• Reklama

530D koło pasowe? [zdjęcia]

M47N2 (520d), M54 (520i, 525i, 530i), M57N (525d, 530d, 535d), M57N2 (525d, 530d, 530xd, 535d), N52 (523i, 523Li, 525i, 525Li, 525xi, 530i, 530Li, 530xi), N52N (523i, 525i, 528i, 528xi, 530i, 530xi), N53 (523i, 525i, 525xi, 530i, 530xi), N54 (535i, 535xi), N62 (545i), N62N (540i, 550i), S85 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

530D koło pasowe? [zdjęcia]

Postprzez bart80PL » 17 Sty 2011 21:10

Witam wszystkich!

to jest mój pierwszy post, więc grzecznie się przywitam :oops: i z góry dziękuję za informacje jakie znalazłem przed zakupem auta na tym forum :cool2: :cool2: :cool2: (bliźniaczy post także na bmw5r). Do tej pory w niczym pomóc nie mogłem, więc siedziałem cicho :D do pierwszej usterki :(

Przejrzałem forum i diagnoza forumowa jest koło pasowe i wszystkie znaki na niebie o tym świadczą, nawet moment, w którym się zorientowałem, że coś jest nie tak.. ruszanie spod marketu - to jakieś fatum? 80% przypadków piszecie "ruszając spod marketu..." "odjeżdżając spod marketu..." :P btw market francuski może powinienem jeździć do lidla albo aldi :D a tak poważnie:

Po odpaleniu auta od razu wyczułem "niestandardowe" drgania silnika (rzucanie), żadnych błędów (check OK) , klima OK, ładowanie OK, ale ale brak wspomagania :( przejechałem autem 500 m i zauważyłem, że na obrotach wyższych jest OK (jak wrzucę D lub R - wciśnięty hamulec - rzuca silnikiem mocniej niż na N) zatrzymałem się i zajrzałem pod maskę. Wyczułem smród spalenizny nie ON tylko guma oraz lekki dymek, sprawdziłam temp. auta i stwierdziłem, że do domu mam 5km, wiec zaryzykowałem i dojechałem bez problemu (turbo OK).

Z deczka przestraszony pospieszyłem na forum i znalazłem diagnozę jako koło pasowe. Zszedłem do garażu z latareczką + aparat i poza, jak sądzę, kawałkami sfajczonej gumy na spodniej pokrywie silnika nic nie znalazłem:

Image
Image

Trochę się bałem, że to koło dwumasowe, ale po tym zapachu spalenizny myślę, że to koło pasowe. Mechanik we wrocku powiedział, żebym wybrał sobie moment bez korków (ta jasne.. chyba 3 rano :D ) i spokojnie bez kręcenia kierownicą na postoju przyjechał do niego (ok 11km) - myślicie, że to bezpieczne czy lepiej laweta? Dodam, że nie zapalają mi się kontrolki od ładowania itp. i tak sobie pomyślałem, żeby w tym ukrytym menu odpalić pokazywanie temp. i się wybrać w podróż, wiem, że jak pasek nie będzie napędzał pompy wody to może być kuku.

Zamówiłem już koło pasowe + paski dla świętego spokoju, odpowiednio Corteco i Continental.

Czeka mnie jeszcze wymiana kolektora wydechowego (spaliny w kabinie) na ten żeliwny oraz klapeczki w kolektorze dolotowym - do tej pory chciałem nowy kolektor, ale bumka zjadła właśnie swój budżet napraw na ten rok :D

raz jeszcze dzięki za pomoc forumowiczów i let the show begin!!

bArT
z pozdrowieniami
bArT

Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44
Awatar użytkownika
bart80PL
 
 
 
Posty: 234
Dołączenie: 17 Lis 2010 17:17
Miejscowość: Wroc
Moje BMW: E60 530dA

Re: 530D koło pasowe? [zdjęcia]

Postprzez dimas » 17 Sty 2011 21:24

niestety nic ne pomoge w sprawie kola pasowego,ja jeszcze nie miaem tej "przyjemnosci"ale jak widac nie ominie to nkogo :cool2: tragedia
co do marketu to z poprzednim autem jak tylko pojechalem do ikea to mialem powazna awarie,raz wracalem z ikea do domu ponad 20km bez sprzegla,chyba to byl znak zeby kupic volvo a nie bmw :mrgreen:
a tak sie zapytam jeszcze jaki przebieg ma auto?
Image

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
dimas
 
 
 
Posty: 166
Dołączenie: 08 Lip 2010 20:46
Moje BMW: e61 525d

Re: 530D koło pasowe? [zdjęcia]

