Skocz do zawartości

Prins i CNG


MAC8997

Rekomendowane odpowiedzi

Mi powiedzieli że jak założe instalacje LPG prinsa że można tą instalacje przerobić na CNG tylko wymieniając reduktor i zbiornik...ciekawe wsumie za rok dwa jak komponentybędą troche tańsze to dlaczego nie!!!!!!...

 

 

..chciałem ten post dokleić do tego innego posta wcześniej ale jakoś się znalazł jako nowy temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z tego co wiem to rzeczywiście tak jest. Ja coprawda mam II gen ale komputer jest i do tego przewidziany.

Nie jestem pewien czy poza zbiornikiem i reduktorem przewodów nie wymieniają.

 

Mapa stacji CNG w polsce:

http://www.auto-club.pl/uploads/articles/mapa/kg_mapapolski_cng.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria mówi, że praktyczna różnica między LPG i CNG to głównie ciśnienie przechowywania. Więc teoretycznie wymiana zbiornika i reduktora powinna wystarczyć (ewentualnie przewody, bo nie wiem, jaką mają wytrzymałość).

Nawet poczciwe DIEGO ma w opcjach możliwość przełączenia na CNG. Możliwe, że jest to tylko wersja zrobiona "przyszłościowo", ale za pół roku, to przypuszczam, że będzie to zupełnie realne. Jak zwykle - wszystko będzie zależeć od ceny...

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria mówi, że praktyczna różnica między LPG i CNG to głównie ciśnienie przechowywania. Więc teoretycznie wymiana zbiornika i reduktora powinna wystarczyć (ewentualnie przewody, bo nie wiem, jaką mają wytrzymałość)

Przewody do wymiany. Przy CNG muszą być stalowe lub kompozytowe. Wlew szamba również zmieniamy, no i zawory, do tego rezygnacja z bagażnika na nowe butle i można jechać :D

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody do wymiany. Przy CNG muszą być stalowe lub kompozytowe. Wlew szamba również zmieniamy, no i zawory, do tego rezygnacja z bagażnika na nowe butle i można jechać :D

 

No, czyli wszystko oprócz obwodów elektrycznych i niskiego ciśnienia... ładnie.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co raz więcej osób "podnieca" się CNG, ale co z tego, że będzie można przerobić sobie instalację za niedużą sumę, jak w całym kraju jest może ze 10-15 stacji ogólnodostępnych !! Tak więc na dzień dzisiejszy (i pewnie co najmniej rok, dwa) CNG może się intersować ktoś kto ma stację niedaleko domu/firmy i nie wyjeżdza w dalsze trasy, bo w przeciwnym przypadku okaże się, że będzie tak często jeżdził na Pb, że taniej byłoby mieć instalację na LPG ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega napisał to przewody tez sie zmienia + butla oczywiscie, no i zasieg spada do 200- 250 km na butli chyba ze z bagaznika zrobimy sobie jedną wielka butle to zasieg nam wzrosnie......... :mrgreen:

A tak pozatym CNG w porównaniu do LPG nie ma porównania -jako gaz jednoskładnikowy jest o wiele lepszy od duskładnikowgo LPG tylko co z tego jak nie ma stacji do takowania - bo te dwadziescia pare w polsce to. . :mad2: no i nie mowiac juz o kosztach takiej instalki :duh:

DARK SIDE OF POWER!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.