e39 bierze olej

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

e39 bierze olej

Postprzez mareg » 13 Maj 2009 15:31

Witam

Mam pytanie co do brania oleju.
Auto to bmw E39 2.2l 2002 rok, przebieg 160tys km. Silnik pracuje idealnie ale bierze olej - okolo 1l na 1000km. Auto czasem zakopci przy odpalaniu - jak mniemam sa to uszczelniacze zaworow - ostatnio rowniez zauwazylem ze jak jechalem z gorki hamujac silnikiem a potem dodalem gazu to zakopcil. Normalnie nawet przy katowaniu nie ma nawet chmurki - koles ktory za mna jechal mowil ze czysto. Dla scislosci jezdze na oleju Castrol Magnetic 5W 30.
w zwiazku z powyzszym kilka pytan:
1. Czy wymiana oleju pomoze? jak tak to jaki olej polecacie
2. Czy moze to byc filtr odmy?
3. Sprzedac auto czy pogodzic sie z kosztami dolewania oleju :)

pozdrawiam
mareg
mareg
 
 
 
Posty: 55
Dołączenie: 19 Lut 2009 12:31
Miejscowość: Cork
Moje BMW: E90 320d 2005
E39 520i 2002

Postprzez Jerry » 13 Maj 2009 15:53

Zdecydowanie przyczynątak dużego ubytku może być zasyfiona odma. Sprawdź to w pierwszej kolejności.
Jerry
 
 
 
Posty: 778
Dołączenie: 30 Cze 2005 07:51
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: E39 530iA Turing 2001r

Postprzez cristek » 13 Maj 2009 17:18

Witam,ja w swojej 528i mam ten sam objaw ,odma i olej wymienione i poprawa prawie zadna.Ja obstawiam na uszczelniacze.
m3GreenHell
Awatar użytkownika
cristek
 
 
 
Posty: 185
Dołączenie: 29 Wrz 2008 17:29
Miejscowość: Glogow / UK
Moje BMW: Bylo kilka. e46 M3 SMG

Postprzez mareg » 14 Maj 2009 19:55

Witam ponownie.

Wlasnie zdjalem przewod od odmy (ten co og gory wchodzi do silnika). Jest on strasznie zasyfiony ale nie jest mokry, tylko jakby piasek albo cos - takie twarde granulki jakby olej zaschniety.
Co zacni Panowie na to?

Pozdrawiam
mareg
 
 
 
Posty: 55
Dołączenie: 19 Lut 2009 12:31
Miejscowość: Cork
Moje BMW: E90 320d 2005
E39 520i 2002

Re: e39 bierze olej

Postprzez Boggy e36 » 15 Maj 2009 11:06

mareg napisał(a):Witam

Mam pytanie co do brania oleju.
Auto to bmw E39 2.2l 2002 rok, przebieg 160tys km. Silnik pracuje idealnie ale bierze olej - okolo 1l na 1000km. Auto czasem zakopci przy odpalaniu - jak mniemam sa to uszczelniacze zaworow - ostatnio rowniez zauwazylem ze jak jechalem z gorki hamujac silnikiem a potem dodalem gazu to zakopcil. Normalnie nawet przy katowaniu nie ma nawet chmurki - koles ktory za mna jechal mowil ze czysto. Dla scislosci jezdze na oleju Castrol Magnetic 5W 30.
w zwiazku z powyzszym kilka pytan:
1. Czy wymiana oleju pomoze? jak tak to jaki olej polecacie
2. Czy moze to byc filtr odmy?
3. Sprzedac auto czy pogodzic sie z kosztami dolewania oleju :)

pozdrawiam
mareg


- Uszczelniacze do wymiany.

- Zmień czym prędzej markę oleju bo Ten na którym jeździsz to już nie ten Castrol co kiedyś... ( poczytaj wypowiedzi o Castrolu, ja mało nie zatarłem silnika. )
W/g urzytkowników, częściej go ubywa przy normalnych procesach spalania, szybciej traci swoje właściwości smarne i robi się z niego syf .

Polecam np. Mobil 1 lub Valvolina , oczywiście syntetyk 5W.... :hand:
Awatar użytkownika
Boggy e36
 
 
 
Posty: 2391
Dołączenie: 31 Gru 2005 13:47
Miejscowość: Szczecin-Police
Moje BMW: >e46 323i 98<

Postprzez coolx » 15 Maj 2009 11:48

Uszczelniacze zaworowe do wymiany na 100%.
niestety przyczyną uszkodzenia uszczelniaczy jest raczej na 99% przy tym przebiegu przegrzanie silnka,tak więc ich wymianą nie wyeliminujesz zuzycia oleju.kopcic natomiast przestanie.przy przegrzaniu mocno dostają w dupę pierścienie tłokowe.ale chodzic będzie.
olej to wymień na inny bo ten co lejesz to hipermarketowy towar.
jeżeli Castrol to wlej EDGE,lub Mobil1.
coolx
 
 
 
Posty: 238
Dołączenie: 27 Wrz 2006 14:36
Miejscowość: Podlaskie

Postprzez mareg » 15 Maj 2009 12:58

Dzieki za wszystkie podpowiedzi.

Co do uszczelniaczy mam pytanko:
Czy trzeba zdejmowac glowice zeby je wymienic?

Troche nie chce mi sie wierzyc ze to pierscienie moga byc bo ten silnik za ladnie pracuje - obroty ksiazkowe przyspieszenie w porzadku, zreszta jakby pierscienie byly to chyba by kopcil przy ostrym wstawianiu...

Zmienie olej i zajrze do odmy bo jak dla mnie to dziwne ze ta rurka jest sucha - tam chyba powinien byc jakis olej na sciankach...

Poza tym pobujam sie jeszcze rok i oddam w dobre rece.

Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam
mareg
 
 
 
Posty: 55
Dołączenie: 19 Lut 2009 12:31
Miejscowość: Cork
Moje BMW: E90 320d 2005
E39 520i 2002

Postprzez fixxxer1 » 15 Maj 2009 13:43

Zmień olej na Valvoline MaxLife 5w40. Mi na nim silnik zużywał 1l/3000km, teraz zalałem fantastycznego Motula 8100 X-Cess 5w50 i zużycie wzrosło 3- krotnie. Wracam do Valvo, będę na rękach chodził jeśli zużycie też wróci do 1l/3000km :evil: Jeśli nie to wymiana uszczelniaczy...
Ostatnio edytowany przez fixxxer1, 15 Maj 2009 13:50, edytowano w sumie 1 raz
fixxxer1
 
 
 
Posty: 554
Dołączenie: 07 Lis 2007 12:12
Miejscowość: Mińsk Maz
Moje BMW: E39 525i '00

Postprzez emge » 15 Maj 2009 13:49

Te Twoje objawy to książkowy przykład uszczelniaczy. Nie trzeba ściągać czapki do zrobienia tego. Trzeba popytać po warsztatach, niektóre mają przyrząd do podtrzymania zaworów. Ja roniłem w silnikach 4-cyl 8 zaworowych i kosztowało ~120zł wraz z gumkami.
Awatar użytkownika
emge
 
 
 
Posty: 201
Dołączenie: 04 Cze 2004 16:48
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: odjechało

Postprzez mareg » 15 Maj 2009 14:47

hmmm.

moim problemem jest ze mieszkam w irlandii i tutaj nie sadze zeby ktos mi to zrobil bez zdejmowania czapki, natomiast ze zdejmowaniem wbije sie w koszty 500 - 700 euro jak nie lepiej. Mam jednak dobrego mechanika kolege co mowi ze nigdy nie wymienial w ten sposob uszczelniaczy (zawsze zdejmowal glowice) ale jakby wiedzial jaki trzeba miec przyzad to by popatrzyl

moze ktos z was wie konkretnie co trzeba by bylo miec? Jakiegos linka albo fotke moze byscie podeslali jak to wyglada

dzieki
mareg
 
 
 
Posty: 55
Dołączenie: 19 Lut 2009 12:31
Miejscowość: Cork
Moje BMW: E90 320d 2005
E39 520i 2002

Postprzez emge » 15 Maj 2009 15:00

Pogoogluj to coś znajdziesz na pewno. Tu już coś niecoś znajdziesz jak to zrobić domowym sposobem :)
http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/vi ... hp?t=23910
Awatar użytkownika
emge
 
 
 
Posty: 201
Dołączenie: 04 Cze 2004 16:48
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: odjechało


Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości