• Reklama

nierowna praca silnika m20b20

M10 (316, 316i, 318i), M20 (320i, 323i, 325e, 325i, 325ix), M21 (324d, 324td), M40 (316i, 318i), M42 (318i, 318is), S14 (320is, M3)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

nierowna praca silnika m20b20

Postprzez e30 1986 » 16 Sty 2011 15:44

witam.. jak w temacie.. mam problem ze swoim e30 320i .. wtrysk l jetronic waska lampa.. na zimnym silniku ma wysokie obroty jalowe ale nie przerywa,.. dopiero gdy lapie temperature obroty powoli spadaja i zaczyna nierowno pracowac.. kable nowe swiece nowe luz na swiecach ustawiony na 0.7/ zawory wyregulowane na ciasne 0.25 .. mimo to nierowno pracuje. im dluzej sie pojezdzi tym mniej.. ogolnie telepie troche samochodem przy przerywaniu na wolnych.. im wyzej wkrecam tym mniej i po 3 tys praktycznie nie czuc ze nie rowno pracuje.. objawy to telepanie motorem malo ale rzuca i nie rowny dzwiek z wydechu.. pryka.. na benzynie i gazie tak samo bez roznicy.. co to moze byc? zaplon? cisnienie na cylindrach? luz zaworowy? ustawione raczej git im wyzsze obroty tym bardziej pocykuja., przed regulacja i wymiana to samo bylo .. bo juz nie wiem.. tak ciekawostka moze pomocna bedzie.. jak dodalem dawki gazu znaczy zwiekszylem duzo na rurce pokretlem bardzo to rowno chodzila ale spalila 30 l na 100 km przy spokojnej.. ale chodzila rowno :?
pozdr..
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
e30 1986
 
 
 
Posty: 230
Dołączenie: 11 Sie 2010 16:07
Moje BMW: e36 318is coupe 1992. brillantrot

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez maaad13 » 17 Sty 2011 13:04

Mam podobny problem, tyle że w szerokiej z motronic 1.1. Jak silnik jest zimny, dostaje bogatą mieszankę i chodzi w miarę równo. Później, jak zaczyna się nagrzewać (wskazówka się rusza), zaczyna popierdywać i nierówno pracować. Jak już się porządnie nagrzeje, znowu się trochę uspokaja, ale nie do końca. Podejrzewam, że jest to problem z lewym powietrzem i mieszanka jest za uboga, tyle że dolot mam szczelny. Podmieniałem przepływkę, kupiłem nowy reg. ciśnienia paliwa, nową sondę lambda i nic. Podmieniłem też ECU - nic. Może sprawdzę jeszcze podciśnienia dochodzące do serwa hamulcowego.
maaad13
 
 
 
Posty: 1030
Dołączenie: 15 Sty 2006 13:17
Miejscowość: Wielkopolska
Moje BMW: BMW e30 320i 1989, m52b28

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez e30 1986 » 17 Sty 2011 17:37

siemasz.. z tym ze na gazie jest tak samo.. wiec komp odpada i czujniki tez.. raczej bym obstawial cisnienie na cylindrach moze zaplon.. nie wiem..
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
e30 1986
 
 
 
Posty: 230
Dołączenie: 11 Sie 2010 16:07
Moje BMW: e36 318is coupe 1992. brillantrot

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez Ird » 17 Sty 2011 21:37

Kolego e30 1886 nie wiem to znaczy ze nie pisze. Po 1. za obroty odpowiada silnik krokowy kolego z m20b20 jezeli na zimnym silniku wszystko ok masz tzn ze zimny olej uszczelnia ci silnik a jak sie nagrzeje to spływa wiec byc moze uszczelka pod głowicą. A co do tego pana Co załowyl temat to tez radze srawdzic uszczelke a jak nie to kto w 20 letnim aucie przejmuje sie skokiem obrotow o 100. Ja mam bmw e30 od nowości i od chyba 7 czy 8 lat tak jest zez na wolnych troche skacze i nic mi to nie przeszkadza wazne ze na biegu jak chamuje to jest dobrze obroty nie rosną.
"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
Ird
 
 
 
Posty: 106
Dołączenie: 17 Gru 2010 22:46
Miejscowość: Sosnowiec
Moje BMW: BMW e30 335i, BMW e46 320D, BMW E34 525 TD, BMW E36 318 TDS

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez e30 1986 » 18 Sty 2011 19:14

tak.. za wolne obroty owszem.. odpowiada silniczek krokowy.. z tym ze ja go nie mam bo w tym wtrysku go nie przewidziano.. a obroty po odpaleniu trzyma ok 2 tys i spadaja proporcjonalnie do wzrostu temperatury.. i stoja ok 1100 po dluzszym czasie 1000 950..pytanie to co w l jetronicu powoduje to ze silnik nierowno pracuje,,
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
e30 1986
 
 
 
Posty: 230
Dołączenie: 11 Sie 2010 16:07
Moje BMW: e36 318is coupe 1992. brillantrot

