• Reklama

BMW 524 td automat

M20 (520i, 525i), M21 (524td), M30 (530i, 535i), M40 (518i), M43 (518g, 518i), M50 (520i, 525i, 525ix), M51 (525td, 525tds), M60/1 (530i), M60/2 (540i),S36, S38 (M5)

Moderatorzy: voshon, dani3011, Kruk

BMW 524 td automat

Postprzez kowal4217 » 31 Maj 2011 23:28

chodzi mi o wymianę oleju w skrzyni automatycznej ,czy wymianę można zrobić samemu czy tylko serwis?
pewien fachowiec powiedział że to kwestia tylko warsztatu wyspecjalizowanego. samemu nie poleca i czy faktycznie usługa ta kosztuje
500 zł?
kowal4217
 
 
 
Posty: 29
Dołączenie: 31 Maj 2011 17:08
Moje BMW: BMW 524 td e34 rok 1990 -dwie sztuki

Re: BMW 524 td automat

Postprzez krzysztof1794 » 01 Cze 2011 08:00

Pod twoim nickiem po prawej stronie masz coś napisane szarymi literkami. Proponuję się do tego stosować, jak każdy miałby od razu zadawać pytanie to z forum zrobiłby się niezły śmietnik. Temat przerabiany wiele razy między innymi przeze mnie, gdybyś tylko chciał znalazł byś bez problemu. Tutaj masz odpowiedź czy można wymieniać samemu i nawet jest napisane jak to się robi :mad2: viewtopic.php?f=71&t=147669
Brokatrot Metallic
Awatar użytkownika
krzysztof1794
 
 
 
Posty: 170
Dołączenie: 20 Sty 2011 19:19
Miejscowość: Elbląg
Moje BMW: E34 525iA Vanos '93

viewtopic.php?f=157&t=166579

Re: BMW 524 td automat

Postprzez iZzI » 01 Cze 2011 08:15

...siedem panie Kowal :D witamy generalnie mam nadzieje że nie będzie to tylko jeden post z twojej strony i zabawisz tu troche dużej (oczywiście do kupna nowego BMW) ...
jeżeli chodzi o twoje pytanie to:
można jak najbardziej zmienić olej samemu,lecz wymaga to wiecej zachodu niż przy przekladni manualnej,najpierw dobrze rozgrzej auto ,nastepnie odkrecić musisz rurke wlewu i zlać olej,pózniej odkrecić miske olejową(oczywiśćie skrzyni)i dokładnie ją wyczyść ,w środku powinny być dwa magnesy(też je oczyść,najlepsza jest ircha,materiał nie może zostawiać żadnych kłaczków),następnie musisz odkrecić u dołu obudowy skrzynki ,blache z sitkiem,umyj sitko w benzynie ,jeżeli będzie brązowy nalot to sitko trzeba wymienić, włożyć w blache sitko z uszczelką i przykręcić spowrotem,pózniej miske z magnesami i nową uszczelką przykręcić (kątownik mocujący ustawić tak by krótkie ramię dociskało miske) dwa kątowniki mocujące z prostymi ramionami powinny być zamontowane po bokach,przykręcić rurę wlewu i wlać ok.3 litry oleju ATF(jakiś DEXTRON 2) musisz sie upewnić jaki dokładnie... jeżeli chcesz zlecisz wymiane komuś innemu to przedewszystki znajdz DOBRY podkreślam DOBRY(sprawdzony ) zakład wymiana nie powinna przekroczyć 200zl
i jak kolega dobrze zauważył korzystaj z wyszukiwarki
iZZi Image
Awatar użytkownika
iZzI
 
 
 
Posty: 652
Dołączenie: 21 Mar 2008 20:31
Miejscowość: Zlotoryja
Moje BMW: E34 M21

