Skocz do zawartości

bierze olej


blazej10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy! Panowie pomozcie i powiedzcie o co chodzi. mianowicie od poltora miesiaca jestem posiadaczem e90 2.5 xi przebieg 98 tys, od wymiany oleju po przejechaniu 3 tys kilometrow zapalila sie kontrolka ze trrzeba dolac litr oleju, udalem sie do serwisu w ktorym powiedziano mi ze to normalne. Nie chce mi sie w to wierzyc ze tak jest, bo okazalo by sie ze bierze wiecej niz maly fiat. Mam nadzieje ze znacie ten temat i pomozecie zlokalizowac usterke. Dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego luz!Ja mam 320d od nowosci i tez bierze olej.Wszystko zalezy od stylu jazdy.Bardzo dobrze traktuje auto...olej zmieniam co 10 tys,chlodzenie turbo,nie butuja zimnego silnika itp....wszystko zalezy od stylu jazdy,jak ostro smigam to na 5tys km musze dolac litr jak spokojnie jezdze to nic nie dolewam.Nie stresuj sie nowe silniki lubia sobie wypic.Widocznie musiales dac ostro w palnik.Zmien styl jazdy...chociaz chyba nie o to chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś myślałem że spalanie oleju 1l/1000 km to nadmierna ilość. Jednak parę osób wyprowadziło mnie z tego błędnego myślenia. Co więcej, instrukcja obsługi Bmw tylko to potwierdziła. Dopuszczalne jest nawet zużycie 1,5 l /1000km (na pewno sprawdzone w e32/e34/e39). Zerknijcie w instrukcje.
Prowadzę swoje życie, a nie BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. U mnie w N54 wystarczały dwa przeloty do DE i z powrotem po autobahnie (ok 3,5 kkm) żeby trzeba było dolać literek. Inna rzecz ze po zmianie oleju Castrol EGDE na Mobil 1 jakby go mniej ubywało, chociaż oliwa teoretycznie rzadsza (5W30).. Dlatego mam w niskim poważaniu Castrola.

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mówisz że po wymianie oleju musiałeś dolać litr po 3000 km.

Niestety wskaźnik elektroniczny nie jest zbyt dokładny.

U mnie w momencie gdy wskaźnik pokazuje dolej litr to czy doleje 0,5 litra czy 1 litr wskaźnik po dolaniu pokazuje maks.

Oczywiście jeśli dolejesz 0,5 wskaźnik pokaże po jakimś czasie żebyś znowu dolał litr a tak naprawdę zużyłeś tylko pół.

Czyli już dystans wydłuża ci się dwukrotnie.

Poczekaj aż znowu auto poprosi cię o litr , dolej 1 litr i wtedy zobacz ile przejedziesz.

Jeśli osiągniesz 6-8 tyś to norma jeśli 3 tyś to możliwe że gdzieś masz wyciek albo po prostu bierze.

Pamiętaj także że auta 90% użytkowników tu na forum nie biorą ani grama oleju , nie zużywają klocków hamulcowych i opon :-) .

Nie sugerował bym się raczej wypowiedziami ludzi którzy opisują diesele bo to kompletnie inne silniki.

 

Użytkuje aktualnie 5 aut każde w świetnym stanie każde bierze olej.

 

Auto Przebieg

Bmw 330i 100 000km 1 litr 8-10 tyś 0W40 czasem ostrzejsza jazda

Audi TT mk2 2.0 TFSI 49 000km 1 litr 7 tyś 5W30 czasem ostrzejsza jazda

Ford focus mk2 2.0 Zetec 120 000 km 1 litr 10 tyś 5W30 użytkowany przez kobietę :-)

Audi a3 2.0 TDI 150 000 km 1 litr na 12 tyś 5W30 użytkowany przez kobietę :-)

Ford tranzit 2.0 ????????? Km 1 litr na 2 tyś 10W40 :-) (najmniej zawodne auto z całej plejady) wół roboczy

 

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent wpisuje takie 1.5l na 1000 km jako normę, oczywiście, przecież musi się jakoś zabezpieczyć.