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez Ird » 19 Sty 2011 21:51

hmmm.... Jak masz Gaz zwykły tzn na normalnym reduktorze bez wtryskiwaczy to moze trzeba sie udać na ustawianie. A jak nie to sprawdz sobie swiece. Bo ja to jednak wole wtrysk mechaniczny u kazdego kto ma wtrysk elektroniczny taksie dzieje. A napisz mi czy jak masz juz obroty spokojne na ciepłym silniku i na wolnych obrotach wcisniesz gaz szybko i puscisz czy obroty opadaja czy opadaja ida do góry i opadaja tak pulsuja powoli sie uspokajają?
"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
Ird
 
 
 
Posty: 106
Dołączenie: 17 Gru 2010 22:46
Miejscowość: Sosnowiec
Moje BMW: BMW e30 335i, BMW e46 320D, BMW E34 525 TD, BMW E36 318 TDS

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez Sobo » 24 Sty 2011 15:09

ja mam jeszcze lepiej w swojej tez m20b20 BEZ GAZU, do wczoraj było wszystko ok, dziś rano uruchamiam ja i wyskoczyła mi na 2000 obrotów, akurat miałem jechać na stacje zatankować, zanim do jechałem do stacji zdarzyła się zagrzać, obroty nie spadły, wahają się miedzy 1900 a 2100, zgasiłem ja na stacji i nie mogłem odpalić przez prawie 40 min, zadzwoniłem po znajomego żeby mnie pociągnął, po ciężkim odpaleniu dalej obroty się wahały, dojechałem jakoś do domu, zgasiłem ja kilku krotnie i zapaliłem z powrotem, i trzymała 900 obrotów za każdym razem.



nie mam pojęcia co to może być, odpiąłem akumulator, wyciagłem wtyczkę od krokowego (będąc na stacji) i dalej nic, natomiast nowość zaczęły mi się zapalać diody kolo inspekcji
"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.
Czasem i przegrać przychodzi.
Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.
Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."
Henryk Reyman

Image
Awatar użytkownika
Sobo
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 908
Dołączenie: 30 Paź 2010 16:30
Miejscowość: Tenczynek
Moje BMW: E30 320i 1988r.

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez e30 1986 » 24 Sty 2011 18:40

u mnie w tym momencie mam zdemontowana viscoze i zauwazylem ze gdy stoi odpalona i sie mocno ngrzeje tzn wskazowka lekko wyjdzie poza srodek pola to pracuje rowniutko.. ale tylko na wolnych po dodaniu gazu znowu troszke kuleje do ok 2.5 tys i zaczyna byc slychac wyraznie cykanie zaworow i przestaje trzasc.
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
e30 1986
 
 
 
Posty: 230
Dołączenie: 11 Sie 2010 16:07
Moje BMW: e36 318is coupe 1992. brillantrot

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez Ird » 24 Sty 2011 22:22

Pnowie sprawdzcie sobie linke od Gazu w BMW e30 jest takie platikowe zabezpieczenie na silniku i jak sie urwie to sie blokuje linka jak jest naciagnieta ja to juz ze 3 razy wymienialem
"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
Ird
 
 
 
Posty: 106
Dołączenie: 17 Gru 2010 22:46
Miejscowość: Sosnowiec
Moje BMW: BMW e30 335i, BMW e46 320D, BMW E34 525 TD, BMW E36 318 TDS

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez mstuning1 » 30 Sty 2011 18:40

e30 1986 napisał(a):tak.. za wolne obroty owszem.. odpowiada silniczek krokowy.. z tym ze ja go nie mam bo w tym wtrysku go nie przewidziano.. a obroty po odpaleniu trzyma ok 2 tys i spadaja proporcjonalnie do wzrostu temperatury.. i stoja ok 1100 po dluzszym czasie 1000 950..pytanie to co w l jetronicu powoduje to ze silnik nierowno pracuje,,

mam podobny problem e30 87r m20 b20 niema krokowego z tego co wiem regulacija obrotów regulowana jest przez podciśnienie silnika sterują tym 2 żeczy pierwsza znajduje się pod przepustnicą koło rozrusznika jest to taka aluminiowa rurka która ma 4 kruce przez dwa przechodzi płyn z bloku do dopodgrzewania przepustnicy podgrzewa on zarazem tę rurke i 2 następne krucce( podcisnienie do wolnych obrotów ) w których jest bimetal ( pod wpływem temp. przymyka on średnice rurki i gdy się silnik nagrzeje to spadają obroty zatarcie się w srodku tego bimetalu może zpowodowac zawysokie obroty na ciepłym,gdy się zatrze w pozycij otwartej Lecz gdy się zatrze w pozycji przymkniętej problem z uruchomieniem na zimnym to już zrobiłem i pali na dotyk 2 rzecz jest przy przepustnicy taka gruszka na podciśnienie ktura tesz koryguje obroty gdy silnik przygasa to traci podcisnienie zawór popuszcza idodaje gazua dy wejdzie na obroty to podcisnienie wzrasta i popuszcza wiadomo do tego czeba zsynchronizowac przepływke i skład mieszanki co2 kture znajduje się nad deklem zaworów oprzy kolektorze możesz kolego to sobie sprawdzic ja to porobiłem i powiem ci silnik na zimnym czy ciepłym pali na tyk lecz problem mam taki drży na wolnych tak jagby nie pracował na wszystkie gary a pracuje na wszystkie może ktoś mi coś doradzi może ktos miał podobny obiaw ?????????????????????????
mstuning1
 
