• Reklama

BMW E46 Sterownik nagrzewania świec żarowych

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: mattiss, Nurek

BMW E46 Sterownik nagrzewania świec żarowych

Postprzez aron20000 » 05 Wrz 2011 21:02

Witam mam takie pytanie (ponieważ jutro będę się mierzył z usterką ogrzewania świec u znajomego), która niby występowała już od tamtej zimy i teraz chciałby przed zimą 2011/2012 ogarnąć temat, żeby nie było problemów z odpalaniem.

Przechodząc do sedna, niby świeczki wszystkie wymieniane były w tamtym roku i nie dało to efektu. Więc świece żarowe nowe. Samochód rok produkcji 2001 (chyba już po lifcie), silnik 2.0. Jeśli po lifcie sterownik nagrzewania świec przy rozruszniku, a nie przy sterowniku silnika, przy prawym kielichu patrząc od przodu samochodu.

1. Mam pytanie odnośnie tego, czy sterowniki występujący przy rozruszniku jest taki sam jak w wersji przed liftem, który mieści się przy sterowniku silnika, czy może jest już w tym nowszym (przy rozruszniku) więcej elektroniki?

2. Czy główny bezpiecznik 100A (F104) od sterownika świec jest tak jak do 2000r. za schowkiem od strony pasażera?

3. W którym miejscu w silniku jest czujnik temperatury, który odpowiada za sterowanie tym właśnie sterownikiem, ile czujników temp. jest w tym silniku (oddzielny sterujący świecami, regulacją mieszanki i oddzielny na wskaźnik, czy może jeden odpowiadający za wszystko)?

4. Może jeszcze ktoś podsunąłby pomysł jak sprawdzić działanie świec w temperaturze jaka występuje teraz. Mam pomysł taki, żeby podłączyć na czas sprawdzania rezystor zamiast czujnika temperatury (jeśli oczywiście tylko jeden odpowiada za sterowanie nagrzewaniem świec?). Tylko jaka ma być rezystancja która odpowiadałaby np. -10st. C, 5kΩ, 10kΩ, 20kΩ? Jeśli ktoś miałby jakiś inny pomysł i by się nim podzielił proszę o rady.
Pozdrawiam
aron20000
 
 
 
Posty: 56
Dołączenie: 04 Gru 2009 22:33
Moje BMW: E30 325i 1985

Re: BMW E46 Sterownik nagrzewania świec żarowych

Postprzez aron20000 » 06 Wrz 2011 17:03

Witam BMW jest z 2000r. z przekaźnikiem przy kielichu od kierowcy (starsza wersja), silnik 136KM. Problem chyba rozwiązany bezpiecznik nagrzewania świec żarowych był upalony, więc chyba nie warto więcej szukać, chyba że po wstawieniu nowego znów się spali. Tylko powiedzcie mi gdzie można kupić taki bezpiecznik dzwoniłem i jeździłem do takich hurtowni jak Intercars, autoland, hart, polamel abc auto. Są ale tylko do 80A max. Tutaj potrzebny jest 100A. W intercarsie mieli 100A ale w innej obudowie (dużo większy). W serwisie BRECZKO BIAŁYSTOK nie wiem czy facet był jakiś znudzony i był poważny, bo powiedział, że są na za dwa dni po ok. 10zł, pakowane po 100szt. więc cena byłaby 1000zł. Powiedziałem, że chyba se jaja robi. Na co on odparł, że trrzeba przyjechać z bezpiecznikiem, to może coś da się dobrać bo on nie ma opisanych bezpieczników w serwisie. K...a serwis nie ma opisanych bezpieczników??? Powiedziałem, że może niech poszuka w internecie, tam na pewno znajdzie opis, a w serwisie nie mają :duh: Wytłumaczyłem, że główny od świec żarowych jest tylko jeden 100A. Podałem dokładny numer VIN BMK'i, on na to, że niestety musi go zobaczyć bo nie ma opisu :mad2: . Mam zamiar pojechać jutro do serwisu, w związku z tym mam takie pytanie do was czy jest możliwe, że nie ma tego bezpiecznika na sztuki w Serwisie i na zamówienie? Bo facet od części jest tam tylko jeden i jak jutro zajadę na miejsce założę się, że nawet jak są dostępne to żeby wyjść z twarzą, powie, że nie ma. Czy ktoś kupował w jakimś "autoryzowanym" serwisie BMW (chociaż breczko BMW to jakaś kpina nie serwis, jeśli on nie ma nawet opisu bezpieczników) ten bezpiecznik świec żarowych. Wiem że są na allegro, ale facet trochę mnie zainspirował i wydaje mi się, że nie chciało mu się po prostu ruszyć d..y do roboty i nie wiem czy mam jakieś podstawy, żeby próbować go do tego nakłonić rozmawiając twarzą w twarz.
aron20000
 
 
 
Posty: 56
Dołączenie: 04 Gru 2009 22:33
Moje BMW: E30 325i 1985

Re: BMW E46 Sterownik nagrzewania świec żarowych

Postprzez wwwrona » 06 Wrz 2011 20:08

aron20000 napisał(a):Witam BMW jest z 2000r. z przekaźnikiem przy kielichu od kierowcy (starsza wersja), silnik 136KM.


to gdzie wkoncu jest przekaznik/sterownik swiec w modelu po lifcie??
i przy okazji powiedzcie gdzie szukac owego bezpiecznika??
Awatar użytkownika
wwwrona
 
 
 
Posty: 506
Dołączenie: 18 Gru 2006 14:00
Miejscowość: debrzno, woj. pomorskie
Moje BMW: e46 320d '02

Re: BMW E46 Sterownik nagrzewania świec żarowych

Postprzez ziomekthx » 06 Wrz 2011 20:17

wwwrona napisał(a):
aron20000 napisał(a):Witam BMW jest z 2000r. z przekaźnikiem przy kielichu od kierowcy (starsza wersja), silnik 136KM.


to gdzie wkoncu jest przekaznik/sterownik swiec w modelu po lifcie??
i przy okazji powiedzcie gdzie szukac owego bezpiecznika??

Po lifcie jest tak jak kolega wyzej pisał w okolicach rozrusznika a bezpiecznik jest w schowku. otwierasz schowek otwierasz bezpieczniki i ukazuje Ci sie tam taka mała prostokątna skrzyneczka , otwierasz ja i tam jest ten słynny bezpiecznik
Awatar użytkownika
ziomekthx
 
 
 
Posty: 1962
Dołączenie: 30 Mar 2008 22:45
Miejscowość: Siemianowice
Moje BMW: E46 330d M57 2000r M-technic

Re: BMW E46 Sterownik nagrzewania świec żarowych

Postprzez aron20000 » 06 Wrz 2011 21:40

Dokładnie jak kolega wyżej pisze:
- sterownik albo raczej przekaźnik, przed liftem jest przy kielichu od strony kierowcy. Odkręcamy obudowę komputera. Tam zobaczymy mn. wtyczkę (o ile dobrze pamiętam z 9, czy 8 przewodami) i na dole taki grubszy przewód czerwony średnica ok. 4mm przykręcony nakrętką do przekaźnika, raczej nie można się pomylić.
- po lifcie sterownik jest przy rozruszniku
- bezpiecznik świec jest za schowkiem za tą podstawową skrzynką bezpieczników. Na górze jest taka skrzyneczka w kształcie prostopadłościanu z jakimiś przewodami (chyba dodatkowe przewody do podłaczeń). Zdejmujemy tą skrzyneczkę z osłony i mamy płaską osłonę 7 bezpieczników. Pod tą płaską plastikową osłona jest mn. bezpiecznik nagrzewania świec żarowych, który jest na samym środku 4 od lewej lub 4 od prawej jak kto woli :) . Tutaj nawet sa zdjęcia:
viewtopic.php?t=99355&highlight=
Pozdrawiam
aron20000
 
 
 
Posty: 56
Dołączenie: 04 Gru 2009 22:33
Moje BMW: E30 325i 1985

Re: BMW E46 Sterownik nagrzewania świec żarowych

Postprzez ziomekthx » 06 Wrz 2011 22:12

aron20000 napisał(a): Tam zobaczymy mn. wtyczkę (o ile dobrze pamiętam z 9, czy 8 przewodami) i na dole taki grubszy przewód czerwony średnica ok. 4mm przykręcony nakrętką do przekaźnika, raczej nie można się pomylić.
- po lifcie sterownik jest przy rozruszniku

To ile kabelków wychodzi zalezy od ilości swiec
Awatar użytkownika
ziomekthx
 
 
 
Posty: 1962
Dołączenie: 30 Mar 2008 22:45
Miejscowość: Siemianowice
Moje BMW: E46 330d M57 2000r M-technic

Re: BMW E46 Sterownik nagrzewania świec żarowych

Postprzez skols003 » 08 Lis 2014 15:55

Panowie gdzie znajduje sie ten sterownik swiec w 320d rok 2004, bo czeka mnie jego wymiana i sam to w domu chce zrobić :?:
Awatar użytkownika
skols003
 
 
 
Posty: 1119
Dołączenie: 17 Sty 2012 23:11
Miejscowość: Sandomierz
Moje BMW: Bmw e46 320d 186ps 427momentu rok2004 sedan. Bmw e36 320i 150ps 97r. Bmw e60 530d 218ps 03r

Re: BMW E46 Sterownik nagrzewania świec żarowych

Postprzez laletres » 08 Lis 2014 16:15

wymieniałem u siebie go ostatnio 2004r nic trudnego..zdejmujesz plastikową osłonę silnika+odkręcasz tą aluminiową z tyłu i jeszcze dobrze jest boczną tą koło aluminiowej po lewej stronie jak filtr paliwa... lampka i widzisz sterownik... ręką spokojnie do niego dojdziesz.. mi się udało odkręcić bez nasadek przegubowych itp...mala grzechotka..nasadka 8 lub 10 juz nie pamietam i poszło..tylko nakrętkę tą co jest tam w głąb silnika dobrze trzymaj żeby nie poleciała gdzieś tam

jedynie maly problem może byc wypieciem wtyczek ponieważ u mnie nie dało nic szarpanie się z tym a po drugie dostęp nie zaciekawy nie ma jak dobrze chwycic..delikatnie śrubokrętem podwadzic a drugą ręką ciągnąc wtyczkę i wylazała i tyle

jak coś to renegeneruj... nie kupuj nowego bo nawet roku nie wytrzyma.Nowe beru ponoć mają wadę fabryczna.. u mnie nowy wytrzymał 6mc
laletres
 
 
 
Posty: 110
Dołączenie: 05 Lis 2014 16:00
Moje BMW: nie powiem


Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Dawid0017, edek.by, Google [Bot] oraz 25 gości