Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

M40 (316i, 318i), M41 (318tds), M42 (318i, 318is, 318ti), M43 (316g, 316i, 318i), M43TU (316i), M44 (318i, 318is, 318ti), M50 (320i, 325i, 325is), M51 (325td, 325tds), M52 (320i, 323i, 323ti, 328i), S50 (M coupe, M roadster, M3), S50US (M3), S52 (M coupe, M roadster, M3), S54 (M coupe, M roadster)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek, CICHY525

Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez shot123 » 06 Sty 2011 09:43

Witam. Posiadam BMW e36 1,8i m40. Na biegu jałowym zwykle były obroty ok 800/min. Problem polega na tym że dojeżdżam do skrzyżowania to mam obroty 1200/min, po kilku sekundach spadną do 800/min i jest ok a czasami cały czas 1200/min. Przy tym strasznie wzrosło mi spalanie.

Posiadam instalację gazową, na benzynie praktycznie nie chodzi.

Wg mnie zacina się ssanie. Ale co dalej? Czujnik temperatury?

Silniczek krokowy podmieniałem i było to samo.
shot123
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 06 Sty 2011 09:41
Moje BMW: E36 M40 91r.

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez maniura » 06 Sty 2011 10:18

Masz przepływomierz klapkowy ,często zdarza się ,że klapka się przyciera,zacina,szczególnie przy lpg podciśnieniowych ,gdzie występuje możliwość strzałów gazu.
Klapka ta ma pracować bardzo gładko i lekko.
Awatar użytkownika
maniura
 
 
 
Posty: 843
Dołączenie: 09 Mar 2010 20:54
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: E36 320i,
E36 coupe 98r M44 ,
E46 318i N42B20 2002
E46 320d M47N power VTG

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez shot123 » 06 Sty 2011 10:23

Czyli wymontować cały przepływomierz i go wyczyścić, tak?
shot123
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 06 Sty 2011 09:41
Moje BMW: E36 M40 91r.

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez maniura » 06 Sty 2011 11:21

Wymontuj przepływomierz ,a zobaczysz klapkę o której pisałem.
Ona ma chodzić idealnie bez oporu.
Awatar użytkownika
maniura
 
 
 
Posty: 843
Dołączenie: 09 Mar 2010 20:54
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: E36 320i,
E36 coupe 98r M44 ,
E46 318i N42B20 2002
E46 320d M47N power VTG

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez shot123 » 06 Sty 2011 14:12

Przepływomierz wyczyszczony idealnie, było trochę syfu bo ktoś tam do uszczelnienia dał jakieś dziwne kleje. Blokował się trochę ale teraz wszystko chodzi idealnie, silniczek też wyczyściłem, sprawdziłem cały układ dolotowy. Wszystko wygląda ok. Może filtr powietrza trochę zabrudzony ale nie jest aż bardzo źle.

Nadal to samo czyli obroty ok 1100,
czasami sam podnosi do 3000
czasami spada na 800, po przegazowaniu z powrotem 1100-1200.

Jakieś kolejne sugestie?? :)
shot123
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 06 Sty 2011 09:41
Moje BMW: E36 M40 91r.

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez mariuszxd12 » 06 Sty 2011 14:39

mam coś podobnego z tymi obrotami ale gdy podłączyłem pod kompa to wyszło mi że czujnik temperatury wody jest walnięty ale jeszcze go nie wymieniłem więc nie wiem czy to na pewno to, radzę podłączyć pod kompa pozdro
mariuszxd12
 
 
 
Posty: 35
Dołączenie: 01 Sty 2011 15:52
Moje BMW: bmw serii3 e46 325i

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez maniura » 06 Sty 2011 14:42

Zacina się przepustnica(gdy obroty będą za duże spróbuj ręcznie zamknąć przepustnicę za cięgno)
Jeszcze sprawdź czy szczelny jest dolot ,oraz węże od krokowego .
Przy niesprawnym czujniku temperatury (ecu przyjmuje wartość 80 stopni)powinny być problemy z paleniem na zimnym silniku,na ciepłym nie,oraz nierówna praca silnika też tylko na zimnym .
Ostatnio edytowany przez maniura, 06 Sty 2011 14:57, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
maniura
 
 
 
Posty: 843
Dołączenie: 09 Mar 2010 20:54
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: E36 320i,
E36 coupe 98r M44 ,
E46 318i N42B20 2002
E46 320d M47N power VTG

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez shot123 » 06 Sty 2011 14:52

Wężyki od krokowego sprawdzałem, cały układ dolotowy też. Gdy ręcznie docisne przepustnice jest minimalna reakcja ale to jeszcze nie to.

