Skocz do zawartości

Problemy z uruchomieniem 524TD


JacekP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - od wczorajszego wieczoru mam poważny problem z uruchomieniem auta ( E-34 , 524TD 89r.) silnik jakby zaskakuje na 2 sek. wkręca sie na 2800 obrotów buchnie z rury czarnym dymem i gaśnie i tak raz za razem az do rozladowania akumulatora ;) , wiem ze może już o tym bylo ale mam bardzo ograniczony dostep do internetu ( tylko w pracy ) proszę o pomoc i ewentualne porady

ps. rozwieje pewne watpliwości:

1.paliwo jest

2. nie ma zadnych zabezpieczeń

 

HELP !!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy naprawdę nikt nie może mi niczego podpowiedzieć ? jakoś w to nie wierzę - tumacząc sie - powiem wprost - mam SZEFA vis a vis siebie wiec nie mam poprostu czasu na przegladanie forum - zapewniam was ze gdybym mial czas to napewno bym to zrobi :mad2: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: HELP HELP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Może byc tak że uszkodzony masz:

- czujnik obrotów wału,

- sterownik pompy wtryskowej (może coś wpadło w opornik na górze sterownika tuż pod pokrywą). Zdejmij pokrywe ta górną i zobacz czy szczotka opornika jest czysta i czy nie ma tam jakichs paprochów. Nie wyciągaj tylko całego sterownika bo wtedy trzeba to wyregulowac na komputerze i sam tego nie zrobisz. Jak są to bardzo, ale to bardzo delikatnie wyczyść to jakąś miękką szczoteczką ale tak aby nie naruszyc tych delikatnych blaszek śmigających po oporniku. Raczej sam tego nie rób chyba ze wiesz jak i nie uszkodzisz opornika,

- może byc też potrzebna diagnostyka komp. - zczytanie błędów - wtedy dowiesz sie gdzie jest problem.

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wizycie u mechanika stwierdzono co następuje :

 

1. pompa paliwa w zbiorniku - podaje paliwo i jest sprawna !!

2. pompa wysokiego ciśnienia nie podaje paliwa

 

niestaty na brak możliwości podączenia do komputera nie wiadomo dlaczego. mozliwe że przyczyna jest uszkodzony czujnik polożenia walu, ale cóż będę poszukiwal warsztatu z kompem zeby jednoznacznie stwierdzić przyczynę. :norty: - poszukam w zaprzyjaźnionych z tą stroną warsztatach :twisted: - za wszystkie wypowiedzi serdeczie dziękuję. chyba ze ktos ma jeszcze coś do dodania to chętnie przeczytam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Zanim kupisz ten czujnik postaraj się wyczyścić styki na wtyczce - może nie ma przejścia bo ot tak to chyba to nie padło.

Jak nic to nie da to podjedz do mechanika który to ma i weż do sprawdzenia albo pożycz od jakiegoś kolegi z takiej samej 5 - przełożenie to 1 min. i bedziesz już wiedział czy to ten czujnik nawalił (umiejscowiony jest od strony kierowcy przy deklu skrzyni biegów a wygląda mniej więcej tak:

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=71262163

- przynajmniej tak jest w tds-ie - w 524 może jest podobnie).

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nie jest zle. Gosciu mi powiedzial 1500 za uzywany sterownik pompy a ten chce tyle za cala z gwarancja.

 

To jakis wariat - 2000 kosztuje nowy.

Tak na marginesie to porównaj sobie zdjecia pompy z gwarancja taka prawdziwą:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14988&postdays=0&postorder=asc&start=0

z tą z Allegro z :mrgreen: gwarancją - chba pisaną "patykiem po piasku" :duh:

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JUZ JEST DIAGNOZA !!!!

 

po wizycie w ASO Inchcape Motor :mad2: nie jestem zadowolony

DIAGNOZA PADŁA NA USZKODZONĄ POMPĘ WTRYSKOWĄ !!!!!!!!!

