• Reklama

Czy warto kupić BMW i e34 czy e39 525i

Zagadnienia inne niż te wyszczególnione w pozostałych działach. Wszelkie pytania techniczne oraz dotyczące konkretnych modeli proszę pisać w odpowiednich do tego działach!

Czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, informacje o kradzieżach, porównania modeli.

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, trzastek, voshon

Czy warto kupić BMW i e34 czy e39 525i

Postprzez Arbiter » 20 Paź 2005 18:32

Witam Państwa
Od kilku miesięcy zastanawiam sie nad zmiana auta na BMW. Przegladalem juz sporo allegro i teraz nadeszła pora na pytania do specjalistów od tej branży.

Nie wiem mianowicie, jaki model wybrać. Jestem zdecydowany na piątkę, ale czy E34 czy E39 - to stanowi zagadkę. Za E34 przemawia niższa cena zakupu, a za E39 wygląd.
Mierząc w E34 myślę nad rocznikiem około 1994, i to chyba byłby już w miarę dobry model. Z kolei e39 bym musiał celować w coś z 1996 czyli niewiele nowsze.
NAuczony doświadczeniami nie boję się wieku samochodu lecz uważam ze bardziej istotny jest stan techniczny konkretnego egzemplarza.

Do tej pory nie miałem zadnego styku z BMW, Znaczy poza tym, ze sie przejechałem kilka razy - ale to były nowki e39 535i oraz ostatnio e60 530. I tak naprawde nie wiem czy mi sie spodoba taki wóz ze wzgledu na to że to sedan oraz ten tylny napęd. Troche boje się wracać do tylnego, bardzo dobrze mi się śmiga przednim. No i własnie tak sobie myślę, ze jak kupie tanie e34, nie spodoba się, to spycham i wracam do japonii - wtedy kupię sobię np mazdę, czy accorda.

Z kolei inwestycja w e39 - ładniejsze auto ale sporo droższe. A chyba jeśli chodzi o jakość jazdy, wnetrze oforuje podobne osiągi i radość.

I jeszcze jedno pytanie - o cenę. Interesują mnie modele z silnikim 525i vanos. Duzo obserwowalem modeli na allegro. Wywnioskowalem ze na dobre e34 muszę wydać około 14kpln. Czy tak jest?
A jak z tym e39? Bo widzę modele w cenie 23kPLN ale nie chce mi się wierzyc ze taka fura moze tak mało kosztować. Ile polecilibyscie wydać na e39 zeby nie kupić trupa?
Interesuje mnie tylko sedan, bez skóry. Raczej silnik vanos 525 bo 520 za słaby jak słyszałem. Pojdzie do gazu.
Ostatnio edytowany przez Arbiter, 20 Paź 2005 18:48, edytowano w sumie 1 raz
Arbiter
 
 
 
Posty: 21
Dołączenie: 20 Paź 2005 18:19
Miejscowość: Warszawa

Re: Czy warto kupić i jaki kupić model:)

Postprzez Michał525i » 20 Paź 2005 18:46

Arbiter napisał(a):
I jeszcze jedno pytanie - o cenę. Interesują mnie modele z silnikim 525i vanos. Duzo obserwowalem modeli na allegro. Wywnioskowalem ze na dobre e34 muszę wydać około 14kpln. Czy tak jest?
A jak z tym e39? Bo widzę modele w cenie 23kPLN ale nie chce mi się wierzyc ze taka fura moze tak mało kosztować. Ile polecilibyscie wydać na e39 zeby nie kupić trupa?


Za dobrze utrzymane E34 94r. to 14 tys ci nie starczy :mrgreen:
Zreszta sam napisales ze wazniejszy jest stan techniczny a to kosztuje.

Arbiter napisał(a): Do tej pory nie miałem zadnego styku z BMW, Znaczy poza tym, ze sie przejechałem kilka razy - ale to były nowki e39 535i oraz ostatnio e60 530. I tak naprawde nie wiem czy mi sie spodoba taki wóz ze wzgledu na to że to sedan oraz ten tylny napęd. Troche boje się wracać do tylnego, bardzo dobrze mi się śmiga przednim. No i własnie tak sobie myślę, ze jak kupie tanie e34, nie spodoba się, to spycham i wracam do japonii - wtedy kupię sobię np mazdę, czy accorda.


Z tego co wiem to mozna tez kupic kombi :mrgreen:
Ale moze lepiej pozostan przy japonczykach :mad2: Przeciez zima idzie :twisted2:
Pozdro
Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)
Image
Michał525i
 
 
 
Posty: 270
Dołączenie: 28 Wrz 2005 19:51
Miejscowość: Wielkopolska
Moje BMW: E38 M60 B30 1995r.

Re: Czy warto kupić i jaki kupić model:)

Postprzez Arbiter » 20 Paź 2005 18:52

Michał525i napisał(a):Za dobrze utrzymane E34 94r. to 14 tys ci nie starczy :mrgreen:
Zreszta sam napisales ze wazniejszy jest stan techniczny a to kosztuje.


Oki - czyli ile szykować na dobre e34? rok moze byc nawet 92, o ile korozja nie trafia tych samochodow. Bo jeszcze trzeba dołożyc na gazor - wiec te 4kpln w rezerwie,

Michał525i napisał(a):Z tego co wiem to mozna tez kupic kombi :mrgreen:
Ale moze lepiej pozostan przy japonczykach :mad2: Przeciez zima idzie :twisted2:
Pozdro


Kombi odpada bo mi sie nie podoba.

co do zimy to na pewno bym potrzebowal troche czasu na przerzucenie sie na tylny naped. Choc jezdzic sie nauczylem wlasnie tylnymi pedami i po przesiadce na przedni troche cierpiałem. Teraz bym pocierpiał z tyłem troche hehe.
Arbiter
 
 
 
Posty: 21
Dołączenie: 20 Paź 2005 18:19
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Brutus » 20 Paź 2005 19:00

Z tego co zrozumialem, to fundusz masz racej skromny. Moja opinia jest taka, ze lepiej kupic taniej starszy o rok, czy dwa samochod, ale za to zadbany i wyposazony, niz padake, za to mlodsza rocznikiem i modelem. Najwazniejszy jest stan techniczny. A co do silnika, zareczam Ci, ze dwulitrowka bez problemu poradzi sobie z Twiom japonczykiem, wiec do zawalidrog raczej nie nalezy. :D
Nie rozumiem tez, dlaczego wszyscy co nie mieli stycznisci, tak demonizuja tylny naped :shock: Od kilku lat jezdze tylko samochodami z tylnym napedem, a jezdze duzo.
Ostatnio edytowany przez Brutus, 20 Paź 2005 19:03, edytowano w sumie 1 raz
Brutus
 
 
 
Posty: 487
Dołączenie: 29 Cze 2005 13:56
Miejscowość: Gorzow Wlkp

Postprzez budek » 20 Paź 2005 19:01

witaj Arbiter

ja od pół roku jeżdżę e39 '98 touring, automat 2,5 poj. 170 KM i jestem baaaardzo :D :D :D zadowolony. w kwietniu dałem za nią 40 koła (posiadała już gaz sekwencyjny). teraz taki model z tego co widziałem kosztuje ok 33-35 koła a nawet i 40. wydaje mi się że niestety za zadbane modele trzeba wyłożyć więcej a i warto.
e34 w tej poj. 2,5 mają 193 KM. co do wnętrza beemki to rzecz gustu, e39 wygląda lepiej (moim zdaniem oczywiście) szczególnie z "boazerią" wygląda super.
co do jazdy zimą nie mam doświadczenia z tylnim napędem ale z tego co wiem ASC znakomicie wywiązuje sie ze swojego zadania (oczywiście w granicach rosądku)
ewentualnie napęd 4x4 koła ix
co do aut. skrz. bieg. super, jedna wada nie można rwać kapcia
budek
 
 
 
Posty: 33
Dołączenie: 20 Lip 2005 23:44
Miejscowość: Gdynia

Postprzez Panfil - BMW Klub Polska » 20 Paź 2005 19:08

Ja polecalbym Ci E34 - najlepiej niedawno sprowadzone, z potwierdzonym przebiegiem i bezwypadkowe. Cos takiego jak moj AC Schnitzer z avatarka.
Naprawde w tej chwili mozna takie znalezc, albo samemu sprowadzic z Niemiec wcale niedrogo.
Ostatnio moj znajomy kupil E34 TDS-a z 1994 roku, samochod jest naprawde w dobrym stanie. Kosztowal 14,5 tys PLN.

E39 jest fajniejszym i nowoczesniejszym samochodem, ale koszty utrzymania moga byc sporo wyzsze - wszystko oczywiscie zalezy od konkretnego egzemplarza.
W Niemczech E39 w rozsadnym stanie widzialem za ok 7 tys EUR.

