• Reklama

Ubywajacy plyn chlodniczy

M51 (725tds), M52 (728i, 728iL), M52TU (728i, 728iL), M57 (730d), M60/1 (730i, 730iL), M60/2 (740i, 740iL), M62 (735i, 735iL, 740i, 740iL), M67 (740d), M73 (750i, 750iL, L7)

Ubywajacy plyn chlodniczy

Postprzez Astray » 16 Maj 2009 19:56

Witam

Otoz mam taki problemik. W mojej 740d ubywa plynu chlodniczego (okolo 0,5l na 500-600km) oraz sa sladowe ilosci oleju w plynie (olej na korku od wlewu i plamki oleju w plynie). Co moze byc przyczyna? Przypuszczm uszczelke pod glowica - ale jak to najlepiej zweryfikowac?


Pozdrawiam
Astray
 
 
 
Posty: 39
Dołączenie: 16 Sie 2008 13:16
Miejscowość: Kamień Pomorski
Moje BMW: E38 740d

Postprzez maslo_82 » 16 Maj 2009 20:18

hmm na twoim miejscu nie szykował bym sięna samą uszczelkę, w dieslu zazwyczaj pęka również głowica. Szykuj grubą kasę na naprawę, bo muszisz zdjac i zrobić obie głowice.
maslo_82
 
 
 
Posty: 601
Dołączenie: 05 Gru 2006 09:19
Miejscowość: Poznań

Postprzez Astray » 16 Maj 2009 20:34

A jest jakas mozliwosc zweryfikowania, czy to sama uszczelka czy peknieta glowica (oby nie ;/ )? Bo nie wiem jak sie psychicznie i czasowo nastawiac na naprawe... Przy okazji moze orientujecie sie jaki jest ew. kosz naprawy glowicy (czy tylko wymiana?) orazy wymiany uszczelek?
Astray
 
 
 
Posty: 39
Dołączenie: 16 Sie 2008 13:16
Miejscowość: Kamień Pomorski
Moje BMW: E38 740d

Postprzez Zodiac » 16 Maj 2009 20:54

Mozesz napisac, jaki masz przebieg (oraz czy jest realny) i rocznik auta?
Awatar użytkownika
Zodiac
 
 
 
Posty: 2299
Dołączenie: 07 Maj 2006 00:15
Moje BMW: F10 z silnikiem z kosiarki

Postprzez Astray » 16 Maj 2009 20:57

Rocznik autka 2000, przebieg (udokumentowany, 100% autentyczny) 295tys
Astray
 
 
 
Posty: 39
Dołączenie: 16 Sie 2008 13:16
Miejscowość: Kamień Pomorski
Moje BMW: E38 740d

Postprzez Astray » 18 Maj 2009 12:51

Brak pomyslow na zweryfikowanie co to moze byc? Nie mam narazie zbytnio czasu ja jezdzenie po warsztatach wiec bym chcial sam zobaczyc co i jak...
Astray
 
 
 
Posty: 39
Dołączenie: 16 Sie 2008 13:16
Miejscowość: Kamień Pomorski
Moje BMW: E38 740d

Re:

Postprzez czescidobmw » 15 Lip 2009 17:00

Astray napisał(a):A jest jakas mozliwosc zweryfikowania, czy to sama uszczelka czy peknieta glowica (oby nie ;/ )? Bo nie wiem jak sie psychicznie i czasowo nastawiac na naprawe... Przy okazji moze orientujecie sie jaki jest ew. kosz naprawy glowicy (czy tylko wymiana?) orazy wymiany uszczelek?



100% weryfikację da tylko profesjonalne sprawdzenie szczelności głowicy, po jej wymontowaniu, w specjalistycznym zakładzie. Przy wymianie uszczelek pod głowicami pamiętaj o nowych śrubach głowic. Warto też przy okazji dotrzeć zawory i wymienić uszczelniacze zaworowe.

Uszczelka pod głowicę do 740d kosztuje około 400 zł. Uszczelki pod kolektor ssący 2x 150 zł. Uszczelki pod kolektor wydechowy 2 x 95 zł. Uszczelki pod pokrywy zaworów 2x 130 zł. Śruby głowic 2x 215 zł. Do tego dojdą uszczelki pod rozrząd, uszczelniacze zaworowe i 200-300 zł od jednej głowicy za sprawdzenie szczelności. Reszta to robocizna.
czescidobmw
 
 
 
Posty: 36
Dołączenie: 03 Wrz 2008 13:30
Miejscowość: Gorzów Wlkp.


Powróć do E38

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron