Skocz do zawartości

525 tds - falowanie wolnych obrotów


gregorian_chant

Rekomendowane odpowiedzi

Falowanie na wolnych obrotach w 2,5 TD(S) , jest wynikiem braku możliwości dostrojenia dawki zaprogramowanej z dawką faktyczną.

Częstym problemem tego zjawiska jest kończący się rozdzielacz na pompie wtryskowej w wyniku czego, każdy prawie właściciel auta z tym silnikiem próbuje ratować się w tani sposób. Udaje się do mechanika, który podnosi dawkę paliwa zwiększając w ten sposób zrywność auta, lub możliwość lepszego odpalania na ciepłym silniku, ale nie zdaje sobie sprawy z tego, że dawka ta jest po odpaleniu za wysoka i po pokonaniu kilku kilometrów autem moduł wykrywa ją i próbuje w jakiś sposób dostroić się do niej. W wyniku tego, że silnik na obniżenie dawki przez moduł nie reaguje ratuje sytuację falowaniem.

To jest najczęstszy przypadek z jakim sie spotykam.

Ale takie same objawy występują przy niskiej dawce fizycznej paliwa w wyniku zużywania się rozdzielacza - wystarczy wówczas spróbować wgrać inny soft dla innej, mechanicznej w związku z zużyciem, konfiguracji pompy, co często pomaga.

Jednakże każde falowanie w tych silnikach spowodowane jest brakiem zakresu regulacyjnego przez moduł, stanem faktycznym pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem, że jest to do regulacji :roll:

 

 

bo ja w sumie nam podobny problem, wygląda to tak że: jak odpale to obroty rosną tak do 1100-1200, jak tylko wcisne hamulec (wystarczy lekko) to obroty spadają do 800-900 tzn. tak jak powinno być. I nie ma znaczenia czy jest na P, R, N, D itd. (bo mam automatyczną skrzynie). nie występuje tu żadne falowanie, czasami tylko lekko szarpie na biegu i na hamulcu.

Więc jaka może być przyczyna tego zjawiska, czy to jest coś podobnego :?: :worried:

Bayerische Motoren Werke http://img482.imageshack.us/img482/7716/bmwsmiley9vq.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

winny jest wlasnie uszkodzony sterownik pompy, podjedz do kogos na komputer to moze jeszcze uda sie go podciagnac - wyregulowac tak aby pracowal w innym zakresie.

 

Swego czasu waldek500 napisal ze koszt takiego sterownika to 550 pln za nowy - ale szczerze mowiac szukalem i w takiej cenie nie znalazlem :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie faluje chwilę po uruchomieniu silnika i po puszczeniu gazu (tak ze 3-4 razy pofaluje i stabilizuje się na jałowym). Włączony kierunkowskaz -oczywiście fale całyczas. Czy to początek problemu (czyt.: "jeszcze trochę pojeżdzę":), czy też koniec (="poprzednik już się ratował - następny etap wymiana pompy :(?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jezdzic z tym mozna ale jest to bardzo denerwujace - to falowanie. Poza tym im bardziej postepuje ta "choroba" tym słabsze staje sie nase ukochane BMW-u.

Regenerowac sie tego sterownika nie da wiec teksty p.Kazia typu "1000 zł. po regeneracji + 300 wymiana" mozna sobie odpuscic - auto nie bedzie jezdzilo tak jak trzeba.

Najlepiej kupic nowy - koszt cos ponad 2000 zl, ale jeszczelepiej kupic cala pompe - koszt ok.3400zł. Moim zdaniem wymiana samego sterownika nie ma sensu bo pompa to nie tylko sterownik.

 

Uzasadnienie:

- koszt sterownika 2200zł,

- trzeba wiedziec ze reszta pompy jest sprawna, sprawdzenie kosztuje zalezy teraz kto robi i gdzie od 300 zł p.Kazio do 700zł sewis Boscha,

- wymiana i regulacje od 200-400zł

SUMA = 2200+((300+700)/2)+((200+400)/2)=2200+500+300=3000

powiedzmy ze jest ok. wydajesz 3000 zł jezdzisz 3 miesiace i pada Ci tłokorozdzielacz pompy (podaje ciśnienie na wtryski), objawy - nie pali na ciepłym silniku - też często się zdaża, znowu wydajesz kase:

- koszt tłokorozdzielacza 1800 zł,

- koszt regeneracji pompy 700zł (to potrafi zrobić dobrze tylko Bosch więc dlatego te 700 bo w innym wypadku zmarnujesz całą kasę)

- koszt wymiany 200-400zł,

SUMA = 1800+700+((200+400)/2)=1800+700+300=2800

 

W sumie wydasz 3000+2800=5800

 

Nie wiem co się opłaca - grzebanie dwa razy w silniku, dwa dni urlopu, wydanie takiej kasy 5800zł, i dalej mamy stara pompę tylko z nowymi częściami, czy wymiana na nowa pompę (po tzw.: regeneracji z programu wymiany BX Boscha) w której nikt nie grzebał, z gwarancją i plombami. Taką nową pompę tylko się wymienia i ustawia jedynie kąt wtrysku, odpalasz auto, wyjezdzasz z warsztatu i już się w nim nie pokazujesz, a koszt 3400 ni jak się ma do 5800zł.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

A-ha, dla potwierdzenia:

 

tak wygląda pompa wtryskowa do BMW 525tds po 94r. produkcji,

jest to pompa z programu wymiany BX firmy Bosch wg. katalogu po regeneracji. Wiem że to słowo po regeneracji brzmi dziwnie ale jest to nowa pompa, przychodzi w oryginalnie zapakowanym pudełku Boscha z papierami i gwarancją, wcale nie wygląda na regenerowaną.