 

cena jaką usyszaem oscylowaa w okolicach ~4800 :jawdrop:

a sama diagnoza zostala zrobiona na "piechote" bo komuter podobno nic nie pokazal - sama wizyta kosztuje mnie 160zl netto i generalnie nic nie wiem bo tyle to ja wiedzialem przed wstawieniem auta do serwisu - a cena 160 za potwierdzenie przypuszczeń to dosyć slono.

 

teraz jestem w szoku - ale musze sie jeszcze zastanowic co dalej -

za 5000 to ja sobie moge kupic drugie BMW takie same i traktowac to jako magazyn czesci - tylko gdzie to trzymac - a pozatym nie mam takiej kapusty zeby sobie teraz wywalic !! :mad2: :mad2:

 

no coż takie życie .

na obecną chwile tak kończy sie ta historia - co dalej ? ........... nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Może byc tak że uszkodzony masz:

- czujnik obrotów wału,

- sterownik pompy wtryskowej (może coś wpadło w opornik na górze sterownika tuż pod pokrywą). Zdejmij pokrywe ta górną i zobacz czy szczotka opornika jest czysta i czy nie ma tam jakichs paprochów. Nie wyciągaj tylko całego sterownika bo wtedy trzeba to wyregulowac na komputerze i sam tego nie zrobisz. Jak są to bardzo, ale to bardzo delikatnie wyczyść to jakąś miękką szczoteczką ale tak aby nie naruszyc tych delikatnych blaszek śmigających po oporniku. Raczej sam tego nie rób chyba ze wiesz jak i nie uszkodzisz opornika,

- może byc też potrzebna diagnostyka komp. - zczytanie błędów - wtedy dowiesz sie gdzie jest problem.

Krzysiek.

 

To zrób tak jak pisze wyzej - bo gorzej chyba nie bedzie - wyczyść te szczotki na sterowniku aby auto jakos jezdzilo i podjedz do jakiegos speca od Beemek niech ustawi to tak jak to się b.czesto robi - na ucho - tylko tyle można teraz zrobić.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu.

niestety samochód pojechal na lince do serwisu bo nie chcial już wogóle odpalać - poprostu pompa wtryskowa nie podawala paliwa - nic a nic , i nie zaskakiwal nawet na moment -

a po wizycie w serwisie -

- pompa paliwa elektryczna - sprawna

- przewody u uklad paliwowy - sprawne

- "sterownik" - sprawny

 

WYROK !! - uszkodona pompa wtryskowa !

 

samochodu defakto jeszcze nie odebralem, ale staram sie o pisemne stwierdzenie diagnozy ( bo jak poprosilem ,to jakos sie pomarszczyli i zbytnio niechętnie wogole chcieli o tym syszeć ) jak mam wydac kasę na pompę ( nową , używaną, regeneracja) to chcę mieć pewność ze to to , bo jak to zrobie i nadal bedzie lipa no to sprawa bedzie miala juz zupelnie inny obrót :twisted2:

 

jak to mawia moj szef " papier niczego nie odrzuca , a gowa jest zawodna"

 

Może drodzy koledzy - posiadacie jakiegoś "cudotwórcę" w niedalekiej odlegości od Wrocawskiej - bo wydaje mi sie ze regeneracja lub ewentualnie jakaś używka wejdzie w grę.

 

:modlitwa: za wszystko i za wszystkie cenne rady jeszcze raz dziękuję

i napewno bede pilnie (w miarę możliwości ) śledzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pewności co do usterki pompy - tak nagle.

Sprawdziłbym jeszcze wszystkie zasilania na instalacji silnikowej.

Pompa nie podaje paliwa.

Powodem tego może być brak głównego zasilania na instalacji silnikowej w wyniku czego nastawnik obrotów nie będzie podawał żadnej dawki.