Miałem już kilka samochodów BMW, i benzyny, i diesle i w benzynie jeździłem od wymiany do wymiany i fakt, zawsze po 10k km miałem oleju na pierwszej kresce, trochę paliły. Diesle mam od kilku lat i żaden nie bierze/nie brał mi ani mililitra, a często robię długie trasy i rozpędzam się w okolice prędkości maksymalnej. Moim zdaniem, jeśli samochód bierze olej to są tylko 4 powody: wyciek, złe dotarcie od nowości, wada fabryczna lub ciągłe ciągnięcie do obrotów max. (szczególnie w benzynie). Tak po za tym to powinno być git. Jeśli auto ma przebieg 100k km i pali olej to już nic nie da się zrobić. Będzie palić do końca życia.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Od Pana mechanika z BMW Inchcape z Warszawy dowiedziałem się że istnieje pewna zależność. Im większy silnik tym bardziej dopracowany i mniej zużywa olej. U mnie to się sprawdza.

Moja 335i przez ok 22 000 km (wg komputera) nie wzieła nic oleju.

W domu mamy 320i która po podobnym przebiegu potrzebowała co najmniej litr oleju (może i więcej, cieżko stwierdzić bo część km na tym oleju zrobiła poprzednia właścicielka, która też mogła coś dolewać)

Nie musze chyba dodawać ze 335i jeżdzę DUŻO szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Może to zależy od tego jak się jeździ. Ja jeżdżę głównie po mieście i np. na światłach nie żałuję gazu (co nieznaczny, że pałuje po mieście :P) . Z drugiej strony nie często robię trasy gdzie się jedzie ze stałą prędkością. Jazda na trasie czy autostradami wydłuża czas użytkowania oleju i silnik wtedy też pewnie mniej bierze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaję że forumowicze traktują to forum jako potencjalne miejsce w którym sprzedadzą swoje auto.

Z tego powodu nikt nie napisze że bierze mu olej.

Inna sprawa że w narodzie Polskim panuje jakiś zabobon z tym braniem oleju.

W każdym serwisie mówią że to norma że bierze tyle i tyle , że nie trzeba wymieniać łańcucha w silniku, ze nie trzeba wymieniać oleju w skrzyni....

A Polak i tak swoje wie i jak mu bierze litr na 10 tyś to będzie wymieniał olej co 10 tyś i mówił ze od wymiany do wymiany mu nic nie bierze.

BMW to moje 14 auto, każde poprzednie brało więcej lub mniej oleju.

Nie posiadałem jeszcze auta które nie brało nic albo 100ml na 10 tyś :-).

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Widzę, że kolega lepiej wie co się dzieje z moim autem niż ja.

Tak jak pisałem w 320i oleju ubywa, w 335i NIE. Może komputer popsuty i jeżdzę bez oleju :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nie miales 330i i M54 :)

przy ostrej jezdzie 1l na 1500 km bierze...

To sporo, ale mi np 1.8T (silnik podłużny, nie pamiętam kodu) w AUDI też potrafił tyle brać. Obecna e90 nie bierze nic, a przynajmniej nie tyle bym widział, że trzeba cokolwiek dolewać, a po doświadczeniach z różnymi 1.8T VAG, sprawdzam to regularnie na bagnecie :P

Nawet nie wiem jaki mi olej zalali w ASO :mrgreen:

Wracając do Beemek to e30 318i BRAŁO, e30 318is NIE, 535 i 528 (odpowiednio e34 i e39) brały z czego 535 to żłopało. Obecne e46, e53 i e90 NIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje koledzy za wypowiedzi, powiem tak jest to dla mnie dziwne bo mialem w zyciu starsze auta i nie braly tyle oleju co bmw po prostu widze ze jest to robione celowo przez producenta zeby dolewac:) nic juz z tym nie zrobimy po prostu tak juz musi byc, bo w serwisie powiedziano mi ze norma jest 0.7 litra na 1000km wiec i tak jeszcze u mnie do normy daleko:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moja 330d wzięła 200ml przez 15 tys km. W przypadku autora wątku zużycie oleju jest nienormalne. Z moich poprzednich aut największe zużycie oleju to 1l na 10tys km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.