Zauważyłem jeszcze jedno, mam np obroty 1500 bo czasami też takie są, odłączę krokowy, podłącze z powrotem to spadają do ok 1000.
shot123
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 06 Sty 2011 09:41
Moje BMW: E36 M40 91r.

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez maniura » 06 Sty 2011 14:59

Którą masz generację gazu ze śrubą,z krokowym,sekwencję?
Awatar użytkownika
maniura
 
 
 
Posty: 843
Dołączenie: 09 Mar 2010 20:54
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: E36 320i,
E36 coupe 98r M44 ,
E46 318i N42B20 2002
E46 320d M47N power VTG

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez maniura » 06 Sty 2011 15:04

Po odpięciu krokowego powinien zgasnąć silnik.
Jeśli nie zgasł to może być nieszczelny dolot,może kolektor?lub sam krokowy,lecz pisałeś ,że podmieniałeś
Awatar użytkownika
maniura
 
 
 
Posty: 843
Dołączenie: 09 Mar 2010 20:54
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: E36 320i,
E36 coupe 98r M44 ,
E46 318i N42B20 2002
E46 320d M47N power VTG

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez shot123 » 06 Sty 2011 15:27

Po odpięciu krokowego mam ok 1100 obrotów ale tak było od zawsze.

Instalacja nie wiem jak się nazywa, idzie wąż od parownika(reduktora) do przepływomierza.

Myślę czy nie zajrzeć do tej przepustnicy ale z góry widać że zamyka się do końca, na śrubka jest wykręcona całkowicie (na min) i ta rączka od linki gazu cofa się do tej śrubki.

Słyszałem też że jeśli było by lewe powietrze to po odkręceniu korka wlewu paliwa nie powinno być reakcji a u mnie po odkręceniu korka dławi się.
shot123
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 06 Sty 2011 09:41
Moje BMW: E36 M40 91r.

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez maniura » 06 Sty 2011 15:53

Więc może krokowy nie działa od dawna i ktoś uchylił delikatnie przepustnicę,by były wolne obroty.
Bardzo po woli próbuj otworzyć przepustnicę przy zgaszonym silniku za cięgno,powinieneś usłyszeć cichutki charakterystyczne "pyk".
Jeśli będzie to ok ,jeśli nie to ktoś regulował na przepustnicy.

"Słyszałem też że jeśli było by lewe powietrze to po odkręceniu korka wlewu paliwa nie powinno być reakcji a u mnie po odkręceniu korka dławi się"
Dla mnie to czary :D
Ostatnio edytowany przez maniura, 06 Sty 2011 15:57, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
maniura
 
 
 
Posty: 843
Dołączenie: 09 Mar 2010 20:54
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: E36 320i,
E36 coupe 98r M44 ,
E46 318i N42B20 2002
E46 320d M47N power VTG

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez shot123 » 06 Sty 2011 15:56

Słychać "pyk" tak jakby się otwierała i domykała do końca.
shot123
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 06 Sty 2011 09:41
Moje BMW: E36 M40 91r.

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez shot123 » 06 Sty 2011 16:03

Teraz jest tak- dodaje gazu po odpuszczeniu spada do 1050, potem powili do około 750 i jest ok, tak za każdym razem.
shot123
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 06 Sty 2011 09:41
Moje BMW: E36 M40 91r.

Re: Zacinające się obroty i duże spalanie E36 1.8i M40- SSANIE?

Postprzez maniura » 06 Sty 2011 16:07

To spróbuj wyregulować na parowniku,bo skoro wszystko jest dobrze to pewnie parownik się kończy.Masz tam 2 śruby regulacyjne (jedna wolne obroty ,druga skład mieszanki),ale jeśli będzie to problem parownika,to może nie reagować .
Może jest tak bogata mieszanka

Wcześniej jeszcze wykonaj próbę bez filtra powietrza.
Awatar użytkownika
maniura
 
 
 
Posty: 843
Dołączenie: 09 Mar 2010 20:54
Miejscowość: W-wa
Moje BMW: E36 320i,
E36 coupe 98r M44 ,
E46 318i N42B20 2002
E46 320d M47N power VTG

Następna

Powróć do E36

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 11 gości