Przede wszystkim zmierz zasilanie na elektrozaworze zapłonu na pompie, czy jest po załączeniu zapłonu i rozkręć skrzynkę modułową pod maską aby zmierzyć zasilanie główne prosto z akumulatora (gruby czerwony przewód) i zasilanie po przekaźniku głównym na którym jest czerwono-biały przewód.

Pomiaru dokonaj również po załączeniu zapłonu (na przewodzie po przekaźniku) oraz w trakcie kręcenia rozrusznikiem, gdyż napięcie może być ale będzie spadek prądu przy obciążeniu.

Zastosowałbym również rozwiązanie Krzysia w dalszych czynnościach.

 

Pompę nawet gdyby była padnięta, możesz już dostać na allegro za 1500 po regeneracji - tak dla czarnego scenariusza. W końcu może być pęknięty tłok rozdzielacza w pompie, co również można sprawdzić po zdjęciu nastawnika, ale to dopiero po wymienionych wcześniej czynnościach diagnozyjnych, chyba że w serwisie już to zrobili i na tym opierają swoją diagnozę.

Na Twoim miejscu zabrałbym auto gdyż naprawę tego można dokonać za mniejszą kase

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robercie i Krzysztofie !

wasze posty pozwoliem sobie wydrukować i przekaże swojemu mechanikowi - mimo tego że nie mog sie polączyć z komputerem to te wyczerpujące opisy napewno uatwią diagnozę - i podjęcie jakiejś decyzji

- jak to mówią - co Cię nie zabije to Cie wzmocni.........

- a samochód zabieram z ASO - i niech tylko nie bedzie umyty i posprzątany :norty: - to nie zaplacę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Koledzy........

niestety historia ma swą dalszą część...... pozwolę ją sobie opisywać etapami bo może komuś się kiedyś przyda.

 

ASO BMW ( o ktorym bya mowa wcześniej)

stwierdza PISEMNIE !!!! że uszkodzona jest pompa wtryskowa

po drodze z Warszawy do Piastowa na ulicy Poznańskiej jest gość od ukadów wtryskowych ( mój mechanik twierdzi że gość jest OK ) kaza przyprowadzić samochód i bedzie sparawdzal po swojemu. a co najlepsze ( a może najgorsze ) GOŚĆ sam regeneruje pompy wtryskowe............ jakie u niego będą koszty to jeszcze nie wiem ale jak bede wiedzial to napewno poinformuje

 

(zmarznięty na kość) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Może byc tak że uszkodzony masz:

- czujnik obrotów wału,

- sterownik pompy wtryskowej (może coś wpadło w opornik na górze sterownika tuż pod pokrywą). Zdejmij pokrywe ta górną i zobacz czy szczotka opornika jest czysta i czy nie ma tam jakichs paprochów. Nie wyciągaj tylko całego sterownika bo wtedy trzeba to wyregulowac na komputerze i sam tego nie zrobisz. Jak są to bardzo, ale to bardzo delikatnie wyczyść to jakąś miękką szczoteczką ale tak aby nie naruszyc tych delikatnych blaszek śmigających po oporniku. Raczej sam tego nie rób chyba ze wiesz jak i nie uszkodzisz opornika,

- może byc też potrzebna diagnostyka komp. - zczytanie błędów - wtedy dowiesz sie gdzie jest problem.

Krzysiek.

 

To zrób tak jak pisze wyzej - bo gorzej chyba nie bedzie - wyczyść te szczotki na sterowniku aby auto jakos jezdzilo i podjedz do jakiegos speca od Beemek niech ustawi to tak jak to się b.czesto robi - na ucho - tylko tyle można teraz zrobić.

 

Krzysiek.

 

Trza sie słuchać co inni piszą :cool2: :mrgreen:

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa nadal dziala i narazie jest prawie OK ......... poza tym że...........

 

 

.......jest kolejna LIPA :) ......... ale tym razem jest konkretna diagnoza

 

- ......... nawaliŁ mi wtryskiwacz sterujący...( leje mi się z niego ropa) ..... poszukuję w przystępnej cenie jakiejś używki . "Mój" pompiarz określil koszty nowego wtryskiwacza na 700-800 PLN. - niestety szukam na chwilę obecną jakiegoś używanego żeby z miesiąc jeszcxze pojeździć. a potem zmienie na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich

Mam podobny problem jak Jacek P Ale u mnie jest troche inaczej: gdy silnik jest zimny to cięzko jest go odpalić a gdy złapie to ma skoki obrotów z najnizszych do prawie 2000 i dymi na czarno. Gdy silnik troche pochodzi ok 5 min i złapie nieco temperatury, w jednej chwili obroty sie wyrównują i silnik pracuje jak złoto i niema czarnego dymienia.

Jeździlem już do mechaników ale oni to potrafia tylko pienądze kasować (konowaly jedne) Po podłaczeniu do kompa wyskoczyl błąd sterownika pompy i bład czujnika obrotów. Czujnik obrotów jest sprawny, mechanik powiedział jeszcze że może to być też przytarta pompa wtryskowa (to dlaczego silnik jak jest ciepły to pracuje idealnie, nie dymi ani na czarno ani na biało, moc jest ok a zuzycie paliwa w normie - to chyba pompa jest dobra).

Może należy wyregulowac i wyczyścic ten opornik w steroniku pompy jak to opisał Krzysiek 525 tds.

Nie stać mnie na kupno sterownika za ileś tam tysiecy.

Proszę o poradę

:modlitwa:

Pozdrawiam gorąco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem 2,4td w tamtym roku i miałem wszystkie problemy jakie były wypisywane wcześniej skoki obrotów i takie tam byłem już tak zły jak wsiadałem do bmki jak sie oczywiście psuła że teraz uwaga hehe już nie obchodziło mnie czy silnik się rozwali albo czy tłoki wyjdą bokiem ale po zapaleniu z górki oczywiście dałem na luz i tak długo trzymałem na maksymalnych obrotach jakieś 5min aż zgasł ale po tym eureka zapalił normalnie i chodzi do tej pory bez problemowo

pozdrawiam wszystkich posiadaczy td i tds

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
miałem 2,4td w tamtym roku i miałem wszystkie problemy jakie były wypisywane wcześniej skoki obrotów i takie tam byłem już tak zły jak wsiadałem do bmki jak sie oczywiście psuła że teraz uwaga hehe już nie obchodziło mnie czy silnik się rozwali albo czy tłoki wyjdą bokiem ale po zapaleniu z górki oczywiście dałem na luz i tak długo trzymałem na maksymalnych obrotach jakieś 5min aż zgasł ale po tym eureka zapalił normalnie i chodzi do tej pory bez problemowo

pozdrawiam wszystkich posiadaczy td i tds

:nienie: :duh: :jawdrop:

 

Prawoj - moim zdaniem trzeba wyregulować pompę lub masz ten sterownik wywalony i trzeba zrobić tak jak pisałem wyżej - byle delikatnie i nie uszkodzić tych szczotek co są przy oporniku. Nic innego mi do glowy nie przychodzi - AAAAA jak wywala błąd czujnika obrotów to znaczy że jest jednak coś nie tak - albo nie ma styku na wtyczkach, albo ten czujnik naprawde jest walnięty. Zanim ruszysz pompę podjedz gdzies do mechanika co taki czujnik ma i załóż na wymianę na jeden dzień i pojeżdzij - potem weż się za pompę jak to nic nie da.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

Dzięki za porady, po niedzieli sie tym zajmę może we wtorek. Jak mi sie uda coś zrobic to napisze, a jak mi się nie uda nic zrobic to też napisze i opisze co zrobiłem. Mam nadzieję że nie będzie to jakaś poważna sprawa. Znajomy mi powiedział że jgo znajomy miał podobny problem i wyregulował ten sterownik i było ok

Dam znać w połowie tygodnia

Pozdrawim wszystkich bardzo gorąco

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.