• Reklama

Felgi od Z4 do E91 - będą pasować?

M47T2 (318d, 320d), M57T2 (325d, 330d, 330xd), N45 (316i, 320si), N46 (318i, 320i), N51 (328i, 328xi), N52 (323i, 325i, 325xi, 328i, 328xi, 330i, 330xi), N54 (335i), S65 (M3)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, trzastek, mattiss, Nurek, Rufio, Wlodi

Felgi od Z4 do E91 - będą pasować?

Postprzez insane » 30 Kwi 2010 09:54

Cześć,
Dalej męczę się z zakupem jakiegoś ciekawego felunku i ostatnio wypatrzyłem ładny model: http://accessories.bmw.com/internet_bmw ... oluteNav=3 - mogę go kupić za 1650PLN (używki w dobrym stanie), ale z różnych spisów (np. na realoem, na stronie bmw itd.) te felgi niby nie pasują do E90... Pytanie dlaczego?

Z tego co wynurałem to mają 5x120 8Jx17 i ET47 (mega duże...) - i chyba to ET to jest właśnie to co miesza bo koło zniknie w nadkolu :-), a diabli wiedzą co zrobi wewnętrzny rant felgi. Ale przecież mogę dorzucić 17mm dystanse i mam już piękny ET 30, prawda? Czy nie prawda? :-)

I teraz jeśli założę taki dystans (mam upatrzony wkręcany niezależnie żeby zachować oryginalne złodziejki) to czy zmieniają się jakoś właściwości jezdne auta? Teoretycznie opona pozostaje praktycznie w tym samym miejscu co oryginalna 17" przy ET 34. Może trochę głupie to pytanie, ale a nóż widelec jest coś na co trzeba zwrócić uwagę...

I drugie pytanko: czy na 8Jx17 opona 225/45 będzie dobrze leżała? Niby sugerowana felga do takiej opony to 7,5... Może trzeba kupić 235 albo 245? Tylko to już w moim odczuciu troszeczkę za szeroka opona (nie z powodu wyglądu bo ten mi się podoba, ale z powodu ceny :(...).

Anyone? :-) - ja się niestety na aluskach nie znam za bardzo - moja dotychczasowa wiedza była ukierunkowana na opony, teraz trzeba nauczyć się czegoś nowego - trochę poczytałem, ale nie wszystko z tych suchych opisów idzie wywnioskować.
Awatar użytkownika
insane
 
 
 
Posty: 482
Dołączenie: 02 Lut 2010 07:48
Moje BMW: E91 320d '08

Re: Felgi od Z4 do E91 - będą pasować?

Postprzez AO » 03 Maj 2010 19:19

insane napisał(a):Z tego co wynurałem to mają 5x120 8Jx17 i ET47 (mega duże...) - i chyba to ET to jest właśnie to co miesza bo koło zniknie w nadkolu :-), a diabli wiedzą co zrobi wewnętrzny rant felgi. Ale przecież mogę dorzucić 17mm dystanse i mam już piękny ET 30, prawda? Czy nie prawda? :-)
I drugie pytanko: czy na 8Jx17 opona 225/45 będzie dobrze leżała? Niby sugerowana felga do takiej opony to 7,5...

dla Twojego auta i szerokosci felgi 8" ET to 34, gdyby felga miala szerokosc 8,5" to ET byloby juz 37...ET najprosciej oznacza odlglosc w przekroju od mocowania felgi do srodka szerokosci felgi..."przyjmuje sie" ze zmiana ET o +/-5 w odniesieniu do zalecanej nie ma wplywu na "odczuwalna" jazde i w na 100% nie ma wplywu na ewentulane obcieranie....co do wszelkich dystansow to ja osobiscie jestem ich przeciwnikiem: dochodzi dodatkowy element, ktory jest "ruchomy" a powinnien byc "staly"....
co do szerokosci opony na felge 8", 225 bedzie idelana, z perspektywy "czucie/trzymanie" auta podczas jazdy najlepsza dla 225 jest felga 8'5 (najwieksza dopuszczalna), czesto daje sie 7,5" a nawet szerokosc min. 7" (ponizej moze juz spasc opona...) z powodu wiekszej szansy "nie ocierania" felgi o "krawezniki" ale to jest tylko jej jedyna zaleta...pozdr.
było:
E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)
E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(
E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:
Awatar użytkownika
AO
 
 
 
Posty: 2005
Dołączenie: 27 Wrz 2009 16:46
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: nie mam

Re: Felgi od Z4 do E91 - będą pasować?

Postprzez azajec » 04 Maj 2010 07:50

AO napisał, że "co do szerokosci opony na felge 8", 225 bedzie idelana, z perspektywy "czucie/trzymanie" auta podczas jazdy najlepsza dla 225 jest felga 8'5 (najwieksza dopuszczalna),"
No nie do końca. Mam u siebie 8,5 " z tylu i kiedys kupilem 4 szt. 225/45/17. Niestety, byly za waskie, wulkanizator zalożył mi na probe 235/45/17 i dalej bylo za wąsko. Musiałem pare odsprzedac i założyć 255/40/17. A co do 225/45/17 na felgi 8" to jest idealnie.
Awatar użytkownika
azajec
 
 
 
Posty: 458
Dołączenie: 02 Sie 2009 17:03
Miejscowość: Przemysl
Moje BMW: E90 320d 2005

Re: Felgi od Z4 do E91 - będą pasować?

Postprzez AO » 04 Maj 2010 08:45

azajec napisał(a):... Mam u siebie 8,5 " z tylu i kiedys kupilem 4 szt. 225/45/17. Niestety, byly za waskie, wulkanizator zalożył mi na probe 235/45/17 i dalej bylo za wąsko. Musiałem pare odsprzedac i założyć 255/40/17. A co do 225/45/17 na felgi 8" to jest idealnie.

...ja obecnie tez mam 8" na 225/45/17 ale mialem tez 8,5" na 225/45/17 i dla mnie bylo OK...zbytnio nie rozumiem co to znaczy "za wasko" jezeli opona wchodzi a jej "mocowanie" jest szersze od szerokosci felgi :?: ...jedno jest pewne: 8,5" to maks a 7" to min. ponizej jedna z "1000" stron o rozmiarach, pozdr.
http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/
było:
E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)
E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(
E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:
Awatar użytkownika
AO
 
 
 
Posty: 2005
Dołączenie: 27 Wrz 2009 16:46
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: nie mam

Re: Felgi od Z4 do E91 - będą pasować?

Postprzez azajec » 04 Maj 2010 09:11

Nie pozostaje nic innego, tylko sprobować :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez azajec, 04 Maj 2010 13:33, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
azajec
 
 
 
Posty: 458
Dołączenie: 02 Sie 2009 17:03
Miejscowość: Przemysl
Moje BMW: E90 320d 2005

Re: Felgi od Z4 do E91 - będą pasować?

Postprzez miron77 » 04 Maj 2010 11:51

Awatar użytkownika
miron77
 
 
 
Posty: 126
Dołączenie: 09 Paź 2009 09:10
Moje BMW: BMW e36 1.8 is 1993r


Powróć do E90, E91, E92, E93

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: kamil.nav oraz 3 gości