Skocz do zawartości

Klopoty z nadmuchem powietrza - wymiana regulatora (st.konc)


psychop

Rekomendowane odpowiedzi

Problemy z nadmuchem powietrza w kabinie takie jak

 

- calkowity brak nadmuchu

- wiatrak caly czas pracujacy na wysokim biegu

- dmuchawa nieoczekiwanie zmieniajaca sile nadmuchu lub

- dmuchawa nie "sluchajaca" sie ustawien klimatyzacji

 

spowodowane sa naczesciej awaria stopnia koncowego czyli

regulatora silnika dmuchawy zwanego tez "grzebieniem".

 

Wymiana elementu (nowy - ASO ok. 500PLN, uzywany juz od 150 - uwaga

nalezy dobrac zaleznie czy klima jest manualna czy automatyczna)

jest prosta i zajmuje najwyzej 10 minut.

 

 

1. WYLACZYC zaplon i najlepiej wyjac kluczyk ze stacyjki

2. Zdemontowac oslone tapicerska po prawej stronie tunelu srodkowego

(jedna srubka a nastepnie zsunac ja w kierunku tylu samochodu - nie

ciagnac na sile bo urwanych zaczepow nie daje sie naprawic)

3. Zdemontowac oslone pod schowkiem - plastik po prostu pociagnac

mocno do siebie, wyjdzie z zatrzaskow

4. W tunelu srodkowym na wysokosci schowka (dobrze poswiecic

sobie latarka) widac bedzie 5- pinowe zlacze, trzy kable grube i

dwa ciensze, brazowy, czerwony,zielony - tyle powinno byc widac

 

5. Zlacze wiazki przewodow trzeba scisnac i wyjac z modulu

6. U dolu modulu jest plastikowy zatrzask ktory nalezy nacisnac

w kierunku podlogi samochodu i pociagnac modul w kierunku

drzwi pasazera.

 

Montaz w kolejnosci odwrotnej, nalezy sprawdzic czy piankowa uszczelka

przyklejona do nowego regulatora jest w nalezytym stanie i umiescic

modul w otworze dmuchawy, dbajac o jego odpowiednie ulozenie.

Modul powinien "wkliknac" na miejscu co oznacza ze zostal prawidlowo

zamontowany.

 

Nastepnie wlozyc koncowke zlacza i wcisnac az do klikniecia. Przed montazem tapicerki i oslony pod schowkiem przekrecic kluczyk do

pozycji 2 i sprawdzic czy dmuchawa prawidlowo reaguje na sygnaly

z modulu klimatyzacji, nastepnie zmontowac pozostale elementy wnetrza.

 

Za pierwszym razem zajelo mi 30 min za drugim z 15 a ostatnio juz tylko 5:)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
Witam Mam podobny problem U mnie objawia sie to tym że raz jest nadmuch a raz go nie ma. Czytałem wiele postów i szukałem ale nikt podobnego problemu nie ma jedynie tylko ten post spasował do mojego problemu ale pytanie jest nastepujace czy w e36 tez jest taki regulator nadmuchu A i nie wiem czy to cos ma wspólnego ale jak ustawiam regulator w pozycji 1 lub 4 to jakby cos zaczynalo wiac ale bardzo słabo i sprawdzałem silniczek nadmuchu, jak również prąd czy dochodzi do silniczka i wszystko OK Wczoraj np pracował sobie na 1 a jak chciałem podkręcic to zdechło i tyle sie nacieszyłem dmuchawą. Za jakiekolwiek wskazówki wielkie dzięki :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.