Skocz do zawartości

[E34] Wymiana mikrofiltra w układzie wentylacji


ducat

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli chcesz wymienić mikrofiltr, musisz :

1. Zdjać schowek po stronie pasażera (dwa klipsiki z tyłu + paseczki przytrzymujące).

2. Zdjąć górną osłone nad schowkiem (ten plastik na którym jest lampka od schowka (3-4 śruby krzyzakowe)

3. Odkręcić boczną wykładzinę na tunelu (1 duża śruba krzyżakowa)

4. Teraz odkręć dysze nawiewu na nogi pasażera (2 śruby w okolicy pręta na którym opiera się schowek)

5. Zostało Ci jeszcze 5 śrób gwiaździstych do odkręcenia pokrywy filtra. Pokrywa jest właśnie pod tym boczkiem na tunelu, coś go juz odkręcił. Łatwo jazauważysz jest to czarna skrzyneczka w narożnikach ma śwspomniane śróby. Gdy odkręcisz tą pokrywę łapiesz za wystające "ucho" od filtra i wyciącasz go. Tylko ostrożniem bo strasznie się z niego kurzy :))).

Jest to robota na 15 minut. Jeśłi czegos nie załapałeś, to pytaj śmiało. :)))

 

Samochody z klimą mają z reguły filtry większe niż te bez klimy, w autach z klima nawiew na nogi jest bardziej rozbudowany. Ja nie mam klimy, ale mam potężny mikrofiltr i duze nawiewy na nogi (taka wersja). W sklepie się dziwią, jak proszę o filtr, pytają się czy mam klimę, mówie że nie, i wciskają mi jakiś malutki filterek, który absolutnie nie pasuje do mojej piątki. Cena tego filtra to 100 zł. Trochę sporo, ale jaka świeżość w samochodzie, no i szyby nie parują...

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam i dorzucam do tematu.

 

Z mikrofiltrami do E32 i E34 bywają problemy, ale do opcji z klimą jest w obu modelach ten sam mikrofiltr i chyba najbardziej popularny.

Ale w E34 występuje niekiedy mikrofiltr do opcji bez klimy i całkowicie różni się on od tego popularnego, wyglądem, wielkością i umiejscowieniem w dmuchawie. Nadażyła mi się dziś okazja i porobiłem fotki.

http://img218.imageshack.us/img218/2391/telefonkomra0158hy.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/9645/telefonkomra0184rc.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/541/telefonkomra0175jl.jpg

 

Najpopularniejsze mikrofiltry do opcji z klimą, montowane są za tą klapką

http://img218.imageshack.us/img218/8348/telefonkomra0121yy.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/5053/telefonkomra0149kl.jpg

 

A ten powiedzmy wielkofiltr, montowany jest tu

http://img218.imageshack.us/img218/4082/telefonkomra0134dk.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/2986/telefonkomra0118ym.jpg

 

Nie jest on do kupienia w podróbkach, lecz tylko oryginalny i kosztuje 102zł, ale na szczęście nie ma potrzeby wymiany go, tak często, jak tego najpopularniejszego mikrofiltra, a numer jako oryginalnej części to 64 31 1 390 870

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Wczoraj wymieniałem takowy filtr w 525tds(z klimą) - kupił filtr Mann-a - i była w opakowaniu dołączona instrukcja wymiany !! Producenci zaczeli się starać !! :8)

525i 1991r. Islandgrün met.

525tds 1993r. Oxfordgrün met.

635 CSi/A 1981r. Zypresengrün met.

zielono mi .... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wybieracie model i sprawdzacie czy wasz wozik ma filtr przeciw pyłkowy.

Dobrze powiedziane. Zamiast szukać na siłę i wściekać się na siebie, że jesteście ślepi ( sam to przerobiłem ) sprawdźcie, czy wasz model powinien ten filtr posiadać.

Wodzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

 

Wg tego producenta wszystki E34 maja filtr przeciwpylkowy ale tylko w opcji z klima, a tu piszecie ze niektore mialy takowy filtr bez klimy. To w koncu jest takowy filtr w wersji bez AC czy tez nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

To zdaje sie ma az 4 sruby, na górze są jeszcze, z tyły tez dobrze popatrz.

ALe wiesz co kiko, ja przed chwila to rozkrecilem i ku mojemu zdumieniu tam nic nie ma. Tzn nie ma filtra tylko takie metalowe rurki idą.... ;| No i ja juz nie wiem gdzie niby ten filtr powinien byc.. chyba u mnie nie ma. Niezle..a klime mam;]

 

Pisaliscie ze moze byc za mieczem.. ja nawet miecza tam znalezc nie moge;] Ide jeszcze raz wszystko przejrzec;)

Edytowane przez Dębowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam! Możliwe że macie filtr kabinowy, bo na zdjęciu pokazane jest niedokładnie !!!! Tej czarnej osłony nie trzeba ruszać. Za nią widać na zdjęciu taką czarną wkładkę z wiązką kabli, zanurkować trza głową i odbezpieczyć klamerkę, i wyjąć cały ten moduł znajdujący się głębiej w stronękomory silnika, wysunąć. To za nim własnie będzie taka zaślepka koloru jasnego więc ją zauważycie. na dole ma jedną śróbkę na TORX, a u góry jest pokrętło taki plazticzek, który trza okręcić ,i się wszytko poluzuje. W tym momencie jasnego koloru zaślepkę należy wyjąć na zewnątrz i gotowe. Widać krótszy bok filtra powietrza. Nie jest on przykręcony żadnymi śróbkami, wystarczy go złapać, i zacząć wysuwać, uważając oczywiście z powodu braku miejsca żeby nie zaczepić nim o żaden plastik bo są tam bardzo blisko spasowane plasticzki. I tu mój mały apel, jak coś pokazujecie na zdjęciach to róbcie to dokładniej bo mniej doświadczeni mogą niepotrzebnie porozbierać pół autka, pozdrawiam. Filtr jest ogromny ale w postaci prostokąta dlatego jest mało zauważalny bo krótszy bok ma małe wymiary.
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
ja mam 524 TD i nie ma filtra w moim autku, rozebrałem, zrobiłem zdjęcia i nie ma. Sprawdziłem dopiero później na realoem i faktycznie przy mojej wersji silnika nie ma tego. Auto jest z grudnia 89'
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e32 jest podobnie,u mnie jest klima a microfiltra nie ma.Ja nie rozbierałem połowy auta :wink: otwierając schowek po lewej stronie jest biała naklejka z napisem Fahrzeug ohne Microfilter czyli pojazd bez mikrofiltra,ale jakby naklejki nie było pewnie też bym tam zajżał.

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hmmm czytam szukam o tych filtrach i urodzil mi sie problem:

 

Mam e34 520i touring z 1994 roku. Padla nagrzewnica, podmienilem w calosci na uzywke z sedana (ten sam rocznik i silnik). Tylko ja mialem BEHRU a ta jest siemens, wszystko dziala ok tylko zaczalem szukac filtra lub miecza.

Znalazlem ta jasniejsza zaslepke z jednym torxem u dolu i czarnym plastikiem u góry do odkrecania, przekrecam, a tu!!! papierek po mietowce!!! Jak wykrecalem stara nagrzewnice z sedana na rejestracjach z Bartoszyc SIC znalazlem paczke ruskich L&M pod lewarkiem. Prawdopodobnie w mojej nagrzewnicy przemycano fajki. Mam pytanie: posiadam miecz kompletny i sprawny, tylko tam w srodku nie ma nic!!! Jakis przewodow szukac?? Jak dokladnie zalozyc ewentualny filtr?? pomocy FOTO pilnie potrzebne, chcialbym, by wszystko bylo jak w oryginale. Takie uroki kupowania uzywek :shock: . O dziwo wszystko ladnie grzeje i wieje fajnie, tylko co zostalo wyjete?? Filtr, miecz?? Nie chciałbym zatarcia silnika dmuchawy (nie ma takich pieniedzy, za ktore znow rozbiore pół auta :twisted:) Jestem domorosłym majsterkowiczem, ale powtarzać tego nie chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.