 
 
Posty: 80
Dołączenie: 21 Lut 2010 22:40
Moje BMW: 528i e39..... e46 320d..... e30 320i 87 klasyk www.twojlakiernik.pl

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez piotreksz4 » 30 Sty 2011 20:50

na nierówną prace spróbuj wywalić całkiem wkład filtra powietrza(na chwile tylko) i wtedy przejedz sie bez niego.Powiedz czy będzie jakiś efekt czy dalej to samo,bo mam jeszcze jedno podejrzenie
piotreksz4
 
 
 
Posty: 1082
Dołączenie: 04 Kwi 2010 20:14
Miejscowość: Gorzów Wlkp
Moje BMW: Bmw E34 M50B20 Vanos-było:(

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez mstuning1 » 31 Sty 2011 22:32

piotreksz4 napisał(a):na nierówną prace spróbuj wywalić całkiem wkład filtra powietrza(na chwile tylko) i wtedy przejedz sie bez niego.Powiedz czy będzie jakiś efekt czy dalej to samo,bo mam jeszcze jedno podejrzenie

sprubuje zrobic to jutro i dam znac aczkolwiek sprawdzałem ten filtr i nie bł taki brudny
mstuning1
 
 
 
Posty: 80
Dołączenie: 21 Lut 2010 22:40
Moje BMW: 528i e39..... e46 320d..... e30 320i 87 klasyk www.twojlakiernik.pl

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez mstuning1 » 31 Sty 2011 22:38

a jakie masz drugie podejrzenie podpowiedz to odrazu sprawdze dodam że dzis sprawdzałem kompreche pierwsze 2 cylindry po 12 a cztery następne po 11 troche mnie to zdziwiło po książka podaje po10 swiece wymienione kpułka palec podciśnienia szczelne a on faluje chyba że ciągnie jakieś lewe powietrze ale skąd nawet uszczelnienia na odmie wymieniłemkolektor sciagałem wszystkie uszczelki co jest grane ????????
mstuning1
 
 
 
Posty: 80
Dołączenie: 21 Lut 2010 22:40
Moje BMW: 528i e39..... e46 320d..... e30 320i 87 klasyk www.twojlakiernik.pl

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez e30 1986 » 01 Lut 2011 15:28

siemano.. no wlasnie.. czemu drzy na wolnych obrotach???? nie przeszkadzaja mi te za wysokie obroty.. tylko to drzenie i lekkie przerywanie. wiem ze gdyby to bylo tylko na benzynie to moglbym podejrzewac nieszczelnosci w dolocie ale na gazie nie ma najmniejszego znaczenia ..drzy powiedmy do 2500 obr i pozniej juz nie wiem bo obroty dosc wysokie moga niwelowac te drgania.. na zimnym do czasu rozgrzania idealnie chodzi tylko dosc wysokie obroty ma ale pozniej spadaja te obroty i jeszcze troche czasu chodzi rowno.. wychodzi mi na to ze zimny silnik tak jakby byl szczelniejszy a pozniej juz nie.. odpala pieknie od strzala na zimnym.. na cieplym tez ale czasem na cieplym dluzej trzeba pokrecic i dopiero pali.. niewiem
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
e30 1986
 
 
 
Posty: 230
Dołączenie: 11 Sie 2010 16:07
Moje BMW: e36 318is coupe 1992. brillantrot

Re: nierowna praca silnika m20b20

Postprzez mstuning1 » 01 Lut 2011 22:03

e30 1986 napisał(a):siemano.. no wlasnie.. czemu drzy na wolnych obrotach???? nie przeszkadzaja mi te za wysokie obroty.. tylko to drzenie i lekkie przerywanie. wiem ze gdyby to bylo tylko na benzynie to moglbym podejrzewac nieszczelnosci w dolocie ale na gazie nie ma najmniejszego znaczenia ..drzy powiedmy do 2500 obr i pozniej juz nie wiem bo obroty dosc wysokie moga niwelowac te drgania.. na zimnym do czasu rozgrzania idealnie chodzi tylko dosc wysokie obroty ma ale pozniej spadaja te obroty i jeszcze troche czasu chodzi rowno.. wychodzi mi na to ze zimny silnik tak jakby byl szczelniejszy a pozniej juz nie.. odpala pieknie od strzala na zimnym.. na cieplym tez ale czasem na cieplym dluzej trzeba pokrecic i dopiero pali.. niewiem

wydaje mi sie że u ciebie jest cos innego sprawdz dobrze wszystkie poduszki silnika i skrzyni a jesli masz za wysokie obroty to dostosuj sie do mojego pierwszego posta w tym temacie i twoją sprawe to [powinno załatwić
mstuning1
 
 
 
Posty: 80
Dołączenie: 21 Lut 2010 22:40
Moje BMW: 528i e39..... e46 320d..... e30 320i 87 klasyk www.twojlakiernik.pl

Następna

Powróć do E30

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości