Skocz do zawartości

filtr odmy w oleju


ar_w

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Jak w temacie. 5000km temu wymieniałem odmę, całą z obudową.

Dzisiaj tam ponownie zaglądnąłem i cały ten filter był nasączony olejem. Po zdjeciu przewodu, co idzie z odmy do rury dolotowej (a ona idzie do turbo ) był wilgotny w oleju. Filtr powietrza jest suchy.

Wcześniej myslalem, ze turbo mi puszcza troche oleju i idzie do dolotu, ale teraz jestem bardziej przekonany, ze to przez odmę idzie.

 

Czy to NORMALNE zjawisko? Czy może to sprawa jakichś przedmuchów w silniku i stąd sie tam olej zbiera?

 

Co Wy na to? Jak to lepiej zdiagnozować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Turbina uszczelnia się olejem... Chciałbyś, żeby była tam pustynia :?:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co bym chciał, to dowiedzieć się, że to normalne zjawisko - nie znam się.

 

Wydaje mi się, że odma jako odpowietrzacz par oleju, powinna być sucha, a jest nasączona olejem.

 

Sam filter jest czysty, nie ma osadów czy innych syfów i dotykając go jest miekki, ale w oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to NORMALNE zjawisko? Czy może to sprawa jakichś przedmuchów w silniku i stąd sie tam olej zbiera?

 

Całkowicie normalne zjawisko. Dlatego nazywa się to separator - ma wyłapywać mgłę olejową z par oleju, skraplać i zwracać je do układu smarowania. Zajrzyj do rury przed EGR, jeśli jest bardzo mokra od oleju to nie za dobrze, jednak minimalnie wilgotna ma być ( każdy silnik, nawet w maluchu jest tak zbudowany że kieruje pary ze skrzyni korbowej do cylindrów celem spalenia ). Zatkany układ odpowietrzenia skrzyni korbowej powoduje nadmierny wzrost ciśnienia i najczęściej rozszczelnienie silnika. W naszych autach zatkanie separatora kończy się rozszczelnieniem turbiny, ucieczką oleju do kolektora ssącego. W ekstremalnych przypadkach wypływ oleju jest tak duży że silnik może zacząć spalać olej przy czym obroty wzrastają do maksimum i kończy się to zniszczeniem jednostki. Pamiętaj że z ASB zduszenie silnika jest prawie niemożliwe. Jedyną podobno skuteczną metodą o jakiej słyszałem jest szybkie przecięcie rury pomiędzy turbo a EGR i odsunięcie jej, oraz odcięcie dopływu powietrza do kolektora ssącego - nie wiem czy bym się odważył :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wdrażając logikę na ostro...

 

Bo oleju w dolocie jednak troche jest - łączenia od turbo do IC są spocone. Ten separator jednak przepuszcza olej tak, że rura od odmy do dolotu do turbo jest dość wilgotna i jestem przekonany, że to odma jest źródłem, że dolot jest brudny w oleju.

 

Teraz tak, jeśli wypluwanie oleju byłoby bieżące - to na 100% podczas normalnej jazdy jak depnę, z tyłu powinna być niebieska chmura.

Tego jednak nie ma, jedynie z rana, jak leci para z rury, to jest zabarwiona na niebieskawo - więc jakaś tam ilość oleju trafia do dolotu.

Przeczytałem na ktorymś forum, że robi się patent z odłączeniem połączenia odmy do dolotu i skierować do butelki i zobaczyć co tam będzie siedzieć.

 

PYTANIE teraz, jak sprawdzić drożność odmy. Czy wystarczy wyjąć przewód co idzie do dolotu i sprawdzić czy dmucha? Powinno dmuchać mniej wiecej tyle, ile dmucha po wykręceniu korka wlewu oleju?

 

Z tego co piszesz limited, filterek wyłapuje mgłę olejową, skrapla i ma wracać do michy - może tu jest gdzieś niedrożne i ten olej nie wraca do michy :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PYTANIE teraz, jak sprawdzić drożność odmy. Czy wystarczy wyjąć przewód co idzie do dolotu i sprawdzić czy dmucha? Powinno dmuchać mniej wiecej tyle, ile dmucha po wykręceniu korka wlewu oleju?