Postprzez bart80PL » 17 Sty 2011 21:28

dimas napisał(a):niestety nic ne pomoge w sprawie kola pasowego,ja jeszcze nie miaem tej "przyjemnosci"ale jak widac nie ominie to nkogo :cool2: tragedia
co do marketu to z poprzednim autem jak tylko pojechalem do ikea to mialem powazna awarie,raz wracalem z ikea do domu ponad 20km bez sprzegla,chyba to byl znak zeby kupic volvo a nie bmw :mrgreen:
a tak sie zapytam jeszcze jaki przebieg ma auto?


aa no właśnie zapomniałem napisać 203 k. i przed zakupem dwoiłem się i troiłem, żeby sprawdzić jego autentyczność. Z tego co czytałem to ludziom pada między 150 a 200 k.
z pozdrowieniami
bArT

Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44
Awatar użytkownika
bart80PL
 
 
 
Posty: 234
Dołączenie: 17 Lis 2010 17:17
Miejscowość: Wroc
Moje BMW: E60 530dA

Re: 530D koło pasowe? [zdjęcia]

Postprzez bart80PL » 17 Sty 2011 21:31

w sumie tak teraz doszło do mnie, że pewnie przy odpalaniu furki pierwsze szarpnięcie paskami i resztą osprzętu powoduje oberwanie tego koła :( stąd pewnie usterki występują prawie lub tylko zawsze przy odpaleniu auta..
z pozdrowieniami
bArT

Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44
Awatar użytkownika
bart80PL
 
 
 
Posty: 234
Dołączenie: 17 Lis 2010 17:17
Miejscowość: Wroc
Moje BMW: E60 530dA

Re: 530D koło pasowe? [zdjęcia]

Postprzez buska10 » 17 Sty 2011 21:54

Mialem to ja podjechalem do mechanika tylko ze bylo to 2 km a i dodam nie kupuj zamiennikow tylko orginal ja musialem wymieniac 2 razy poniewaz przy 2500 tys obrotow zamiennik stuka cos jak by wpadalo w rezonans.
buska10
 
 
 
Posty: 128
Dołączenie: 14 Paź 2008 23:12
Miejscowość: warszawa

Re: 530D koło pasowe? [zdjęcia]

Postprzez bart80PL » 17 Sty 2011 22:03

buska10 napisał(a):Mialem to ja podjechalem do mechanika tylko ze bylo to 2 km a i dodam nie kupuj zamiennikow tylko orginal ja musialem wymieniac 2 razy poniewaz przy 2500 tys obrotow zamiennik stuka cos jak by wpadalo w rezonans.


czy Corteco ~ 900 PLN jest OK?
z pozdrowieniami
bArT

Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44
Awatar użytkownika
bart80PL
 
 
 
Posty: 234
Dołączenie: 17 Lis 2010 17:17
Miejscowość: Wroc
Moje BMW: E60 530dA

Re: 530D koło pasowe? [zdjęcia]

Postprzez Kriss33 » 18 Sty 2011 05:52

bart80PL napisał(a):
buska10 napisał(a):Mialem to ja podjechalem do mechanika tylko ze bylo to 2 km a i dodam nie kupuj zamiennikow tylko orginal ja musialem wymieniac 2 razy poniewaz przy 2500 tys obrotow zamiennik stuka cos jak by wpadalo w rezonans.


czy Corteco ~ 900 PLN jest OK?


No wlasnie, kolega wyzej napisal nie kupuj zamiennikow, akurat nie drązylem tego tematu zbyt mocno, ale w serwsie w ktorym serwisuje swje auto powiedzieli ze nie ma sensu kupowac Corteco bo jest 150 zl tansze i tak nie dziala, więc moze cos w tym jest. To moze byc tak jak z tarczami , niby ATE robi dla BMW, ale Ci co przetestowali temat twierdzą , że to nie te same tarcze. POza tym , jak wymieniasz koło pasowe, to warto paski i rolki sprawdzic i wymienic jesli trzeba, a pewnie trzeba. Niestety koszty eksploatacji w przypadku 530d mogą być duuże, ale to zapewne wiedziałes przed zakupem... apropo wyczerpania budżetu, to radze podjac temat kolektora ssącego, albo nowy, albo wywal klapki, chyba ze zrobil to juz poprzedni wlasciciel.
Awatar użytkownika
Kriss33
 
 
 
Posty: 1214
Dołączenie: 07 Lis 2006 18:58
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: F10 528i 06/2012, BMW Cruise Bike 2013 i Passat 1.8 T '98r, było E60 530dA '04r, E39 520i, E30 318i


Powróć do E60, E61

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: fruit oraz 6 gości