Skocz do zawartości

[320d] Doprowadziłem swoje auto do stanu perfekcyjnego !!!


Gość elerro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

e46 320d 150 km , commonrail , 2002 rok

 

Z wielką radością informuje że moje auto w końcu chodzi jak zegarek :)

 

Problemy z jakimi borykałem się na przedziale roku :

 

1 - Drgania wyczuwalne na całym aucie ,

2 - szarpanie silnikiem na lewo i prawo przy gaszeniu,

3 - Spadek mocy,

4 - lekkie kopcenie,

5 - klekotanie silnika,

6 - nie chciał palić na ciepłym,

7 - raz przyśpieszał lepiej raz gorzej ,

8 - wzrost spalania

 

A oto rozwiązania :

 

1 i 2 - wymiana poduszek pod silnikiem ( duża poprawa - przestało szarpać przy gaszeniu i troch emniej drgań ) oraz wspawanie nowego tłumika drgań za katalizatorem ( ogromna poprawa w aucie siedzi się jak w benzyniaku :) ideał )

 

3 i 7- czyszczenie popularnych filtergów na czujnikach EGR , AGR ( lekka poprawa)

wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych bez żadnych wyjątków ( kolejna leka poprawa)

, czyszczenie zaworu RGR oraz kolektora ssącego ( z kolektora pozbyłem się też przy okazji tych 4 "klapek" "zapadek ") , czyszczenie czujnika w kolektorze , czyszczenie przepływomierza ( spora poprawa i jest idealnie )

 

4 i 8 - wymiana odmy ( problem znikł )

 

5 - jeśli chodzi o klekotanie to pomogły wszystkie operacje z pozycji nr 3 , sporą różnicę zauważyłem też po zmianie oleju na nowy...........

 

6 - wymiana jednego wtrysku i kompletu świec ( problem znikł )

 

Tyle , może co nieco wyda się dziwnę więc dopisze że wymiany robiłem na przedziale wielu miesięcy więc rezultaty mogłem dobrze przeanalizować ........... więc dziwne czy nie to włąśnie taki naprawy wyeliminowały te problemy :)

 

Nie to auto ........... polecam wszystkim mającym podobne problemy :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam niektóre problemy, więc tym bardziej gratuluję :clap:.

I doceniam - chyba nie tylko ja - że chciało Ci się opisać jak je zwalczyłeś, nie jest to niestety regułą na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień do tego przepływomierz to padniesz jaki bedzie efekt :shock:

 

Można bardziej obrazowo? Bo się waham :wink:

 

 

Nie da sie tego opisać. Zupełnie inaczej auto reaguje na gaz. Płynniej. Do tego mniej trzeba naciskać.

Zresztą zmierzona ilość powietrza wpadającego do silnika to chyba najważniesza wartośc w aucie.

Kup, skasuj adaptację i sprawdz. 1-2 dni i nie poznasz wozu. Zresztą, zrób pomiary elastyczności przed (porównaj z serią , jesli masz chip to powinnno być i tak lepiej) potem pomierz po.

Zawsze mozesz sprzedać. Za taka cenę pojdzie szybko.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm .... jeśli chodzi o ten przepływomierz , może faktycznie warto , coś polecacie ? i jak z adaptacją ? jak to zrobić ? jaki koszt ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Fajnie, fajnie. Ale jeszcze fajniej by było jakbyś dopisał to w odpowiednio wcześniej założonych wątkach, a nie zwyczajnie w nowym...

Kolejne osoby z tym samym problemem miałyby rozwiązania. A tak to tylko post o udanej naprawie. To tak na przyszłość. :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zmień do tego przepływomierz to padniesz jaki bedzie efekt :shock:

 

Można bardziej obrazowo? Bo się waham :wink:

 

 

Nie da sie tego opisać. Zupełnie inaczej auto reaguje na gaz. Płynniej. Do tego mniej trzeba naciskać.

Zresztą zmierzona ilość powietrza wpadającego do silnika to chyba najważniesza wartośc w aucie.

Kup, skasuj adaptację i sprawdz. 1-2 dni i nie poznasz wozu. Zresztą, zrób pomiary elastyczności przed (porównaj z serią , jesli masz chip to powinnno być i tak lepiej) potem pomierz po.

Zawsze mozesz sprzedać. Za taka cenę pojdzie szybko.

 

Jakie miałeś obiawy wcześniej że pomyslałeś o przepływce??

Z Burnerem się zamienialiśmy przepływkami i jedno i drugie auto tak samo reagowało, może co nowe to nowe :norty:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem był taki że jakoś tak stracił na mocy ciągle sie wachałem czy to moje przyzwyczajenie do przyśpieszenia ....czy może coś nie tak , czuć było przy około 2500 obrotów jakby turbina dawała dodatkowego kopa ...........występowało też coś takiego że czasem załapał i szedł od 1800 obrotów aż wgniatało i to fest w siedzenie a czasem poprostu przyśpieszał ale bez szału ................

 

po wyczszczeniu przepływki zawsze łapał od 1800 obrotów ........ tylko ciekawe ile to potrwa ...............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

ja mialem podobne problemy z moca - tzn raz jechal a raz nie,

 

okazalo sie ze winny temu byl przeplywomierz a raczej mechanik ktory mi go wymienial okazalo sie ze nie zrobil adaptacji ....

 

przeplywke kupilem oryginalna w aso a ze nie siedzialem na tym forum to troche kasy przeplacilem :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

ja mialem podobne problemy z moca - tzn raz jechal a raz nie,

 

okazalo sie ze winny temu byl przeplywomierz a raczej mechanik ktory mi go wymienial okazalo sie ze nie zrobil adaptacji ....

 

przeplywke kupilem oryginalna w aso a ze nie siedzialem na tym forum to troche kasy przeplacilem :evil:

 

Po adaptacji nowej przepływki odczułeś znaczną poprawę?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

ja mialem podobne problemy z moca - tzn raz jechal a raz nie,

 

okazalo sie ze winny temu byl przeplywomierz a raczej mechanik ktory mi go wymienial okazalo sie ze nie zrobil adaptacji ....

 

przeplywke kupilem oryginalna w aso a ze nie siedzialem na tym forum to troche kasy przeplacilem :evil:

 

Po adaptacji nowej przepływki odczułeś znaczną poprawę?

 

tak - auto nie ma juz "fochów" i jeździ dobrze - chce jeszcze wybrac sie na hamownie i sprawdzic wykres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

e46 320d 150 km , commonrail , 2002 rok

 

Z wielką radością informuje że moje auto w końcu chodzi jak zegarek :)

 

Problemy z jakimi borykałem się na przedziale roku :

 

1 - Drgania wyczuwalne na całym aucie ,

2 - szarpanie silnikiem na lewo i prawo przy gaszeniu,

3 - Spadek mocy,

4 - lekkie kopcenie,

5 - klekotanie silnika,

6 - nie chciał palić na ciepłym,

7 - raz przyśpieszał lepiej raz gorzej ,

8 - wzrost spalania

 

A oto rozwiązania :

 

1 i 2 - wymiana poduszek pod silnikiem ( duża poprawa - przestało szarpać przy gaszeniu i troch emniej drgań ) oraz wspawanie nowego tłumika drgań za katalizatorem ( ogromna poprawa w aucie siedzi się jak w benzyniaku :) ideał )

 

3 i 7- czyszczenie popularnych filtergów na czujnikach EGR , AGR ( lekka poprawa)

wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych bez żadnych wyjątków ( kolejna leka poprawa)

, czyszczenie zaworu RGR oraz kolektora ssącego ( z kolektora pozbyłem się też przy okazji tych 4 "klapek" "zapadek ") , czyszczenie czujnika w kolektorze , czyszczenie przepływomierza ( spora poprawa i jest idealnie )

 

4 i 8 - wymiana odmy ( problem znikł )

 

5 - jeśli chodzi o klekotanie to pomogły wszystkie operacje z pozycji nr 3 , sporą różnicę zauważyłem też po zmianie oleju na nowy...........

 

6 - wymiana jednego wtrysku i kompletu świec ( problem znikł )

 

Tyle , może co nieco wyda się dziwnę więc dopisze że wymiany robiłem na przedziale wielu miesięcy więc rezultaty mogłem dobrze przeanalizować ........... więc dziwne czy nie to włąśnie taki naprawy wyeliminowały te problemy :)

 

Nie to auto ........... polecam wszystkim mającym podobne problemy :rotfl:

 

Czy są jakieś specjalne metody czyszczenia przepływki? Jak Ty ją wyczyściłeś???

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,ale pytanie mam do elerro,chodzi mi o wymiane wezykow podcisnieniowych,napisz jaki jest koszt wymiany wszystkich wezykow,gdzie je kupowales,i czy mozna to zrobic samemu,no i moze masz jakies uwagi w tym temacie,ktore pomoga mi przy wymianie.dzieki i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,ale pytanie mam do elerro,chodzi mi o wymiane wezykow podcisnieniowych,napisz jaki jest koszt wymiany wszystkich wezykow,gdzie je kupowales,i czy mozna to zrobic samemu,no i moze masz jakies uwagi w tym temacie,ktore pomoga mi przy wymianie.dzieki i pozdrawiam.

 

 

 

ja u siebie wymieniałem wężyki od elektrozaworu do EGR-a , kupowałem w ASO sprzedają na metry koszt ok 40pln,szt są 2 kolory niebieski i czarny , samemu można wymienic ale trza troche osprzetu silnika poodkrecac np kolektor ssący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,ale pytanie mam do elerro,chodzi mi o wymiane wezykow podcisnieniowych,napisz jaki jest koszt wymiany wszystkich wezykow,gdzie je kupowales,i czy mozna to zrobic samemu,no i moze masz jakies uwagi w tym temacie,ktore pomoga mi przy wymianie.dzieki i pozdrawiam.

Np przewody paliwowe Gates'a, kilka złotych za metr.

Fi wewnętrzne bodajże 3,2mm VS. ori 3,5mm. Gumowe w oplocie materiałowym czy coś takiego.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

 

sorry Panowie ale nie mialem kiedy wpaść na forum i odpisać,

 

więc jeśli chodzi o wymiane przewodów-wężyków ciśnienia-podciśnienia to śmieszny koszt , nie polecam zakupów w bmw tylko w zwykłym sklepie, najlepiej wyjąć jeden wężyk na wzór .............

 

 

jeśli chodzi o samą wymianę to większość przewodów można wymienić w kilka minut bez większego rozbierania , ale jak kolega wcześniej pisał część z nich jest spod kolektorem ssącym , jest też problem z wymianą wężyka od agr do turbo - raczej nie sięgniesz tam od góry lepiej podnieść auto , ale taki problem to nie problem ............................. jak jesteś roztrzepany to lepiej zaznaczaj sobie co i gdzie póżniej podłączyć żebyś czegoś nie założył odwrotnie :) albo zwyczajnie wymieniaj po koleji :)

 

 

:D

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.