• Reklama

330ci: Dedykowany dolot (filtr stożkowy) - warto czy nie?

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

330ci: Dedykowany dolot (filtr stożkowy) - warto czy nie?

Postprzez DreSik.PL » 30 Kwi 2009 18:13

Ostatnio noszę się z zamiarem wymiany oryginalnego filtra powietrza na stożek. Znalazłem kilka dedykowanych układów dolotowych i mam w związku z tym pytanko. Warto czy nie? Pomijam wygląd bo na tym akurat mi najmniej zależy:-)

Przykład: http://autostyle.pl/product_info.php?ma ... eee9f26a25

Drugi temat jaki mnie nurtuje to kolektor wydechowy:
http://allegro.pl/item614467001_sportow ... _330i.html

Daje to coś oprócz lepszego samopoczucia?
Pozdrawiam

edit: A oryginalne kolektory z M3 spasuja? (sondy itp)
Ostatnio edytowany przez DreSik.PL, 03 Maj 2009 09:23, edytowano w sumie 1 raz
DreSik.PL
 
 
 
Posty: 143
Dołączenie: 04 Lip 2007 06:45
Miejscowość: Oświęcim
Moje BMW: E46 coupe

Postprzez M-Technic » 30 Kwi 2009 19:39

co do kolektora to tej firmy nie znam a dolot mozesz brac jak czesto jestes w trasie rzadko w miescie tu akurat jest wazna predkosc przy niskich predkosciach tak do 30-40km/h stozki niestety powoduja spadek mocy wiec polecal bym raczej albo wklad filtra k&n lub airbox ktory jest najlepszym rozwiazaniem w tej chwili k&n jest drogi ale mozna brac simote za ok 550zl masz z zestawem montazowym jak juz robic dolot i miec czyste sumienie to airboxa wkladaj albo porzadny filtr stozek to marne rozwiazanie
W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!
A i od forum zacząłem leczenie :D
Awatar użytkownika
M-Technic
 
 
 
Posty: 3089
Dołączenie: 12 Kwi 2008 12:21
Moje BMW: FIAT GRANDE UNO :P

Postprzez saku82pl » 30 Kwi 2009 23:38

siema, ten dolot to jakiś jak dla mnie za kręty, mowie powaznie, ale generalnie takie doloty - wlasnie w wyprowadzonym filtrem poza komore silnika sa chyba najlepsze, byleby nie byly az tak pozakrecane

co do baranow - ostanio pisalem z gostkiem na ten temat, zalozyl dokaldnie takie jak z linku, chinskie kolektory i mowil ze bylo czuc roznice, od dolu lepiej ciagnal, niestety nie hamowal auta po zamontowaniu, bylo pare postow na ten temat, ale do e36, generalnie wg mnie poprawa będzie, ale trzeba by postawic znak zapytania jeśli chodzi o trwałość/żywotność takiej chinszczyzny, jesli oryginalne barany od e46 m3 pasuja do twojego silnika to lepiej takich szukaj, ale jak nie szkoda ci 700 zl zeby sprobowac to można kupic wlasnie takie, pozdro
Awatar użytkownika
saku82pl
 
 
 
Posty: 1778
Dołączenie: 16 Kwi 2007 12:29
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: e36 325i 1992
192KM + szpera

Postprzez olo320i » 02 Maj 2009 19:04

hejka...
mam e46 328i a w niej dedykowany dolot K&N ze stożkiem na stronie producenta wyczaiłem ten produkt i jest napisane że firma K&N daje gwarancje ze z tym dolotem silnik ma 9,69KM więcej

http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-1002

co do kolektora wydechowego
http://allegro.pl/item614467001_sportow ... _330i.html

czyli tzw baranów to kupiłem już te z ALLEDROGO są już w chacie u mojego kumpla który mi je kupił bo ma konto na alledrogo. kumpel pracuje w firmie która produkuje grzejniki łazienkowe i poręcze do autobusów firmy MAN ma na codzień do czynienia z rurą, z jej gięciem na specjalnej elektronicznej giętarce i ze spawaniem tigiem, obejrzał dokładnie ten kolektor w sumie dwa i powiedział mi przez telefon że jest bardzo dobrze wykonany i pospawany, jest napewno ze stali kwasowej i na potrzeby sprzedaży poddany został polerowaniu żeby błysk & blask cieszył oko przy zakupie. Spawy gięcie i wykonanie jest w 100% jak najlepsze nie wiadomo tylko czy po zespawaniu kolektory zostały poddane obróbce cieplnej w celu odpuszczenia naprężeń które powstały w trakcie spawania które mogą w trakcie normalnego użwania powodować pękanie tak po za tym jest BARDZO DOBRZE WYKONANY no i do kolektora są dodane wszystkie uszczelki..
jeszcze nie miałem go w rekach i sam nie moge tego potwierdzić ale jest jedna wada tego kolektora, wyczajiłem ją niestety po zakupie a dokładnie u sprzedawcy w recenzjach od ludzi którzy już coś kupili, znalazłem jednego gościa który kupił i założył te kolektory do E46 325i i napisał on tam ze miał problemy, nawiązałem z nim kontakt mailowy i zapytałem co to były za problemy, po paru dniach mi odpisał że u niego przy próbie założenia kolektorów okazało się że gwinty gniazda na sondy są żle w złym miejscu wspawane i po założeniu jedna sonda trafia w pierwszy kolektor i sie nie miesci, druga sonda zawadza o sciane grodziową i niestety trzeba to przerobić sobie, przespawać pod innym kątem, dodał jeszcze że po złożeniu wszystkiego do kupy i przejechaniu 80 km pojawił się błąd sond drugich, które ostatecznie wykręcił precz i zaslepił gniazda srubami.. widać że wstawił te kolektory w miejsce orginalnych kolektorów z katami bo ja mam katy w połowie auta i za nimi są dopiero te drugie sondy i tam zostaną.. ogólnie gość całość ocenił pozytywnie osiągi i efekty są całkiem miłe ale nie jest to te 15% co podaje sprzedawca no ale autko się teraz konkretnie zbiera od niższej parti obrotów i dzwięk silnika się zmienił na taki metaliczny całkiem fajny. za dwa może trzy tygodnie bede w POlsce i mam zamiar zamontować te kolektory, mam nadzieje że dam rade je tam upchnąć bo mam anglika i zaraz koło kolektora idzie drążek kierowniczy do maglownicy i jest tam ciasno no ale sprzedawca zapewnia mnieł ze bedzie pasować..
3majcie kciuki za mnie jeżeli dam rade to wstawie może jakieś foto z montażu :)
Ostatnio edytowany przez olo320i, 03 Maj 2009 00:17, edytowano w sumie 1 raz
olo320i
 
 
 
Posty: 70
Dołączenie: 19 Gru 2008 17:44
Miejscowość: Poznań/Londyn
Moje BMW: E46 328i 1999r

Postprzez ropucha.aga » 02 Maj 2009 22:22

czekamy na wykres z hamowni przed i po montażu :)
Image
ropucha.aga
 
 
 
Posty: 120
Dołączenie: 02 Lis 2008 16:32
Miejscowość: pomorskie

Postprzez olo320i » 03 Maj 2009 01:07

znalazłem wykres z hamowni auta z założonymi baranami nie jest to BMW ale na wykresie widać ze z baranami auto ma 9,5 konia wiecej

http://www.lowride.pl/

nie umiem wstawić samego obrazu więc zainteresowanych wykresem poinstruuje jak i gdzie go znależć wchodząc na strone podaną wyżej..
należy otworzyć strone potem zaznaczyć "sklep" nastepnie po lewej opcje "kolektory wydechowe"
jak juz mamy liste dostępnych kolektorów wybieramy kolektor o nazwie "
"Sportowy Kolektor Wydechowy VW Golf 2/Jetta 2 8V"
po otwarciu najpierw jest opis a na dole 3 zdięcia w tym jedno z hamowni

nie wiem na ile jest to miarodajne i uczciwe ale jest przynajmniej ten wykres pierwszy i jedyny jaki wogóle widziałem że ktoś dołożył przy sprzedaży kolektora
olo320i
 
 
 
Posty: 70
Dołączenie: 19 Gru 2008 17:44
Miejscowość: Poznań/Londyn
Moje BMW: E46 328i 1999r


Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 21 gości