• Reklama

KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

M20 (520i, 525i), M21 (524td), M30 (530i, 535i), M40 (518i), M43 (518g, 518i), M50 (520i, 525i, 525ix), M51 (525td, 525tds), M60/1 (530i), M60/2 (540i),S36, S38 (M5)

Moderatorzy: voshon, Kruk, dani3011

KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

Postprzez croopsky » 08 Maj 2010 22:42

Witam - mam problem z luzem na przekładni kierowniczej.Samochód zaczyna mi myszkować i słyszalne są stuki. Na przeglądzie powiedzieli,że jest to przekładnia i że można zobaczyć,czy nie da się go skasować bez regeneracji. Wszystko super !! Ale gdzie tam się to dziadostwo kasuje ?????? :duh: Zna ktoś ten temat ???? Z góry - WIELKIE DZIĘKI !!!!!!!! :modlitwa: :handshake:
croopsky
 
 
 
Posty: 285
Dołączenie: 15 Mar 2010 14:43
Moje BMW: E 34 520i silnik M 50 rok prod. 1990

Re: KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

Postprzez karol-lolek » 09 Maj 2010 08:37

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=6229 ---> kasowanie luzu


Zobacz czy nie rozkręciło Ci się na kolumnie kierowniczej :!: Chwyć za krzyżak pod maską na kolumnie i zobacz czy nie ma luzów i czy nie stuka. Jeśli wyczujesz to przy pedałach bodajże jest nakrętka na klucz 24 którą dokręcasz, w konsekwencji nic nie puka i nie ma luzów jednak może nie działać osiowa regulacja kolumny kierowniczej(ponieważ będzie skręcona).
Image
Awatar użytkownika
karol-lolek
 
 
 
Posty: 447
Dołączenie: 27 Sie 2007 17:07
Miejscowość: FSD
Moje BMW: E34 525 TDS Touring

Re: KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

Postprzez croopsky » 09 Maj 2010 10:38

karol-lolek napisał(a):http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=6229 ---> kasowanie luzu


Zobacz czy nie rozkręciło Ci się na kolumnie kierowniczej :!: Chwyć za krzyżak pod maską na kolumnie i zobacz czy nie ma luzów i czy nie stuka. Jeśli wyczujesz to przy pedałach bodajże jest nakrętka na klucz 24 którą dokręcasz, w konsekwencji nic nie puka i nie ma luzów jednak może nie działać osiowa regulacja kolumny kierowniczej(ponieważ będzie skręcona).


Piękne dzięki :handshake: .Bo już myślałem,że będe zmuszony,oddać ją do regeneracji-a nie jest to zbyt tanie.Mam nadzieje że się uda. :clap:
croopsky
 
 
 
Posty: 285
Dołączenie: 15 Mar 2010 14:43
Moje BMW: E 34 520i silnik M 50 rok prod. 1990

Re: KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

Postprzez croopsky » 12 Maj 2010 21:04

Upss - niestety nie dało rady skasować tego luzu :mad2: Czeka mnie regeneracja :think: Czyli-płacz i płać :beksa:
croopsky
 
 
 
Posty: 285
Dołączenie: 15 Mar 2010 14:43
Moje BMW: E 34 520i silnik M 50 rok prod. 1990

Re: KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

Postprzez ryniu_lubin » 15 Maj 2010 14:05

na samej przekladni masz jeszcze kasowanie luzu musisz poluzowac kontre na klucz 17 i srubka na srubokret kasujesz luz ;) podnies tylko maske do gory i wszystko bedziesz miał widoczne na przekladni u gory
ryniu_lubin
 
 
 
Posty: 27
Dołączenie: 15 Kwi 2010 16:23
Moje BMW: e34 530 89r.

Re: KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

Postprzez __Kai__ » 17 Maj 2010 10:34

ryniu_lubin napisał(a):na samej przekladni masz jeszcze kasowanie luzu musisz poluzowac kontre na klucz 17 i srubka na srubokret kasujesz luz ;) podnies tylko maske do gory i wszystko bedziesz miał widoczne na przekladni u gory


Aha, zgadzam się... Jeżeli po próbie niwelacji nic z tego - wtedy już, jak pisałeś "płać i płacz".
Awatar użytkownika
__Kai__
 
 
 
Posty: 2914
Dołączenie: 01 Wrz 2004 08:26
Miejscowość: STA
Moje BMW: była E34 520i, E34 525i, E39 528i, JEST E60 545i

Re: KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

Postprzez wiesiek31 » 24 Maj 2010 10:19

Witam wszystkich i chciałbym podzielić się swoją opinią na temat kasowania tego luzu. Jak pisaliście chciałem sie dobrać tej śruby która miała byc kolo pedałów, rozkręciłem plastikowe osłony i nic nie znalazłem, nie było żadnej śruby na klucz 24 więc dobrałem się do samej przekładni owszem jest tam śruba 17 a w niej mniejsza na imbus. Tą na imbus podkręciłem tak ok 1/2 obrotu i okazało się że jast teraz [BAD]...., nie ma stukania i nie ma żadnych metalicznych dzwiękow. Poprostu prowadzi się jak nowa bunia. Pozdro
23.05.2010 BYŁY FAJNE BUNIE. LOTNISKO ORNETA
wiesiek31
 
 
 
Posty: 21
Dołączenie: 30 Gru 2009 10:25
Moje BMW: E34 520i 24v 1992r

Re: KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

Postprzez croopsky » 24 Maj 2010 21:02

Tam pod pedałami,to nie jest śruba,tylko nakrętka,na kolumnie.I to nie 24,a jakaś większa.Na samej przekładni,starałem się skasować ten luz-dokręcałem po trochu,i jazda próbna,znowu1/4 obrotu,i jazda.Doszedłem do momentu,że kierownice skręcałem,i tak mu zostawała-nie miała siły odbić.I co ? I nic,jak waliło,tak wali :mad2: ZOSTAŁO PŁAKAĆ I PŁACIĆ :cry2: :zlosc:
croopsky
 
 
 
Posty: 285
Dołączenie: 15 Mar 2010 14:43
Moje BMW: E 34 520i silnik M 50 rok prod. 1990

Re: KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

Postprzez karol-lolek » 24 Maj 2010 21:33

croopsky napisał(a):Tam pod pedałami,to nie jest śruba,tylko nakrętka,na kolumnie.I to nie 24,a jakaś większa.Na samej przekładni,starałem się skasować ten luz-dokręcałem po trochu,i jazda próbna,znowu1/4 obrotu,i jazda.Doszedłem do momentu,że kierownice skręcałem,i tak mu zostawała-nie miała siły odbić.I co ? I nic,jak waliło,tak wali :mad2: ZOSTAŁO PŁAKAĆ I PŁACIĆ :cry2: :zlosc:


Napisałem bodajże na klucz 24:) Mi też pukało miałem wyraźny luz i stuki na dziurach(a cały zawias i drążki wymieniłem)... pojechałem do mechanika który zna się na rzeczy i gdzieś przy pedałach dokręcił lub na kolumnie. Nie wiem bo kazał mi nie patrzeć :norty: Przy maglownicy nic nie było ruszane...
Image
Awatar użytkownika
karol-lolek
 
 
 
Posty: 447
Dołączenie: 27 Sie 2007 17:07
Miejscowość: FSD
Moje BMW: E34 525 TDS Touring

Re: KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

Postprzez croopsky » 27 Maj 2010 12:05

Jeśli kogoś to zainteresuje,to w Wołominie pod Warszawą wymieniłem wreszcie swoją przekładnie.Znalazłem warsztat pod adresem :WOŁOMIN ul.ARMII KRAJOWEJ 85A tel.22 787-13-57.Robią tam zawieszenia,układy hamulcowe,wydechowe,maglownice,amortyzatory i sprężyny.Ja za przekładnie kierowniczą po regeneracji,zapłaciłem 300 zł,a za wymianę 200.Wydaje mi się,że cena była przystępna.Wszędzie,gdzie dzwoniłem,za samą regeneracje,chcieli od 500 do 800 złociszy.
croopsky
 
 
 
Posty: 285
Dołączenie: 15 Mar 2010 14:43
Moje BMW: E 34 520i silnik M 50 rok prod. 1990

Re: KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

Postprzez piter20 » 28 Maj 2010 20:57

Kasowanie luzu dokładnie jak w starym polonezie ;) Kto miał i to robił, ten wie o co chodzi, a dla pozostałych przestroga: delikatny luz musi zostać, inaczej załatwicie przekładnię na amen!
E34 540iA '93

Polonez Caro 2.0 '95 - sprzedany :(
piter20
 
 
 
Posty: 32
Dołączenie: 09 Gru 2008 23:00
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: E34 540iA 1993

Re: KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?

Postprzez sad_madman » 30 Lis 2013 17:52

Nie zakładam nowego temat tylko podłącze się pod tego (w końcu podczas szukania w google trafia się tutaj). Czy jest ktoś z was z okolic Łodzi i mógłby mi ocenić czy dana przekładania jeszcze się nadaje ? Wyciągnąłem swoją i wsadziłem inną no i poprawy nie ma. Teraz nie wiem czy obie nadają się na złom czy także może jeszcze da się w jakiś sposób sensownie skasować luz.
Poszukuję pokoju do wynajęcia w okolicach Bukowca k/Łodzi (gm. Brójce). Im bliżej tym lepiej, najlepiej <5km, 10km też zniosę. Jeżeli ktoś coś wie to prosiłbym o kontakt.
sad_madman
 
 
 
Posty: 332
Dołączenie: 10 Sty 2012 20:45
Moje BMW: E34 520i 95' [M50B20 Vanos]
E30 318is 90' [M42B18]


Powróć do E34

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 2 gości