Gość w Boschu powiedział mi że pompy te są specjalnie oznaczone innymi numerami katalogowymi żeby cena była bardziej dostepna dla klientów. Normalnie nowa (taka fabryczna z numerem katalogowym prosto z ETK kosztje 2x wiecej).

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img388.imageshack.us/img388/1872/pompa111rs.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img388.imageshack.us/img388/5732/pompa222ti.jpg

 

Zdjecia zapożyczyłem od Felix-a - napewno wyraza na to zgodę :D

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzic z tym mozna ale jest to bardzo denerwujace - to falowanie. Poza tym im bardziej postepuje ta "choroba" tym słabsze staje sie nase ukochane BMW-u.

 

kwoty straszne :jawdrop: ale co się stanie jak nic z tym się nie zrobi i dalej bedzie się jeździć, przestanie w końcu działać? czy poprostu bedzie źle działało i denerwowało?

 

 

:roll:

Bayerische Motoren Werke http://img482.imageshack.us/img482/7716/bmwsmiley9vq.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Auto bedzie coraz słabsze, bedzie gasło np.: na wolnych obrotach, po pewnym czasie zacznie wystepowac dziura w gazie (pomiedzy 1500-2200 br/min), zacznie zle palic na cieplym silniku, i bedzie to bardzo denerwujace.

 

W koncu dojdzie do tego ze auto nie bedzie reagowalo na pedal gazu lub bedzie reagowalo ale tylko na cieplym silniku lub bedzie reagowalo z duzym (kilka sek.) opoznieniem.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A-ha, dla potwierdzenia:

 

tak wygląda pompa wtryskowa do BMW 525tds po 94r. produkcji,

jest to pompa z programu wymiany BX firmy Bosch wg. katalogu po regeneracji. Wiem że to słowo po regeneracji brzmi dziwnie ale jest to nowa pompa, przychodzi w oryginalnie zapakowanym pudełku Boscha z papierami i gwarancją, wcale nie wygląda na regenerowaną.

Gość w Boschu powiedział mi że pompy te są specjalnie oznaczone innymi numerami katalogowymi żeby cena była bardziej dostepna dla klientów. Normalnie nowa (taka fabryczna z numerem katalogowym prosto z ETK kosztje 2x wiecej).

 

Ile kosztuje pompa z programu wymiany BX firmy Bosch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nęka mnie podobna przypadłość w TDSie. Na wolnych obrotach jakby przerywało, czuć delikatne wibracje w równych odstępach czasu ale tylko w zakresie obrótów 600-800 wyżej ustępuje to zjawisko ew. staje się niezauważalne. Po rozgrzaniu zjawisko ustępuje ale coś jeszcze da się wyczuć. I teraz pytanie od czego zacząć ? Dodam ze spalanie jak na TDS jest ładne- trasa z prędkościami rzędu 100-120 6l/100, miasto ostatnio nawet 8,5/100 ale norma dochodzi do 10l/100. Mułowaty nie jest raczej 180km/h(4osoby)to żaden problem bez problemu mógł więcej ale koniec obwodnicy Radzymina. Odpalanie bajka zarówno jak zimny i ciepły.

Trochę zaczął hałasować po wymianie oleju ale szczerze nie pamiętam czy te objawy były przed wymianą. Ma ktoś może pojęcie co moze być przyczyną tej niezbyt uciążliwej ale denerwującej przypadłości?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

To może byc sterownik pompy - to falowanie, a co puka w silniku to już nie mam pomysłów - może rozrząd, może terkota napinacz paska, może szumią łożyska alternatora - nie mam pojęcia trzeba dokładnie wybadać miejsce hałasu.

Napisz na priva do Felix-a blisko mieszka może Ci pomoże - przerobił dobrze tds-a, bardzo dużo już wie o tych silnikach. Ja mieszkam we Wrocku więc spotkanie jest raczej niemożliwe.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW Klub Polska

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
witam mam taki problem........jak silnik jest zimny lub ostygnie to odpala bez problemu, ale jak sie nagrzeje to nie chce odpalic. Malo tego jak zimny odpali z tłumika leci czyste powietrze a po chwili pokazuje sie para i zaczyna kopcic bialym dymkiem, napewno jest to para wodna, silnik zalany jest plynem ale z dziurki w tlumiku kapie woda.Czyscilem zbiornik bo myslalem ze w paliwie jest woda ale to nic nie dalo spuscilem cale paliwo i wlalem nowe ale to nic nie dalo.(samochud stal 2 lata bez silika i wstawilem drugi taki sam i dzieja sie takie rzeczy)prosze o pomoc???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.