 

No powinno dmuchać na chodzie ale ile to trudno rzec :/ U mnie mniej dmucha przy wyższych obrotach niż przy wolnych.

 

Tak jak piszesz limited, filterek wyłapuje mgłę olejową, skrapla i ma wracać do michy - może tu jest gdzieś niedrożne i ten olej nie wraca do michy :doh:

 

Nie mam pojęcia kolego czy tam może się coś zatkać, jak wkładałem separator od E60 to widziałem dość sporą dziurę..nie potrafię Ci powiedzieć.

Niedawno pisałeś że nie bierze Ci oleju więc może wszystko jest okej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam wziął oleju. Jakies 0.1 litra na 5000km, na oko.

 

 

Jakies 200km temu zmieniłem olej na Edge 0W30. Może to jest powodem. Zobacze jeszcze. Auto zanim kupiłem jezdzilo na SLX 0W30, coś mnie podkusiło i zmieniłem na Mobil special V 5W30, przejechalem na nim parę tyś km, i z powrotem na castrol.

Jak mówią, chytry traci dwa razy, ale może nic sie nie stało... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby separator sie nie zpychał nie było by potrzeby jego wymiany, a wymieniać jak wiadomo trzeba więc to że jest w oleju to zjawisko zupełnie normalne.Przepuszcza olej, no cóż auto już nie nowe przecież więc i przedmuchy na cylindrach i zaworach większe. Jeżeli nie puszcza białej chmury lub nie kopci na biało podczas postoju czy jazdy jak dla mnie wszystko jest w porządku.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby separator sie nie zpychał nie było by potrzeby jego wymiany, a wymieniać jak wiadomo trzeba więc to że jest w oleju to zjawisko zupełnie normalne.

 

Na poparcie Twoich słów wycinek z oficjalnego dokumentu opisującego tą konieczność.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//kielbaski.com/pimposh/BMW/oils.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówią, chytry traci dwa razy, ale może nic sie nie stało... :mad2:

 

A co się miało stać, ja wlałem do swojej Shell Helix Diesel Ultra 5W40 i lata jak trzeba. Gdybym się przejmował wszystkim co tu wyczytam to chyba też bym wymienił na "zalecany" :wink:

I Twój poprzedni olej i mój mieszczą się w specyfikacji BMW więc luzik.

Już Ci mówiłem że autko chodzi Ci elegancko, tylko te opony wywal :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, dopiero teraz po zalaniu castrola silnik startuje rano jak trzeba.

Na mobilu, raz ze grzechotały szklanki przez chwile, dwa, że silnik miał problem z ciśnieniem oleju i jakoś obroty nie chciały się ustabilizować przez te pare sekund. Obecnie na EDGE 0W30 - po uruchomieniu silnik ma zwiekszone obroty i opadają do tych 750rpm po zgasnieciu zielonych cegiełek z inspekcją. Czyli tak samo jak wcześniej na SLX 0W30.

I tak mi zawsze startuje motor niewazne czy z rana czy po rozgrzaniu.

Na mobilu dopiero rozgrzany motor startował prawidłowo - nie wiem jak u Ciebie.

 

 

PS. To nie opony hałasują - łożysko lewe :cool2:

Widzisz, nie zawsze diagnoza jest trafna. A czy jezdzi elegancko - musialbys sie przejechać za kółkiem, wtedy byś ocenił, troche żałuje, może nastepnym razem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mobilu dopiero rozgrzany motor startował prawidłowo - nie wiem jak u Ciebie.

 

U mnie pali normalnie, po całonocnym postoju ciut dłużej kręci ale wiem.. z jeden obrót więcej robi zanim odpali.. Wcześniej był rzekomo wlany mobil 5W50, nie zauważyłem różnicy w pracy silnika ale może nie zwróciłem uwagi.

 

 

PS. To nie opony hałasują - łożysko lewe :cool2:

Widzisz, nie zawsze diagnoza jest trafna. A czy jezdzi elegancko - musialbys sie przejechać za kółkiem, wtedy byś ocenił, troche żałuje, może nastepnym razem ;)

 

Nie wierze :wink:

Nie jestem diagnostą :D wydawało mi się że to opony. Wpadnij znowu, zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam wziął oleju. Jakies 0.1 litra na 5000km, na oko.