Re: BMW 524 td automat

Postprzez kowal4217 » 03 Cze 2011 22:53

dzięki serdeczne,za informacje na moje zagadnienie.Te instrukcje dla mnie są bardzo istotne ponieważ,jestem posiadaczem wspomnianego autka,jestem z niego bardzo zadowolony,choć ma już 21 lat,nie chcę zmieniać na inne ,ze względu na ograniczone warunki finansowe(dość długo byłem bez pracy )nie stać mnie na śmiganie po warsztatach , staram się przy nim robić wszystko co się da ,sam,mam dużo części na zapas,a ostatnio mój syn przyprowadził drugą całą na częsci(w nie złym stanie)toteż każda podpowiedz jest dla mnie cenna.Dopiero co się zarejestrowałem w klubie i jeszcze nie bardzo wiem jak wyszukiwać interesujących mnie tematów na pewno nie chcę tworzyć bałaganu.Właścicielem BMW jestem już 5 lat i dużo rzeczy robiłem sam,toteż jeśli będę mógł komuś coś podpowiedzieć ,to zrobię to z miłą chęcią
kowal4217
 
 
 
Posty: 29
Dołączenie: 31 Maj 2011 17:08
Moje BMW: BMW 524 td e34 rok 1990 -dwie sztuki

Re: BMW 524 td automat

Postprzez kowal4217 » 03 Cze 2011 23:44

moja skrzynia to 4hp22.W mojej skrzyni jest bagnet od pomiaru oleju,nie ma elektroniki sterującej.Było wszystko dobrze ze skrzynią dopóki przez moje nie dopatrzenie wylało się sporo oleju zrobiłem dolewkę(czyżby problem był w tym,że nie robiłem wajchowania na wszystkich biegach?) ale od tego momentu zaczeła inaczej pracować.Przy zmianie biegów trochę szarpie i nie mogę przekraczać 2000 obrotów silnika.W tym zakresie obrotów biegi zmieniają się jako tako,podczas wyprzedzania kiedy trzeba dodać gazu silnik prawie wyje podczas gdy nie przekłada sie to na prędkość.pozostaje rezygnacja z wyprzedzania i jazda z maksymalną prędkością 80 km/h.Oleju nie zmieniałem do tąd ani filtra bo wg.mechanika nie zachodziła taka potrzeba co przyjąłem z radością bo w tym warsztacie jako jedynym w obrębie 70 km kosztuje 500 zł.i tu jest pikuś....mam jeszcze dwie skrzynie autom.których nie znam stanu, i jeden manual z całym osprzętem do przeróbki ale jest problem z 3 biegiem.co w tej sytuacji może być najlepszym wyjściem bo mnie to trochę przerosło.....
kowal4217
 
 
 
Posty: 29
Dołączenie: 31 Maj 2011 17:08
Moje BMW: BMW 524 td e34 rok 1990 -dwie sztuki

Re: BMW 524 td automat

Postprzez iZzI » 04 Cze 2011 22:23

...wydaje sie że możesz mieć po prostu za mało oleju ,musisz dokładnie sprawdzić ...wg instrukcji powinno to sie odbyć w tej sposób :
- nagrzać silnik temperatura oleju przekładniowego powinna wynosić około 80 stopni
-ustawić nie załadowany samochód na równej nawierzchni:)
-pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 2 min.aby przekładnia hydrokinetyczna wypełniła się olejem
-pozostawic przekładnie w pozycji"P" i zaciągnąć hamulec awaryjny
-podczas sprawdzania silnik pracuje na biegu jałowym
-wykonać pomiar :)
uwaga :przy zbyt niskim poziomie oleju pompa zasysa powietrze ,co wyrażnie słychać, z tego powodu olej się pieni i może dojść do błednego odczytu
- w takim przypadku dolać oleju (na zgaszonym silniku) poczekać ok.2 minut i zrobić ponowny pomiar podczas pracy silnika
- po dokonaniu pomiaru przłełączyć dzwignie na wszystkie pozycje ,nastepnie właczyć na pozycje "P" i dokonać jeszcze raz pomiaru
natomiast co do wymiany skrzyni ,to jeżeli masz jeszcze dwa automaty to możesz wymienić na automat szybciej będzie,manual to troche wiecej zachodu
ale sprawdz ten olej dokładnie
iZZi Image
Awatar użytkownika
iZzI
 
 
 
Posty: 652
Dołączenie: 21 Mar 2008 20:31
Miejscowość: Zlotoryja
Moje BMW: E34 M21

Re: BMW 524 td automat

Postprzez kowal4217 » 04 Cze 2011 23:16

Do tej pory jak pytałem próbując przykumać wiedzy na temat automatów,spotykałem się z dziwnym spojrzeniem i zapytaniem -twoja wiedza to dla mnie interes?,zleć robotę to się zrobi,...a tu proszę..... piękne dzięki ....serdecznie pozdrawiam.
kowal4217
 
 
 
Posty: 29
Dołączenie: 31 Maj 2011 17:08
Moje BMW: BMW 524 td e34 rok 1990 -dwie sztuki

Re: BMW 524 td automat

Postprzez iZzI » 06 Cze 2011 08:36

...jak jakieś pytanie to pisz śmiało :), a tak na marginesie to napisz również co z tym olejem ?
iZZi Image
Awatar użytkownika
iZzI
 
 
 
Posty: 652
Dołączenie: 21 Mar 2008 20:31
Miejscowość: Zlotoryja
Moje BMW: E34 M21

Re: BMW 524 td automat

Postprzez kowal4217 » 06 Cze 2011 15:43

Piękne dzięki twoje instrukcje pomogły zrobiłem jak pisałeś .Pewnie chodziło o to ,że po zalaniu oleju (wcześniej ) nie robiłem waichowania na wszystkich biegach.tylko ...p... i ....d....A teraz od razu lepiej.I teraz mam tyko jeden problem a nie dwa.Pozostało mi zrobić coś z silnikiem.Silnik jest opocony pod uszczelką pod głowicą jak pracuje ma lekko nabrzmiałe przewody chłodnicze ,jak zrobię przygazówkę to gdzieś ucieka płyn chłodzący .Ciekawy jestem jaki koszt remontu.Czy nie lepiej będzie wymienić silnik bo mam drugi.Interesuje mnie też ,na czym polega zasada działania turbiny kiedy ona doładowuje silnik bo ja tego zbytnio nie odróżniam.Pozdrawiam i dziękuję.
kowal4217
 
 
 
Posty: 29
Dołączenie: 31 Maj 2011 17:08
Moje BMW: BMW 524 td e34 rok 1990 -dwie sztuki

Re: BMW 524 td automat

Postprzez iZzI » 06 Cze 2011 19:56

... co do remontu to wszystko zależy od tego co byś chciał robić ?jeżeli remont generalny to jakieś 3000zł wiec dość kosztowna operacja...ale z tego co piszesz to klasyfikuje uszczelke do wymiany ,a to (jak sam dasz rade)to jakieś 600-800zł ,uszczelka markowa np.Erling 250zł ,GOETZE w granicach 200zł, ewentualnie jakis "kondon" do 100zł
szpilki 250zł ,planowanie głowicy do 100zł +do tego olej filtry ,płyny.... co do turbosprężarki to im wiecej spalin tym większe cisnienie doładowania(które regulowane jest zaworem podcisnieniowym) max. moment obrotowy 220Nm dostepny jest przy 2400 obr.(generalnie dobrze zaczyna dawać już po przekroczeniu 2000 ,z kolei z kolektora dolotowego idzie wezyk na czujnik ciśnienia,który reguluje dawke paliwa...to tak ogólnikowo :)
iZZi Image
Awatar użytkownika
iZzI
 
 
 
Posty: 652
Dołączenie: 21 Mar 2008 20:31
Miejscowość: Zlotoryja
Moje BMW: E34 M21