A co do tylnego napedu w zimie: ja zdecydowanie wole, jak na sliskiej nawierzchni czuje, ze najpierw zarzuca mi tyl i mam czas na delikatne ujecie gazu i kontre (i spora szanse na 'wyprostowanie' samochodu), niz jak samochod wyjezdza mi przodem z zakretu i 'zaloga do modlitwy' ;).
W BMW dla mnie najfajniejszy jest rozklad mas bliski idealnemu, a dopiero potem to, ze napedzana jest 'wlasciwa' os.
Byly:
E36 318is Coupe
E32 750i
E30 318i
E36 320i Touring
E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)
E38 730i Indyvidual
E23 732i
Awatar użytkownika
Panfil - BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 3791
Dołączenie: 02 Lut 2004 14:40
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E36 323Ti 1997

Postprzez Arbiter » 20 Paź 2005 19:15

Brutus napisał(a):Z tego co zrozumialem, to fundusz masz racej skromny. Moja opinia jest taka, ze lepiej kupic taniej starszy o rok, czy dwa samochod, ale za to zadbany i wyposazony, niz padake, za to mlodsza rocznikiem i modelem. Najwazniejszy jest stan techniczny. A co do silnika, zareczam Ci, ze dwulitrowka bez problemu poradzi sobie z Twiom japonczykiem, wiec do zawalidrog raczej nie nalezy. :D
Nie rozumiem tez, dlaczego wszyscy co nie mieli stycznisci, tak demonizuja tylny naped :shock: Od kilku lat jezdze tylko samochodami z tylnym napedem, a jezdze duzo.


Fundusz mam taki - jesli e34 to gdzies 11 do 15 kPLN. Jesli e39 to bym wtedy przeznaczył nie więcej niż 30kPLN

Dwulitrówka zapewne poradzi sobie z moja mazdą która ma 90KM. Co więcej, wydaje mi sie ze skoro ma te 150KM to przy odpowiednim operowaniu lewarkiem też jest w stanie coś pocisnąć. Ale tak sobie wymysliłem zeby raz mieć samochód który ma troche mocy.

Bo jaka jest przewaga 520 nad 525? Słyszałem że spala podobne ilości paliwa a powera ma mniej. I jakoś wszyscy mówią ze to za mały silnik do dużej fury. Czy 520 bedzie znacząco tańsze w zakupie od 525? (vanosy)


Jest jeszcze jedna alternatywa - kupić w naprawdę dobrym stanie e34 z np 1989 i z silnikiem 12v. Sasiad takie sprowadził z niemczurów - koszt 5kPLN, wprawdzie 2.0 - ale za to jaka cena! To już w ogóle wtedy można spróbowac przygody z beemką za grosze
Arbiter
 
 
 
Posty: 21
Dołączenie: 20 Paź 2005 18:19
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Arbiter » 20 Paź 2005 19:22

budek napisał(a):e34 w tej poj. 2,5 mają 193 KM. co do wnętrza beemki to rzecz gustu, e39 wygląda lepiej (moim zdaniem oczywiście) szczególnie z "boazerią" wygląda super.


Wygląda naprawdę spoko. I to jest fajne w modelu e39, że był tak długo produkowany i wcale się nie opatrzył

e34 ma za to troche negatywny wizerunek (dresiarstwo)

co do jazdy zimą nie mam doświadczenia z tylnim napędem ale z tego co wiem ASC znakomicie wywiązuje sie ze swojego zadania (oczywiście w granicach rosądku)
ewentualnie napęd 4x4 koła ix


Gdybym miał taki systemik to bym musiał go wyłączac, bo nie lubię jak samochód ingeruje w prowadzenie.


co do aut. skrz. bieg. super, jedna wada nie można rwać kapcia


Trzeba to lubić. POdobnie jak w przypadku abs ESP ASC itp :) Jezdziłem automatami - ale na chwilę obecną jeszcze do tego nie dorosłem. Czasem bym sobie lubił strzelić ze sprzęgła z dwójki na jakimś fajnym łuku
Arbiter
 
 
 
Posty: 21
Dołączenie: 20 Paź 2005 18:19
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Arbiter » 20 Paź 2005 19:43

Panfil - BMW Klub Polska napisał(a):Ja polecalbym Ci E34 - najlepiej niedawno sprowadzone, z potwierdzonym przebiegiem i bezwypadkowe. Cos takiego jak moj AC Schnitzer z avatarka.



Też się bardziej temu skłaniam. Bo przynajmniej będzie tanio. I może wybrać łatwiej dobry egzemplarz. JEdno jest pewne - korbki w szybach odpadają...

A co do tylnego napedu w zimie: ja zdecydowanie wole, jak na sliskiej nawierzchni czuje, ze najpierw zarzuca mi tyl i mam czas na delikatne ujecie gazu i kontre (i spora szanse na 'wyprostowanie' samochodu), niz jak samochod wyjezdza mi przodem z zakretu i 'zaloga do modlitwy' ;).
W BMW dla mnie najfajniejszy jest rozklad mas bliski idealnemu, a dopiero potem to, ze napedzana jest 'wlasciwa' os.


Z przednim napędem nie jest tak źle jak by się wydawało. Można go tez zmuszać do nadsterowności i jeżdzić jak tylnym napędem. A przy okazji jak coś nie wyjdzie to większe szanse na ratunek. W przednim napędzie prześlizgałem sie 100kkm i były różne kryzysy ale nigdy nie urwałem tylnego koła. A obawiam się, że w przypadku bmw i 525 moze czasem coś nie wyjść i krawężnik zaatakuje;)
Arbiter
 
 
 
Posty: 21
Dołączenie: 20 Paź 2005 18:19
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Brutus » 20 Paź 2005 19:57

Dresiarstwo :duh:
Jak chcesz auto dla dresa, to kup sobie Calibre, to dopiero dres, albo Golfa "Riger Tuning" koniecznie z niebieskimi zarowkami, koncowka wydechu i srednicy 20 cm, czarnymi szybami i duzym napisem SONY :duh:

A tak na powaznie, to Ty chcialbys miec BMW, czy chcialbys miec tanio? Bo te dwa jakos nie ida w parze :D
Brutus
 
 
 
Posty: 487
Dołączenie: 29 Cze 2005 13:56
Miejscowość: Gorzow Wlkp

Postprzez Brutus » 20 Paź 2005 20:00

Powiem Ci tak: jak kupowalem swojego, to tez sie rozgladalem wlasnie za 2,5 ze wzgledu na wieksza moc, ale ze trzafila mi sie naprawde sliczna 2,0? Coz, wzialem i nie zaluje. Jak czesto jezdzisz ze wskazowka obrotomierza na czerwonym polu?
Brutus
 
 
 
Posty: 487
Dołączenie: 29 Cze 2005 13:56
Miejscowość: Gorzow Wlkp

Postprzez Arbiter » 20 Paź 2005 20:00

Brutus napisał(a):A tak na powaznie, to Ty chcialbys miec BMW, czy chcialbys miec tanio? Bo te dwa jakos nie ida w parze :D


Dlaczego nie idą. Skoro za 10k można kupić e34?

ja kupiłem w 2002 roku mazdę za 11k i wyszło dobrze i tanio. Myślę, że tym razem też może sie udać tymbardziej że podaż jest dużo większa
Arbiter
 
 
 
Posty: 21
Dołączenie: 20 Paź 2005 18:19
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Arbiter » 20 Paź 2005 20:19

Brutus napisał(a):Powiem Ci tak: jak kupowalem swojego, to tez sie rozgladalem wlasnie za 2,5 ze wzgledu na wieksza moc, ale ze trzafila mi sie naprawde sliczna 2,0? Coz, wzialem i nie zaluje. Jak czesto jezdzisz ze wskazowka obrotomierza na czerwonym polu?


100% mocy raczej wykorzystuje na bieżąco. Jazda bokami też będzie i takie atrakcje http://arbiter.pl/filmy/a360sparksd.avi także również
Arbiter
 
 
 
Posty: 21
Dołączenie: 20 Paź 2005 18:19
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Panfil - BMW Klub Polska » 20 Paź 2005 21:23

To prawda, ze w FWD tez da sie uzyskac nadsterownosc. Ale co RWD, to RWD :D .
W samochodach z przednim napedem najwiekszym problemem jest dla mnie to, ze w wiekszosci przypadkow rozklad mas jest niekorzystny - kupa gratow z przodu, lekki tyl.

Niezaleznie od tego, czy kupisz E34, czy E39, nie warto oszczedzac na serwisie. Nie mowie tu o tym, ze trzeba koniecznie jezdzic do ASO, tylko o tym, ze prawidlowo serwisowane BMW powinno sie odwdzieczyc bezproblemowa eksploatacja. Przynajmniej tak jest w moim przypadku, a jezdze juz czwartym BMW.

BTW: Fajny Ci wyszedl Aaltonen :D . Mysle, ze BMW sprawi Ci wiele przyjemnosci.
Byly:
E36 318is Coupe
E32 750i
E30 318i
E36 320i Touring
E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)
E38 730i Indyvidual
E23 732i
Awatar użytkownika
Panfil - BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 3791
Dołączenie: 02 Lut 2004 14:40
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E36 323Ti 1997

Postprzez MArcin 850i » 20 Paź 2005 22:21

Moje 3 grosze:
1. Tylni naped to sama radosc /nie taki diabel straszny/
2. Silnik tylko 2.5, jak nie wiekszy
3. Ja bym bral e39
MArcin 850i
 
 
 
Posty: 2102
Dołączenie: 28 Kwi 2005 17:57
Miejscowość: WSC

Następna

Powróć do Inne zagadnienia wokół BMW

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Sołtys oraz 2 gości