e39 523 wymiana silnika czy remont?

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez rombana » 02 Sty 2010 21:51

Jesli chcesz pójsc w 3,0 v8 to raczej poradził bym ci 4.4. Te 3,0 litrowe , czegos im brakuje jedzie jak 2.8.
Awatar użytkownika
rombana
 
 
 
Posty: 332
Dołączenie: 19 Gru 2009 19:38
Miejscowość: Malbork -Obecnie Londyn
Moje BMW: e 34 pojechało a na nowe jeszcze brakuje

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez rafala6 » 02 Sty 2010 21:53

rombana napisał(a):Jesli chcesz pójsc w 3,0 v8 to raczej poradził bym ci 4.4. Te 3,0 litrowe , czegos im brakuje jedzie jak 2.8.


3.0R6 231KM :mrgreen:
rafala6
 
 
 
Posty: 1150
Dołączenie: 29 Cze 2005 20:20
Moje BMW: E61

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez rombana » 02 Sty 2010 22:02

Ok sorki .Silnik godny polecenia nie ma to jak R6
Awatar użytkownika
rombana
 
 
 
Posty: 332
Dołączenie: 19 Gru 2009 19:38
Miejscowość: Malbork -Obecnie Londyn
Moje BMW: e 34 pojechało a na nowe jeszcze brakuje

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez oggy » 03 Sty 2010 10:47

Maź pod korkiem oleju w warunkach zimowych pojawia się praktycznie ZAWSZE jeśli auto jeździ na krótkich odcinkach i jest niedogrzane. Przegoń samochód w trasie, jeśli z silnikiem jest w miarę ok to cały nalot zniknie. Poza tym zgodnie z normami (...) silniki te mogą brać do 1litr oleju/1000km (swoją drogą tyle to mi nawet leśny maluch nie bierze... więc nie wiem skąd te normy...).
BMW - Be My Wife.

Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)
oggy
 
 
 
Posty: 368
Dołączenie: 20 Sie 2008 16:01
Miejscowość: München, Wroclaw i co raz więcej WLKP
Moje BMW: Jest: "mondziu" kombi.
Było: e39 523i
Będzie: e39 540iA Touring FL

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez FuXX » 03 Sty 2010 11:02

Może Ci coś podpowiem, miałem podobny problem tylko z silnikiem 2.0 też mi brał 1 litr oleju na 1000 km (po remoncie skrzyni biegów i późniejszym sprawdzaniu przez mechanika czy remont się udał ale to opowieść na oddzielny temat). Zrobiłem tak wymieniłem uszczelniacze przy okazji planowanie głowicy i nowe uszczelki, wymieniłem wszystkie pierścienie na tłokach po wcześniejszym pomiarze tulei cylindra (czy jak tam to się nazywa) do tego wymiana uszczelki pod miską olejową. Efekt taki że spadł apetyt na olej do 300 ml na 1000 km, zastanawiam się teraz nad wymianą odmy, ale nie wiem czy jest sens dalej pakować pieniądze w ten silnik. Morał z tego taki że kosztowało mnie to wszystko około 2000 zł a efekt marny, trzeba było posłuchać mechanika i wymienić silnik. Tylko tu jest znowu problem żeby nie kupić takiego samego (złoma).
FuXX
 
 
 
Posty: 207
Dołączenie: 03 Wrz 2005 09:21
Miejscowość: Rzeszów
Moje BMW: E39 2.0i/swap 2.8i z 96r.

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez dajan » 03 Sty 2010 11:45

orzełe34 napisał(a):za 4,5 k zrobisz remont i będziesz wiedział co masz

zakładając że będzie do czego głowicę przykręcić ...
bloki aluminiowe nie lubią rozkręcania i skręcania bo gwinty się buntują
nie chce mi się tego opisywać kolejny raz ale dzięki pozrywanym gwintom kupiłem dwa silniki ...
przed tą opisaną uszczelką w tym silniku który mi teraz służy byłem przerażony ale dałem ją zrobić w serwisie p.Krystiana w Katowicach i wszystko skończyło się dobrze (1500zł dwa dni bez auta)
Image
Awatar użytkownika
dajan
 
 
 
Posty: 3020
Dołączenie: 21 Lis 2006 22:21
Miejscowość: Siemianowice Ślaskie
Moje BMW: BYŁO E39 523i 1996r

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez balcer22 » 04 Sty 2010 11:15

koledzy doradźcie czy wrzucać 2.5 czy 2.8 :roll: bo już sam nie wiem
balcer22
 
 
 
Posty: 54
Dołączenie: 30 Sie 2009 22:56
Moje BMW: E39 523i

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez M-Technic » 04 Sty 2010 12:24

oczywiscie ze m52b28 masz ciezki samochod wiec nic nie przemawia za braniem mniejszego :mrgreen:
W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!
A i od forum zacząłem leczenie :D
Awatar użytkownika
M-Technic
 
 
 
Posty: 3089
Dołączenie: 12 Kwi 2008 12:21
Moje BMW: FIAT GRANDE UNO :P

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez balcer22 » 04 Sty 2010 15:56

dzięki za porady, dzwoniłem do mgarage i mam zamiar się z nimi umówić na swapa z ich silnikiem, myślę że będę zadowolony :twisted: :twisted:
balcer22
 
 
 
Posty: 54
Dołączenie: 30 Sie 2009 22:56
Moje BMW: E39 523i

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez audik12 » 04 Sty 2010 22:23

kolego serwis nawet zaleca i mówi o tym jasno ze w bmw na 10000tys km. jest nawet wskazane dolac litr oleju bo ona tyle pobierze wiec nie masz sie czym przejmować bo to normalny proces... kolerga tez ma 7 tylko w 3l w benzynie i tez litr mu bierze wiec nie masz na co zwracac uwage
audik12
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 1
Dołączenie: 31 Lip 2009 14:31
Miejscowość: Władysławowo
Moje BMW: BMW E39 523i 1998

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez M-Technic » 04 Sty 2010 23:18

audik12 napisał(a):kolego serwis nawet zaleca i mówi o tym jasno ze w bmw na 10000tys km. jest nawet wskazane dolac litr oleju bo ona tyle pobierze wiec nie masz sie czym przejmować bo to normalny proces... kolerga tez ma 7 tylko w 3l w benzynie i tez litr mu bierze wiec nie masz na co zwracac uwage


Kalkulacja jesli na 10tys km ma pic 1litr oleju
1tys km to 0,1litra oleju
spalanie kolegi
1 tys km- 1litr
10 tys 10 litrow
W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!
A i od forum zacząłem leczenie :D
Awatar użytkownika
M-Technic
 
 
 
Posty: 3089
Dołączenie: 12 Kwi 2008 12:21
Moje BMW: FIAT GRANDE UNO :P

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez wolfer_stercza » 17 Sty 2010 16:43

Mam podobny problem około 3l/14000km pobrało mechanik zalecił wymianę uszczelniaczy zaworowych bo teoretycznie w samochodzie z przebiegiem 250000km mogły już skapitulować. Mam pytanie jaki wpływ mogłaby mieć wymiana odmy?? drugie pytanie czy wymieniać za jednym razem pierścienie czy dać sobie jeszcze na luz? Przebieg jest wiarygodny jeżdże nią od zamierzchłych czasów a poprzedni właściciel nawet żarówki wymieniał w serwisie.
wolfer_stercza
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 3
Dołączenie: 17 Sty 2010 15:53
Moje BMW: E39 523i rok prod 1996r.

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez balcer22 » 23 Sty 2010 12:08

to dużo ci tak nie bierze. Jeśli odma nie była wymieniana to mogła polecieć, u mnie tak bylo z tym samym przebiegiem co twój. Uszczelniacze też wymieniałem ale nie zdało rezultatu żadnego tylko że u mnie od wymiany do wymiany to chyba 12l dolewki :D :D najlepiej musisz znaleźć dobrego mechanika, a pierścienie też duże koszty biorąc pod uwage twoje zużycie oleju to nie opłacalne
pozdro
balcer22
 
 
 
Posty: 54
Dołączenie: 30 Sie 2009 22:56
Moje BMW: E39 523i

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez Don530 » 21 Paź 2013 14:50

Witam,
poszukuje firmy z Śląska, która zajmuje się wymianą/regeneracją silników (z roczną gwarancją).
Podobno taka firma istnieje - dowiedziałem się o niej od znajomego, podobno gdzieś na forum się przewinęli.
Liczę na Waszą pomoc.
p.s. co myślicie o swapie N52 2,5 na M54?
Don530
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 10
Dołączenie: 19 Sie 2011 10:57
Moje BMW: nie powiem

Re: e39 523 wymiana silnika czy remont?

Postprzez danielxc717 » 21 Paź 2013 16:46

Czym wg Ciebie jest regeneracją silnika?
Awatar użytkownika
danielxc717
 
 
 
Posty: 5724
Dołączenie: 21 Lut 2011 13:19
Miejscowość: Głogów
Moje BMW: BMW 520i E39 2.0 150KM 1998r

PoprzedniaNastępna

Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 3 gości