu padnięte wtryski itp.

 

Nie miałem okazji jeździć benzynową R6 w coupe więc możliwe że część moich opinii o tym silniku rozmija się z rzeczywistością.

Tak czy owak masz bardzo przyjemny kłopot z wyborem przed sobą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :cool2:

 

 

PS. Audi A3 to samochód o klasę mniejszy- porównaj rozstaw osi :norty: Jest bardziej przestronny, a nawet Tobie przydarzy się od czasu do czasu przewieźć kogoś/coś więcej niż siebie :worried:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał 330Cd..Oczywiście nie miałem okazji jechać ani jedną ani drugą.Ale gdybym ja wybierał to bym wybrał diesla.Argumenty?Idzie z niskich obrotów, elastyczność boska, spalanie małe jak na taką pojemność.Według mnie 330Cd to super auto.Oczywiście to tylko moje zdanie. :roll:

Poziom poczucia humoru jest wprost proporcjonalny do Twojego IQ.

http://img407.imageshack.us/img407/5961/roxbury9je.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem dodac ze skoro mieszkasz w Niemczech to jestes w stanie wykorzystac w pelni osiagi benzynowego silnika. :cool2:

 

 

 

 

bo jaka jest prędkość obrotowa 3 litrowej benzyny przy 200 km/h- chyba nie 7000 RPM

 

Oczywiscie zalezy na jakim biegu ;-) . Zmienione oprogramowanie pozwala krecic silniki 2.5, 2.8, 3.0 do 7000RPM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurek 11l w mieście to dużo.

 

no właśnie :duh: :shock: Ja przy najbardziej dynamicznej jeździe po mieście nie wychodza ponad 10l/100km. Co więcej moje ogólne średnie spalanie w 330Cd to <8l/100km :wink: Rozumiem ze przyczyna takiej roznicy moze byc "masa nogi" :mrgreen: z tym ze ja wolno tez nie jezdze... A moe przyczyna jest to ze ja mam manual...

Łukasz

E30 316 BAUR TC (w renowacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja jako wielki fan silników diesla polecam 3.0d szczególnie, że ten silnik jest juz na common rail`u II generacji (ta pierwsza nie była za bardzo udana). Nie jeździłem żadnym z nich ale ja bym tak zrobił.

 

Choć dźwięk benzynki jest naprawdę... cudny ale wystarczy mi dawka od jakiegoś znajomego raz na jakiś czas i wracam do swojego diesla :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wczesniej jezdzilem e46 2.0d, teraz mam E90 330i. Wdpenalem w diesla na fali goraczki jaka ogarnela wielu ludzi no i mnie. Po 2,5 roku udalo mi sie wyswobodzic z diesla i raczej nie mysle za szybko do niego wracac.

 

Dla mnie diesel to generlanie zbior przeroznych upierdliwosci i dwoch zalet, duzego momentu przy niskich obrotach i w miare niskiego spalania. Choc moj palil 9l ropy na 100km, wiec czy to az taka oszczednosc?

 

Wad blotniaka jest bez liku, wibracje, dzwiek silnika, chlodzienie turbiny i jej rozgrzewanie, wolne nagrzewanie sie silnika w zimie, slabowanie diesla na mrozie poki sie nie rozgrzeje i ogolnie cala skomplikowana konstrukcja silnika, ktora sama z siebie zwieksza ryzyko awarii, ciezki przod auta.

 

Jesli masz cierpliwosc i dbasz o ekonomie, to diesel moze byc, natomiast jesli chcesz miec samochod do jazdy i do zabawy, to tylko wolnossace 3.0. Prosta konstrukcja, pewna, zadnych wystrykow bezposrednich, zadnych turbin, mala szansa awarii, jesli dbasz o olej. ;)

 

W moim spalanie jest na poziomie 13.7, moj kolega co ma takie samo auto zszedl do 11 z kawalkiem. Dba o srodowisko.

 

/DarekP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

11 litrów na 100 km to jest spalanie wg kompa, utrzymujące się przez krótki czas po zatankowaniu na stacji i wyzerowaniu kompa, z każdą 10-ką kilometrów spadające, natomiast średnie z każdego tankowania liczone przeze mnie zazwyczaj oscyluje wokół 8,7 litra na 100km. Styl jazdy to jedna rzecz, druga to automat, sądzę że tak conajmniej 1-1,5 litra dodaje mi w porównaniu z wersją manualną. :duh:

 

Do ŁukaszaPL- miałem na myśli oczywiście 1-szy bieg :twisted2:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najbardziej podobają mi się argumenty o ciężkim przodzie, klekocie, skomplikowanej budowie i tej cholernej turbinie w dieslu.

 

Spalanie reasumując:

diesel to 7 do 11 litrów / 100 km

a benzyna to 9 - 15 litrów /100 km

Teoretycznie to duża różnica, ale w Niemczech mam jeszcze podatek od samochodu do zapłacenia, którego to stawka jest dla benzynowców zdecydowanie niższa.

 

Przy mojej jeździe jak podejrzewam niezależnie od silnika będę płacił mniej więcej tyle samo.

 

Dalej jestem w kropce, choć powoli zaczynam się skłaniać ku benzynie.

 

Dzięki za wszystkie rady.

 

Teraz jeszcze pozostaje wybór pomiędzy Audi A3 a BMW 330ci.

Wiem, że BMW jest większe, lecz wnętrza obydwa samochody mają porównywalnie duże (dla pasażerów podrózujących z przodu).

 

Hm... do zobaczenia na trasie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jeszcze pozostaje wybór pomiędzy Audi A3 a BMW 330ci.

 

Zartujesz prawda? :lol: Tak z ciekawosci zapytam jakim atutem dysponuje Audi A3 ze masz tak duzy dylemat? Jedyna rzecza ktora mi przychodzi do glowy jest cena.

Nawet porownujac modele A4,A6 z silnikami 1.8, 3.0 i tak lepszym wyborem jest 330Ci. Z calej palety samochodow Audi tylko A8, S4,S6, S8, RS4, RS6 w moich oczach maja przewage nad :modlitwa: 330Ci, reszta to zwykle Volkswageny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, w A3 o ile wiem jest montowany albo FWD, albo Haldex (nawet

w S3), wiec z punktu widzenia 'radosc z jazdy' dla mnie to porazka.

Jezeli nie robisz duzych przebiegow, to IMHO 330 Ci bedzie lepszy - wiecej radochy z jazdy, bez porownania piekniejszy dzwiek silnika. 330 Cd jest fajny, ale taki jak Nurka - z automatem.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki waszym uwagom zrezygnowałem z zamiaru zakupu diesla. Dzięki !

 

Co do A3 kontra 330ci - nie jestem jeszcze do końca przekonany co do 330 ci.

W A3 podoba mi się przede wszystkim skrzynia DSG z guziczkami na kierownicy.

Czytałem (chyba w Auto-Bildzie) porównanie A3 DSG oraz "starej" 330ci ze skrzynią SMG.

BMW dostało w tym teście niesamowicie po dupie. Dlatego pewien niesmak oraz niepewność pozostały ...

 

Przymierzałem się już do obydwu modeli i z perspektywy kierowcy obydwa samochody proponują podobną ilość miejsca. W wersjach z szyberdachami w Audi jest nawet trochę więcej miejsca na głowę. Poziomem wykończenia (sorry) Audi również przewyższa BMW.

 

Zdecydowanie na korzyść BMW przemawia ergonomia wnętrza. Naprawdę nie chce się z samochodu wysiadać. Spadek wartości w BMW jest też o wiele mniejszy. No i to, co nieopisywalne jest ....

 

Przekonuję się powoli do 330ci .

Ostatnie pytanie: jak duże są szanse, że po pierwszym BMW będzie następne ?

To znaczy: czy kierowcy jeżdżący BMW są z tych samochodów zadowoleni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewien niesmak oraz niepewność pozostały ...

 

Niesmak pozostanie Ci po przednim napędzie, jeśli nie chcesz koniecznie BMW to wybierz np. Mercedesa, albo coś sensownego, FWD to są wozidełka na zakupy...

 

Poziomem wykończenia (sorry) Audi również przewyższa BMW.

 

Hmmm, porównywałeś A3 ze spalonym BMW? Jeśli nie to nie ma takiej opcji, żeby uznać to coś w Audi za poprawne wykonanie. Kolega niedawno kupił A3 i powiem Ci, że jakość wykonania Daihatsu Charade jest lepsza... Plastiki (pomijając to, że są niemiłe w dotyku) skrzypią (w kilkuletnim wozie :!: ), do tego są jakoś dziwacznie spasowane, fotel kierowcy też. Do tego precyzja prowadzenia jak w Kamazie... Mój 12letni samochód wypada lepiej w porównaniu z tą zabawką...

 

Stoisz więc przed wyborem: *

 

A: "Samochód" - tak samo komfortowy i o takim samym przeznaczeniu co wózki w supermarkecie, z silnikiem na właściwym miejscu i napędzaną niewłaściwą osią

 

B: Samochód dobrze wykonany, wygodny, mający wszystko na właściwym miejscu, a przede wszystkim dający niekończącą się przyjemność z jazdy.

 

* - niewłaściwe podkreślić :mrgreen:

 

 

To oczywiście moje zdanie, kupisz co będziesz chciał...

Pozdrówki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z calej palety samochodow Audi tylko A8, S4,S6, S8, RS4, RS6 w moich oczach maja przewage nad :modlitwa: 330Ci, reszta to zwykle Volkswageny.

 

zapomniałes o RS2 :twisted: a to juz dziecko Audi i Porsche :8)

a takze o S2 ( bardzo łatwo zwiekszyc moc tego i tak szybkiego i mocnego autka) i o np A6 4.2 :D

 

To znaczy: czy kierowcy jeżdżący BMW są z tych samochodów zadowoleni ?

 

na pewno tak. Pytanie tylko jak długo ?? jak patrze na nowe auta ze stajni BMW to nie wiem sam czym bede jezdził za 10 lat . Np nowe A8 to urocza smukła baletnica w porownaniu do nigeryjskiego hipopotama czyli nowej 7 ( nawiasem mowiac- tył po liftingu przypominajacy fiata palio to juz szczyt porazki stylistycznej) na pocieche pozostaje niezmienna wysmienita technika BMW ale to juz nie 90 rok i konkurencja zrobiła duzy krok naprzod , niestety. .. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałes o RS2 :twisted: a to juz dziecko Audi i Porsche :8)

a takze o S2 ( bardzo łatwo zwiekszyc moc tego i tak szybkiego i mocnego autka) i o np A6 4.2 :D

 

RS2 i S2 nawet nie wiedzialem ze takie istnieja. Co do A6 4.2 litra to niestety ale tylko w A4 ten silnik jako tako jezdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.