Skocz do zawartości

320d Czym czyscic czujnik cisnienia doladowania


fornal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie czy można a jesli można to czym czyscic czujnik doładowania ciśnienia. Mam 14 sek do setki wiec nei jest najlepiej. Gruszka przesmarowana przy turbo, wężyki sprawdzone, elektrozawór wymieniony przy turbo, erg przeczyszczony. Przeplywki nei jestem pewny ale poprzedni właściciel najwyraźniej wymienił bo końcówka jest 468 jak na samochód z 1999 roku powinno byc 314 wiec jest zainstaowana ta nowsza wersja i soft jest D5 wiec nowy pod nowe przeplywki.

Zastanawia mnie ten czujnik doładowania bo jakby nie czuje ze turbo jest nie ma takiego kopnięcia przy 2000 rpm. I węże od IC tez nei sa specjalnie jakieś twarde wiec moze turbo słabo pompuje.

 

Pytanie generalnie takie czy ktos czyścił ten czujnik i czy cos to pomogło, na kompie błędu nie ma wiec dzial ale może niepoprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak autko chodzi po wyczyszczeniu całego dolotu? jak ze spalaniem ? napisz czy warto bo rozkładania jednak trochę jest....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie był spadek mocy i max 130 km/h ale wymiana zaworu podciśnienia od turbo pomogła , przedwczoraj na trasie Kołobrzeg - Wrocław trochę miasta i z powrotem miałem śr 5,4 na dystrybutorze! ale nieraz mam uczucie że silnik z rana jest silniejszy a później troszeczkę puchnie....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnika nie należy w żadnym wypadku zanurzać w żadnych roztworach. Ja osobiście mam wiertełko 2 mm i tym najlepiej wyczyścić szyjkę od wewnątrz - oczywiście ręcznie nie wiertarką!!!!!. Z zewnątrz wystarczy oskrobać to co się nakleiło. To wszystko
Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy można prosić link gdzie znajduje się ten czujnik w M47N ze strony RealOEM.

Z góry dzięki i pozdrawiam.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy można prosić link gdzie znajduje się ten czujnik w M47N ze strony RealOEM.

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Prosze, nr 16 z rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40

Tak też właśnie myślałem że to ten nr 16. Bardzo dziękuję za potwierdzenie i pozdrawiam.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pytanie do szanownych kolegów odnośnie czujnika ciśnienia doładowania.

 

1. JAką rolę pełni ten czujnik?

2. Czy odłączenie ma jaiś wpływ na dynamikę pojazdu

3. Gdy kupiłem samochód miałem właśnie odłączony ten czujnik i teraz nasuwa siępytanie dlaczego? może sobie ktoś zapomniał albo został celowo odłączony. Nadmienię że gdy wyszło na komie, że jest cośnie tak z zawirowaniami (tak z tłumaczenia niem.) i po podłączeniu tego czujnika było czuć bardzo spaliny, kolor wpadający w siwawy i drażniący. Poźniej się okazało że nie ma katalizatora. czy to ma jakiś wpływ na spaliny? Bardzo proszę o odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praca tego czujnika jest ściśle połączona z pracą przepływomierza a że przepływomierz mierzy masę powietrza to ma wpływ na skład spalin.......

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, byłem na analizatorze spalin i niby wszytko ok. To proszę mi powiedzieć dlaczego te spaliny mają taki gryzący po oczach zapach, natomiast gdy był odłączony czujnik to tego gryzącego zapachu nie było (wina katalizatora?) czy na kolor spalin i zapach ma wpływ właśnie ten czujnik? Czy są jakieś problemy z odkręceniem i czyszczeniem tego czujnik? Jeżeli ten czujnik ma wpływ na działanie przepłwki to w jaki sposób sprawdzić czy ta przepływka działa poprawnie. Będę wszystkim wdzięczny za sugestie. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Właśnie się zastanawiam czy ten czujnik może mieć jakiś wpływ na zapach spalin ? Ostatnio czyściłem w ten sposób że najpierw z niego wszystko ładnie wydłubałem, za nużyłem w acetonie później strzykawka z igłą i płukanie tego co w środku. Zastanawiam się czy w ogóle nie pada już, bo już przed czyszczeniem było tak że w zależności od dnia jeździło sie super wciska w fotel na każdym biegu, a czasem łapie lekkiego muła i już nie ma takiej frajdy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Święta prawda!!! dodam tylko że w starszych turbinach np. w e46 136ps nie ma zmiennej geometrii (łopatek) tylko wastegate lub bypass jak kto woli.

Czujnik mierzy ciśnienie w kolektorze ta przekraczając wartość zadaną w " programie", komputer podejmuje działanie aby zmniejszyć to ciśnienie! podaje elektryczny impuls wypełnienia na zawór podciśnienia ,ten odcina podciśnienie idące do membrany gruszki turbiny, łopatki w turbinie przestawiają się .....spadają obroty turbiny--> zmniejsza się ciśnienie.

W odwrotnej sytuacji gdy ciśnienie jest zbyt małe komp poprzez elementy wykonawcze puszcza więcej podciśnienia membrana gruszki zaciąga sztangę, przestawiają się łopatki w turbinie wzrasta wydajność--> wzrasta ciśnienie. I tak bez końca podczas pracy motoru.

 

Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia w kolektorze, bardzo rzadko się psuje. Jego zabrudzenie nie ma wpływu na spadek osiągów jeśli zaniża pomiar auto jest mocniejsze jeśli zawyża słabsze.

To akurat można ustalić robiąc diagnostykę komputerową auta.

Po podłączeniu się kompem (np. inpa ) komunikujemy się z engine i wchodzimy w blok pomiarowy (live data) w zakładce w której jest podawane ciśnienie w kolektorze na wyłączonym silniku (tylko zapłon) Wskazania powinny wynosić aktualne ciśnienie atmosferyczne w danym dniu czyli powiedzmy około 990hPs (0,99bara) Jeśli czujnik jest uszkodzony elektronicznie w pamięci ECU będzie zapisany błąd (przerwa lub zwarcie do masy) Jeśli jest sprawny ale przekłamuje mozna to stwierdzić w opisany powyżej sposób.

Ważne

Jeśli czujnik zaniża i widzimy że pokazuje zamiast 990hPs np. 940hPs nie mamy się co przejmować to nawet dobrze!!! Wtedy mamy odczynienie z tak zwanym (giftem) bonusem od producenta wynikającym z błędu pomiaru. Skutkuje to w rezultacie podczas pracy silnika nieznacznie wyższym ciśnieniem w kolektorze niż jest wskazywane i żądane przez sterownik (naturalnie pojawia się wzrost momentu obr. i mocy) Jeśli czujnik zawyża sytuacja jest odwrotna mamy w efekcie zbyt małe ciśnienie w kolektorze mniejsze ciśnienie to wolniejsza praca turbiny więc i mniejszy przepływ powietrza na przepływce to zaś skutkuje obcięciem dawki. (koło się zamyka )

 

Uważam że sprawdzenie tego co pokazuje czujnik ciśnienia to jeden z pierwszych punktów diagnostyki auta doładowanego.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura!!! E46 320d 136HP ma garreta ze zmiennym katem lopatek!!!

a nie czasem z kierownicami spalin???

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.