 

 

Jakies 200km temu zmieniłem olej na Edge 0W30. Może to jest powodem. Zobacze jeszcze. Auto zanim kupiłem jezdzilo na SLX 0W30, coś mnie podkusiło i zmieniłem na Mobil special V 5W30, przejechalem na nim parę tyś km, i z powrotem na castrol.

Jak mówią, chytry traci dwa razy, ale może nic sie nie stało... :mad2:

 

a czemu zmieniles z mobila 5w30 ?

 

przy wiekszych przebiegach przynajmniej w ASO [choc nie wiem czy to dobre zrodlo wiedzy :) ] radza zeby lac 5w30 olej jest gesciejszy w porownaniu do 0w30 i moze to wlasnie jest powodem wiekszych wyciekow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam wziął oleju. Jakies 0.1 litra na 5000km, na oko.

 

 

Jakies 200km temu zmieniłem olej na Edge 0W30. Może to jest powodem. Zobacze jeszcze. Auto zanim kupiłem jezdzilo na SLX 0W30, coś mnie podkusiło i zmieniłem na Mobil special V 5W30, przejechalem na nim parę tyś km, i z powrotem na castrol.

Jak mówią, chytry traci dwa razy, ale może nic sie nie stało... :mad2:

 

a czemu zmieniles z mobila 5w30 ?

 

przy wiekszych przebiegach przynajmniej w ASO [choc nie wiem czy to dobre zrodlo wiedzy :) ] radza zeby lac 5w30 olej jest gesciejszy w porownaniu do 0w30 i moze to wlasnie jest powodem wiekszych wyciekow

 

??

 

chyba gestszy olej bedzie mniej wyciekac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam wziął oleju. Jakies 0.1 litra na 5000km, na oko.

 

 

Jakies 200km temu zmieniłem olej na Edge 0W30. Może to jest powodem. Zobacze jeszcze. Auto zanim kupiłem jezdzilo na SLX 0W30, coś mnie podkusiło i zmieniłem na Mobil special V 5W30, przejechalem na nim parę tyś km, i z powrotem na castrol.

Jak mówią, chytry traci dwa razy, ale może nic sie nie stało... :mad2:

 

a czemu zmieniles z mobila 5w30 ?

 

przy wiekszych przebiegach przynajmniej w ASO [choc nie wiem czy to dobre zrodlo wiedzy :) ] radza zeby lac 5w30 olej jest gesciejszy w porownaniu do 0w30 i moze to wlasnie jest powodem wiekszych wyciekow

 

??

 

chyba gestszy olej bedzie mniej wyciekac

 

no dokladnie o to mi chodzilo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie motor powinien mieć zalane 0W30 - najlepiej smaruje zimny silnik, sam sie o tym przekonałem. Skoro mial wcześniej taki zalany, ja jakoś nie widzę przeciwwskazań. Wszystko się okaże po konsumpcji oleju.

 

ok zgoda

 

przekazuje tylko uwagi ze szczecinskiego aso - nie wiem ile twoja ma nakulane km ale w moim przypadku [przebieg pow 200 tys km] Pan z serwisu mi zalecil 5w30 z uwagi wlasnie na gestosc i mozliwosci pojawienia sie wyciekow przy 0w30

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to nie smoła przecież, nie ważne 5W-30, 0W-30, czy inny jak ma wyciekać to będzie wyciekać. A od uszczelnia silnika to są uszczelki i takie tam inne bajery a nie gęściejszy olej.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi tylko o to że te różnice są niewielkie (w niskiej temp.) i jak słyszę że po zalaniu w miejsce 5W... oleju 0W bedzie wyciekać :duh: to ja przepraszam i bardzo się cieszę że sam olej wymieniam. Pozdrawiam :hand:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręciłem ten korek wlewu oleju, motor odpalony i co?

I NIC.

Zero wydmuchu powietrza. Normalnie książkowo. Przebieg 270kkm. Jestem pod wrażeniem technologii.

VAG'i dmuchają jak cholera. Nawet norma zuzycia oleju jest spora.

BMW klasa sama w sobie. Koniec tematu. :modlitwa: (pomijając F1 :norty: )

 

Dzięki za wszelkie informacje! i uspokojenie mojej duszy :mrgreen: :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.