• Reklama

320d Kontrolka Oleju

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

320d Kontrolka Oleju

Postprzez koziolekk » 04 Sty 2010 19:57

Witam,

Zanim ktos napisze ze ten temat byl juz walkowany 1000-ce razy chcialem powiedziec ze wszystkie je przeczytalem i zaden z nich nie opisuje mojego problemu.

Otoz po przejechaniu powiedzmy 30km zapala mi sie zolta lampka oleju ktora nie gasnie az do momentu zgaszenia silnika i ponownego rozruchu. PO ponownym odpaleniu lampka jest zgaszona przez jakies 5km po czym ponownie sie zapala. Czasem potrafie przejechac 20-30km i zolta lampka poziomu oleju zapali sie dopiero po zgaszeniu silnika. Poziom oleju jest prawidlowy! Wymienilem czujnik, olej, filtr a problem jak istnial tak istnieje. Mechanik sprawdzil czujnik i powiedzial ze jest ok. Zastanawiam sie czy moze jest to zwykly brak styku czy moze cos powazniejszego. Jesli ktokolwiek z was spotkal sie z podobnym przypadkiem prosze o pomoc.
koziolekk
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 14 Wrz 2009 14:30
Moje BMW: E46 320d 2002

Re: 320d Kontrolka Oleju

Postprzez MAREKWIERTARKA » 05 Sty 2010 21:05

Tez tak mam i nie wiem co z tym zrobic :(
MAREKWIERTARKA
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 2
Dołączenie: 05 Sty 2010 21:00
Moje BMW: E-46 2.0d

Re: 320d Kontrolka Oleju

Postprzez ROGER-NYSA » 06 Sty 2010 10:32

Witam
Nie sprawdzałem czy takie informacje ktoś już zapodawał na tym forum.
Mam nadzieję że się przydadzą.
Poniżej wklejam info. WDS BMW Wiring Diagram System - Model 3 E46

Nie będę tłumaczył tekstu, w necie sporo darmowych translatorów, poza tym napisane dość przejrzystym językiem.
Jednak jeśli jest ktoś na forum kto ładnie i zrozumiale przetłumaczy materiał (tak aby merytorycznie się bronił) myślę że przyda się dla potomnych.

Dotyczy czujnika oleju...

Oil Level Warning


Oil level/oil temperature

For the purpose of monitoring the engine oil level, the engine oil symbol lights red to indicate ”oil pressure too low” or yellow to indicate ”oil level too low”. The ”oil pressure too low” warning always has priority. The engine oil symbol lights yellow if the oil level is detected as being too low yet the oil pressure is still maintained. Once recognised, the ”oil loss” status is stored and also indicated while driving until the ignition is switched off (ignition lock in position 0). If ”oil minimum reached” is recognised, this status is indicated for 30 seconds after turning off the engine. Failure of the oil level sensor is signalled after approx. 25 - 30 seconds when the ignition key is turned to position 2 (terminal 15) and oil pressure is applied (engine running). If the sensor fails while driving, this status is not indicated via the oil level warning. This oil level warning has become necessary due to the extension of the oil change cycle. The oil level sensor also supplies a signal for the oil temperature.
Sensor function

The oil level sensor delivers a square-wave signal of variable pulse width and frequency to the engine control unit. The frequency is between 1 Hz and 10 Hz. The measuring principle of the thermal oil level sensor is based on the change in the heating and cooling time of the sensor element located in the engine oil. The High time (pulse ON period) and the Low time (pulse OFF period) correspond to the heating and cooling periods (sensor is cooled by the oil) of the sensor heating element. The High time is dependent on the engine oil temperature and the Low time on the oil level.

The currents and times in the sensor element are also influenced by the current oil temperature and driving dynamics. The oil level is determined from the Low times based on a characteristic map. The level is high at a Low time of approx. 150 ms and low at approx. 550 ms cooling duration. The heating-up time is dependent on the engine oil temperature and is within the time range from 1 ms to 100 ms. The heating-up and cooling-down times must be evaluated for the purpose of assessing the oil level. After a defined warm-up phase, this evaluation recognises two statuses, i.e. ”oil minimum reached” and ”oil loss detected”.


Oil level warning

For the purpose of monitoring the engine oil level, the engine oil symbol lights red to indicate "oil pressure too low" or yellow to indicate "oil level too low". The "oil pressure too low" warning always has priority. The engine oil symbol lights yellow if the oil level is detected as being too low yet the oil pressure is still maintained. Once recognized, the "oil loss" status is stored and also indicated while driving until the ignition is switched off (ignition lock in position 0). If "oil minimum reached" is recognized, this status is indicated for 30 seconds after turning off the engine. Failure of the oil level sensor is signalled after approx. 25 - 30 seconds when the ignition key is turned to position 2 (terminal 15) and oil pressure is applied (engine running).If the sensor fails while driving, this status is not indicated via the oil level warning. This oil level warning has become necessary due to the extension of the oil change cycle (25 000 km).

The oil level is monitored by an active sensor (oil level sensor) that sends a signal via a line to the instrument cluster. The oil level sensor supplies a signal with varying pulse width and frequency. The frequency is between 1 Hz and 10 Hz. The High time (pulse ON period) and the Low time (pulse OFF period) correspond to the heating and cooling periods (cooled by the oil) of the sensor heating element. The High time is dependent on the engine oil temperature and the Low time on the oil level. As the engine speed increases, more oil is distributed in the engine thus reducing the oil level and, in turn, extending the Low time.

The measuring principle of the thermal oil level sensor is based on the change in the heating and cooling time of the sensor element located in the engine oil. The currents and times in the sensor element are influenced by the oil level, current oil temperature and driving dynamics. The oil level is determined from the Low times based on a characteristic map. The level is high at a Low time of approx. 250 ms and low at approx. 700 ms cooling duration. The heating-up time is dependent on the engine oil temperature and is within the time range from 10 ms to 80 ms. The heating-up and cooling-down times must be evaluated for the purpose of assessing the oil level. After a defined warm-up phase, this evaluation recognizes two statuses, i.e. "oil minimum reached" and "oil loss detected". Failure of the thermal oil level sensor is recognized and stored in the fault code memory.

Pozdrawiam Krzysiek
Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.
Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.
Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


Image
Awatar użytkownika
ROGER-NYSA
 
 
 
Posty: 550
Dołączenie: 04 Sty 2010 17:56
Miejscowość: NYSA OPOLSKIE
Moje BMW: E60 535d 274@ 330ps

Re: 320d Kontrolka Oleju

Postprzez koziolekk » 14 Sty 2010 15:29

Dzieki Krzychu,

Pozwolilem sobie przetlumaczyc (nie doslownie) czesc tekstu ktora wydawala mi sie interesujaca z uwagi na problem z ktorym mam do czynienia.
The oil level sensor delivers a square-wave signal of variable pulse width and frequency to the engine control unit. The frequency is between 1 Hz and 10 Hz. The measuring principle of the thermal oil level sensor is based on the change in the heating and cooling time of the sensor element located in the engine oil. The High time (pulse ON period) and the Low time (pulse OFF period) correspond to the heating and cooling periods (sensor is cooled by the oil) of the sensor heating element.

Czujnik poziomu oleju tworzy sygnal fali prostokatnej o zmiennej szerokości impulsu i częstotliwości i przesyla go do jednostki sterującej silnikiem. Czujnik pracuje w czestotliwosci od 1 Hz do 10 Hz. Glowna zasada pomiarowa "termicznego czujnika poziomu oleju" oparta jest o zmiany w czasie ogrzewania i chłodzenia sie elementu czujnika znajdującego się w oleju silnika. Okresy kiedy sygnal osiaga wysoki poziom (logiczna "1") i niski poziom (logiczne "0") odpowiadaja czasom ogrzewania i chlodzenia sie grzejnych elementow czujnika (czujnik jest chłodzony przez olej).
The level is high at a Low time of approx. 150 ms and low at approx. 550 ms cooling duration.

Poziom (oleju) jest wysoki kiedy czas chlodzenia (Logiczne "0") trwa ok. 150ms, natomiast kiedy okres ten wydluzony jest do ok. 550ms czujnik wykrywa niski poziom oleju.

Zasada dzialania czujnika znakomicie odzwierciedla problem ktory mam w swoim aucie. Zapala sie po ok 20-30km wiec kiedy silnik jest juz goracy i po krotkim wylaczeniu silnika zapala sie ponownie po kilku minutach.
Do tej pory wydawalo mi sie ze mam do czynienia z brakiem styku na polaczeniu od czujnika do silnika. Teraz jednak logicznym byloby przyjac ze albo czujnik jest "walniety" albo komputer zle interpretuje sygnal z czujnika.

PS: Krzychu napisz gdzie znalazles ten text.
koziolekk
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 14 Wrz 2009 14:30
Moje BMW: E46 320d 2002

Re: 320d Kontrolka Oleju

Postprzez tomaszf » 14 Sty 2010 17:59

z WDS ... niekoniecznie ... temperatura samego oleju tez ma wplyw na pomiar moze tu lezy problem ... tak z ciekawosci na jakim oleju jezdzisz ?
tomaszf
 
 
 
Posty: 789
Dołączenie: 20 Paź 2008 20:43
Miejscowość: EU
Moje BMW: E61 M57N2 '10

Re: 320d Kontrolka Oleju

Postprzez wiacekjacek » 14 Sty 2010 19:29

Kontrolka ta zapali sie takze przy slabym cisnieniu,malym poziomie oleju,zly olej gdy juz sie nagrzeje nie trzyma cisnienia i zapala sie kontrolka
wiacekjacek
 
 
 
Posty: 563
Dołączenie: 02 Lut 2008 20:43
Miejscowość: Hamburg
Moje BMW: BMW E60 520i

Re: 320d Kontrolka Oleju

Postprzez tomaszf » 14 Sty 2010 19:35

tyle ze niskie cisnienie jest na czerwono
tomaszf
 
 
 
Posty: 789
Dołączenie: 20 Paź 2008 20:43
Miejscowość: EU
Moje BMW: E61 M57N2 '10

Re: 320d Kontrolka Oleju

Postprzez hunter » 14 Sty 2010 21:01

i przeważnie jak już się czewone zaświeci to już jest pozamiatane :norty:
DIS, GT1, INPA, Diagnoza komputerowa Włocławek
Jak mogę to pomogę :)
Galeria
viewtopic.php?f=26&t=106379
Image
hunter
 
 
 
Posty: 1284
Dołączenie: 18 Sie 2008 08:54
Miejscowość: Włocławek
Moje BMW: Było 330xd Touring jest E46 320d Touring M47N

Re: 320d Kontrolka Oleju

Postprzez mag869 » 30 Sty 2010 14:27

mam podobny problem tyle że mi kontolka zapala sie na jakieś 15-20 sekund po odpaleniu auta na kolor zółty (bez znaczenia czy auto jest zimne czy ciepłe) a nastepnie gaśnie, pozim oleju cały czas taki sam, dodam że gdy odpalam auto w te mrozy teraz to jakby przez chwile dymiała na niebiesko :cry: Co to może być ?????
mag869
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 19
Dołączenie: 26 Sty 2010 13:59
Miejscowość: Wlkp
Moje BMW: e46 320d+, e90 320d+

Re: 320d Kontrolka Oleju

Postprzez zielo » 30 Sty 2010 16:12

U Ciebie to ewidentnie padnięty czujnik poziomu oleju. A o tym napisano już wszystko.
NIE PROŚ O ROZKODOWANIE VIN. ZRÓB TO SAM!!!
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=44&t=182523
Awatar użytkownika
zielo
 
 
 
Posty: 4788
Dołączenie: 08 Lip 2007 20:13
Miejscowość: Człuchów
Moje BMW: Było
e36 320iA 150KM
e46 320d 136KM
Jest e46 320d 150KM

Re: 320d Kontrolka Oleju

Postprzez mag869 » 31 Sty 2010 15:41

a skąd niebieski dym??
mag869
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 19
Dołączenie: 26 Sty 2010 13:59
Miejscowość: Wlkp
Moje BMW: e46 320d+, e90 320d+

Re: 320d Kontrolka Oleju

Postprzez kaczka23 » 31 Sty 2010 21:21

czesc mi tez sie zapala na zołto po odpaleniu za ok 10sek i po chwili gasnie umnie jest czujnik do wymiany 330d pozdro a polecam zrobic program miałem 184km a teraz jest 218 i 500nm idzie lepiej od subaru 220 i innych szybkich bolidow :P
kaczka23
Awatar użytkownika
kaczka23
 
 
 
Posty: 83
Dołączenie: 31 Sty 2010 12:54
Miejscowość: DOBCZYCE
Moje BMW: 1-BMW E30 M62 4,4V8/ 2-BMW E46 3.0D SEDAN M-TECHNIK /3-BMW E90 3.0D 231/265ps BMW-E60-535d m-packiet

Re: 320d Kontrolka Oleju

Postprzez koziolekk » 30 Mar 2010 10:25

Witam,

Sprawa zostala rozwiazana. Okzazalo sie ze poprzedni wlasciciel zamontowal NIEorginalny czujnik.
Po wymianie na orginalny, problem zniknal.

Dzieki za wszystkie posty.
koziolekk
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 11
Dołączenie: 14 Wrz 2009 14:30
Moje BMW: E46 320d 2002


Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Man1ek17, michal064, patrum oraz 49 gości