Re: BMW 524 td automat

Postprzez kowal4217 » 12 Cze 2011 22:25

Czy szanowny kolega ma orięt czy można gdzieś kupić listwy boczne na drzwi,i drugie pytanko:czy to duży problem żeby założyć elektryczne szyby mam napędy i kable tylko co ze sterowaniem i zasilaniem?pozdrawiam.
kowal4217
 
 
 
Posty: 29
Dołączenie: 31 Maj 2011 17:08
Moje BMW: BMW 524 td e34 rok 1990 -dwie sztuki

Re: BMW 524 td automat

Postprzez iZzI » 13 Cze 2011 08:06

...listwy bez problem pownieneś kupić na pierwszym lepszym szrocie ,na allegro ... a odnośnie szyb to, sam zamierzam zamontować elektryke szyb i z tego co wyczytałem...sprawdzić musisz czy masz podciagniete przewody do sterowania(konsola miedzy fotelami) i do podłaczenia zasilania w drzwiach,do tego moduł komfortu (pod tylna kanapa,strona od kierowcy,pod czarną osłona) sprawdz jaki masz ....a jak nie masz tego wszystkiego to i tak jest możliwość ,zasilanie od centralnego ,jakiś bezpiecznik,i wyprowadzenie sterowania z włacznikiem gdzieś na drzwi(najprościej) ale przy takim montażu to konsultacje ze znajomym elektrykiem (bo ja z elektryki to jestem zielony)...
iZZi Image
Awatar użytkownika
iZzI
 
 
 
Posty: 652
Dołączenie: 21 Mar 2008 20:31
Miejscowość: Zlotoryja
Moje BMW: E34 M21

Re: BMW 524 td automat

Postprzez kowal4217 » 13 Cze 2011 22:10

Piszesz,,że z elektryki jesteś zielony,ja jestem szaro bury,ale jakoś do tej pory radzę sobie,do tego twoje wskazówki i się zrobi.Ale jest jeszcze coś co wykracza poza moje doświadczenie a mianowicie:czy jest różnica między silnikiem który pracuje z automatem a manualem.chodzi konkretnie o wał korbowy.Oddzieliłem silnik od skrzyni manualnej zdjąłem docisk , tarczę sprzęgłową i koło zamachowe aby przyjrzeć się wałowi i powstało pytanie czy taki silnik idzie namówić do współpracy z automatem czy różnica jest w kole zamachowym?czy coś jeszcze?jeden już znam ,drugi siedzi jeszcze w samochodzie, a ja zbieram info.ps w moim bmw pod siedzeniem jest tylko modół od centralnego , sterownik do wycieraczek ......noi sterownik do centralki na pilot,który sam zakładałem.....
kowal4217
 
 
 
Posty: 29
Dołączenie: 31 Maj 2011 17:08
Moje BMW: BMW 524 td e34 rok 1990 -dwie sztuki

Re: BMW 524 td automat

Postprzez iZzI » 14 Cze 2011 08:26

z ekonomicznego punktu widzenia było by to nieopłacalne ...kiedyś jak wysypał sie automat w e28 to wstawilismy manual ,żadnego problemu nie było wiec w e34 tez nie powinno być zadnych zmian,tu masz link przyda ci sie ...
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=23&fg=15
iZZi Image
Awatar użytkownika
iZzI
 
 
 
Posty: 652
Dołączenie: 21 Mar 2008 20:31
Miejscowość: Zlotoryja
Moje BMW: E34 M21

Re: BMW 524 td automat

Postprzez kowal4217 » 14 Cze 2011 19:22

dzięki za link -bardzo przydatne rzeczy opisane.a odnośnie mojego pytania,chodzi mi o to czy jak zmienialiście automat na manual ,czy musieliście zmieniać koło zamachowe przy silniku,te z wieńcem na rozruch
kowal4217
 
 
 
Posty: 29
Dołączenie: 31 Maj 2011 17:08
Moje BMW: BMW 524 td e34 rok 1990 -dwie sztuki

Następna

Powróć do E34

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 2 gości